aura's zien - iemand ervaring?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:43

*volcano* schreef:
als er dan mensen om bewijs gaan vragen lijkt me dat niet meer dan logisch.
dankje volcano, zo is het en niet anders.

@Leo_ke: op welke bewezen krachtvelden doel je dan precies?

Leo

Berichten: 50200
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:45

Dat er energievelden om ons heen zijn. Dat is bewezen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:48

kan je iets specifieker zijn over die energievelden?

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:53

warmte en de statische elektriciteit waarmee je altijd wel een beetje 'geladen' bent. Knipoog

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:09

Voor de discussie zou het misschien prettig zijn als er iemand iets beter uitlegt wat een aura dan precies is en wat het dan betekent. Dat er hier mensen zijn die aura's zien is inmiddels wel duidelijk, maar dat niemand er verder uitgebreid op in wil gaan maakt het wel lastig discussieren.

Ik vind het bijvoorbeeld moeilijk te geloven dat het puur warmte en statische elektriciteit is. Want:
1. warmte: dan zie je alleen maar dat sommige delen van het lichaam wat warmer zijn en andere kouder. En dan kun je ook veel minder goed een aura zien als iemand een skipak aan heeft bijvoorbeeld
2. elektriciteit: ik weet dat het meten van een elektrisch signaal op de huid zelf al vrij lastig is, je moet de huid goed schoonmaken en een beetje opruwen om goed te kunnen meten, laat staan dat je dan van een paar meter afstand visueel kunt zien.

Ik heb toegang tot goede wetenschappelijke bronnen, die geen andere aura's kennen dan de verschijnselen die bij migraine horen. Dus dat er iets wetenschappelijk bewezen is rondom aura's, is zeker niet waar.

Maar... hoe zit het dan volgens jullie?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:38

marga en volcano, ik had begrepen dat mensen die aura's zien zich beroepen op niet-natuurlijke stralingen, dus geen van beide. het lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk dat ze natuurlijke fenomenen zouden bedoelen, omdat die weer heel makkelijk aantoonbaar zijn.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:59

dat in wel interessant marga, heb je daar wat meer informatie over? ik ben wel benieuwd naar de uitleg van de kleuren enzo.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:01

SuperPepeijn schreef:
marga en volcano, ik had begrepen dat mensen die aura's zien zich beroepen op niet-natuurlijke stralingen, dus geen van beide. het lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk dat ze natuurlijke fenomenen zouden bedoelen, omdat die weer heel makkelijk aantoonbaar zijn.


Ja, maar je zou het maar zo als aura kunnen bestempelen Knipoog Maar met het fenomeen 'aura' worden inderdaad niet-natuurlijke stralingen bedoeld, of misschien willen de mensen dat graag denken die een aura denken te hebben gezien.
Ik heb geen idee wat de mensen zien of voelen als ze een aura zien, maar er zal vast ooit een verklaring voor zijn te vinden. En misschien is die inderdaad zo simpel als warmte en statische electriciteit.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:07

MargaV schreef:
.

Ik heb toegang tot goede wetenschappelijke bronnen, die geen andere aura's kennen dan de verschijnselen die bij migraine horen. Dus dat er iets wetenschappelijk bewezen is rondom aura's, is zeker niet waar.


Nee, over aura's is inderdaad niks bewezen, wel dat mensen kleuren om andere mensen kunnen zien Knipoog (zoals bij migraine) Misschien word ooit nog wel ontdekt dat het verschijnsel aura gewoon een foutje in het oog was van de mensen die het zagen, misschien een soort rare spiegeling ofzo.
En ja, als je dat dan ziet, terwijl je niet weet wat het is, ziet dat er een beetje raar uit en om het dan toch maar een verklaring te geven kun je het de naam 'aura' geven. Maar dat heeft opzich alleen maar met zicht te maken, niks met paranormale gaven oid.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:09

is het niet zo, dat de meest simpele verklaring vaak de juiste is? Knipoog

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:14

Pellie schreef:
dat in wel interessant marga, heb je daar wat meer informatie over? ik ben wel benieuwd naar de uitleg van de kleuren enzo.


doel je op aura-verschijnselen bij migraine?

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:17

Het schijnt ook dat mensen die aura's zien erg verschillende ideeen hebben. Ik las hier ook al ergens dat iemand niet zozeer iets zag, maar meer "voelde". Ik lees ook dat er weinig consensus is onder aura-lezers, wat hun claim niet bepaald sterker maakt.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:18

ook wb kleuren en de diagnose die ze stellen aan de hand daarvan.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 22:00

ja die van de migraine marga, ik ben wel nieuwsgierig.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 22:01

ok...ikkuh 15 , sp en anderen dit is wat ik ervaar en wat ik denk
of het slim is van mij om mijzelf nu(en op vorige pagina's) zo bloot te geven weet ik niet maar doe er mee wat je wilt , normaal hou ik het voor me , mede om reacties zoals op vorige pagina';s te vermijden

ik ben trouwens zelf van mening , dat ik niet echt een zweferig persoon ben maar in de regel erg rationeel denkend
(vraag een ieder die mij heeft meegemaakt maar om hun mening, de meeste weten nu door dit topic pas dat ik me uberhaubt met deze zaken bezig houd, krijg ook spontaan een aantal pb's met , joh had ik nooit achter jou gezocht of , jeetje dat wist ik niet , daarom zei je toen dit of dat etc.etc)

mijn rationele kant zegt mij dat een aura puur een magnetisch veld beinvloed door warmte is

ik persoonlijk hecht er ook geen andere waarde aan
wel heb ik de mogelijkheid om te voelen waar deze warmer of kouder is en of er bubbels of dieptes in zitten

als ik daar op een bepaalde manier over wrijf (zonder dus de persoon zelf aan te raken) voel ik een bepaalde tinteling in mijn handen
als die stopt stop ik ook meestal voelt die andere persoon dit ook

ook mensen die "niet geloven"en zeggen dan vaak :"he joh stop eens met kietelen" natuurlijk doe ik nooit iets zonder toestemming van die persoon

persoonlijk ben ik van mening dat je op dat moment alleen het elektrische veld gladder maakt en ben van mening dat je evt klachten kunt verminderen maar zeker niet in het kunnen genezen van bepaalde dingen , zo ben ik persoonlijk van mening dat het onmogelijk is om
bv kanker of een griep genezen kan worden door handoplegging magnetiseren of hoe je dit ook noemen wilt

dat je je prettiger kan voelen door een evenwichtig glad verlopend magnetisch veld om je heen (ipv een rommeltje zo als ik het noem)
ja dat geloof ik wel

als ik waarneem dat het een rommeltje is , zijn dat meestal mensen met stress of slechte algemene gezondheid , en als ik een breed helder iets(noem het even iets ipv aura , maakt mij persoonlijk ook niet uit wat voor naampje er aan geeft) waarneem is dit meestal een sterke persoonlijk heid die stevig in zijn schoenen staat (of niet -> bv verliefde mensen) met goede gezondheid

als ik ergens een deuk waarneem hebben mensen daar meestal pijn door ziekte , en als ik een bult waarneem meestal door bv een ontsteking oid en nee ik weet vaak niet en bewwer ook niet te weten wat die persoon dan mankeerd , kan alleen maar raden , soms
"voel/weet/hoor"ik dan meer info

en inderdaad als iemand een skipak aan heeft zie ik minder dan als iemand schaars gekleed is en het egaliseren gaat vaak makkelijker
als iemand geen uitstekende kleding stukken aan heeft

de "kenners "onder de gelovende (laat ik t maar even zo omschrijven)
noemen mijn gave (noem het zelf eerder een handicap , maar enfin)
helder voelend met een lichte mate van wat andere kanten

soms "weet"(soms soort deja vu gevoel , meestal schiet me ineens iets te binnen , dat gevoel dus , anders kan ik het ook niet omschrijven), ik spontaan iets van iemand zijn verleden of toekomst
ik hoor dus geen stemmen oid en zie soms een iets wat lijkt op een filmpje / dagdroom van een gebeurtenis , met mijn handen voel ik en schijn dus ook een beetje te kunnen magnetiseren
persoonlijk ben ik van mening dat iedereen dit zou kunnen

ik zie persoonlijk weing kleur , nee ik heb geen wetenschappelijk bewijs voor deze dingen alleen wat ik uit eigen ervaring heb meegemaakt

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 22:11

Pellie schreef:
ja die van de migraine marga, ik ben wel nieuwsgierig.


Wetenschappelijke artikelen kan ik je niet geven, daar heb je alleen toegang toe vanuit computers aangesloten op een universiteitsnetwerk.

Als je op google zoekt op de trefwoorden "aura" en "migraine" vind je genoeg interessants, denk ik.


Wat jij beschrijft, Nickyu, valt dat gewoonlijk niet onder de noemer "magnetiseren"?

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 22:12

ik weet eventjes niet meer wat ik moet zeggen maar ik heb dus nickyu twee geleden voor het eerst gezien!
ik heb dit topic doorlezen en vraag zo voor de gein aan der van, hey muts en wat zag jij in mijn auro, het antwoord liet me perplex zitten, mijn diepst bewaarde geheim spronkeld ze naar boven!
ik kan het niet helpen maar ik ben er eventjes helemaal niet goed van maar dit had ze echt nooit maar dan ook nooit kunnne weten!!
he superpeijn, ik ben denk ik het levende bewijs!!!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 22:53

nickyu schreef:
mijn rationele kant zegt mij dat een aura puur een magnetisch veld beinvloed door warmte is


ik kan hier wel in meegaan, het is meer de bijzonderheid dit te kunnen zien en voelen. Lachen

oh jammer marga.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 07:34

isabelle schreef:
ik weet eventjes niet meer wat ik moet zeggen maar ik heb dus nickyu twee geleden voor het eerst gezien!
ik heb dit topic doorlezen en vraag zo voor de gein aan der van, hey muts en wat zag jij in mijn auro, het antwoord liet me perplex zitten, mijn diepst bewaarde geheim spronkeld ze naar boven!
ik kan het niet helpen maar ik ben er eventjes helemaal niet goed van maar dit had ze echt nooit maar dan ook nooit kunnne weten!!
he superpeijn, ik ben denk ik het levende bewijs!!!


ja sorrie Isabelle , kan het ook niet helpen Clown en "vond je me "een zweverig persoontje"?? Haha!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 07:42

MargaV schreef:
Wat jij beschrijft, Nickyu, valt dat gewoonlijk niet onder de noemer "magnetiseren"?


ja , zo noemen ze dat , ik schijn dus helder voelend te zijn (iets wat dus niks met aura's en magnetiseren te maken heeft) en
tevens de mogelijkheid te hebben om aura's te zien en te magnetiseren

ben persoonlijk van mening dat iedereen kan leren te magnetiseren
maar dat net als met alle andere dingen in deze wereld de een meer of minder aanleg heeft dan de ander (stom voorbeeld de een heeft een talen knobbel de ander een gave als timmerman etc etc)

het is mij persoonlijk om het even wat voor naampje er aan hangt
maar ik dacht laat ik eens ontopic reageren dus betreffende "het zien van aura's .."

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 07:49

als ik even de discussie van het bestaan van aura's opzij leg;

nickyu schreef:
mijn rationele kant zegt mij dat een aura puur een magnetisch veld beinvloed door warmte is
waarom denk je dit?

waarom ben je van mening dat iedereen het kan leren?

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 08:09

omdat a dit enigzins bewezen is Knipoog natuurkundig logisch klinkt , voor mij aanneembaar is dus en daarbij irrationeel dat wat ik waarneem


ieder levend iets heeft een magnetisch geladen veld om zich heen
dus een ieder moet met zijn/haar veld een ander veld kunnen beinvloeden !

(misschien wel daarom dat ik me na bezig geweest te zijn met de paardjes ik me weer "opgeladen"voel Haha! of dat mensen rustiger worden na het aaien van een kat bv )

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 08:18

dat warmte magnetisme kan beinvloeden weet ik. maar verder kom ik niet met je uitleg, je geeft me eigenlijk geen antwoord op mijn vraag.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 08:25

op welke vraag en specificeer je vraag eens anders dan
-> er is bewezen dat we allemaal een magnetisch veld om ons heen dragen en dat magnetische velden beinvloed baar zijn door warmte ook

ik hang er verder geen godsdienstige waarde aan oid dus voor mij is dit alles wat er is geen hocus spocus , ben geen aanhanger van een een of andere god secte of wat dan ook die ik dan tevens nog eens zou aanwijzen als oorzaak van of wat ever

dat het ene magnetische veld de ander kan beinvloeden is ook bewezen

hoe bepaalde mensen dit kunnen doen niet , weet dus ook niet hoe dit precies werkt , de wetenschap weet uberhaubt niet precies hoe het ene magnetische veld beinvloed word door de ander
wel DAT dit gebeurd maar exact het hoe wat en waarom niet

best wel heel erg rationeel dus Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 08:30

de vraag was: waarom denk je dat het aura bestaat uit magnetisme en warmte?

en de vraag was: waarom denk je dat iedereen het kan leren?