Grijskenteken BLIJFT!!!!!!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:15

Ik geef de voorkeur aan die van Sarabande... Ik zie mijn paard liever niet in een vluchtige waas arriveren Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:18

sarabande schreef:
Wees niet dwaas neem de paardetaxi van Faas


of: "Doe eens dwaas neem de paardentaxi van Faas" Tong uitsteken

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:22

hi hi. Goeie slogan Haha!

'U krijgt uw paard niet van A naar B? Geen nood, Faas neemt hem voor u mee' Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:33

Je kan natuurlijk het prisma rijmwoordenboekje van Andre gebruiken. Die heeft het toch niet meer nodig.

weet je wat er allemaal op houwe

en geven
rijmt

sorry off topic Bloos

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 15:38

VVD is tegen het afschaffen van grijs kenteken. Nog een paar belangrijke instanties zijn er tegen. Wel vind ik dat er wat tegenover mag staan. Kwartje van Kok eraf????????

Ik denk dat er heel wat paardentaxi's komen als het toch wordt doorgevoert.
Je kan ook BOKT Paardentaxi Organisatie beginnen. Vervoer voor uw paard van uit alle windhoeken van Nederland. Faas aan het hoofd van het centraal meldpunt B.P.O. (Balkellende Pot Op) Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:50

Als je ergens niet belastingplichtig bent, hoef je ook geen aangifte in te dienen Lachen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:03

Klopt. Daarom hebben die ondernemingsvormen ook geen BTW-nummer

Phia, ik snap je post niet helemaal. VVD is tegen afschaffing. Mooi, maar betekend dus minder inkomsten. En dan wil je ook nog het kwartje van Kok eraf hebben? Beetje dubbelop lijkt me... Ik vind 't wel zo fair om het grijs kenteken te laten bestaan en het dan te koppelen aan idd: een BTW-nummer. Een grijs kenteken is niet bedoeld voor particulieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:17

Ik zou het wel zo fair vinden om het afschaffen voor particulieren aan een datum te koppelen. Grijs kenteken was idd niet voor particulieren bedoeld, toen wel toegestaan en mijn tank zuipt wel diesel , dus heb ik wel meer diesel betaald...Lachen

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 17:23

De regering heeft nooit onderscheidt gemaakt tussen partilukier of bedrijf. Iedereen mag in een grijskenteken auto rijden. Ze hadden dan beter moeten nadenken voordat ze dit zeiden.
Als de partikulieren geen grijs meer mogen rijden en de diesel wordt gelijk getrokken aan de benzine, lijkt mij dat het kwartje er dan wel af mag.

Kijk, we worden toch allemaal gepakt op een 1 of andere manier. Het enige is dat de ministers en andere "wijze" iets heel veel meer verdienen Verward dan wij en zij niet veel merken dat je er op achter uit gaat. De meeste rijden in een dienstauto, hebben een tankpasje. Laat ze maar zelf eens tanken een maand lang. Zij lopen dan ook leeg.

De meeste weten niet eens hoe duur de dagelijkse boodschappen zijn. Laat hun maar eens een maand rond zien te komen met een modaal loon.

Bij Netwerk was er een enquette of je nog rond kan komen. Ik geloof 6 milj. nederlanders hebben moeite om rond te komen. Niemand koopt meer wat en de economie gaat nog verder het slop in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:43

Phia, je roept wel hard, maar zegt vrij weinig.

Heel veel van die "zielepieten" hebben hun financiele problemen wel aan zichzelf te danken. Er zijn duidelijke cijfers hoeveel Nederlanders er onder de armoedegrens moeten leven en er zijn ook duidelijke cijfers wie het moeilijk heeft of niet.
Met mensen die schuld op schuld stapelen, heb ik geen medelijden hoor, je moet nu eenmaal geen geld uitgeven dat je niet hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:50

Met die schuld op schuld stapelaars ben ik het helemaal met je eens.
Die vragen er zelf om
Geen dingen kopen wat niet kan (vaak ook nog luxe dingen)

Maar er zijn ook mensen die het gewoon zo niet zo breed hebben zonder schulden.
Denk aan mensen die alleen wonen met een gewone baan.
Die kunnen wel rond komen, maar luxe dingen zeer zeker niet
En die moeten over een poosje toch ook nog wel wat te eten hebben lijkt me Lachen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:54

runningkawa schreef:
Maar er zijn ook mensen die het gewoon zo niet zo breed hebben zonder schulden.
Denk aan mensen die alleen wonen met een gewone baan.
Die kunnen wel rond komen, maar luxe dingen zeer zeker niet
En die moeten over een poosje toch ook nog wel wat te eten hebben lijkt me Lachen


Juustem. Heb er zelf ook moeite mee, ik kan mezelf en mijn katten onderhouden, ik kan mijn auto aanhouden (geen auto = geen werk) en ik kan 1 keer per jaar op vakantie. Maar verder? En dat heeft niets met mijn financiële zaken te maken, mag hopen dat die op orde zijn, gezien mijn beroep Schijnheilig Overigens wil ik even de toevoeging plaatsen dat ik mezelf niet zielig vind; wel kan ik me bijna geen luxe permitteren (al zijn 't maar boodschappen doen bij de AH Knipoog)

Grijs kenteken is van oorsprong uit bedoeld voor ondernemingen. Dat de overheid flink wat gaten heeft laten vallen kan ik niet ontkennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:53

Ik vind vakantie knap luxe hoor Lachen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:57

Ik betaal niet Scheve mond Dat doet m'n vriend... Als 't aan mij had gelegen waren we nl niet op vakantie gegaan.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:58

Fasel schreef:
Wilden ze wel maar toen ging ie op de grond liggen huilen heftig om zich heen slaand 'ik wil een operatie, ik wil een operatie, ik heb aaaauuuuuuwwwwww' Haha! Nou ja, dan geef je zo'n kind toch zijn zinnetje he Haha!.


Ten eerste: Ik vind dat je over wat Balkenende heeft nog al luchtig praat alsog het een wratje is dat weggehaald moest worden ofzo..
Ten tweede: Het niveau van je reactie doet me meer vermoeden dat JIJ een klein kind bent dat zijn zin niet krijgt en dus maar gaat zeuren en doen en dat in staat is een uur te gaan janken.

Kortom: kortzichtig en vreselijk kinderachtig!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:16

Nou, mooi dat jouw mening ook duidelijk is toch Toscana? Haha!. Heb je aandelen in die man ofzo? Van dat kind heb je misschien zomaar gelijk in, maar ja, volwassen zijn is me ook veel te saai. Maarreh, ikb en nog steeds een 'haar' ipv een 'zijn' Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:04

runningkawa schreef:
Maar er zijn ook mensen die het gewoon zo niet zo breed hebben zonder schulden.
Denk aan mensen die alleen wonen met een gewone baan.
Die kunnen wel rond komen, maar luxe dingen zeer zeker niet
En die moeten over een poosje toch ook nog wel wat te eten hebben lijkt me Lachen

Ja, die zijn er, altijd al geweest en zullen er ook altijd blijven.

Het grijze kenteken is ooit begonnen als een verkapte subsidie op goederenvervoer en goederenvervoer is een bedrijfsmatigheid en geen particuliere bezigheid. Dat particulieren jarenlang meegesnoept hebben was leuk, maar het is nu over, wen er maar aan.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:09

Lovely schreef:
Dat particulieren jarenlang meegesnoept hebben was leuk, maar het is nu over, wen er maar aan.


Ik weet het nog niet Lov, Zalm begon al aardig terug te krabbelen, per slot is het zijn achterban die een grachtenpandje heeft met ieder zon ding voor de deur Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:11

Wat een geluk dat Zalm 't niet alleen voor 't zeggen heeft

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:13

Ik weet een ding zeker en dat is als het grijs kenteken echt afgeschaft wordt dat er een hele berg kleine zelfstandigen ophouden te bestaan. Ik als kleine zelfstandige kan echt de bijkomende kosten dan niet meer betalen en ik hang zo mn bedrijf aan de wilgen om de bijstand in te gaan.......... ik vrees dat ik niet de enige ben.

Ik moet nu een kleine 60 uur per week werken om een klein inkomen te hebben. Als ik gewoon geel kenteken moet betalen voor mijn VITO dan ben ik een godsvermogen kwijt en dan zit ik onder het bestaansminimum...... makkelijke beslissing lijkt mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:17

sarabande schreef:
Ik weet het nog niet Lov, Zalm begon al aardig terug te krabbelen, per slot is het zijn achterban die een grachtenpandje heeft met ieder zon ding voor de deur Haha!

Sorry, maar op de grachtengordel vind je géén grijze kentekenauto's voor de lol. De jeeps, MPV's enzo die daar geparkeerd staan, hebben (as a rule) geen trekhaak en gewoon geel kenteken. Een Jeep is namelijk pas cool op geel, op grijs ben je op de GG gewoon een sloeber.

Kim, ik denk dat grijs wel blijft voor bedrijven, maar dat de particulier in het vervolg pech heeft.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:19

Lovely schreef:
Kim, ik denk dat grijs wel blijft voor bedrijven, maar dat de particulier in het vervolg pech heeft.


Dat zou ook de beste oplossing zijn

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:23

Ik geloof ook niet dat dit gaat gebeuren........... ik neem aan dat de overheid liever de kleine zelfstandigen, die door deze maatregel heel hard getroffen worden, lekker aan het werk willen houden.

Dat er een KVK nr en een BTW nr nodig is om een auto op grijs kenteken te kopen vind ik op zich best. Grijs kenteken is ook bedoeld voor ondernemers en bedrijven, niet voor particulieren die "goedkoper" auto willen rijden.

Niet dat ik vind dat particulieren niet goedkoper auto mogen rijden hoor...... ik vind het toch belachelijk dat Nederland het duurste land is om auto te rijden. Het hele autorijden zou een stuk goedkoper kunnen en moeten

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:34

G&K, in 't geval van KvK-nummer kunnen een hele hoop bedrijfjes alsnog opdoeken...

Autorijden kan vast wel goedkoper, maar 't kan niet. De overheid wil ons het OV inhebben, en hoe doe je dat? Door de auto duur te maken.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:47

Laatste plannen zijn volgens mij ook dat het hebben van een auto minder belast gaat worden en het gebruik ervan meer.. althans dat hoorde ik Zalm vanavond zeggen op TV. Zoiets als wegenbelasting omlaag, brandstof nog duurder.. nou ja gaan we daarvoor maar af en toe een paar jerrycans in Duitsland halen daar is het dan vast weer voordeliger..