wat een verwaande nesten zijn me dat zeg!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peppertje

Berichten: 791
Geregistreerd: 01-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 20:48

Wat een hel moet dat zijn voor die kinderen om hun vader maar 1 keer in de 6 weken te zien! Kan dat wel een echte vader - kind relatie opleveren?!? Een scheiding is voor vele kinderen al een traumatische gebeurtenis, zorg dan alsjeblieft dat het goed geregeld is!
Ik snap niet dat je het toestaat dat je man zo weinig met zijn kind(eren) doet. Okee, hij heeft een baan... MAAR ook kinderen! Die heeft hij niet voor niets! Ookal is hij moe in het weekend, dat wil niet zeggen dat de kinderen dan voor jouw rekening zijn.
Wat ik absoluut niet kan hebben is dat je de kinderen van 4 en 8 verwaand kunt noemen! Okee, zij willen spelen en papa wil slapen... wie is er dan verwaander? Ik snap ook niet dat je kunt zeggen dat hij geen zin heeft aan die kinderen... hij ziet ze maar 1 keer in de 6 weken, een gezonde vader die zou een gat in de lucht springen als die ze dan weer zou zien!
Jij komt op mij over als een typische stiefmoeder die meer van haar eigen kind houdt dan die van haar man en ex-vrouw. Dat baseer ik alleen maar op de opmerkingen die je maakt, want ik weet ook wel dat ik je niet ken. Als je dat niet zo bedoeld, dan moet je eens bij jezelf ten rade gaan waarom die 2 kids, die er al zo weinig zijn, teveel zijn voor jou (en je man) terwijl je er zelf ook 1 hebt en daar klaag je niet over!!! Dan moet je niet met domme excuses komen van mijn man is moe ed... lekker bekangrijk! Meneer heeft kids! HIJ heeft voor kinderen gekozen, kinderen kiezen niet voor hun vader en al helemaal niet voor een stiefmoeder!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 20:49

Jongens! Hou het even netjes zeg, en dan bedoel ik m.n. Bradley...

Zoals Sily al zegt: er is niets mis mee om even je gal te spuwen. Als het om je bloedeigen kinderen gaat denk ik dat het beter geaccepteerd wordt dan wanneer het om je stiefkinderen gaat. Iedereen kent sprookjes met boze stiefmoeders en neemt dan kennelijk aan dat het zo in het echt ook is? Kunnen jullie door de computer heenkijken en zien of Isabelle zo'n kwaaie is? Ik niet. Al had ze een webcam, dan nog kan ik dat niet beoordelen. Ik spui ook wel eens mijn gal, over mijn eigen familie, mijn paard en soms zelfs boktgebruikers (ik schaam me diep nu Bloos ). Soms komt het je gewoon je neus uit en dan kan het nog zo onredelijk zijn, als het je de neus uit komt, dan komt het je neus uit. Dan moet je een zakdoek pakken en je neus snuiten (lees: een berichtje op bokt plaatsen). Iig kan niemand hier die Isabelle niet in het echt kent oordelen of zij een goede of slechte (stief)moeder is. Ik kan dat dus ook niet toelaten, jullie zijn bij deze gewaarschuwd!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 20:53

Laui! dank je dat het zo neerzet OK dan!

bradley
Berichten: 133
Geregistreerd: 05-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:04

okeey ik doe een beetje overdreven maar wat is nou het perfecte antwoordt om op dit onderwerp te zetten er is geen ander antwoord dan

arme kids, arme isabelle

ik kies voor de eerste keus ik snap niet dat hier mensen kunen zeggen dat het zielig is voor pa dat hij vroeg zen nest uit moet voor zijn kinderen het zou logieser zijn als pa stond te trappelen om zijn kinderen te zien en anders zo als ik al eerder zij,,,

als je niet wilt rijden in de ochtend neem dat gewoon een TAXI dan zijn meteen alle problemen van pa en ma opgelost

(met vriendelijke groete)

Duhelo

Berichten: 28561
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:20

nog nooit gedacht dat een taxi heel duur zla uitvallen?
voor 10 km misschien,ja, mar toch niet voor 50-100 km (ik weet niet hoe ver het is)
Verder ben ik ook een kind van gescheiden ouders
ik ben 16, moet om de 2 weken naar men vader gaan, waar ik nog 2 jongere halfbroers heb (waarvan 1 gehandicapt)
je begrijpt dat er soms leukere dingen zijn
en ja, de eigen kinders gaan voor, dat is inderdaad zo, dat is overal zo
hoe zou je zelf zijn,
maar het is niet omdat ik regelmatig onenigheid heb met men stiefma heb, en dat haar eigen kinder voor gaan, dat ze daarom slecht is
misschien eerst eens zien en luiosteren, en dan beoordelen, ipv te bevoooordelen Knipoog


Isabelle: ik begrijp je hoor,
ik vind het ook onredelijk van de kinders,
langs de ene kant beseffen ze het zelf nog niet, dus hun treft niet echt schuld
maar dan most de moeder ingrijpen!
misschien kun je een afspraak maken
jullie halen ze de vrijdag op, en zij komt ze de zondag weer halen
50/50
wil ze zeniet komen halen?
pech dan, kunnen ze een paar daagjes langer bij julie blijven Haha!
ook misschien afspraken maken om in de langere vakabnties (2 weken of meer) een week of enkele weken te komen naar jullie
ik doe het zo al vanaf mijn 2 jaar
om de 2 weken naar men vader, en de helft van de vakanties naar men vader
alleen heb ik deze vakante niet geweest in verband met vakantiejob
en geloof me, het is veel beter voor de kinders om 1 keer in de 2 weken te komen dan om de 6 weken
weggerukt uit vertrouwde omgeveing, laat me niet lachen
zo is er tenminste regelmaat, week wel week niet week wel week niet
terwijl om de 6 weken is het veel onregelmatiger
maargoed
succes nog Knipoog

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:21

Pas op dat je niet de "Evil-Stephmother" wordt, hè! Schijnheilig

bradley
Berichten: 133
Geregistreerd: 05-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:34

ik heb het idee dat zij die kids niet moet en aleen met haar man en haar kind wil zijn (dat gebuerd wel vaak)

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:59

ik denk dat je fout zit bradley....

ze is dol op haar eigen kind en ook op haar stiefkinderen
die (zoals veel kinderen vandaag te dag) verbaal "iets"te vrij worden opgevoed

als ze om de 2 weken zouden komen was er meer reglmaat en minder problemen van alle kanten

als ik het goed gelezen heb gaat het er nu vooral om dat die kinderen dus a maar 1 x in de 6 weken komen ,

en dan inplaats van blij te zijn weer na pappie te kunnen ff vergeten waren dat het nu die ene keer weer was en ze al een afspraak (die oudste dan) had met een ander vriendje
(ook een beetje fout van de moeder om daar niet beter op te letten cq op te wijzen)

daar bij belde moeders wel heeel laat af , ook een beetje jammer ,

komt het 6 wekelijkse bezoek toch grotendeels op Isabel
haar schouders te liggen onder andere omdat haar man nou eenmaal een zeer vermoeiende week achter de rug heeft en hun gemeenschappelike kinds dus bv ook alleen in het weekend ziet/ervaart

hij altijd vroeg op moet en zijn ene uitslaap ochtend nu dus ook
in rook op ziet gaan terwijl hij die eigenlijk heeeel hard nodig heeft

de oudste nu in een leeftijd zit van brutaliteit en uitproberen (prepuberen)
en zij dus niet de boeman wil uithangen wat ze dus wel moet doen
om het huis heel te houden

eventueel ook wel de kids wil halen of brengen en dit ooit een keer gedaan heeft omdat vaders dus even ECHT NIET in staat was dit te doen
toen kwam er geen begrip of dankjewel uit de moeder maar een tiranade
dus echt gewillig is ze op dat vlak niet meer , gek he!?!

en ik kan me goed voorstellen dat paps er ook regelmatig de tandjes er over in heeft!

al deze kleine puntjes hebben ook een grote invloed op een relatie!
laten we dat aub ook niet vergeten



ik kan me heel goed voorstellen dat ze t ff wil spuien!
vandaag overblijf moeder geweest en daar ook een paar brutale snotaapjes ff terug naar af moeten zetten
ongeloofelijk hoe brutaal en ongemanierd sommige kids kunnen zijn

en mijn eigen smurf wil ik ook soms wel s ff achter het behang plakken hoor , ik zeg dit dan ook tegen hem
"ik geloof dat ik dadelijk iemand achter het behang ga plakken"
en dan heeft tie ook gelijk door dat hij eigenlijk net over het grensje ging
maar soms kan hij er ook niks aan doen dan is tie gewoon moe of niet lekker (of er komt storm!!)
en dat kan dan heeeel vermoeiend zijn

Isabelle , petje af hoor , je zit er maar mooi tussen in
hopelijk word de bezoek regeling weer terug veranderd
dat is voor iedereen beter en komen paps en mams ooit nog op een lijn
zonder haat en nijd (met de kids er tussen)

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:22

nickyu schreef:
ik denk dat t/m haat en nijd (met de kids er tussen)


He he!!! Eindelijk iemand die niet door de regels heen leest.
Dank je wel Nickyu dat jij verwoord wat ik al vanaf het begin denk!

OK dan!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 22:25

ikzit hier werkelijk waar met de tranen in mijn ogen over sommige van jullie reacties! let op, dat mijn man en ik een kind hebben wil daarom niet zeggen dat die andere twee kinderen geen ene donder voor me betekenen, ze betekenen heelveel voor me, ten slotte zijn het ook een stukje mijn kids en vooral halfbroertjes van mijn zoontje en ik wil wel hebben dat ie ze kent en er later mee omgaat!
ik heb met die kids en vooral de moeder al heel veel meegemaakt, misschien te veel, daar kunnen die kids niets aandoen en ik wil het zeker ook niet over hun hoofd gooien!
ik weet niet meer hoe ik me kan verduiddelijken want volgens meerdere heb ik nu de stempel van boeman gecreeerd maar ik wil jullie wel duidellijk maken hoe of wat!
een andere omgangsregeling kan niet, ik heb er niks in aan te brengen, hebben de ouders beslist omdat het teveel werd voor de kinderen, vooral sinds de mama er een kindje bijheeft en het voor hun nu ook weer een gezinnetje is! ik heb daar respect voor, ik kan ook maar weinig anders he!
als ze hier zijn dan doe ik altijd veel voor ze, als ze eens wat kwaads doen dan kom ik altijd voor hun op en wrijf het een beetje afm snap je, de kinderen houden veel vban me en zijn graag bij me en ik graag bij hun, ik heb er echt alles voor over, zou mijn leven er nog aan geven zelfs!
als ze er zijn doe ik er altijd leuke dingen mee, ik probeer zoveel mogelijk, vragen ze wat, krijgen ze het (in het beperkte he), ik sta er altijd voor klaar! maar soms he kan ik het wel eens op mijn heupen krijgen, ik weet ook wel dat die oudste er niks aan kan doen van vanavond, mijn man kwam ook al thuis vanavond en zei ook al van, sjonge, ben ik er zo dichtbij kan ik nog ff terug ook, is 2 uur rijden!
misschien baalde ik ff omdat het nu ff beter uitkwam, is ook 50 euro heen en weer, hebben we er zeker voor over hoor!

ik heb nu het gevoel dat ik me hier moet goed zitten praten en dat ik voor de raad van stiefmoeders zit maar ik weet van mezelf en vele andere mensen dat ik een goede stiefmoeder ben, we hebben dan een kindje samen maar ik heb altijd zoiets van, ikwil ook goed zijn voor die kinderen want ook die worden oud en ik wil hebben dat ze me als een goed persoon zien en ook een beetje als een voorbeeldje van, ja dat heb ik nog van isabelle geleerd!

ik ben echt niet een pestkop die ze als ze de deur binnenkomen bij wijze van spreken alweer buiten kijk, neej, ik ben juist blij dat ze er zijn! ik ben ook heel erg geinteresseerd in hun, kijk vaak op de schoolsite of er geen nieuws is of een nieuwe foto!
ik ga me hier nu niet lopen afschilderen als de perfecte stiefmoeder hoor want oja ik zal best ook wel fouten maken, ik hoop het althans want perfect is niemand!
ik hoop dat je nu een beetje een idee krijgt hoe ik ben!

nickyu, heel erg bedankt voor je steun meissie, dat zal ik niet snel vergeten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:30

En zoals je nu klinkt neem ik alles terug. Het kwam zo liefdeloos over en dat brengt herinneringen terug en dus emotie....

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:38

faye schreef:
En zoals je nu klinkt neem ik alles terug. Het kwam zo liefdeloos over en dat brengt herinneringen terug en dus emotie....


Inderdaad, soms schrijf je wat op en dan heb je niet door hoe het overkomt bij anderen, ik neem ook terug wat ik gezegt heb en inderdaad weer moet ik met faye meegaan ivm met herinneringen en emoties. Kinderen en scheidingen blijft voor mij een gevoelig punt.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:40

Hoi Isabelle,
ik snap helemaal hoe jij je voelt, mijn ex-vriend had een dochter die eens in de twee weken bij ons kwam, gelukkig hadden we een hele goede band met het meisje en een goed contact met haar moeder en haar nieuwe partner. En toch waren er af en toe frustraties omdat je als weekend-ouders je gewoon veel moet aanpassen en toch vaak minder te zeggen hebt over hoe dingen gaan, ook begrijpt het kind niet altijd hoe belangrijk het weekendje bij de andere ouder voor deze ouder kan zijn, en het is logisch dat ze daar niet aan denken want het zijn gewoon kinderen. Maar vaak kunnen ze gewoon niet de conseqenties van bepaalde dingen inzien, en dan is het in dit geval aan de moeder om ze mee te laten werken.
Mijn huidige vriend heeft ook twee kinderen (nee ik kies ze er niet om uit hoor) en een slecht contact met de moeder en dan blijkt helemaal hoe lastig het is om afspraken over bepaalde dingen te maken. Het enige wat je dan kan doen is redelijk blijven en zorgen dat de kinderen niet de dupe worden van haar gedrag. En als "stiefmoeder"ben je dan helaas de "huilende"derde die langs de zijlijn staat en het allemaal ziet gebeuren. En ik begrijp heel goed dat het af en toe heel frustrerend is als dit soort dingen gebeuren en dat het het bloed onder je nagels vandaan haalt. Helaas kan je er helemaal niks aandoen en zal je gewoon veel moeten slikken en je bedenken dat de kinderen er helemaal niks aan kunnen doen!

Als je je vraagt wat hun grootste wens is dan zeggen ze hoogstwaarschijnlijk. Kunnen we niet met zijn allen in een heel groot huis wonen, want ze willen alleen maar papa EN mama bij zich hebben.

Sterkte!
Laatst bijgewerkt door Delphi2 op 03-09-04 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

bradley
Berichten: 133
Geregistreerd: 05-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:41

dit klikt goed ik was een beetje te onaardig en verondschuldig me daarvoor

het kwam zo als faye net zegt erg liefdeloos over aan het begin

tog blij dat die kids niet in slegte handen zijn bij jou

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 22:46

meiden, jullie reacties waren behoorlijk hard en je mag het best weten, ik ben er slecht van geworden toen ik ze las omdat ik weet dat ik helemaal niet zo ben!
toch kan ik jullie allebei goed begrijpen, een stiefmoeder kan soms akelig zijn en vele nare dingen doen in je leven, ik heb altijd gevochten voor mijn twee extra kindjes, ik noem ze twee geschenkjes van God die ik gratis gekregen heb hahaaha, echt waar en dat zijn het ook wel, ik zou mijn leven niet meer zonder ze willen en kunnen voorstellen, echt niet en dat meen ik meer dan dat ik heel bokt kan doen geloven!
dank je wel voor jullie reactie nu, ik hoop alleen dat je me geloofd en dat er ook stiefmoeders zijn die wel van kindjes kan houden die niet uit der buikkie kwamen!
ze horen er toch echt bij, ik ken ze nu al 4 jaar, de kleinste was 4 dgn oud toen ie in mijn leven kwam, ik weet het, het klinkt triestig maar de moeder had iemand anders, maar goed, waar twee kijven is twee schuld, zeg ik dan!
ik hoop alleen dat ik me heb kunnen verduidellijken dat ik heel veel van ze hou, moesten meer stiefmoeders doen want weet je, er komt een dag en dan krijg je er heel veel waardering en respect van (heb ik nu al van hun hoor) maar ik bedoel, eens ze ouder zijn en zelf hun leventje starten!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 22:50

als ik aan mijn stiefkinderen vraag van, bij wie wil je wonen dan zeggen ze alle twee in koor, bij u, ahahahaha, daar zijn al veel problemen om geweest met de moeder, die vind dat ik te veel tijd in de kids steek zodat zij de slechterik is, ze zegt ook., als mijn kids thuis zijn dan moet ik wassen en plassen en koken en heb ik niet altijd alle tijd, ik moest van der ook aan het werk toen de kids er waren om aan te tonen dat het hier niet anders is! ik heb dit uiteraard geweigerd, ik zie ze niet genoeg en dan steek ik liever mijn tijd in hun dan in mijn was!

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:57

Groot gelijk Isabelle!
Kinderen zijn ook veel leuker dan de was!!!! Haha!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:03

Ach ik doe de was en andere huishoudelijke taken samen met mijn kind. En tot nu toe vind ze dat nog leuk ook Haha! .

Maar ik kan me goed voorstellen dat als je ze maar zo weinig ziet dat je dan wel andere dingen wilt doen .

Ik kan me op zich ook wel indenken dat er even een verkeerd beeld is ontstaan na het begin van het topic. Maar dat is geen reden om gelijk zo bot te reageren, eerst maar even verder informeren.

Gelukkig is alles nu opgelost Lachen .

En isabelle ga zo door, want volgens mij ben jij goed bezig als moeder (stiefmoeder vind ik altijd zo'n rotwoord, het heeft gelijk zo'n negatieve klank Scheve mond ).

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:18

Ik denk dat de meeste het verkeerd gelezen heb.
Het is niet zo zeer het feit dat die kinderen jong willen zijn en buiten voetballen willen,maar het punt dat er een half uur van tevoren afgebeld wordt(terwijl er voor die kinderen wel 2 uur gereden moet worden)en omdat de kids er MAAR 1 keer in de 6 weken zijn.
Dan had de moeder in dit verhaal ook kunnen zeggen van joh jongens jullie komen er maar 1 keer inde 6 weken dus voetballen doe je later wel.
Wat ik uit haar verhaal haal is duidelijk liefde voor de kinderen en het feit dat er toch echt wel tijd voor vrij gemaakt wordt en het dan op zo'n manier wordt afgebeld.
Kan me best voor stellen dat je daardoor geirriteerd wordt en dat je dan even je hart lucht.Zou ik ook doen.
Ik vind niet dat die moeder dan maar kan eisen dat ze de volgende dag maar tijd voor ze vrij maakt.Het kost tijd zat en ik zou het ook fijn vinden als ze er eens een dagje langer zijn.Je houdt er toch rekening mee.
En daar komt bij afspraak is af spraak toch.En dan niet vanuit de jongens d'r kant gesproken maar meer uit de kant van moeders want die is de oudste uit van het stel en die maakt tenslotte altijd nog de afspraken.
Misschien dat dit bij wat mensen in het verkeerde keel gat kan schiten maar mij is altijd geleerd dat ik de afspraken na komen moet.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:27

heheh betere berichten ,

en Is. niet aan je zelf gaan twijfelen hoor ,

heb uit andere topics ook altijd begrepen dat je het beste wil voor ze en vaak een beetje te lief wilt zijn (voor alle 3 !)

kop op meid !

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 23:34

dank je wel iedereen, ik voel me al een stukje beter!
ik ben soms een beetje te goed voor ze nickyu maar ja, daar kan ik ook niks aandoen, als iets in je hart zit dan krijg je er da niet zomaar uit he!
ik ben blij dat ik nu duidellijker overkom, echt waar!
ik mag God danken dat ik die twee kindjes erbij heb en dat ze in mijn lven zijn en ik bid tot God dat ze in mijn leven blijven! al kan ik soms die moeder eens achter het behang plakken!
ik wist niet dat er zoveel stiefmoeders op bokt zaten! heb je dat akelige woord weer!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:42

waarom noem je t niet 2e moeders ??

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 23:44

goed idee, ik zeg eigenlijk nooit stiefkinderen als ik over ze bezig ben, ja nu ff om het uit te leggen!
ik ben hun tweede mamsie, dat klinkt leuker!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:56

Dat klinkt zeker leuker .

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 16:14

Freggel schreef:
_/-\o_

Helaas lijkt dat laatste een gewoonte te zijn op bokt, op basis van een paar regels weten anderen al hoe je in elkaar steekt.


Verschrikkelijk hé daar erger ik me aan op bokt.

En ja hier word erg kinderachtig en kwetsend gereageerd vooral door Bradley!

Als de TS hier haar frustraties kwijt kan is dat mooi, zolang ze dat maar niet op de kinderen uitspuugt.

Ik heb zelf geen gescheiden ouders gelukkig, maar ik begrijp haar wel dat het vervelend kan zijn, en ze komt helemaal niet liefdeloos over hoor!

Trouwens kunnen jullie haar persoonlijk ofzo?