Wat weet jij van Satanisme en wat vind jij hiervan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat vind jij van het Satanisme en wat weet jij er vanaf..

A: ik vind het niet goed, Satanisten zijn gemene bruten..
6 (6%)
B: ik vind et stom, en ik wil er niets vanaf weten
7 (7%)
C: ik oordeel niet omdat ik er te weinig vanaf weet
52 (59%)
D: ik vind et goed: want de regels van het Satanisme maken veel logica
5 (5%)
E: ik vind et goed, maar ik zou zelf nooit Satanist worden..
7 (7%)
F: ik vind het puur slecht: want Satan is de vijand van God
11 (12%)

Totaal aantal stemmen: 88


djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 20:24

Ik heb C
ik zou er wel meer over willen weten maar je site is engels en ik ben echt niet goed in engels dus.. Scheve mond

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 20:26

Hebben we het nu over satanen of over satanisten? Lachen Is een vrij groot verschil namelijk Knipoog.

Denk trouwens dat het relatief gezien net een religie/levenswijze/visie/... hoe je het ook maar wil noemen is, zoals alle anderen.

Al bestaan de "sektevormen" waar mannen jonge maagen in groep verkrachten met schapen- en geitemaskers op weldegelijk. Dit is ook satanisme en dan stel ik me er wel vragen bij ... Alles moet leuk blijven.

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 20:30

Belsje schreef:
Al bestaan de "sektevormen" waar mannen jonge maagen in groep verkrachten met schapen- en geitemaskers op weldegelijk. Dit is ook satanisme en dan stel ik me er wel vragen bij ... Alles moet leuk blijven.

Ook in Nederland? Scheve mond
Zo nee, waar dan wel?

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 20:35

xtwisterx schreef:
Ook in Nederland? Scheve mond
Zo nee, waar dan wel?


Nederland geen idee, ik ben een Belgje Lachen ..Be en .Fr kennen die organisaties wel. Is al enige jaren geleden dat ik contact en interesses gehad heb met die personen.

Elk diertje zijn pleziertje zeg ik altijd maar Clown

*edit* Net even teruggelezen en laat het duidelijk zijn, dat van de gevallen waarvan ik op de hoogte ben. De "jonge maagden" op de hoogte waren van het hoe en wat. Het idee van "we gaan even een meisje oppikken, verkrachten e.d. is onze huidige maatschappij normaliter niet van toepassing *edit*

lovemangga
Berichten: 319
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 20:39

favorietje schreef:
Waarom je geloof niet als feit kan aannemen. Ik vind dat er te weinig objectief matriaal is, niemand kan mij vertellen of mij met goede feiten laten zien dat god ( of welke hogere dan ook) bestaat of bestaan heeft.

daar zit ik ook mee te kloten, er wordt mij, vanuit huis uit verteld dat er een God is. maar dit is iets wat ik nog 'aan het onderzoeken ben' en heel moeilijk vind.

Citaat:
Ik vind de evolutietheorie van darwin toch wel iets objectiever dan een boek die door de jaren(eeuwen) heen herschreven is.
Ik kan persoonlijk niet in iemand geloven die mischien helemaal niet bestaan.

DAT is geloof! (waar ik dus ook moeite mee heb)

Ik vind het wel fijn voor mensen als ze er gelukkig van worden, en het zelf wel als waar beschouwen!
en daar gaat het om denk ik.
[/quote]
gelijk! OK dan!
[/quote]

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 21:02

ehm nou volgens mij is darwin wel iets objectiever dan de bijbel, naar mijn inziens dan... ( laat ik het bij mezelf houden.. is ook een leerdoel van me...Knipoog )
Het is ook moeilijk, maar als je er gelukkig van wordt is het toch goed? Of het nu waar of niet is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 21:09

Lovely schreef:
Satanisme is ooit verkeerd geinterpreteerd en zo ontstond er een stroming die zich wel heeft toegelegd op verheerlijking van Satan alszijnde de duivel, duivelsaanbidding dus.

Tegen principes in quote ik mezelf even. Ik haalde dit al eerder aan om aan te geven dat er nogal wat spraakverwarring is over satanisme. Voor mijn idee zijn er 2 soorten satanisme, eentje die niet eng is en vooral anti-religieus is en eentje die wel eng is en over duivelsaanbidding gaat. In dit topic blijkt die spraakverwarring dus wederom, over welke vorm van satanisme hebben we het eigenlijk??

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 21:11

Mijn keuze staat er niet tussen.

Ik vind er niks van, in mijn ogen bestaat er geen God en dus ook geen Satan. Hoe kan je iets of iemand aanhangen die niet bestaat?
Vandaar dat ik er dus geen mening over heb Haha!

Deadpoem
Berichten: 20
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 21:15

wow! ik moet echt zeggen dat ik versteld sta van het aantal goede reacties!
echt helemaal top... alleen er zijn een paar dingen die rechtgezet moeten worden, namelijk:
ik las hier ergens tussen alle verhalen dat iemand zei: ik vind het eng hoe ze er alleen al uitzien met die make-up enzo...
maar niet elke moslim draagt een hoofddoek
niet elke christen draagt een kruis om z'n nek
net zoals niet elke satanist make-up draagt...

en ik las nog over die organisaties in belgie en Frankrijk... maar er zijn altijd rotte appels die het voor de rest verpesten...
ik bedoel maar... er zijn ook veel kinderen verkracht door christelijke priesters... (niet om t een of ander hoor) so... no offence

maar ik ben echt trots op de mensen die precies weten wat satanisme inhoud! zoals diegene die de spreekbeurt had gehouden over religies! echt toppie!

Satanisme zou niet gerelateerd moeten worden met bloedoffers maar juist eerder met respect voor alles wat leeft, zolang het zich niet vijandig opsteld en respect toont.
als jij iedereen met respect zou behandelen en hun geven jou niets meer dan disrespect (in gebrek voor een goeie ned vertaling), dan zou je toch bij jezelf gaan denken of jij nou de brute persoon bent of hij...

Satanisme leunt veel meer aan tegen religies als het boudhisme... respect en waardigheid voor iedereen.
Laatst bijgewerkt door Deadpoem op 02-10-04 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 21:20

Deadpoem schreef:
Satanisme leunt veel meer aan tegen religies als het boudhisme... respect en waardigheid voor iedereen.
waarom noem jij jezelf dan satanist en niet een boeddhist?

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 21:22

ja of in humanisme! Maar het wordt satanisme heeft een woord in zich wat doet denken aan satan...
Maar daar gaat het helemaal niet over toch?Satanisten geloven toch niet in satan als in lucifer? De koning van de hellevuren etc.? Of is dat wel zo?

Het woord satan maakt het dat mensen denken dat het iets slechts is... ( zoals ik eerst dacht maar na die site viel het me alles mee) ( eerst denken en lezen en dan doen/praten/schrijven) ( ik irriteer me daar altijd aan maar doe het zelf dus ook... hahaha)

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 21:24

Ja.. maar dan helemaal.. waarom noemen ze zich dan satanisten.
Want de naam satan staat wel ergens voor

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 21:29

de naam satan komt uit het herbreeuws en betekend tegenstander of tegenstrever.

Deadpoem
Berichten: 20
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 21:31

ik heb nooit gezegd dat ikzelf een satanist ben...
ook is het niet zo dat satanisme en boudhisme totaal identiek zijn...
ik bedoelde te zeggen dat de vorm van de religie meer aanleunt bij het boudhisme dan bij het christendom...
puur misverstand...

en Satan is het woord voor tegenstrever inderdaad... maar vergeet niet dat hij is verzonnen door hoog geestelijken en christenen!
en vaak wordt religie gebruikt om de mensenmassa onder de duim te houden... en er werdt dan ook gedreigd met de hel...
als je je leven niet nastreeft zoals god wil dat je dat doet... beland je in de brandende vuren van de hel!

ik bedoel maar, ze zullen niet zeggen.. anders ga je naar een pretpark!!!

dus de term Satan is puur gekozen vanuit de christelijke kant!
dus eigenlijk heeft de vijand een vijand gecreerd!
Laatst bijgewerkt door Deadpoem op 02-10-04 22:06, in het totaal 2 keer bewerkt

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 21:32

daar ben ik het ook mee eens... wie niet dan? maar is die site niet van jou dan?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 21:38

Deadpoem schreef:
ik heb nooit gezegd dat ikzelf een satanist ben...
ook is het niet zo dat satanisme en boudhisme totaal identiek zijn...
ik bedoelde te zeggen dat de vorm van de religie meer aanleunt bij het boudhisme dan bij het christendom... puur misverstand...
een misverstand is dat satanisme een religie is, het is net zo min een religie als dat atheisme of humanisme een religie is. bij een religie is er nl. sprake van godsverering en je zei zelf al, die is er niet. op welke manier vind je dat het meer lijkt op het boeddhisme dan het christendom precies?

Deadpoem
Berichten: 20
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 21:45

jawel de site is idd van mij... maar ik heb hem puur gemaakt om de misverstanden weg te werken.. en er zijn vele niveau's van in hoeverre je je religie nastreeft... en in zekere zin vind ik het een hele goeie levensstijl... en misschien ben ik ook wel een satanist... maar ik wordt niet graag bestempeld snap je?
je bent wie je bent en daar verrandert religie (in mijn geval) weinig aan..
ik ben niet zo iemand die staat te paraderen dat ik anders ben dan anderen... voor mij was het gewoon belangrijk dat mensen niet praten zonder kennis... (ignorence) ik heb er een hekel aan als mensen van tevoren iets als slecht bestempelen omdat ze dat bij hun opvoeding of millieu hebben meegekregen... en ik ben niet bang om toe te geven dat ik neig naar het Satanisme... maar je kunt je voorstellen dat het over het algemeen niet ingeburgerd of begrepen wordt...

en vooral wordt het niet serieus genomen... en ik ben dus blij dat dat hier wel gedaan wordt.. Haha!

maar de site is pure (knowhow )

mekkera

Berichten: 108
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 21:45

Ik vind het heel erg intressant, zou het zelf overigens niet (willen) worden, maar ik weet er ook nog niet heel veel van af eerlijk gezegd.. Wat ik wel weet is dat heksen een pentagram met de punt omhoog dragen (tenzij ze wat hoger ín rang' zijn, maar satanisten, de 2 punten bovenaan dragen), mischien kun je vertellen waarom dat is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 21:47

Deadpoem schreef:
Satanisme leunt veel meer aan tegen religies als het boudhisme... respect en waardigheid voor iedereen.


Daar ben ik het niet mee eens . Sterker nog, ik denk dat het Boedhisme en Satanisme eerder loodrecht tegenover elkaar staan.
Natuurlijk hebben Satanisten ook respect en waardigheid, alleen dat 'voor iedereen' druist weer recht tegen hun eigen principes in (de satanist staat immers zelf centraal en is zelf het allerbelangrijkst, ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken, zeg maar). Dat respect en waardigheid hebben ze dus voor hun zelf.

Misschien ben jij niet zo hoor, ook niet alle christenen leven exact volgens de bijbel.

Deadpoem
Berichten: 20
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 22:01

nou.. kijk... het is juist zow bij satanisme dat de maatschappij ertoe doet...

en aan de ene kant heb je zeker gelijk het is totaal anders... maar het is niet zo dat satanisme meer lijkt op het christendom dan op het boudhisme.. maar elke religie staat los van zichzelf!
wat satanisten anderen geven verwachten ze ook graag terug...
dus het is de maatschappij die alles buigt en/of breekt wat religie betreft..

satanisme is eigenlijk terugkeren naar je oerinstinct... wij zijn ooit als cooperatieve dieren begonnen... elkaar helpend... elkaar respecterend... en natuurlijk hoort jaloezie en benijd ook bij het primitieve instinct... maar tijden verranderen...

wij werken zow hard om het beter te maken in de wereld en in sommige aspecten is dat zeker gelukt... maar de mens was nog nooit zo op zichzelf gekeerd als in deze tijden..
we zijn van nature sociale dieren... en we zijn nu opgesplitst in groepen...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:06

Deadpoem schreef:
we zijn van nature sociale dieren... en we zijn nu opgesplitst in groepen...
onze voorouders leefden ook in groepen, vergelijkbaar met hoe apen in groepen leven.

als je iets geeft dan kan je er toch niet vanuit gaan dat je iets terug krijgt? dan vervalt de hele betekenis van het geven imo. en praat je eerder over een uitwisseling.

Deadpoem
Berichten: 20
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 22:10

dat is waar... maar het gaat op zich niet op het geven in de materiele vorm van het woord... maar ik bedoel hulp bieden...
en het feit dat ze in groepen leefde kwam vaak doordat er vroeger geen grote afstanden konden worden overbrugt, aangezien er nog weinig techniek was...

all a human needs is food, water and human company

Jokonootje

Berichten: 4854
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:36

ik ben het met een aantal stelling van het Satanisme totaal niet eens ... maar ik moet heel eerlijk wezen er staan ook een paar "regels" in "hun bijbel" die ik wel compleet steun .. ik weet er behoorlijk wat van af en vind het ook bere intressant (maar dat vind ik alle religies wel tot op een bepaald punt) Ik weet wel dat er extreem veel misverstanden onder bestaan en ken zelf een groepje mensen die volgens deze regels leven ik vind het prima en kan me er wel wat bij voorstellen net zo goed als dat mensen christelijk moslim etc etc zijn...
Op zich zie ik er wel wat in maar ik zal nooit mijn leven wijden aan 1 religie omdat ik in alle religies wel wat van waarde vind zitten ...

Deadpoem
Berichten: 20
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 22:45

je hebt helemaal gelijk... net als ik hierboven al heb vermeld, wordt ik niet graag in een hokje gezet...
je kunt je eigen manier van leven (lifestyle) samenstellen door het beste van veel culturen en religies voor jezelf samen te voegen...

define your own religion and ways...

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:47

als iedereen nou eens op de site gaat kijken en dan pas gaat reageren... de site is www.satanisme.nl daar staat veel informatie op en wordt het allemaal wat duidelijker!