met geld leren omgaan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:38

met 140 op de teller moet het als het goed is toch nog wel een heel eind kunnen rijden
Dus ook nog goede inruilwaarde hebben.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:41

hmmm kocht 'm voor 6000 (met 60.000km) nu krijg ik er als ik mazzel heb 3000 voor (hebt nagevraagd bij dealers). En omdat ik 'm precies 2 jaar heb vind ik dat wel heel fors... (3000 euro in 2 jaar)

Ik bespaar geen 1.500 euro per jaar door op diesel te gaan rijden. (wegenbelasting is wel hoger...)

Hoe langer ik 'm heb hoe goedkoper ik als het ware ga rijden (qua afschrijving dan, niet qua benzine) Daarbij rijd íe zo 1op15, vrij zuinig dus.
Laatst bijgewerkt door Sjimmy op 28-09-04 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:42

ja oke, dat is al als je van de oprit afrijd van waar je hem gekocht hebt.
Een auto is de slechtste investering die je kunt doen. (of je moet hem weer 40 jaar houden in goede staat Lachen )

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:47

oh heb net het berichtje even aangepast Lachen Maar idd ik probeer er zo lang mogelijk mee te rijden. En ondertussen te sparen voor een leuke diesel.
Ik wil nl ook nog een iets luxere auto dan die ik nu heb ja en dan zal je flink wat bij moeten lappen bij die 3000 euro die ik er nog voor krijg Lachen
Maar ik geloof dat we enigszins off topic gaan Schijnheilig
Sorry voor de TS Lachen

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:05

Wij zijn aan boodschappen met 2-en ongeveer 80 euro per week kwijt. Een tank diesel kost mij momenteel zo'n 70 euro en daar doe ik iets langer dan een week mee. Mijn man heeft een auto v.d. zaak dus dat weet ik niet.
Verder eten wij veel te veel buiten de deur en dat loopt aardig op. Daar kunnen we nog wel aardig wat op besparen.
Gas, water, licht kost ons per maand 250 euro.
Vergeet verder alle gemeentelijke lasten zoals OZB, afvalstoffenheffing, waterschapslasten enz. enz. niet. Dan heb je nog je ziektekostenverzekering, je wegenbelasting en je verzekeringen, zoals auto, opstal, inboedel en in ons geval ook nog doorlopende reisverzekering.
Al met al heb je aardig wat vaste lasten die steeds weer terugkomen. Zet ze netjes op een rij en probeer niets te vergeten Knipoog

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:48

Ik heb met verbazing de bedragen per week wat sommige kwijt zijn aan boodschappen zitten lezen.. € 40,-- ! Ik vind het knap, dat red ik nooit! Ben meestal rond de 80 eurie kwijt, maar dan heb ik ook wel alles..

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 13:45

nou ik zal even mijn maandelijkse uitgaven vermelden:

hypotheek: 300,-
ziekenfonds: 55,-
wa +inboedel: 9,-
autoverzekering: 35,-
benzine: 120,-
gas,water,licht: 150,- (is dit reel voor een 2kamer app?)
lijfrenteverzek. 50,-
rijles: 30,-
telefoon: 50,-
servicekosten 50,-
belastingen ed. 100,- (ruim genomen, maar de gemeentebelasting is hier al belachelijk hoog)

verder rijd ik nu een toyota starlet 1.4 en er gaat iets van 33 euro in de tank, die ik zeker in een week leeg rijd. ik rij gemiddeld 60 km per week. ik vind dit echt niet zuinig?! zou er iets zijn mis zijn met de auto?

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:01

laetitia schreef:
verder rijd ik nu een toyota starlet 1.4 en er gaat iets van 33 euro in de tank, die ik zeker in een week leeg rijd. ik rij gemiddeld 60 km per week. ik vind dit echt niet zuinig?! zou er iets zijn mis zijn met de auto?


Haha, ik zou hem maar eens laten nakijken. Ik betaal € 58,-- voor een tank, maar daar rijd ik toch ruim 425 km op.. Ik zal maar even een afspraakje maken met je garage..

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:12

ja inderdaad, ik heb een ouwe Mini Cooper (qua gebruik schijnbaar vergelijkbaar met een Starletje volgens bepaalde mensen Haha! ) en die rijdt met een tank van 30 Euro 350 kilometer.... wel alleen als er maximaal 2 personen inzitten Cool dus lijkt mij ook n goed idee om hem even te laten nakijken

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:46

dat zal wel een 0 vergeten zijn denk ik zo Lachen, en anders is er echt wat mis (LEK ALS EEN VERGIET).

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:54

50 euro per week, nee dat gaat je niet lukken ben ik bang Scheve mond of je moet alleen maar de goedkoopste huismerkartikelen kopen en geen luxe etenswaren kopen

ik ben ruim 75 euro per maand kwijt voor zn 2en aan boodschappen(daar zit soms ook wel iets voor de hond bij maar t meeste eten we toche cht zelf op)

alle andere vaste lasten weet ik zo niet uit mn hoofd, maar ik weet wel dat ik nog ff geen eigen autootje kan kopen helaas, dan heb ik nml geen geld meer over voor als er iets met mn paarden gebeurd

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:11

Renske20 schreef:
50 euro per week, nee dat gaat je niet lukken ben ik bang Scheve mond of je moet alleen maar de goedkoopste huismerkartikelen kopen en geen luxe etenswaren kopen

ik ben ruim 75 euro per maand kwijt voor zn 2en aan boodschappen(daar zit soms ook wel iets voor de hond bij maar t meeste eten we toche cht zelf op)

alle andere vaste lasten weet ik zo niet uit mn hoofd, maar ik weet wel dat ik nog ff geen eigen autootje kan kopen helaas, dan heb ik nml geen geld meer over voor als er iets met mn paarden gebeurd


Ik red het toch echt met 40 euro p/w voor 2 mensen en 7 vogeltjes... en dat is inclusief huishoudelijke producten en de nodige luxe etenswaren zo nu en dan. Het kan haar dus zeker wel lukken Knipoog . Als ik het kan kan zij het ook... toch? En oh... mijn vriend is maatje rugbyspeler (is ie dan ook geweest) met het bijbehorende eetpatroon... er komen dus ook bepaald geen muizenhapjes op tafel. Knipoog *Edit* ik heb begrepen dat de TS alleen voor zichzelf hoeft te zorgen... dan moet het met 50 euro p/w imo dus royaal lukken... of heb ik dat verkeerd begrepen? Laetitia?

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:36

Ik vindt alleen 100 euro per maand voor EN belastingen EN onverwachte uitgaven etc wel aan de krappe kant.
Wij hadden laatst een tussenbeurt met de auto, waren we al gauw 650 euro kwijt... Tsja, daar moet je dan een half jaar voor sparen, en dan maar hopen dat de belasting op het juiste moment komt, en de wasmachine niet kapot gaat en dan niet ook nog eens JUIST je moeder jarig is ofzo...
Laatst bijgewerkt door miepmiep op 29-09-04 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 15:37

Als je 50 euro hebt per week voor 1 persoon moet dat imo zeker gaan lukken!
Ik zou zelfs nog overhouden.
Vlees enzo bij de c1000 is wel redelijk goedkoop.
Letten op acties enzo.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 16:08

het is inderdaad alleen maar voor mijzelf. en ik heb wel wat geld op mijn spaarrekening staan voor onverwachte dingen als een kapotte wasmachine of auto.

ik ga die starlet zeker na laten kijken, dit is dus gewoon niet normaal! ik dacht al: deze auto staat toch bekend om zuinigheid? rij ik dan zo opgefokt ofzo?

maar ja kost me natuurlijk wel weer geld!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:18

zo kost het je denk ik nog wel meer geld....
30 euro voor 60 km.. Dat is 0,50 cent per km!!!
Ik rij ca 50 euro op 600 km. Dat is 0,0833 cent per km.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:44

laetitia schreef:
het is inderdaad alleen maar voor mijzelf. en ik heb wel wat geld op mijn spaarrekening staan voor onverwachte dingen als een kapotte wasmachine of auto.

ik ga die starlet zeker na laten kijken, dit is dus gewoon niet normaal! ik dacht al: deze auto staat toch bekend om zuinigheid? rij ik dan zo opgefokt ofzo?

maar ja kost me natuurlijk wel weer geld!


Ik zou 'm toch 's laten nakijken als ik jou was, Starlets rijden normaal 1 op 15/20, Jij rijdt practisch 1 op 2/3 Bloos! Het nakijken kost welliswaar wel wat, maar dit is ook pure geldverspilling, zo goedkoop is die benzine ook weer niet Geld, geld!
Denk echt dat 1 van je benzineleidingen lek is, of anders dat 't luchtfilter knap zwart ziet.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 18:01

heb gister getankt en de km stand op nul gezet, ik kom erop terug!