Vriendjes die alles voor je willen betalen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:35

Flower"]
Hier heb ik absoluut geen last van !!!
Ik wil juist graag voor mezelf kunnen zorgen.
Als mijn vriend me nu gaat overdonderen met kado's dan weet
ik dat er iets goed mis is Haha!
[/quote]
*LOL*
[quote="Flower schreef:
Nu geniet je toch ook helemaal niet meer van de dingen die je krijgt !!!!!!! Ik weet nog goed dat ik geslaagd was voor mijn studie en dat mijn vriend me een roos gaf om me te feliciteren dat vond ik zoooo schattig. Dat betekend veel meer voor me dan iedere week een kado!

jaa, mijn vriend plukt altijd bloemetjes voor mij zoooo schattig Lovers
Kwam hij een keer aan met een heel nat pak, wassie in de sloot gevallen Haha!

BloemBloem

Berichten: 16599
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:45

Precies !!!!
Ik kan die kleine dingetjes waar hij in principe meer over heeft moeten nadenken meer waarderen dan dat hij een hele dure gouden ring voor me koopt (dat is zo voor de hand liggend)

Maar ik ben daar toch fel op tegen dat hij altijd maar alles moet betalen. Mijn vriend betaald hooguit een keer een drankje in de kroeg maar meer ook echt niet Je moet laten zien aan die mannen dat je je eigen hachie kunt redden Haha!

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:07

Sorane waarom vind je een reactie als iew bah daar zou ik absoluut niet tegen kunnen ondankbaar?

Ik vind dat niks met ondankbaarheid te maken hebben. Het eerste wat ik ook daarna zei is, het is vast ontzettend goed bedoeld!

Ik vind zoiets gewoon ontzettend vervelend, ik ben niet te koop, en zo voelt dat dan. Ik ga me schuldig voelen, en dat wil ik niet. Je maakt mij veel gelukkiger met een mooie rode roos, dan met een jas van 80 euro...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:12

Shiloh schreef:
Sorane waarom vind je een reactie als iew bah daar zou ik absoluut niet tegen kunnen ondankbaar?

Ik vind dat niks met ondankbaarheid te maken hebben. Het eerste wat ik ook daarna zei is, het is vast ontzettend goed bedoeld!

Ik vind zoiets gewoon ontzettend vervelend, ik ben niet te koop, en zo voelt dat dan. Ik ga me schuldig voelen, en dat wil ik niet. Je maakt mij veel gelukkiger met een mooie rode roos, dan met een jas van 80 euro...


Omdat die jongen zijn best voor je doet en hij besluit zijn geld aan jou uit te geven. En ji zegt dan Iiiw bah daar kan ik echt niet tegen.
Dat vind ik ondankbaar ja. Als ik die jongen was geweest kon je volgende keer de boom in. Dan had ik mijn geld liever besteed aan iemand die het wel waardeert.

BloemBloem

Berichten: 16599
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:16

Dus als ik het goed begrijp Sorane.......vind jij dat deze jongen in kwestie die mooie kadoos koopt omdat hij zoveel van haar houdt ??????
Ik vind het dus meer overkomen als omkoping !!!!!!
Zo van ik koop een mooi kado, maar dan wil ik..... (kan je zelf wel invullen denk ik )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:18

Flower schreef:
Dus als ik het goed begrijp Sorane.......vind jij dat deze jongen in kwestie die mooie kadoos koopt omdat hij zoveel van haar houdt ??????
Ik vind het dus meer overkomen als omkoping !!!!!!
Zo van ik koop een mooi kado, maar dan wil ik..... (kan je zelf wel invullen denk ik )


Nee dat begrijp je niet goed.

Maar als je van iemand houdt mag je geen kadoo's kopen omdat je dan iemand omkoopt?

Wel een beetje gekrompen toch?

"Nou schat bedankt voor de mooie rozen, maar dat kan echt niet hoor!! Een beetje mij omkopen met bloemen wat denk je wel niet?!?!"

Hij ziet me aankomen.

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:18

het is misschien wel omdat die van me houd, dat geloof ik best... ik geloof best dat die jongen ontzettend veel van me houd, en dat niet op een andere manier weet te uiten dan cadeautjes te geven. Maar dan kan ik dat nog niet willen, en dan kan het nog zijn dat ik daar niet tegen kan. Daarom vind ik mezelf echt niet ontdankbaar. Ergens niet tegen kunnen, is iets anders, dan ondankbaar zijn.

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:20

sorane, ik ben heel erg blij hoor met een bos mooie rode rozen. Daar hoor je mij ook echt niet over klagen. Waar je mij wel over hoort klagen is kleding kopen van 80 euro. Andere DURE dingen kopen...

Met een bos rode rozen ben ik ontzettend verrast, en ben ik ziels gelukkig mee. Dat is namelijk een betekenis vol cadeau. Niet van. Ow je wilt die jas? ow dan koop ik die wel voor je.

Van iemand die rozen voor je koopt raak je niet afhankelijk. Maar als je vriend voor jou onderhoud (kleding ed) gaat zorgen, word je daar toch onbewust afhankelijk van.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:22

Shiloh schreef:
Met een bos rode rozen ben ik ontzettend verrast, en ben ik ziels gelukkig mee. Dat is namelijk een betekenis vol cadeau. Niet van. Ow je wilt die jas? ow dan koop ik die wel voor je.


Hier sluit ik mij volledig bij aan. Lachen

BloemBloem

Berichten: 16599
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:30

Sorane schreef:
Nee dat begrijp je niet goed.

Maar als je van iemand houdt mag je geen kadoo's kopen omdat je dan iemand omkoopt?

Wel een beetje gekrompen toch?

"Nou schat bedankt voor de mooie rozen, maar dat kan echt niet hoor!! Een beetje mij omkopen met bloemen wat denk je wel niet?!?!"

Hij ziet me aankomen.



Zo bedoel ik het ook niet, maar het gaat erom dan sommige meiden dat juist niet meer een roos waarderen omdat ze weten dat ze er toch wel een gouden ring uit kunnen halen.

Ik vind gewoon het hoeft niet groot te zijn het gaat om het GEBAAR en er zijn wel meer manieren dat mijn vriend aan mij kan tonen dat hij van me houdt!!!!!!

Dat hoeft echt niet altijd met cadeaus!

BloemBloem

Berichten: 16599
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:32

Shiloh schreef:
Van iemand die rozen voor je koopt raak je niet afhankelijk. Maar als je vriend voor jou onderhoud (kleding ed) gaat zorgen, word je daar toch onbewust afhankelijk van.



Heel goed gesproken

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:49

Ik kan er ook absoluut niet tegen als mijn vriend alles voor me wil betalen. Een drankje mag (maar niet de hele avond)

Ik zag een mooie catsuit in Amsterdam, die wou ik al een half jaar hebben en had het geld ervoor. (dat gekke ding kosste 200 euro)

Wou m'n vriend betalen Verward Nou, echt niet hoor Daar zou echt niet van kunnen slapen.

Dat kind achter de kassa vond ook dat ik niet spoorde. (zo zei ze het niet, maar dat was de boodschap als je door de woorden heen keek).

Hij vond het erg jammer, dus uit eindelijk heeft ie een mooie cowboy hoed voor me gekocht die precies bij m'n catsuit paste Lovers (de lieverd).
Maar dat vond ik een wat schappelijker bedrag dan dat andere Haha!

Nee, ik kan heel slecht tegen profiteren...

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:53

nou jah, ik vind het pas profiteren als je het accepteerd van je vriend om zulke dure cadeaus te geven. Daarom wil ik het ook absoluut niet, daarom krijg ik ook dat schuldgevoel. Omdat het voelt dat ik aan het profiteren ben. Dat zit me gewoon niet lekker. ik vind dat heel iets anders als ondankbaar

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:02

Ja, vind ik dus ook.

Hij wou ook een ketting voor me kopen (en dan geen lucardi van 50 euro).
Wou ik ook niet, ik heb hem wel gezegd als je het echt wil, dan wil ik er 1 met jouw naam eraan. Dat vind ik leuker, en kan je eventueel teruggeven als het uitgaat.

Idd geen gevoel van ondankbaarheid, maar meer het ongemakkelijke gevoel wat dat soort dingen kan geven...

BloemBloem

Berichten: 16599
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:17

Het grootste cadeau wat ik ooit van mijn vriend heb gekregen......is.......

Was al heel lang aan het sparen voor leren rijlaarzen, maar het luktte maar niet Hij wist dat ik al zo lang bezig was en hij wist ook wat voor ik wilde want hij was een keer met me meegeweest om mijn voeten en kuiten op te laten meten.

Ik heb dus met de kerst van mijn vriend rijlaarzen van petrie gekregen ik was toen zo ontroerd dat er geen woord meer uitkwam ik kon alleen maar huilen Haha! Als ik er nu op terug krijg krijg ik nog steeds een klein beetje traantjes in mijn ogen.

Wat een lieverd !

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:19

Waar kan ik ze bestellen????? Doe mij er maar 2 Haha! Haha! Haha! Haha!

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:29

vriendlief betaalt ook alles voor mij hoor!
Ik wil dat ook niet, maar hij doet het toch.
Ik denk dat ik er ook nog maar even van geniet haha.

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:29

Flower schreef:
Het grootste cadeau wat ik ooit van mijn vriend heb gekregen......is.......

Was al heel lang aan het sparen voor leren rijlaarzen, maar het luktte maar niet Hij wist dat ik al zo lang bezig was en hij wist ook wat voor ik wilde want hij was een keer met me meegeweest om mijn voeten en kuiten op te laten meten.

Ik heb dus met de kerst van mijn vriend rijlaarzen van petrie gekregen ik was toen zo ontroerd dat er geen woord meer uitkwam ik kon alleen maar huilen Haha! Als ik er nu op terug krijg krijg ik nog steeds een klein beetje traantjes in mijn ogen.

Wat een lieverd !


En ook hier gaat het weer om het GEBAAR, en niet om het geld....
Jij wilde dat ene ding zo ontzettend graag, maar het sparen wilde alsmaar niet lukken. En toen heeft hijd at voor je gekocht omdat je daar ziels gelukkig van zou worden. Dat dat je ECHTE wens was. Dus heeft hij (met een feestdag) jou dat gegeven...

Dat is heel iets anders als, elke week cadeautjes krijgen, wat de prijs heeft van leren rijlaarzen. Dat is iets anders als. "voor mijn verjaardag geld ga ik dat kopen, want dat is wel heel leuk." "ow wacht, dan koop ik het wel voor je."

maar zowiezo! ook al zou ik elke keer als ik hem die rozen krijgen! Dan nog zou ik dat niet willen. Het gebaar VOELT dan weg (ookal bedoelt hij dat niet zo). De verrassing is zoveel leuker! (al zou ik elke keer rozen wel eerder accepteren, als dure kleding!)

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:39

Het grootste cadeau is voor mij moeilijk te kiezen.

Hij heeft me voor mijn verjaardag vorig jaar een verlovings ring gegeven, op een hele speciale manier (echt verassend). Nou vind ik de ring en de manier waarop ik hem gekregen minstens even veel waard. (al zou het een plastic ring zijn geweest uit de automaat, dan nog had ik 'm met veel liefde gedragen).

Dat we 2 jaar bij elkaar waren kwam ie langs me werk met een roos, het gebaar is me veel kostbaarder dan de materie.

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:44

lautjuh85 schreef:
Ik denk dat ik er ook nog maar even van geniet haha.


en DAT noem ik dus profiteren.. en om eerlijk te zijn, heb je totaal geen zelfrespect als je je daarvoor laat vatten....

BloemBloem

Berichten: 16599
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:57

gijsenkim schreef:
Waar kan ik ze bestellen????? Doe mij er maar 2 Haha! Haha! Haha! Haha!


Wil je z'n telefoonnummer Knipoog

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:20

ik heb hier gelukkig geen last van!
mijn vriend heeft zijn eigen geld hard nodig. en al had ie een miljoen te veel dan wil ik nog alles zelf betalen!

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:28

ik denk eerlijk gezegd dat het veel meer betekend als je een vriend hebt die zelf ook krap bij kas zit, maar wel de moeite neemt om voor jou een roos te kopen dit veel meer betekend...
als een jongen die bulkt van het geld, en honderden euro's aan je uit geeft...

Als je vriend bulkt van het geld weiger je cadeautjes denk ik veel sneller, en wil je veel sneller gewoon je eigen dingen betalen!

Iemand die veel geld heeft en constand dingen voor jou wil betalen, maar jij hebt niet het geld om dat terug te doen is dat slecht voor je relatie.. er is geen natuurlijke balans...
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 01-09-04 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:30

Ik heb ooit ook zo een vriendje gehad die dacht dat met geld alles te koop was. Relatie binnen 2 mnd over hoor hier kan ik niet tegen.
"Schatje,ga je mee naar Parijs ik heb een vergadering"Volgens mij heb ik ook een baan.
Het was een te groot verschil ik uit een arbeidersgezin waar mij is bijgebracht om onafhankelijk te worden en een gedegen opleiding te volgen en niet met geld te smijten.
Hij wetenschapper uit Schotland die in Nederland bakken met geld verdient.

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 14:20

Ilindra schreef:
Ja, en die zitten dan binnen een paar maanden achter het raam om hun "kadootjes" weer terug te verdienen Scheve mond

Ik wil hier absoluut niet mee zeggen dat jouw vriend een loverboy is of dat jij daar in zou trappen.
Ik wil er gewoon op wijzen dat het iets is waar sommige jongens momenteel mee bezig zijn en veel slachtoffers mee maken, vooral onder jonge, onzekere meisjes.



Hahaha... Nah mijn vriend is absoluut geen loverboy Ik heb sin 26 sept met hem gehad en kon uhm al een half jaar dus nu 1 1/2 jaar

Maar het probleem is dat ie zoveel werkt en best aardig verdient en niet meer weet wat ie met zn geld moet doen.