Reclame Zinloos Geweld

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pinootje

Berichten: 1595
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achter 'n en in A.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 11:49

Kana schreef:
Mijn broertje lag toen laatst helemaal in een deuk om deze reclame.
Op een geven moment zegt een zon ding: Ik weet hoe hij eruit ziet.
Waarop mijn broertje zegt: Ja maar het zijn allemaal potlood poppetjes..
Vervolgens lag hij 10 minuten plat van het lachen... Clown

*LOL*


Ja, het is ook zo irritant om zo te zien Scheve mond En IK zou zelf eerst gaan bellen/smsen en dan pas helpen... (bellen kan ik zelf niet, want ben doof, dus laat ik dat iemand anders wel... Schijnheilig )

zomaar
Berichten: 12
Geregistreerd: 24-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:42

Iderdaad een hele stomme reclame...
Alleen dat stemmetje al en denken ze nou werkelijk dat zoiets helpt...

Nee, dat werkt voor geen meter.
Deze reclame past niet bij de doelgroep (de doelgroep die zij daarvoor verantwoordelijk houden)

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 22:19

Ik vind die stem van dat meisje verschrikkelijk irritant!

"hee laat dat, ben je wel helemaal lekker?"

Alsof je dat in t echt ook zou zeggen Verward 'ben je wel helemaal lekker'.
Bah, irritant Tong uitsteken

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 07:41

Ik vind het ook een irritante reclame....

Ik vond de Beren broodjes smeren reclame tegen zinloos geweld veel duidelijker! doeltreffender!
Want iedereen kent dat lied! Doordat het zo herkenbaar is blijft het hangen en de tekst is ZEER effectief vind ik zelf. Je hoeft niet geconcentreerd te luisteren naar wat er gezegd/gezongen word om te begrijpen wat er bedoeld word, omdat iedereen al WEET wat er in dat liedje gezongen word.
Zeg nou eerlijk, wie let nou serieus ECHT op reclame, volgens schiet dit niet op, veel te veel mensen luisteren maar half als de reclame opstaat, en bij dit verhaal moet je opletten om het te kunnen volgen.

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 09:19

ik weet niet of het gaat helpen..
maar ik denk niet dat als er nu iemand in elkaar geslagen word op straat..
dat er iemand gaat roepen kom helpen!
en dat ineens heel veel mensen komen helpen!!
denk ik dan hoor!!

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:38

Het idee en de bedoeling van de reclame is zeer zeker goed, maar ik betwijfel ook of het gaat helpen....
Mensen zijn gewoon egoistischer geworden, staan niet meer zo snel voor een ander klaar, en zijn bang zelf ergens de dupe van te worden.
Maar goed, ik erger me dus ook enorm aan die reclame en dan vooral aan:
Blond 'ik weet hoe hij eruit zag....'

Maar goed, aan deze reclame erger ik me minder dan aan de SOA reclame, aaaaargh!!! Die is pas ECHT erg! *LOL*
'Wie laat zich dan ook n*** zonder condoom!' Slim
Clown
Dat zou ik IRL echt noooooit zeggen.

Voorlichtende reclames kunnen best doeltreffend zijn, maar dan moeten ze ook eens wat realistischer gemaakt worden. Ben er wel voor dat zulke spotjes blijven! Maar ze zijn vaak zo tenenkrommend helaas..... Nagelbijten / Gniffelen reclamemakers, doe er wat aan! Haha!

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:01

Ik vraag me ook af of de reclame nut heeft.

Als ik zoiets zie ga ik echt niet roepen: he kom helpen!
Stel dat er niemand komt helpen dan mept diegene mij ook in elkaar. Nouja dat zou kunnen...

Vond eerdere reclames beter...

Fitzroy

Berichten: 25111
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:07

Ik vind het ook een bijzonder irritante reclame.
Vooral dat: 'Hey,laat dat" alsof dat enige indruk maakt op mensen die in een vechtpartij verwikkeld zijn.

Volgens mij schiet het een beetje zijn doel voorbij.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:42

Bealy schreef:
Maar goed, aan deze reclame erger ik me minder dan aan de SOA reclame, aaaaargh!!! Die is pas ECHT erg! *LOL*
'Wie laat zich dan ook n*** zonder condoom!' Slim
Clown
Dat zou ik IRL echt noooooit zeggen.


Nee je zou het waarschijnlijk nooit zeggen, maar JIJ hoeft dat niet te zeggen dat zegt de reclame tegen jou. Ik vind de soa reclame best een goede reclame hoor! Ookal is die wel irritant, hij is zeker wel doeltreffend, want het laat gewoon zien hoe makkelijk je een soa op kunt lopen. Ik denk dat je een soa reclame niet veel realistischer kan maken eignelijk.

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 13:48

De SOA reclame is inderdaad wat doeltreffender...
Komt denk ik ook omdat je met je neus op de feiten wordt gedrukt. Scheve mond

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:54

Hmm..ik vind gewoon van niet..
Echt, als ik dat spotje op de radio hoor krijg ik echt de kriebels (en niet door het onderwerp 'SOA', maar door het spotje zelf)
2 Jongeren die met elkaar bellen, vertelt de 1: ik heb een SOA, zegt de ander: 'wie laat zich dan ook n***en zonder condoom' Slim

Nee, totaal niet realistisch (vind ik)
Ik zou zelf zeggen in de trant van: jeetje, kl*te voor je, maar wel dom. Je gaat toch niet zomaar met iemand naar bed zonder een condoom te gebruiken?
Dat bedoel ik eigenlijk.
Maar als hij voor veel mensen wel aanlsaat, vind ik het prima natuurlijk. OK dan!
Misschien ben ik daar ook wel wat te oud voor en gaat het tegenwoordig
echt zo tussen jongeren *LOL* Haha!

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 13:58

Ik denk dat het er niet om gaat wat er gezegd wordt, als de boodschap maar over komt...

Of jongeren zo tegen elkaar praten weet ik niet... Haha!

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 14:00

xtwisterx schreef:
Ik denk dat het er niet om gaat wat er gezegd wordt, als de boodschap maar over komt...


Heb je ook helemaal gelijk in
Alleen ik irriteer me dan al zo erg, dat ik de boodschap totaal niet meer ontvang Haha!

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 14:11

Bealy schreef:
Ik zou zelf zeggen in de trant van: jeetje, kl*te voor je, maar wel dom. Je gaat toch niet zomaar met iemand naar bed zonder een condoom te gebruiken?


Dan zou de reclame niet pakkend zijn denk ik. Nu is het gewoon duidelijk en kort. Heeft eigenlijk helemaal niks te maken met of je zoiets zou zeggen of niet.

Neem de reclame van swiffer of weet ik het welk merk. Daar staat de hele familie op een rijtje emmers water door te geven. Is dat realistisch? noem maar wat, vertel mij maar eens welke reclame dat wél is. Het gaat er om dat de boodschap doorkomt. En dat gaat alleen door te overdrijven.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 14:18

Idd, ik denk dat als er gezegd word, wie laat zich dan ook neuken zonder condoom, dat dat veel langer blijft hangen en veel doeltreffender en duidelijker is. Al is het alleen maar door het woord neuken. Dat is directe taal, wat opvalt, omdat directe taal meestal vermeden word. Duidelijk en doeltreffend dus!... Het gaat hier zeker om de boodschap...

En dat is ook precies de reden waarom de nieuwe reclame tegen zinloos geweld NIET doeltreffend is, het is te slap, teveel verhaal, je moet er naar lusiterne om het echt te volgen. De oude reclame met het theater en zag 2 beren broodjes smeren! Hoefde geen uitleg, het lied alleen maakte al helemaal duidelijk en alleen al het beeld van het theater maakt het nog veel duidelijker. Weinig verhaal, maar duidliejk en doeltreffend en daar gaat het in de reclame om. De nieuwe reclame is gewoonv eel te slappe hap!

Geen 1 reclame is realistisch! Maar daar gaat het ook niet om! het gaat erom dat de boodschap over komt!

Bovendien klinkt radio reclame ALTIJD anders dan tv reclame. De beelden erbij maken het een stuk realistischer...

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 14:26

Mjah, ik hoor die irritante reclame altijd op de radio ja, werkt dus bij mij niet Haha!
Die reclame met die condooms vond ik wel goed (dat ze bvb zo'n doosje openden en dan zat er een condoom in) de shots daarin waren ook goed (verschillende fragmenten door elkaar) maar wat mij betreft knallen ze gewoon keiharde cijfers w.b SOA's en Aids in die reclames, zoiets geeft mij bvb wel stof tot denken (maar oke,iedereen is daar anders in Lachen )

W.b de Zinloos geweld reclames ben ik het er helemaal me eens, dit is echt te soft, dit gaat absoluut niet werken Scheve mond . De opzet van de reclame is leuk voor een belastingdienst reclame (wat moet je doen als... *LOL* ), maar slaat voor zinloos geweld nergens op.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 23:54

maar als ik dan bijvoorbeeld kijk naar de nieuwe reclame van de kanker bestreiding...

KORT, doeltreffend, NIET irritant, en gewoon DUIDELIJK!

SUPER! dus!

als nou alle reclames zo waren dat waren de pauzes een stuk korter en een HEEL stuk minder irritant.

Fitzroy

Berichten: 25111
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 08:34

Die vind ik idd ook super.

Er is geen middel tegen kanker en dan die munten die over de g heen schuiven.
Ik ken alleen de radioreclame niet, of is die er ook niet?

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 10:00

Fitzroy schreef:
Ik ken alleen de radioreclame niet, of is die er ook niet?

Die is er wel... Precies dezelfde als op televisie, alleen de beelden weg gelaten...

Op de radio is hij nog veel irritanter... Haha!