aura's zien - iemand ervaring?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:03

Ja, een aura is paranormaal. Als het gewoon een natuurkundig verschijnsel was (zoals warmte of elektrische lading) dan zou het toch
1. op te pikken moeten zijn met apparatuur
2. waarom zouden maar een beperkt aantal mensen het kunnen zien?
3. er zinnige en toetsbare voorspelligen uit afgeleid moeten kunnen worden, waarmee in een onderzoek vastgesteld zou kunnen worden dat aura's bestaan.

Van al het bovenstaande is geen sprake. Dus het verschijnsel is paranormaal.

ikkuh15

Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 11:05

SP jij gelooft dus niet in aura's?
En even over het feit of wat ik zie wel een aura is. Laat ik het zo zeggen wat ik zie heb ik vergeleken met andere ervaringen en daar blijkt uit dat mijn verhaal grotendeels klopt. Ik zie het dus.
Alleen moet ik het verder nog ontwikkelen.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:12

Nee, hij geloof er niet in, maar IK ook niet.

Zeg, omdat ik wat subtielere discussietechnieken gebruik zijn mijn argumenten niet meteen ongeldig.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:12

MargaV schreef:
Ja, een aura is paranormaal. Als het gewoon een natuurkundig verschijnsel was (zoals warmte of elektrische lading) dan zou het toch
1. op te pikken moeten zijn met apparatuur
2. waarom zouden maar een beperkt aantal mensen het kunnen zien?
3. er zinnige en toetsbare voorspelligen uit afgeleid moeten kunnen worden, waarmee in een onderzoek vastgesteld zou kunnen worden dat aura's bestaan.

Van al het bovenstaande is geen sprake. Dus het verschijnsel is paranormaal.

punt 1 staat al vast de uitsraling is vast te leggen
punt 2 al sla je me dood , geen idee waarom de een die wel kan waarnemen en de ander niet
al zijn er wel testen gedaan met kids en die schijnen dit vaker als volwassennen te kunnen waarnemen , misschien hebben de meeste t in
de jaren verleerd?? waarom ziet de een meer kleur dan de ander ?
ik zie bv minder nuance verschil in kleuren , absoluut niet
verklaarbaar en alleen maar meetbaar door mijn visie en mijn zeggen
(ben dus niet kleuren blind voor alle duidelijk heid)
punt 3 ja en nee zie punt 1 maar het weer kon men eerst ook nog niet
voorspellen , en nu , nu ze luchtdruk en stromingen kunnen "zien"
zitten ze er nog vaak naast , ik vergelijk het daar maar mee

en dan nog als het dus meetbaar is als zijnde aanwezig en men dus
de warmte uitstraling van een mens kan zien , is het dan zo moeilijk aan te nemen dat als die uitstraling meer of minder is als er lichamelijk
iets niet in orde is? maar aangezien een ieder een andere temperatuur
heeft en ieder lichaam anders werkt zou je dan dus
een meting moeten nemen in gezonde toestand en in niet gezonde toestand om het verschil te kunnen waarnemen

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:13

MargaV schreef:
Nee, hij geloof er niet in, maar IK ook niet.

Zeg, omdat ik wat subtielere discussietechnieken gebruik zijn mijn argumenten niet meteen ongeldig.


zegt ze dat dan?

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:17

Nickyu, ik begrijp dat jij vindt dat het een normaal, natuurkundig verschijnsel is.

Prima, maar ik weet ook wel zeker dat de meest aura-lezers er juist prat op gaan dat het hier een "zesde zintuig" betreft en dat het dus niet normaal is. De waarneming van aura's is in ieder geval niet normaal.

Het uitstralen van aura's is dus wel normaal volgens alle aura lezers (want ik heb het vermoeden dat we op dit punt langs elkaar heen praten), maar nogmaals, dit is op geen enkele manier op wetenschappelijke, objectieve wijze vastgesteld.

ikkuh15

Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 11:18

Aangezien veel mensen alles wetenschappelijk willen hebben bewezen omdat ze er anders niet ingeloven heb ik nog even een vraag voor jullie.

Aura's zijn niet wetenschappelijk bewezen (dus zouden ze even kort door de bocht niet bestaan) hoe kan het dan zijn dat bepaalde mensen ze wel zien?zijn wij dan abnormaal of raar dan of sporen wij dan niet.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:20

Ikkuh, zie mijn laatste post op de vorige pagina

Citaat:
Volgens mij (ik doe ook nog steeds mee) verstaat men onder een aura een visueel gebeuren dat om een mens heen hangt.

Omdat ik er vanuit ga dat mensen het daadwerkelijk ervaren, maar dat ze er verder niets uit af kunnen lezen/mee kunnen/geen zinnige of toetsbare voorspellingen uit kunnen doen, ga ik er vanuit dat het varieert van:

- gekke verschijnselen in je visuele systeem, een foutje in je waarneming dus

tot

-zien wat je wilt zien, omdat je het zo'n interessant verschijnsel vind ga je overal als een gek naar zitten staren, wedden dat je het op een gegeven moment vanzelf ziet

tot

-psychose/hallucinatie achtige dingen.

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:47

Ik ben een van de medewerkers van INEEN ( onderdeel van het Spiritueel Psychologisch Initiatief), hier worden cursussen in aura haling en reading gegeven. Kijk ook eens op http://www.margokistemaker.nl/ .

De discussie wellus nietus is mijns inziens niet interessant , iedereen schept toch zijn/haar eigen werkelijkheid en is daarin bezig met bewustwording, voor de een is dit aan de orde voor de ander iets anders.

Leven en laten leven zou ik zo zeggen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:51

take the blue pill: the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

Daihyo

Berichten: 88100
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:08

SuperPepeijn schreef:
take the blue pill: the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.


Dat bedoelt Suzanne dus.
Iedereen beleeft het leven anders. En iedereen mag geloven wat hij wil.

Maar dat mensen hierom belachelijk worden gemaakt vind ik nergens op slaan.
Zoals ik al zei: getuigt niet echt van volwassen gedrag Lips are sealed

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:20

Amanda schreef:
Dat bedoelt Suzanne dus.
Iedereen beleeft het leven anders. En iedereen mag geloven wat hij wil.Maar dat mensen hierom belachelijk worden gemaakt vind ik nergens op slaan.
Zoals ik al zei: getuigt niet echt van volwassen gedrag
:x

OK dan!

ikkuh15

Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 12:25

Citaat:
Amanda wrote:
Dat bedoelt Suzanne dus.
Iedereen beleeft het leven anders. En iedereen mag geloven wat hij wil.Maar dat mensen hierom belachelijk worden gemaakt vind ik nergens op slaan.
Zoals ik al zei: getuigt niet echt van volwassen gedrag



nickyu schreef:
+:)+


Helemaal mee eens!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:26

ikkuh15 schreef:
Helemaal mee eens!
ik ook dames, wie de schoen past, trek hem aan Knipoog

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:48

johjohjoh pepeijn je kan het echt niet laten he ?

iemand vraagt om ervaringen met en jij verstiert het hele topic
(weer) met jouw manier van discussie voeren

dat je er niet in gelooft , alla , prima dat weten we nu ondertussen wel

zou je het misschien over je hart kunnen verkrijgen om de volgende keer
gewoon te zeggeen , ik geloof er niet in dus kan dus niks zinnigs toevoegen op dit topic..
is dat nou echt zo moeilijk ??

margaV blijft tenminste nog netjes en beleeft , en hoe je het ook went of keert , dat kan ik van jouw manier van berichtjes plaatsen niet zeggen

dit was niet bedoelt als een discussie topic maar als ervaringen topic

wat moet jij een rotleven hebben om iedere keer weer zo .. te reageren
ga je moeder pesten en laat dan die topics met rust
je maakt het gewoon onmogelijk een vraag om ervaringen met
topic normaal te laten verlopen zoals die bedoelt was , ipv van een welles niettes "discussie" want echt zelf mee discuseren doe je niet
alleen maar zeggen , kom maar met bewijs , erkend wetenschappelijk
bewijs , sorrie wereld wijd erkend wetenschappelijk bewijs ...nee dat is geen bewijs , uh dat kan die man wel zeggen maar dat is dus geen bewijs
verder dan dat kom je niet , echt simpel en te erg voor woorden

een nuttige eigen bijdrage leveren behalve de stelling hierboven heb ik je nog nooit zien doen , afkatten afblokken en om bewijs vragen meer niet

maar bedankt hoor ! voor die pagina's lange een en dezelfde bijdrage
en voor weer een topic in een nutteloze welles niettes spelletje te veranderen , echt tof van je OK dan!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:12

nickyu schreef:
zou je het misschien over je hart kunnen verkrijgen om de volgende keer

...blablabla

dit was niet bedoelt als een discussie topic maar als ervaringen topic

wat moet jij een rotleven hebben om iedere keer weer zo ..

...meer blababla en nog wat scheldpartijen...

te reageren
ga je moeder pesten en laat dan die topics met rust

...blablabla die kan er ook wel bij...
:O zo klaar? gaan we weer verder, of geef je de "discussie" op? denk dat marga en ik genoeg punten hebben gegeven om te reageren. tot nu toe zie ik alleen maar beledigingen naar mijn kant. schelden doet geen pijn hoor, ik krijg er alleen meer sympathie mee van andere lezers en het staat een beetje kleinzerig.

als je liever hebt dat iedereen met je meepraat over dit onderwerp, kan jij beter posten in een fora waar alleen mensen geloven hierin. op een plek waar mensen divers denken over dit onderwerp, krijg je nou eenmaal ook de andere kant van de zaak belicht Knipoog

manzano

Berichten: 23997
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:20

Dit noem ik niet discusseren SP. Bij een discussie sta je open voor elkaars meningen en gedachtes. En dat is hier duidelijk niet het geval. Dit is gewoon hakketakken en je eigen mening doordrukken.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:24

manzano schreef:
Dit noem ik niet discusseren SP. Bij een discussie sta je open voor elkaars meningen en gedachtes. En dat is hier duidelijk niet het geval. Dit is gewoon hakketakken en je eigen mening doordrukken.
ik sta open voor argumenten, niet voor ieders mening en gedachten. maar bedankt voor jouw nuttige bijdrage, als iedereen klaar is met zijn gal spuwen, kunnen we dan verder? Lachen

manzano

Berichten: 23997
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:30

nee, jij bent lekker onderbouwend bezig.......................

maar volgens mij was de discussie op zich niet eens de bedoeling van het topic en gaat alles nogal offtopic.

Even aan de ts: schrok je er niet van dan, toen dat gebeurde (dat je het zag). En komt het dan ineens op, of heel langzaam. Lijkt me heel aparte ervaring.

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:50

goh wat een heen en weer gedoe hierzo zeg.. vind het een beetje flauw worden....

ik heb nu wel begrepen dat SP en marga het allemaal niet geloven.. zo kunnen we wel dagen lang blijven doorgaan.. maar dat verpest weer de hele sfeer op dit topic en dat is helemaal nergens voor nodig..

ik kan ook geen aura's zien. maar ik ga niet beweren dat mensen psychisch niet in orde zijn omdat zij het wel zien. laat ze toch lekker dan!
Ik ben wel benieuwd naar dit soort dingen en zou mezelf zeker als vrijwilliger opstellen om te kijken wat mijn aura evt zou zijn! Haha!
kan toch geen kwaad lijkt mij..

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:01

Daarbij vraag ik me af wat je in zo'n topic zoekt als je niet in aura's geloofd, laat de mensen die wel geloven er over praten en ga zelf ergens anders kijken. Als ze nu vragen in een topictitel "geloof jij in aura's" geen dan je mening, laat anders ieder zichzelf zijn met zijn/haar eigen denkwijze.

Ikzelf zie geen aura's, maar mij lijkt het wel erg interessant om ze te zien.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:09

Ik zie het gewoon als volgt:

we wisselen gewoon van mening en gedachten. Ik sta compleet open voor de argumenten van anderen en beleef daar ook plezier aan. De discussie die ik aanga draait er ook niet om om duidelijk te maken dat ik het allemaal niet geloof (dat was na mijn eerste post ook wel duidelijk), of om anderen mijn mening op te dringen, maar gewoon omdat het zinnig en leuk is om erover te praten.

Wat ik alleen erg jammer vind, is dat er meerdere malen mensen een punt (lijken te) bereiken dat ze de argumenten niet meer kunnen weerleggen en dan gaan ze het op de man spelen. En dat verpest meer de sfeer. En dat vind ik flauw.


Ik snap ook wel dat het topic niet zo bedoeld is, maar vooralsnog lijkt TS er ook niet al te grote problemen mee te hebben.

Wat ik nog flauwer en extreem ergerlijk vind, is dat dit (soort) topic(s) telkens weer verzandt/verzanden in een meta-discussie, waarbij alleen maar gezemeld wordt over de manier waarop de discussie gevoerd wordt of dat er uberhaupt discussie gevoerd wordt. Helaas maak ik nu zelf ook die fout...

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:21

ja idd maak je nu zelf die "fout" ook..

ik bedoel het niet aanvallend.. maar ik snap gewoon niet dat jullie zelf niet merken dat die opmerkingen (en dan heb ik het vooral over SP) eerder flauw zijn en totaal geen toevoeging hebben aan het geheel van dit topic that's all.

en nu maak ik zelf ook de "fout" maar als er niet zulke vervelende dicussies zijn.. komer er ook niet zulke "foute" opmerkingen tussen.

er word eerder spot met de mensen gemaakt die er wel in geloven of het zien.. en DAT is wat ik flauw vind..

ikkuh15

Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 18:01

De aura's zag ik ind plotseling. het was niet dat ik schrok ervan ofzo maar ik had meer iets van hee ik kan het weer. ik wil het nu ook verder ontwikkelen zodat ik er eventueel ook mensen mee kan helpen (als dat mogelijk zou kunnen zijn)

Citaat:
Ik snap ook wel dat het topic niet zo bedoeld is, maar vooralsnog lijkt TS er ook niet al te grote problemen mee te hebben.


nou ik vind het ontzettend jammer dat dit weer zo'n topic is dat een hele verkeerde richting in gaat. ik vroeg eigenlijk naar ervaringen en niet of het nu wel of niet bestond,maar wie ben ik nou om dit te zeggen. ik heb misschien wel dit topic geopend maar kan toch moeilijk als een politieagentje erbij gaan staan?en een moderator waarschuwen tja wat heb ik daar aan?dan word het waarschijnlijk gesloten en kan ik weer overnieuw beginnen!
en aub laten we er nou niet op verder gaan of we nu wel of niet goed gediscuseerd hebben of wie nou fouten maakt maar laten we wel ontopic blijven (heb ik overigens als eerder aangegeven)

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:30

SuperPepeijn schreef:
helaas pellie. als de man baanbrekend onderzoek had gedaan zou dat ook in wetenschappelijke bronnen staan en niet alleen zijn propaganda.

hm nee hoor, ik ben geen wetenschapper en ik heb ook geen tijd om een boek door te nemen en eea aan onderzoeken te onderwerpen om aan het einde van het verhaal erachter te komen dat het larie is. als de man polulair begint te worden zal een wetenschapper wel met het echte verhaal komen rondom zijn theorie. vergelijkbaar met de boeken die zijn uitgekomen waarin gewoon haarfijn verteld wordt op de manier hoe bv. een nostradamus zijn publiek voor de gek houdt.


hè wat jammer nou, kun je eens lezen dat aura's idd heel normaal zijn wil je er niet aan. Haha!