hamstervoer???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-01 11:42

zat net in een tussenuur met 2 vriendinnen in de aula. Hadden we t over hamsters (heeft de ene), ratjes (andere heeft woestijnratjes) en ikke heb boerenkool.
hadden we t over wat je die beesten te eten geeft. blijkt dat ze die hamster chips geeft, beest heeft ooit patat gegeten, mayonaise enz. lijkt me niet echt goed maar ze lacht er hard om. echt vreemd.
andere meisje geeft dus ook chips aan die ratjes van dr. kan toch niet goed zijn IMO
zelf word ik onwijs kwaad als mn broer (de lolbroek) in de buurt komt van BK met bv chips of chocola. zoiets is nou eenmaal niet gemaakt voor vogeltjes toch???
snap niet dat mensen er niet bij nadenken wat ze hun dieren te eten geven. net als mensen die chocola voeren (naja kleine stukjes dan) aan hun hond. Verward Verward Verward

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 11:49

Tja, sommige mensen zijn gewoon een beetje kortzichtig.... dat soort dingen is hartstikke slecht voor dieren ( het is voor ons ook al niet gezond, laat staan voor hen...)
Maar je kunt boerenkool wel boerenkool te eten geven... Haha! Vork

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-01 11:53

ja dat kan wel. schijnen BK's heel lekekr te vinden!!! en broccoli schijnen ze ook lekker te vinden. maarwij hebben nooit broccoli in huis dus dat is weer wat moeilijker. ga binnenkort maar even zorgen dat mn moeder een beetje boerenkool apart houdt voor mn pukkie

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 12:22

Ratten zijn beesten die alles eten.
Kijk maar op een vuilstortplek daar lopen tig ratten. die van mij krijgen voornamelijk rattenvoer maar soms ook allemaal 1 perpernootje of wat kaas.
Het paard van Anouk slaat alles die eet dus hondenvoer... Verward Verder vind ie van de smekkie's in alle smaken de sambal wel zo geweldig.. hij vreet nou eenmaal alles wat los en vast zit.
Lodewijk heeft 1 keer toen ik niet goed oplette met 1 hap een heel soleroijsje weggewerkt ik had alleen een stokje met iets ijs en een flinke klotter schuim...

Alle dieren doen het btw nog steeds goed en zijn nooit ziek ofiets

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 21:37

dat lijkt me niet slim, ik geef mijn hamster (muisje) wel groenten, niet alles want ijsbergsla is geloof ik slecht, maar witlof, wortel, brocolli, sla, e, no ja dat geven we wel, bloemkool volgens mij niet ( ja dat snijdt mijn moeder af en ik voer het hem, ook aan mijn konijn. Yoghurt en melk vind ie ook lekker, vooral op deze leeftijd is dat goed. En kaas vind ie ook lekker. Hij is best wel zielig want hij ziet niets (heeft ook blauwe vlekjes op zin oogjes) en hoort slecht. Best wel zielig, maar hij bijt nu wel minder, gelukkig!!

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 22:48

Heel slecht voor een hamster, chips en vooral chocola. Van chocola kunnen ze wangzakverstoppingen krijgen....

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 10:45

Het enige waar chocola goed voor is bij knaagdieren is om ze in leven te houden na het eten van muizen/rattengif Haha! . Had hier ooit een muis achter mijn computer die het weigerde dood neer te vallen, toen kwam ik erachter dat hij mijn reep chocola had gepikt. Dat gif verdunt het bloed zodat ze leegbloeden Misselijk en in chocola zit vit.K wat het bloed weer doet stollen.
Verder lijkt chocola me niet echt gezond en zoute chips zijn funest voor de nieren van die kleine beestjes.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 15:00

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 15:03

kijk in ben t onwijs met jullie eens. maar ik kan het ze niet aan hun verstand peuteren dat t zo slecht is voor die beestjes. t is nou eenmaal voor mensen gemaakt dat eten en niet voor die kleine knaagdieren.
snap niet dat sommige mensen dat niet zien

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 15:05

Citaat:
Op 2001-11-22 15:03, schreef Maaike:
ik kan het ze niet aan hun verstand peuteren dat t zo slecht is voor die beestjes.

Dat heb ik dus ook met die cavia's. En ik kan het ook niet aan hun ouders verstand peuteren Verward

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 15:40

eh maaike je hebt het nu wel over de 2 grootste dozen die ik volgens mij ken. misschien leuk om dit uit te printen (en haal mijn reactie meteen eruit dan want verstandhouding is al niet super met san) en aan hun t elaten lezen?

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 15:44

idd en dan laten weten dat ik hier over ze zit te roddelen zeker?? ik weet t niet hoor....