100 jaar vliegen, maar...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:05

Ik heb 2 keer gevlogen (ook retourtjes)
Een keer naar malta aantal jaar terug en vorig jaar naar Lloret de Mar.
Ben altijd wel zenuwachitg en blij als ik uit het vliegtuig ben. vind het maar knap dat ze die dingen in de lucht krijgen en er (meetsal) in houden.. Knipoog

Tancreda4

Berichten: 24064
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:32

annegti"]
De keer dat ik naar Miami ging met het vliegtuig was geen pretje. 4,5 maand zwanger, de hele weg zo'n beetje turbulentie. Dus hele weg zowat gordels vast en stuiteren met die bak. Mijn maag vond dat ook niet fijn. 4 zakjes gebruikt.... Afijn, eindelijk bij Miami aangekomen onweerde het daar behoorlijk. Hij knalde zo de donderwolken in en aan alle kanten bliksem + harde regen. Vervolgens kwakt ie daar dat toestel zo hard aan de grond dat de bagagebakken los vlogen en de inhoud op het gangpad flikkerde. Tijdens het remmen voelde je gewoon dat de baan glad was van de regen.... Ik dacht echt dat mijn laatste uurtje geslagen was. Mèn, wat kneep ik 'em... Heb er ook de hele vakantie tegenop gezien dat ik weer terug moest vliegen. (en toen heb ik zowat de hele weg liggen slapen op 3 stoelen.... )
[/quote]

[quote="Yentl schreef:
:oo Bloos! Bloos! wow das ook niet normaal..van die bagage enzo..sh*t heee Bloos!


Zeker geen pretje!! Maar ik denk dat de vliegeniers dat niet met opzet hebben gedaan hoor!
Bakken gaan wel vaker open, ook als het een redelijk zachte landing is.
Maar ik zou 'm ook hebb geknepen, bah vreselijk zoiets!

Bliksem en onweer... Brrr, ik mag hopen dat ik in zoiets nooit kom!
Maar vaak gaan ze er het liefst ook omheen, mits het echt niet anders kan.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:34

Ik heb nog nooit gevlogen en ik durf ook niet.
Nu zeggen jullie vast dat dat nergens op slaat omdat ik het nooit meegemaakt heb, maar het lijkt me gewoon doodeng. En niet omdat ik hoogtevrees heb ofzo, want dat heb ik niet.

Misschien wel door verhalen/films etc over neerstortende vliegtuigen enzo, ik weet het niet.

Maar nu wil ik dus met school naar Rome. Alleen dan gaan we dus met het vliegtuig.. En ik zit me serieus af te vragen of ik wel moet gaan Scheve mond

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:29

Vind het eigelijk best wel leuk Haha!
Op Schiphol enzo allemaal wel leuk zoveel avontuur!!
Inchecken, douane, MC donalds... vind ik echt best leuk Haha!

En mijn vader is piloot van die kleine vliegtuigjes dus ik vlieg wel vaak met hem mee.. heb zelf ook een keer mogen sturen OK dan!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:00

Spirit schreef:
Maar nu wil ik dus met school naar Rome. Alleen dan gaan we dus met het vliegtuig.. En ik zit me serieus af te vragen of ik wel moet gaan Scheve mond


Gewoon doen
Ik had echt precies hetzelfde als jou en ik durfde ook ECHT niet.
En heb toen maar gewoon besloten om het een keer te doen, vakantie met vliegtuig naar Spanje geboekt en gegaan Cool .
Je kunt pas weten of het echt eng is als je het een keer hebt meegemaakt... Knipoog

Elke keer dat je in een auto of op de fiets stapt, loopt je meer kans op een ongeluk.
En moet je voor de gein eens kijken op teletekst hoe VEEL vliegtuigen er per dag opstijgen en landen op Schiphol... gaat allemaal goed Lachen !

Dus dit is juist de ideale kans, gezellig met je hele klas, en Rome is ideaal, je bent er voordat je het weet, het zal zo'n 2 a 2 1/2 uurtjes vliegen zijn OK dan! !

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:19

Ik heb ook nog nooit gevlogen. Ik vind het ook best eng denk ik, ik heb erge hoogtevrees. Durfde op de vorige stal amper de ladder op naar de hooizolder. Lachen

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:02

Ik heb nog maar 2 keer gevlogen , opstijgen en landen is zo leuk *LOL* , zit je net in een achtbaan , en in het terug komen hadden wij ook turbulentie , vond ik ook wel leuk eigenlijk Haha!. Ik moest maar 3 uur op het vliegtuig ,maar om 12 uur op het vliegtuig te zitten , dan zou ik me wel best vervelen Scheve mond.

Dreamy

Berichten: 24067
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 07:39

toen ik 6 was zo ong. ben ik naar spanje gegaan..
En 2 jaar geleden ging ik eerst naar spanje...toen kwam ik terug..en een dag later zat ik alweer met mijn vader in het vliegtuig naar griekenland Haha!

Ik vind vliegen niet echt eng..
wel altijd spannend!

turbulentie is toch dat het vliegtuig soms opeens een beetje zo omlaag gaat in een keer he?
Nou mijn moeder had dat nog nooit gehad dus die was helemaal in paniek van "WAT IS DIT NOU!"
Ik had er wel eens van gehoord dus ik zo uitleggen...wilt ze me niet geloven Scheve mond
Achja Haha!

Dreamy

Berichten: 24067
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 07:40

Oja en toen we terug kwamen van griekenland hadden we een paar koffers niet meer gevonden tussen de bagage..
Zijn toen thuisgestuurd..
Verder niks meegemaakt Lachen

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 16:38

Kenissen van mij hebben in het vliegtuig gezeten dat bij Farao verongelukt is toendertijd.
Ze zijn er allemaal ongeschonden uit gekomen, terwijl er toen een aantal doden gevallen zijn. Ze hadden ook hun dochtertje bij zich die toen net een jaar oud was!

De broer van mijn moeder is helaas overleden toen zijn vliegtuigje boven Engeland neer stortte. Hij ging vaak naar platenbeurzen in Engeland.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 02:48

Ik vlieg vrij regelmatig en ik vind het echt super! Ik was dit weekend trouwens in Kitty Hawk, NC waar de eerste vlucht plaats vond. Dit is een foto van de eerste vlucht: van de rots, naar de steen. Haha!

Afbeelding

Spirit schreef:
Maar nu wil ik dus met school naar Rome. Alleen dan gaan we dus met het vliegtuig.. En ik zit me serieus af te vragen of ik wel moet gaan Scheve mond
Gaan! In de auto stappen is veel riskanter dan vliegen en bovendien veel minder leuk. Knipoog