querty?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

visje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-01 15:12

Ik vroeg het me ineens af: in Nederland wordt toch vooral met een quertyklavier geschreven???
Is dat zo; welk klavier hebben jullie?

Ik een azerty (*slide met wijsvinger van links naar rechts over 't toetsenbord*) *LOL*

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 15:20

qwerty

(en daarop heb ik blind leren typen, dus ik zou niet graag zien dat het anders wordt, kan ik weer opnieuw beginnen!)

visje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-01 15:34

Oh, is het met een 'w' (links onder bij mij *LOL* ), ook goed Clown

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 15:42

ik heb ook een qwerty Lovers heb ik ook blind op leren ttypen met 10 vingers als k een ander toetsenbord zou krijgen komen er de vreemdste woorden te staan hahah *LOL*

Bartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 15:47

dit gaat toch over toetsenborden he..? Frusty Haha!

wist helemaal nie dat je verschillende soorten had eigenlijk.. qua volgorde van letters..

weet je wat cool is *LOL* als je ergens (iig niet op je eigen toetsenbord) alle "dopjes" waar de letters opstaan verwisseld Schijnheilig Party!!

nog nooit gedaan overigens, maar lijkt me wel comisch Lachen

visje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-01 20:48

Bij ons op school kon je het esc-knopje er gemakkelijk uitprutsen en dan verwisselen met de computer naast je, natuurlijk 'mega-crimineel' Haha! . Jammer dat ik nu geen informatica meer heb Scheve mond\

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 20:50

Huh, wat is een qwerty? Heeft iedereen dat Verward

Mijn bovenste rij letters gaat zo:

qwertyuiop

Oww ik zie t al! qwerty Scheve mond\ Haha!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 20:54

ja in duitsland hebben ze ook zo'n raar toetsenbord Verward
Ik heb 1 keer geprobeerd daar op te typen, maar dat is RAAR

Ik heb zelf gewoon een qwerty Lachen

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 21:00

in Oostenrijk hadden ze ook een vreemd toetsenbord in t internetcafé.
Ik wilde een mailtje sturen, maar kon t @ nie vinden, dus ikke vragen, wist die man zelf ook niet waar dat ding zat. Schijnheilig Frusty

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 21:15

ik zat al diep na te denken over wat qwerty nou is,maar dat is dus de bovenste letters van 't toetsenbord.
Ik heb een toetsenbord met een bochtje,dus zeg maar 2 delen met letters.En ik kan er best snel op typen en anderen zitten hier altijd heel langzaam te zoeken Haha!
maar op school kan ik nou niet meer snel typen

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 21:22

Ik heb ook een "qwerty" toetsenbord. Volgens mij iedereen in Nederland. Ik heb ook blind leren typen en met 10 vingers. Tegenwoordig typ ik altijd gewoon met twee vingers. Gaat veel sneller voor mijn gevoel. (soms een beetje te snel Knipoog )

Toen ik thuis problemen met de PC had, wilde ik ff een e-card sturen bij de computerwinkel. Ik had daar eerst moeite met het @ te vinden. Stond wel gewoon onder de 2, maar er kwam een " te staan. Bleek dat die tekens omgewisseld waren. Hebben jullie dat ook weleens gehad?

Felice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 21:46

Ik heb gewoon een qwerty toetsenbord.
Ik denk dat er wel hele rare berichtjes op Bokt zouden staan als ik zo'n ander toetsenbord had.
Ik heb namelijk ook blind leren typen met tien vingers op dit soort toetsenbord.
Mijn hoogste aanslagen per minuut is 422, zonder fouten, goed he? Party!!
(EIGENDUNKKK)

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 21:48

422???? Da's heel veel. Ik had er "maar" 168.
Heb je examen gedaan op een PC toetsenbord? Ik op een "gewone" schrijfmachine. Is ook al een jaar of 10 geleden

Felice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 21:50

Ja, bij iemand die van die cursussen geeft.
En ik heb ook een officieel diploma gekregen.
Maar die computer was overigens wel heel oud. Zat alleen een tekstverwerker op en een ë moest je met alt nog wat doen.

Felice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 21:51

Ohja die 422 apm was toen ik een heeele goede bui had.
Ik typ zo snel omdat ik bijna elke dag wel computer. Party!!

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 21:56

Ik heb ook een officieel type-diploma. Ging wel via de school, maar was een op zichzelf staand examen.

Tja, voor een type-examen is alleen een tekstverwerker natuurlijk ook genoeg. Ik moet trouwens (voor zover ik weet) ook de ë met de alt code intikken.

Felice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 22:00

Haha, ik lekker niet, eerst een " dan wacht ie even en laat ie hem nog niet zien, en dan de e, dan krijg je dus de ë

visje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-01 08:37

HUh? De @ is toch gewoon (dus het knopje van de 2)

|alt Gr| + |é| = @ Knipoog

Zet nu eens de bovenste rij van jullie toetsenbord neer, zonder shift te duwen, dus niet de lettertjes? Die van mij is:

& é " ' ( § è ! ç à ) - dit dus Lachen

Mijn vader had eens een laptop van Ndl. mee en die was ook qwety Frusty . We hebben hem ingesteld op azerty, maar natuurlijk waren de knopjes nog verkeerd. Na een tijd begin je echt qwerty te typen, zonder dat je het weet en dan heb je echt een probleem Knipoog .

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 08:45

Heb ooit voor een Frans bedrijf gewerkt, daar hadden ze ook afwijkende toetsenborden. Idd azerty, als ik het me goed herinner. Weet nog dat ik altijd in de war kwam met de m en de komma, die zaten omgekeerd ofzo.

Op vakantie in Turkije kostte het me eeuwen om een normaal mailtje te schrijven, die toetsenborden daar wijken helemaal af, ook omdat ze allemaal letters gebruiken die wij niet gebruiken. En zelfs als je de i intikt, komt er in het berichtje een y met een accent te staan... Lachen

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 19:46

dat was leuk in frankrijk... daar ging ik met een vriendin naar ene internet cafe om ff een paar mailtjes te sturen... nou waar ik nogmaal 10 min over doe deed ik toen een half uur over... en toen ik weer in nl was kon ik zo niet meer typen... zwaar irri!!!