lollig dagje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Voltrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-01 17:27

Hallo Mensen,
Ik ben Voltrack en ik ben een arabier van bijna 5 jaar. Dat weten jullie ongetwijfeld al wel, want mijn baasje heeft het vast de hele dag over mij. Ik moet natuurlijk wel controleren of ze niet allerlei onzin verhalen over mij vertelt, dus heb ik me hier ook maar geregistreerd!

Vandaag had ik een uitermate grappige dag. Mijn baasje kwam pas laat haar bed uit, dus had haar vader mij uitgemest. Daarna moest zij nog mijn buurmannen uitmesten, dus heb ik weinig van haar gehoord. Maar vanmiddag ging ze mij dus rijden. Dat zag ik meteen want ze kwam naar buiten met haar leren beenkappen en haar helm. Die helm is heel debiel (ze lijkt namelijk net Calimero dan), en die zet ze ALTIJD op als ze mij gaat rijden. En als ze met Jopie naar het bos gaat. Maar het regende, en Jopie heeft al een paar dagen geen zin om hard te lopen, dus doet hij net of hij pijn in zijn hoeven heeft. Is ze meteen heel erg ongerust van geworden. Raar mens!
Eerst heeft ze me uitgebreid gepoetst. En mijn manen gekamd. Dat was wel nodig ook, want er zaten allemaal klitten in, en ik ben nogal ijdel, dus die mocht ze wel een flinke beurt geven. Daarna wilde ze mijn voorpluk doen, maar dat is nogal een gevoelig punt. Ten eerste omdat ze 'm een keer te kort heeft afgeknipt. Ten tweede omdat het daar een heel gevoelig stukje huid is. Maar ja, ze is nogal slim, dus pakte ze m'n neus beet, en heeft ze 'm toch gekamd. Daarna wilde ze m'n staart doen, maar die is al een hele tijd erg vies. Dat komt omdat ik elke dag in de bak ga rollen, en mijn staart maak ik dan extra vies. Dus zei ze dat ze die met mooi weer wel zou wassen. En dat eerst mijn dermatitis over moet zijn. Ik voel d'r niks meer van, maar zij kennelijk wel. Ik was verder nog erg smerig omdat ik vanochtend heerlijk in de bak had liggen rollen. Echt een hele tijd. Dus moest ze me heel goed poetsen, wat overal zat zand. Dat vond ik niet erg, want het regende nog steeds een beetje volgens Jopie, en daar heb ik een vreselijke hekel aan.
Maar helaas trok ze toch echt het zadel uit de zadelkamer, en kwam ze met mijn bit aanzetten. Ze moest ook nog haar chaps aan doen en haar helm opzetten. En daar gingen we dan. Ik had wel een beetje besloten braaf te zijn, want de vorige keer was ik bij haar ook al vervelend geweest. Ik kon d'r echt niets aan doen hoor, maar toen we het hek achter ons dicht deden vloog er ineens een duif op in het weiland. En als echte arabier moet je dan wel even schrikken. Zij schrok van mij en toen liet ze me per ongeluk los. Toen was ze dus boos op mij.
Daarna heeft ze me nog lekker Pegasus laten spelen. Mijn zadelflappen gaan namelijk omhoog als ik ga rennen ofzo. En omdat ze geen zin had om op een drukke bier te klimmen joeg ze me even rond. Ik dacht dat ze wel wilde spelen, maar toen werd ze weer boos. Ik wilde eventjes Spaanse Pas oefenen terwijl ze vlak voor me stond, en ik wilde haar mijn supersonische bok laten zien terwijl ze achter me stond. Dat vond ze dus niet zo grappig. Ze zei dat ze geen zin had in een paar hoeven in haar hoofd. Naja, uiteindelijk heb ik maar niet meer gespeeld. Was wel heel saai, want voor straf (!) moest ik aan de teugel lopen. En in de rechtergalop aanspringen. Ik heb echt wel mijn best gedaan hoor, maar toch vond ze me vervelend toen ik schrok van niks. Ik vind Hercules ook altijd een aansteller als hij zomaar opeens de bosjes in springt, maar dit was echt eng (ben vergeten wat het was, zo eng was het).
Ze vond me wel een beetje braaf, want ze voelde zich helemaal niet lekker, en toen bleef ik heel braaf staan. Dat doen we allemaal, omdat Hercules heeft verteld hoe vervelend het is als je zó erg moet hoesten. Dus ik mocht nog uitstappen in het bos. Op de weg erheen hadden ze een vreselijk enge trap langs het pad gelegd. Joop had het al verteld, dus ik wist dat die trap er lag, maar hij was nog steeds heel eng. En die stomme duiven vlogen weer klapwiekend weg, dus ik moest wel weer schrikken. Verder heb ik me heel braaf gedragen, anders had ik nog een keer in de rechter galop moeten aanspringen. Met afzadelen heeft ze me zelfs los kunnen laten staan! Zo braaf was ik! Nu ga ik maar gauw aan mijn middagslaapje beginnen, want het was wel vermoeiend hoor dat gedressuur. Ik ga lekker dromen van het strand, want misschien gaan we daar morgen heen!

Schijnheilig Voltrack Schijnheilig
PS: we gaan niet naar het strand want de Grote Baas (Laudine's vader) wil naar een of andere lezing, en hij vond het een beetje riskant om Hercules en mij nu meteen 1,5 uur in de trailer te zetten. We hebben er namelijk al een paar maanden niet ingestaan. Dus eerst een keer een kort ritje met de trailer. Nou moe, had er net zo'n zin in. Lekker Duindigten!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Voltrack op 2001-01-27 19:26 ]</font>

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-01 17:32

Go Vollie go!!!

Lachen Lachen Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-01 17:37

P.S. Misschien een leuk idee om een apart forum te maken waar onze paardjes hun verhalen kwijt kunnen? Lachen man, kunnen ze op elkaar reageren!

Eeehh... Bart?

Lachen

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-01 18:00

Zie het al voor me... Wist niet of iedereen tegen dit geintje kon, maar Internet in de stal was een must volgens onze beesten...

Laudine

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-01 18:21

Ik zal jouw berichtje maar niet aan onze Ameretto laten lezen. Wordt-ie nog jaloers, hij heeft alleen maar een oude radio in z'n stal...

Lachen Lachen

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-01 19:21

Naja, we hadden vroeger wel een radiootje in de stal, maar die ging stuk. Nu hebben we dus internet *LOL*

Laudine

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-01 20:22

cool verhaal!

Julius heeft ook altijd een dagboek bijgehouden en ik heb het idee aan barley uitgelegd. Ze begrijpt het nu en gaat er ook zo vlug mogenlijk aan beginnen.

Moet vast nog alles uitleggen

Heike

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-01 20:24

dit hou ik niet zo lang vol hoor. Want Voltrack is vreselijk eigenwijs... Gaan we allemaal het dagboek van Barley lezen...

Laudine

tinkerbell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-01 20:56

he ander paardje?owww leuk da vin ik altijd zo gezellig!zal ik eens vertellen hoe gek ik deed vandaag.vrouwtje kwam pas heel laat bij mij maar da vond ik niet zo erg want ik mocht in de bak rondknoerten.ze nam me eerst mee in de bak en toen moest ik meelopen aan het touwtje maar da wilde ik nie hoor want er liep nog een paardje in de bak met een jurk aan en ik had wel zin om met dat paardje te spelen!want dat is altijd leuk,achter elkaar aan rondrennen.eerst mocht dat altijd met lucky en jan maar nu ineens nie meer ik weet niet waarom hoor,ik ben nooit stout 0:)dusse nu dacht ik ha gezellig,ik ga d'r achteraan maar dat mocht niet van baasje.toen ging dat ander paardje uit de bak en ik dacht ik ga mooi eens mee maar ook dat mocht nie(ik mag niOOOOOOt iets!)toen deed ze de bakdeur dicht en haalde het touw van mijn hoofd.joepie!eerst een bok geven en toen rollen en toen weer rondrennen en weer bokken en weer rollen,ik wist even niet meer hoe ik het had.ik vond het wel super hoor in die grote zandbak,kon ik lekker rondrennen en rollen,heel vaak.ook was er een ander meisje in de bak en daar wilde ik weleens aan ruiken!ik vond die wel aardig,ik vind anders nooit een mens aardig maar deze wel en ik kreeg ook nog een of ander brokje waarvan ik heel erg moest smakken.daarna heb ik nog talloze rondjes gerend want ik had er zoveel zin in!vrouwtje stond daar in het midden en normaal dan rent ze wel ietsie achter me aan maar nu hoefde dat niet want ik wilde zelf zo graag rennen.na nog een keer gerold te hebben moest ik er weer uit.en toen ging baasje met van die vieze doekjes me neus schoonmaken en ook nog iets heel viessssss erop smeren waarvan ik mijn neus voor in de lucht dee.maar toen kreeg ik lekker nat voer en daar ben ik toch zo dol op dat ik het haar maar weer vergaf van dat vieze spul....en nu lig ik lekker met vol buikje uitterusten.......