Dance/trance muziek????

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:29

Okee een liedje als explode van Jordan& baker, vind ik wel een nummer voor beginners die iedereen wel leuk vind!

I like it loud, i feel like dancing (darkraver) zijn wel plaatjes die je leuk moet vinden!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:32

r0b1n schreef:
Het probleem van housemuziek is dat je t moet 'snappen'. Dat zie je ook meteen terug in de verschillende soorten stijlen van de housemuziek, hoe hoger de abstractheid van een housenummer des te groter het IQ is van degene die ernaar luistert. Daarom houdt het overgrote deel van de houseliefhebbers naar de hardere stijlen zoals hardcore of hardtrance of hardstyle of hardhouse. Aangezien dit de stijlen zijn die het meest toegankelijk zijn en tevens ook het meest dansbaar zijn.


En dat geloof je zelf? Vind de rest van je uitleg over soorten house wel aardig en interessant maar dat IQ verhaal... weet niet hoor.
Net zoiets als dat ik zeg dat je minimaal een IQ moet hebben van 130 om muziek van Emma Chaplin te begrijpen en mooi te vinden... nou ben ik natuurlijk wel ontzettend slim Haha! Haha! Haha!

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:33

Ik hou er zelf totaal niet van. Ik krijg er hoofdpijn van Ziek

Ik ben het met Eliane eens, ik snap niet wat je in spastische dreun'muziek' kunt zien. No offence tegen degene die er wél van houden hoor Lachen

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:44

toscana schreef:
En dat geloof je zelf? Vind de rest van je uitleg over soorten house wel aardig en interessant maar dat IQ verhaal... weet niet hoor.
Net zoiets als dat ik zeg dat je minimaal een IQ moet hebben van 130 om muziek van Emma Chaplin te begrijpen en mooi te vinden... nou ben ik natuurlijk wel ontzettend slim Haha! Haha! Haha!


Ik zeg niet dat je er slim voor moet wezen, ik zeg alleen dat de abstractere vormen van housemuziek meestal worden beluisterd door mensen met een hoge(re) opleiding/IQ Lachen Het is eigenlijk gewoon een constatering

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:47

Kan wel kloppen want ik hou niet zo van techo enzo, het zal ook wel zo zijn bij de klassieke muziek van beethoven enzo.

Maargoed ik hoef er niet zo nodig goed bij na te denken wat ik nou precies hoor enzo, als ik maar los kan gaan.

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:54

En dát is denk ik wat ze ook bedoelt met een "hoger IQ". Denk ik.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 20:56

Denkers en doeners toch, niks mis mee! Lachen

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:00

Ik vind trance, hardstyle ook wel lekker, ik vind het meer dat het op gevoel af komt.
Je hebt trance enzo op een vrolijke beat en je hebt er met wat minder vrolijke beat. Lachen
Mijn vader is toch op zijn oudere leeftijd (46) toch nog hardstyle dj geworden.... opa in the house Haha!

En dat IQ, nou heb je daar statussen van ? Haha!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:04

r0b1n schreef:
Nou vergelijk maar eens wat de gemiddelde opleiding is van mensen die op een technofeestje staan en mensen die naar een hardcore feest gaan Lachen Serieus.. t zal je schockeren. En dat is zeker niet negatief bedoeld!

En avanti.. idd.. stampen op een lekkere basslijn is fijn!


beetje achterhaalde statement... hardhouse is niet voor de lagere klasse van de bevolking evenmin als de drugs. Daarnaast kan jij aan iemand uiterlijk niet zien wat voor'n opleiding hij heeft gevolgd, evenals een opleiding niets zegt over het iq wat iemand heeft.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:06

r0b1n schreef:
Ik zeg niet dat je er slim voor moet wezen, ik zeg alleen dat de abstractere vormen van housemuziek meestal worden beluisterd door mensen met een hoge(re) opleiding/IQ Lachen Het is eigenlijk gewoon een constatering

constateer jij dat?

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:17

mobick schreef:
constateer jij dat?


Ook.. net zoals vele andere met mij die in t wereldje zitten Lachen
En nogmaals ik bedoel er niets negatiefs mee. En misschien is het geen IQ maar een muziekIQ of een houseIQ. Het is gewoon heel opvallend dat hoe langer iemand in de house zit, des te breder zn smaak wordt en hoe meer de afkeer komt tegen de hardere stromen. Maar goed, dat zijn alleen maar ervaringen van de mensen die ik tegenkomn en die 'toevallig' ook begonnen zijn met de hardere kant en nu andere stijlen leuker vinden.

En ik heb t ook helemaal niet over drugs gehad Scheve mond

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:22

r0b1n schreef:
Ook.. net zoals vele andere met mij die in t wereldje zitten Lachen
En nogmaals ik bedoel er niets negatiefs mee. En misschien is het geen IQ maar een muziekIQ of een houseIQ. Het is gewoon heel opvallend dat hoe langer iemand in de house zit, des te breder zn smaak wordt en hoe meer de afkeer komt tegen de hardere stromen. Maar goed, dat zijn alleen maar ervaringen van de mensen die ik tegenkomn en die 'toevallig' ook begonnen zijn met de hardere kant en nu andere stijlen leuker vinden.

En ik heb t ook helemaal niet over drugs gehad Scheve mond


Toen Snap nog house was stond ik al op de dansvloer, ik heb kan ik wel zeggen 17 jaar house achter de rug, van acid tot underground tot whatever. Ik hang de laatste jaren ook weer meer naar de hardhouse gewoon omdat ik de andere house te commercieel vond klinken. Dus ik ben niet dommer geworden hoor in de loop der jaren. Mijn voorkeur gaat uit naar onbekende engelse dj's. Ik kan wel zeggen dat ik een ervare houser ben en er zeker zat ken. Mijn reactie is niet uit de lucht gegrepen en ik kan me daarom ook niet in jouw reactie vinden.

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:32

Dat kan dat je je niet kan vinden in mijn reactie, daarom hebben we ook een discussie en daarvoor zijn deze forums toch bedoeld? Lachen

En dat je hardhouse leuker en lekkerder vindt dan alle andere stromingen is toch niets mis mee? Ik veroordeel helemaal niet, ik zeg alleen wat mij is opgevallen aan de hand van ervaringen van mensen die ik ken en van mijzelf.

En mijn helden zijn : Josh Wink, Agoria, Laurent Garnier, Carl Craig en Benny Rodrigues. Wat voor stijl 't is? Ik denk een combinatie van detroit, acid, techno.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:33

laurent garnier dat vind ik ook wel wat hoor. Lucien poort vind ik persoonlijk erg goed.

uiteraard heeft ieder zijn mening en smaakt maar dat heeft niets met je iq te maken.

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:38

ik denk van wel Lachen
en idd Lucien Foort kan ook heel lekker draaien Lachen

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:44

Zo zie je maar weer dat er zoveel stijlen en smaken zijn.
Maar ik vind Mario Lopez,Ziggy X,Pulsdriver, Dj Dean, Dj Shog wel lekker muziek maken, en dat zijn dan ook verschillende genre,s in house gebeuren.

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:47


Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:15

't Is een goede, darkwave staat er ook bij Knipoog

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 22:28

toscana schreef:
Je hoeft het toch niet perse leuk te vinden?

Nee hoor, dat hoef absoluut niet Knipoog maar het is zoals ik al eerder zei eigenlijk de enige soort muziek waar ik totaal niks aan vind en wat voor mijn oren gewoon 'herrie' is (en ik heb heus geen laag iq Knipoog )... Terwijl ik zie dat héél veel mensen het juist wel leuk vinden. En dan vind ik het leuker om te kijken of ik het wel begrijp als iemand het uitlegt en te onderzoeken of ik er ook iets leuks in kan vinden ipv ertegenaan te schoppen ofzo Lachen

@r0b1n: bedankt voor de link; ik ga zo even kijken Het iq-verhaal vind ik welerg kort door de bocht, maar goed...
Wat ik wel een interessante opmerking vind is dat het (sommige vormen) eigenlijk meer luistermuziek is: dat had ik nou totáál niet verwacht Haha! . Op een feestje zoals avanti bv zei om uit je dak te gaan zie ik het wel voor me, maar ik kan me nou niet echt voorstellen dat je thuis stil op je kamer zit en dan daarnaar gaat luisteren... Het leek mij nou bij uitstek actie-muziek Haha! Maar goed, ik heb er dus geen verstand van...

De anderen ook bedankt voor alle reacties: ik had er eigenlijk niet zoveel verwacht

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:42

Eliane schreef:
Nee hoor, dat hoef absoluut niet Knipoog maar het is zoals ik al eerder zei eigenlijk de enige soort muziek waar ik totaal niks aan vind en wat voor mijn oren gewoon 'herrie' is (en ik heb heus geen laag iq Knipoog )... Terwijl ik zie dat héél veel mensen het juist wel leuk vinden. En dan vind ik het leuker om te kijken of ik het wel begrijp als iemand het uitlegt en te onderzoeken of ik er ook iets leuks in kan vinden ipv ertegenaan te schoppen ofzo Lachen

@r0b1n: bedankt voor de link; ik ga zo even kijken Het iq-verhaal vind ik welerg kort door de bocht, maar goed...
Wat ik wel een interessante opmerking vind is dat het (sommige vormen) eigenlijk meer luistermuziek is: dat had ik nou totáál niet verwacht Haha! . Op een feestje zoals avanti bv zei om uit je dak te gaan zie ik het wel voor me, maar ik kan me nou niet echt voorstellen dat je thuis stil op je kamer zit en dan daarnaar gaat luisteren... Het leek mij nou bij uitstek actie-muziek Haha! Maar goed, ik heb er dus geen verstand van...

De anderen ook bedankt voor alle reacties: ik had er eigenlijk niet zoveel verwacht


hehe het is ook eigenlijk meer om te dansen maar bijvoorbeeld deephouse of minimal is gewoon lekker om alleen al naar te luisteren..

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 22:58

Ik heb die site geopend en *wow* wat is dat uitgebreid Bloos! Maar ik heb zowaar al wat gevonden dat ik leuk vind Cool Pling Niet dat ik er thuis naar zal luisteren maar wel een lekker dansritme Maar goed, ik ga nog ff verder klikken, want het is echt een briljante site voor mij Haha!

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 23:55

Coole site, alleen kwam ik er wat laat achter dat je bij al die stylen uit meerdere voorbeelden kunt kiezen. Veel bekend spul trouwens

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 00:02

Trance, en dan darkwave + alle lijntjes daarvandaan
Jummie Tong uitsteken

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 00:27

r0b1n schreef:
Het probleem van housemuziek is dat je t moet 'snappen'. Dat zie je ook meteen terug in de verschillende soorten stijlen van de housemuziek, hoe hoger de abstractheid van een housenummer des te groter het IQ is van degene die ernaar luistert.


*LOL*
Op welk onderzoek baseer je dit?

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 00:36

hehe weer iemand die het er niet mee eens is Lachen
En zoals al zoveel keer gezegd.. puur uit eigen ervaring dmv kennissen/vrienden en familie en andere forums.