Je bent beter als..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:09

Lovely schreef:
Leuke opmerking Lachen. En wat nou als andermans mening, visie of gezichtspunt gewoonweg niet overtuigend, niet waar of niet beargumenteerd is?? Wat dan, moet je het dan maar aannemen om maar open te staan?? Volgens mij niet namelijk, volgens mij moet je een mening of standpunt pas volgen als je er daadwerkelijk iets in ziet. Ik ben liever overtuigd van wat ik wel weet en heb gecontroleerd dan dat ik maar soepeltjes overal achteraan hobbel.
Daarom is het dus een heel stompzinnig verwijt om te zeggen dat iemand niet open wil staan; slaat helemaal nergens op.


Dat ben ik helemaal met je eens, maar denk niet dat Levy dat bedoelt. Open staan voor visies voor anderen betekent volgens mij niet dat je deze gelijk aan moet nemen.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:09

Lovely schreef:
Leuke opmerking Lachen. En wat nou als andermans mening, visie of gezichtspunt gewoonweg niet overtuigend, niet waar of niet beargumenteerd is?? Wat dan, moet je het dan maar aannemen om maar open te staan?? Volgens mij niet namelijk, volgens mij moet je een mening of standpunt pas volgen als je er daadwerkelijk iets in ziet. Ik ben liever overtuigd van wat ik wel weet en heb gecontroleerd dan dat ik maar soepeltjes overal achteraan hobbel.
Daarom is het dus een heel stompzinnig verwijt om te zeggen dat iemand niet open wil staan; slaat helemaal nergens op.


inderdaad. Als mensen ECHT niet open staan voor ander mans meningen, dan erger ik me daar ook aan, en noem ik dat gewoon "een bord voor je kop hebben." maar het is ook vaak het geval dat inderdaad de mening van de ander niet genoeg beargumenteerd is dat je diegene overhaalt. maar we gaan nu wel erg offtopic, dit gaat namleijk niet echt meer over intelligentie, maar over hoe je een juiste discussie leid...

( Bloos! Bloos! ik hoop trouwens niet dat die opmerking over niet open staan voor andere meningen jegens mij bedoelt was. Ik denk dat ik me al menig maal heb laten zien dat wel te zijn, door toe te geven dat andere is sommige punten gelijk hebben )

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:10

Shiloh schreef:
Whahaha inmiddels volg ik het nog maar half Tong uitsteken (en nu komt ook mijn gebrek aan uitleg abiliteit om de hoek kijken Tong uitsteken )


om het uit te kunnen leggen moet het ook eerst snappen Knipoog

Citaat:
Waarom, als je net als mij nie tverder dan je neus willen denken eigenwijs en lui, maar noem je inventief en breed kijken dan wel niet verder dan je neus willen kijken Knipoog


nou gebruikt je als wel goed maar "mij" moet "ik" zijn..
En verder vind je het niet erg als deze zin mijn intelligentie te boven gaat hoop ik Verward

Citaat:
wat betreft het kunnen heb ik je gelijk gegeven Knipoog maar vond je indeling niet kloppen (dat is mijn mening he Knipoog ) je zette DAT apart van de rest, en ik vind dat er gewoon bij horen. Net als dat je inventief zijn apart zette, en dat vond ik dus ook geowon bij de rest horen.


Oke intelligentie bestaal voor mij uit verschillende dingen laten we ons op de inhoud in plaats van op de manier van formuleren houden..

de paperclip uitvinden is inventief ( ik hoop dat je dat met me eens bent) maar om tot de uitvinding van de paperclip te komen moest de paperclip uitvinder even verder denken dan zijn neus lang was en het een ijzerdraadje los van zijn functie koppelen.
Door vervolgens het als een ijzerdraadje zonder functie te kunnen beschouwen moest hij dus in de breedte gaan denken wat er allemaal nog meer met een ijzerdraadje mogelijk was..

Pak dit nou niet te letterlijk maar ik geef even een voorbeeld want hoe ik het bedoel.. nietjes blijven toch veel beter zitten namelijk.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:10

Levy schreef:
maar dat vereist wel en duidelijk beargumentering van de andere zijde.........toch?


jups, maar sommige mensen zijn hier niet zo bekwaam in. het uitleggen van dingen. om je daaraan te ergeren vind ik weer niet kloppen. Die ander kan er niets aan doen dat het niet goed lukt, dat uitleggen. Maar idd, frustrerend is het wel Knipoog

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:14

Sjee als creatief echt scheppingsvermogen is moet ik eff snel een schep gaan kopen!!! Ik heb altijd al creatief willen zijn !!

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:15

Riant"]
om het uit te kunnen leggen moet het ook eerst snappen Knipoog
[/quote]

Ik doe me best ik doe me best Knipoog Knipoog maar ik DENK dat ik het meeste best snap hoor Knipoog pffffffffff het is best ingewikkeld.. die intellegentie

[quote="Riant schreef:
nou gebruikt je als wel goed maar "mij" moet "ik" zijn..
En verder vind je het niet erg als deze zin mijn intelligentie te boven gaat hoop ik


Uhm jah sorry.. die zin kwam er inderdaad niet echt goed uit. maar zoals ik al eerder had uitgelegd. Denk ik te lang en te ingewikkeld na over wat ik wil forumleren en HOE ik het wil formuleren dat ik de de stijl niet echt meer klopt Knipoog maar intussen gaat het topic ook zo snel, dat ik niet meer de tijd krijg mijn eigen reacties na te lezen en te verbeteren.. sorry dus Tong uitsteken

Wat ik bedoelde te zeggen was. Dat je eerst niet breed kijken, "niet verder dan je neus lang willen kijken." noemt. Vervolgens noem je het tweede luiheid. en het eerste intelligentie. Dus de definitie klopt niet... (of denk ik nou verkeerd?)

Uhm en Riant, mijn hersenen lijken wel op hol geslagen Tong uitsteken (het lijkt wel of ik terug op school zit zo hard als ik na moet denken... en dat terwijl ik maandag pas terug hoef! ) het paperclip voorbeeld (is het de of het paperclip Verward:? ) is me iets te ingewikkeld.

Ik had je overigens al gelijk gegeven. maar nog 1 keertje dan maar...
inventiviteit valt onder intelligentie (ik beargumenteerde de plaats binnen de indeling van vormen van intelligentie Knipoog )
breed KUNNEN kijken, hoort ook onder intelligentie...
Breed willen kijken, valt onder laks heid..
hebben we daar nu duidelijkheid over?
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 01-09-04 12:20, in het totaal 4 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:15

Shiloh schreef:
Dat vind ik dus weer nergens voor nodig Tong uitsteken liegen vind ik dan niet juist, negeren kan wel Knipoog de manier van vraagstelling zoals die hier staat, concludeer ik dus inderdaad uit dat het een agressieve verwijtende opmerking was, die kun je altijd beter negeren Knipoog maar idd frustrerend is het wel.

Voor haar wel ja, iedere keer teveel fouten. Negeren lukt niet als iemand je recht aankijkt en je probeert uit te dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:17

Kayla schreef:
Dat ben ik helemaal met je eens, maar denk niet dat Levy dat bedoelt. Open staan voor visies voor anderen betekent volgens mij niet dat je deze gelijk aan moet nemen.

Normaal gesproken niet nee, maar op bokt vaak liever wel. Het wordt vaak op 'tafel' gesmeten als iemand een soort van radeloos is en zelf inmiddels ook wel heeft ingezien dat de 'argumenten' nergens over gaan.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:19

Het moge hopelijk duidelijk zijn dat ik bedoel dat niet verder WILLLEN denken dan je neus lang is, niet met intelligentie te maken heeft en het niet KUNNEN wel.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:20

Riant schreef:
Het moge hopelijk duidelijk zijn dat ik bedoel dat niet verder WILLLEN denken dan je neus lang is, niet met intelligentie te maken heeft en het niet KUNNEN wel.


ok... agreed Knipoog

maar toen je de definitie van niet verden dan je neus denken gebruikte, was dat niet duidelijk, want je gebruikte willen noch kunnen (dacht ik *gaat nog eens nalezen* )

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:22

Lovely schreef:
Normaal gesproken niet nee, maar op bokt vaak liever wel. Het wordt vaak op 'tafel' gesmeten als iemand een soort van radeloos is en zelf inmiddels ook wel heeft ingezien dat de 'argumenten' nergens over gaan.


Dat is de uitdaging...........Haha!

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:23

maar levy zou toch graag je reactie willen horen op wat ik terug zei over dat ik me ergerde aan dat het niet gesnapt word? maar dat ik niet ergerde maar frustreerde...

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:24

Shiloh schreef:
maar toen je de definitie van niet verden dan je neus denken gebruikte, was dat niet duidelijk, want je gebruikte willen noch kunnen (dacht ik *gaat nog eens nalezen* )


Ok gedaan, in de definitie zelf niet, maar bij inventief en breed kijken wel...

hoe dan ook, we snappen elkaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:24

Levy schreef:
Dat is de uitdaging...........Haha!

Uhm, zullen we dit niet te vaak hardop gaan zeggen?? Het kan nog wel eens verkeerd begrepen worden zo hier en daar *knip*.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:29

Ik denk dat naast het IQ van iemand ook rekening gehouden moet worden met het EQ van iemand. Iemand die een hoog IQ heeft, een super opleiding voltooid, maar een laag EQ, zal nooit directeur worden bij wijze van spreken, omdat hij zich niet kan plaatsen in andermans schoenen.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:29

Shiloh schreef:
Ok gedaan, in de definitie zelf niet, maar bij inventief en breed kijken wel...

hoe dan ook, we snappen elkaar...


inderdaad OK dan!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:31

ik zei een keer al lachend tegen iemand dat die moest op groeien, en toen begon het er over, wie moest groeien, en toen vroeg die wat voor richting ik deed, ik doe een richting lager (een paar richtingen lager Schijnheilig)
want hij gaat voor burgelijk ingenieur (een mond vol Verward)

ik heb toen meteen gezegd dat ik hem dom vond met díe opmerking, en dat hij arrogant over kwam, hij heeft daarop meteen zijn excuses aangeboden Haha!

ik vind het echt niet kunnen als mensen zo iets hebben van: 'ik ben beter want ik doe die richting'

elk beroep waar je voor studeert is even hard nodig als het andere! wees blij dat er mensen zijn die de beroepen willen doen die jij níet wil doen.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:34

Siempie schreef:
met het EQ van iemand.


Om eerlijk te zijn is het tijdens deze discussie de eerste keer in mijn leven dat ik van EQ hoor. Ik neem aan dat dat je sociale vermogen is? of heb ik het mis?

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:35

Riant schreef:
inderdaad OK dan!


pffffffffff en op zulke momenten merk je pas hoe belangrijk goed forumleren en goed lezen in een goede intelligente discussie pas is!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:38

Shiloh schreef:
Om eerlijk te zijn is het tijdens deze discussie de eerste keer in mijn leven dat ik van EQ hoor. Ik neem aan dat dat je sociale vermogen is? of heb ik het mis?


Emotionele intelligentie.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:40

Emotionele Quotient?? (:? Verward Verward)

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:41


Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:42

Kayla schreef:
Emotionele intelligentie.


hmmm moeilijk woord. Kan ik zo 1,2,3 niet omvatten wat dat dan inhoud / betekend / definitie

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:50

Emotionele Intelligentie betekent onder meer:


--------------------------------------------------------------------------------

Je gevoelens kunnen herkennen en ze gebruiken om wijze beslissingen te nemen.

In staat te zijn met je gevoelsleven om te gaan, zonder er door beheerst te worden. Niet verlamd raken door depressies of zorgen, of meegesleept te worden door kwaadheid.

Door te gaan ondanks tegenslag en je gevoelens juist te gebruiken om je doelen te bereiken.

Empathie -- Gevoelens van anderen kunnen waarnemen voor ze je gaan vertellen wat zij innerlijk beleven.

In contacten met anderen je gevoelens vaardig en evenwichtig hanteren -- Bij voorbeeld: in staat zijn om de onuitgesproken gevoelens van een groep onder woorden te brengen.

(staat genoeg op internet)

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:52

Kayla schreef:
(staat genoeg op internet)


jah maar ben beetje lui Knipoog ... en als iemand in de buurt is die de term gebruikt, dan weet ie ook wel wat de term inhoud, dus dan kan die net zo goed het ff uitleggen Knipoog