Bekeuring voor opmaken in de auto!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 17:21

Ook al houd je op de snelweg netjes afstand, er hoeft maar een idioot vlak voor je de duiken en je moet toch echt flink remmen.
Of een hond die uitgelaten wordt langs een 80km weg en opeens de weg op duikt.... Noem het maar op, er zijn genoeg scenarios te bedenken Knipoog

*ziet het al voor zich* je laat je mobieltje los, mobieltje komt onder het rempedaal terecht en je kan niet meer hard genoeg remmen....

Tuurlijk kan het allemaal goed aflopen, maar waarom zou je de risico's niet wat extra beperken, is het niet voor je eigen veiligheid dan voor die van medeweggebruikers.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 17:25

Vooruit, maar dan wil ik jullie ook nooit een hap zien zetten in een broodje of een slokje uit een flesje zien nemen terwijl je achter het stuur zit. Die kon je ook weleens laten vallen en die kon ook weleens onder je rempedaal terecht komen.

Als we zo gaan denken, kunnen we onszelf wel opsluiten Haha! Wat dat betreft kan aaaalles wel fout gaan!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 17:28

Ik zeg niet dat ik het nooit doe..... maar weet wel dat ik het niet zou moeten doen Knipoog
Slokje water trouwens meestal voor een rood stoplicht en niet tijdens het rijden...... Bellen, opmaken, krant lezen enz. doe ik nooit tijdens het rijden

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 17:52

Ik vind het in dezelfde categorie vallen als bellen, dus vind het wel logisch dat dat ook niet mag.

Ik ken trouwens bokkers die hun haar doen, zich opmaken en zelfs hele MacDonalds-maaltijden nuttigen tijdens het rijden *LOL* .

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 17:55

Kayla schreef:
Ik vind het in dezelfde categorie vallen als bellen, dus vind het wel logisch dat dat ook niet mag.

Ik ken trouwens bokkers die hun haar doen, zich opmaken en zelfs hele MacDonalds-maaltijden nuttigen tijdens het rijden *LOL* .


Wist het wel dat die er zijn, alleen durven ze het hier waarschijnlijk niet toe te geven. bang voor alle boze reacties! Haha! Knipoog

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 18:18

Ik vind het goed dat ze een bekeuring heeft gehad. Dan had ze thuis maar wat eerder op moeten staan, zodat ze dat voor de spiegel in de badkamer had kunnen doen. Je hebt dan gewoon je ogen niet 100% bij de weg. En dat is gewoon gevaarlijk. En elk rood stolicht gaat oit eer eens over op groen, dan zie je dat dus ook niet..Maar dan laat ze het iig wel de volgende keer, denk wel dat ze het geleerd heeft.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 18:28

ik heb ook wel eens mac maaltijd naar binnen gewerkt, achter het stuur. Ik doe het liever niet, want ik voel me er niet prettig bij. Zulke dingen mogen ze van mij ook bekeuren. Als ze mij hadden bekeurd, zou ik dat helemaal terecht vinden.
Wat betreftmake up dat moet je thuis doen! En niet inde auto. Met opmaken zit je totaal niet met je ogen,hoofd en handen bij de weg, maar bij je ogen, lippen of waardan ook. Ik vind het dus ook helemaal terecht dat ze €90 boete heeft gehad!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 18:52

Channie23 schreef:
Ja dat snap ik ook wel.
Ik snap ook wel dat het niet mag ofzo en dat het gevaarlijk is, maar dat bedrag!!!

dat bedrag is nog niets vergeleken bij het leed dat je veroorzaakt bij een verkeersongeval. ik vind het niet meer dan terecht dat hier een boete voor is uitgeschreven.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 18:53

Lovely schreef:
Jawel hoor, ik eet wel onder het rijden. Dan heb ik de frietjes op schoot en die schuif ik dan een voor een naar binnen Lachen.

Heej Xono, zullen we een wedstrijdje doen wie er met een hand en rotonde rond stuurt? Ik heb geoefend namelijk Schijnheilig


Dat is goed Tong uitsteken Neem ik wel de auto van mijn ouders mee, die heeft stuurbekrachtiging *LOL* Eten doe ik ook achter het stuur, alleen geen friet oid, daar kom ik sowiezo een hand bij tekort (1 hand voor mayo, 1 voor frietjes en nog één om alles in mijn mond te stoppen Haha!).

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 18:54

Als ik van Lelystad naar Zuid-Limburg reed (elke week heen en terug, ruim 2,5 uur) dan at, dronk en rookte ik gewoon onderweg. Het enige wat ik niet deed was bellen, dat was me net wat te link, maar broodjes, frikadellen, flesjes drinken en sigaretten lagen altijd binnen handbereik. Dom? Soms.

Opmaken in de auto heb ik werkelijk nog nooit gedaan, ten eerste vind ik het er niet uitzien en ten tweede heb je werkelijk geen idee meer van wat er op de weg gebeurt, ik vind het nog gevaarlijker dan bellen.

Thessa

Berichten: 1663
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 18:58

Nou ik was net in de stad en toen stond de politie ook allemaal bekeuringen te geven voor fietsers die fiesten in de stad want je mag daar niet fietsen , wel langs je fiets lopen Scheve mond
Dus ik en mijn vriendin fietsen daar komt die agent naar ons toe en toen zei hij dat zo dus hebben we ons er nog onderuit kunnen praten maar volwassenen kregen allemaal een bekeuring.....
En vorige week stonden ze langs de school te controleren of niemand met z'n drieeen langs elkaar fietste die kregen ook een boete, volgens mij heben ze echt geld te weinig

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:31

opmaken achter het stuur of een krant lezen scheren etc
valt allemaal onder de zelfde noemer als je je ogen in de krant of in de spiegel (naar je zelf kijkend hebt) heb je ze dus niet op de WEG
vind het eigenlijk niet meer dan logisch

gek wel dat als je belt en wel je ogen op de weg hebt een boete krijgt voor 130 euro en als je de ogen niet op de weg hebt maar 90 !

en thessie , heb je enig idee hoe gevaarlijk fietsers soms bezig zijn ?
vooral met zijn 3en naast elkaar de gehele weg blokkerend zwalkend van links naar rechts , zie het hier regelmatig dat zelfs de auto's vanaf de andere kant er niet langs kunnen (te gemoet komend verkeer dus!!) , 2 is soms al te veel op bepaalde plekken !!!

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:48

moet ze maar thuis doen dat opmaken!!!
Vind het terecht

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:10

Ik kam ook meestal mijn haar 's morgens in de eeuwige file bij Everdingen Bloos EN soms als het echt vast staat wil ik ook mijn lippenstift wel eens uit mijn tas trekken... Bloos

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:17

terecht, had ze maar 30 minuten eerder haar bed uit moeten stappen, had haar 90 euro gescheeld. Ik geef eerlijk toe dat ik ook geen voorbeeldige rijder ben (soms bellen achter het stuur, als het kan zet ik hem langs de weg, heerlijk die automaten, maar geef toch de voorkeur aan handsfree, ook drink ik weleens achter het stuur en nee geen drank maar water). Maar als ik gepakt wordt is het mijn eigen domme schuld en had ik het maar niet moeten doen. En daarnaast zag ik iets over het praten achter het stuur..... als je een beetje snugger bent, kun je praten en rijden tegelijk, je zorgt ervoor dat je niet afgeleid wordt. Heb zelfs al beppend mijn examen afgelegd Haha!

Fitzroy

Berichten: 25152
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:21

Ik vraag me af of de agenten wel in hun recht staan.
Er is nl. een rechterlijke uitspraak geweest dat als jij voor een rood stoplicht staat je niet actief aan het verkeer deelneemt en op dat moment ook mag bellen.
En dan vind ik bellen en opmaken in dezelfde categorie vallen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:33

_thessie_ schreef:
Nou ik was net in de stad en toen stond de politie ook allemaal bekeuringen te geven voor fietsers die fiesten in de stad want je mag daar niet fietsen , wel langs je fiets lopen Scheve mond
Dus ik en mijn vriendin fietsen daar komt die agent naar ons toe en toen zei hij dat zo dus hebben we ons er nog onderuit kunnen praten maar volwassenen kregen allemaal een bekeuring.....
En vorige week stonden ze langs de school te controleren of niemand met z'n drieeen langs elkaar fietste die kregen ook een boete, volgens mij heben ze echt geld te weinig

En ook dat vind ik volkomen terecht
Ik ga met m'n auto toch ook niet over het fietspad Knipoog En ook met z'n drieën naast elkaar is voor ander verkeer heel vervelend.....

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 21:43

XoNo schreef:
Kan ik wel Haha!

Maar eeh, wat anders...wanneer gaan ze mensen bekeuren die op een 80 weg, 60 of 70 rijden? Dat is pas honds irritant en gevaarlijk!


daar zeg je wat!Is ook erg irri. Zat laatst ook achter iemand. Je mocht daar 100, maar hij/zij reed 70!!!! Verward Kon er ook niet inhalen. Is namelijk zo'n dodeweg (trouwens mijn auto is niet snel genoeg om in te halen).

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 23:08

ik heb nme tijdens het rijden regelmatig van mijn overal ontdaan Bloos!
in de vr8wagen of auto
veilig is anders , maar ik blijf wel goed rijden Knipoog
ik heb niet heel het topic gelezen, maar opmaken id auto , samen met desbetreffende vrouw achter het stuur gaat vaak niet echt goed, dus ik snap goed dat je daar bekeuring voor kunt krijgen
dat neemt niet weg dat ik wel veilig bezig was overigens Knipoog

op de vr8wagen ben ik ook vaak met andere dingen bezig, maar blijf wel veilig rijden door goed op te blijven letten ....

Hurrycane

Berichten: 1448
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Papenburg OT Aschendorf - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 23:12

crossmonster schreef:
ik heb nme tijdens het rijden regelmatig van mijn overal ontdaan Bloos!
in de vr8wagen of auto
veilig is anders , maar ik blijf wel goed rijden Knipoog
ik heb niet heel het topic gelezen, maar opmaken id auto , samen met desbetreffende vrouw achter het stuur gaat vaak niet echt goed, dus ik snap goed dat je daar bekeuring voor kunt krijgen
dat neemt niet weg dat ik wel veilig bezig was overigens Knipoog

op de vr8wagen ben ik ook vaak met andere dingen bezig, maar blijf wel veilig rijden door goed op te blijven letten ....


Dat vinden die vrouwen die zich opmaken ongetwijfeld ook...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 23:19

He waar zijn mijn posts gebleven Verward ?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41663
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 23:20

Al het offtopic gezever is net gesplit. Was nog bezig dat ff te melden in dit topic.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 14:19

Ik vind zo'n boete ook terecht hoor!
Ik kan me namelijk echt niet opmaken en op het verkeer letten tegelijkertijd. En ook als het stoplicht rood is: wat had ze dan gedaan als het groen werd? Alles op schoot laten liggen en de mascararoller uit handen laten vallen tot het volgende stoplicht? Haha!

De voorbeelden die hier gegeven worden dat je dan ook geen slokje drinken meer mag nemen etc. Nou daar ben ik het gedeeltelijk mee eens.
Ik drink zelf alleen in de auto als ik een goede bekerhouder heb of als er een passagier naast me zit. Als diegene voor mij het flesje opendraait en ik neem een slokje en geef het flesje weer terug dan is dit geen andere handeling dan bijv schakelen. Ik kan mijn ogen gewoon op de weg houden en veroorzaak geen gevaar.
Ik heb er een hekel aan als mensen op de passagierstoel of daarvoor in hun tas gaan rommelen op zoek naar een blikje drinken/een pakje kauwgom/telefoon etc.
Die mensen letten echt niet meer op de weg en veroorzaken zo eerder een ongeluk dan mensen die wel met hun hoofd bij het verkeer blijven.

Ik heb 1 keer een aanrijding gehad. Mevrouw gooide haar leasebus vol met honden (hondenuitlaatservice) zo ineens op een tachtig kilometer weg op mijn weghelft (ze wilde toch de andere kant op).

Ze gaf later aan dat ze dacht dat het nog wel kon en dat ze door de gladheid niet meer op kon trekken. Sure beetje dom om zoiets te proberen natuurlijk. Betreffende mevrouw was wel aan het bellen. Ik ben benieuwd of ze dit ook had gedaan als ze niet aan de telefoon had gehangen. Als je bezig bent met het verkeer zie je toch dat je niet voldoende ruimte hebt om je auto voor een aankomende auto te gooien en vergeet je voor het gemak ook niet dat het gesneeuwd heeft en dat je door een middenbermpje met sneeuw nog weleens last van gladheid kan hebben.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 16:03

Nou,ik ben er eentje die rookt ,drinkt en eet in de auto.Opmaken doe ik thuis wel maar ik vind opmaken hetzelfde voor een rood stoplicht als een slokje water drinken.
En hiervoor een boete geven van 90 euro is ronduit bezopen.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:06

Zo gek vind ik het niet hoor.
Als je soms ziet hoe sommige mensen bezig zijn in de auto met opmaken. En ondertussen hebben ze nieteens in de gate wat er om hun heen gebeurd.
Je kan nog beter gewoon bellen dan opmaken.