16 en dan al zwanger :oo

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KellyS

Berichten: 78
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 15:18

Een meisje dat ik ken heeft op haar 15de een kind gekregen...
Het is jong en ik weet ook niet of het wel goed kan gaan,
maar de is er wel blij mee en als ik met haar praat verteld ze hele verhalen over hem.

Mijn oma was zelf 16 toen ze haar eerste kind kreeg en mijn moeder 19.
Mijn oma heeft haar kinderen altijd goed op kunnen voeden en ik kan toch wel zeggen dat mijn moeder het ook goed doet.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 17:04

Kimmes schreef:
Nee,je kunt veel beter trouwen,2 kindjes maken en als de relatie dan slecht gaat nog een kindje 'nemen' om de relatie te redden.
Dan blijkt na een paar maanden dat dat niet werkt,zodat je alleen zit met drie kleine kinderen en de kinderen de dupe zijn.
Je wilt niet weten hoe vaak ik dat al gezien heb,bij kinderen die bij mijn kinderen in de klas/op school zitten.Ik ken er zeker 5.

Of al die kinderen die 5 dagen in de creche en bij de opvang zitten,van 8 tot 6.Is dat de bedoeling?

Mijn dochter is nu 12.Ik hoop natuurlijk dat ze een onbezorgde jeugd zal doorlopen.Maar mocht ze onverhoeds zwanger thuis komen,zal ik haar zeker steunen.Het kan een foutje zijn of een domme actie,maar moet ze daar dan de rest van haar jeugd/leven voor boeten??



Amen

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:10

Laura schreef:
Knap stom zal je bedoelen.... Nee sorry ik ben absoluut geen voorstander van die jonge tienermoeders. Hebben zelf totaal nog geen kaas gegeten van het leven, laat staan dat ze een kind kunnne opvoeden. En met de anticonceptie van tegenwoordig hoef je echt niet meer per ongeluk zwangr te raken.Knap dat ze d'r school afmaakt, a la, maar dat zal je tegenwoordig gewoon wel moeten want anders kom je niet meer aan de bak. En dan? Een 17 jarige werkloze steuntrekker-moeder. Ja, zo krijgt e kind een goede toekomst


ben ik niet helemaal met je eens
mijn zoontje is er ook ondanks de pil en het condoom ,
ik was 27 en nee geen foutje en ben er van dag 1 helemaal gelukkig mee
hij was en is dus erg welkom en dit was niet de eerste keer dat ik met pil en condoom zwanger raakte
(ken der trouwens nog een paar die ondanks zorgvuldig pil gebruik toch zwanger geworden zijn)

de eerste keer zat ik ook nog op school was net 18 en mijn vriend had het net uitgemaakt, woonde net op mijzelf en ivm medicatie die ik toen slikte had ik heeeel erg veel kans op een geestelijk en lichamelijk gehandicapt kindje
(werd eerst nog 2 maanden ongesteld dus wist ook niet
dat ik uberhaubt zwanger was, toen ik daar achter kwam had ik die medicatie dus algenomen)
ik heb toen gekozen gezien de gehele situatie voor abortus

maar petje af voor de dames die besluiten het te houden en dan ook nog de school afmaken ed en inderdaad met behulp van een paar lieve ouders is dat wel wat makkelijker dan als je er helemaal alleen voor zou staan , niet dat ik er een voorstander van tiener moeders ben , maar ik
kan me ergere dingen bedenken , ieder zijn eigen lijf en leven

@kimmes-> ben het helemaal met je eens !!!!!

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:22

Laura schreef:
...Een 17 jarige werkloze steuntrekker-moeder. Ja, zo krijgt e kind een goede toekomst


Ik wil even opmerken dat het als 17jarige niet mogelijk is om in de bijstand te komen, daarvoor moet je 18 zijn. Wel kan de baby (!!!) bijstand aanvragen, de gemeente zal proberen om de bijstand op de moeder te verhalen, als dan blijkt dat dat niet mogelijk is, zal bijzondere bijstand verstrekt worden aan de baby. Lijkt me overbodig om te melden dat deze baby ontheven wordt van de sollicitatieplicht Knipoog
De moeder kan weer wel bijzondere bijstand krijgen als blijkt dat ook haar ouders weer niet draagkrachtig zijn, maar dat is een vrijwel onmogelijk situatie. Als je er vanuit gaat dat ook de ouders van deze tienermoeder een uitkering krijgen, zal dit een norm zijn waarin de kosten van het onderhoud van dit kind (de tienermoeder) inbegrepen zijn, extra bijstand is dan dus geen mogelijkheid.

Het is te hopen dat deze tienermoeder (zoals alle anderen) steun krijgt van haar ouders. Ik denk idd dat je op je 16 nog niet in staat bent om een baby helemaal alleen op te voeden. Een 16jarige is immers zelf nog bezig met ontwikkelen!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 17:43

Ze wilt ook haar examen doen dit jaar en vind het echt knap van dur!

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:21

Ik word helemaal bang van jullie verhalen Bloos
Ik heb een vriend en we gaan al steeds verder, maar ik zit niet aan de pil, dus alleen condoom
nu ben ik zo bang om zwanger te worden Bloos!: o

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:27

mijn vader zei altijd nick als je geen kind wilt moet je niet neuken
dat is het enigste wat echt werkt
en als je het toch doet moet je net als met alle andere dingen in het leven
de mogelijke consequenties aanvaarden


(mijn moeder heeft mij gekregen ondanks het spiraal )

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:25

btw tot aan je 23 jaar zijn je ouders FINACIEEL verantwoordelijk voor jou.
Dus als je ineens met een kind zit hebben je ouders er wel degelijk mee te maken MITS je niet op je zelf woont. of samen bent , of weet ik wat.
Dus je ouders zijn in alle tijden verantwoordelijk voro hun dochter!

Stinkmodder

Berichten: 7976
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:59

nickyu schreef:
mijn vader zei altijd nick als je geen kind wilt moet je niet fietsen

Hahah Haha! Boktcensuur is grappig Haha!

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:43

Cayusejuhh schreef:
btw tot aan je 23 jaar zijn je ouders FINACIEEL verantwoordelijk voor jou.
Dus als je ineens met een kind zit hebben je ouders er wel degelijk mee te maken MITS je niet op je zelf woont. of samen bent , of weet ik wat.
Dus je ouders zijn in alle tijden verantwoordelijk voro hun dochter!


Vanaf je 18e ben je bijstandsgerechtigd, ongeacht het feit of je thuis woont of op jezelf. Je krijgt dan wel een aangepaste uitkering tot je 23e. De gemeente zal kijken of je meer geld nodig hebt dan de basisnorm en dat deel kan verhaalt worden bij de ouders. De ouders van een tienermoeder kunnen echter niet verantwoordelijk gehouden worden voor het onderhouden van een kleinkind, aldus de WWB.

Aangezien ik deze zomer nog wat vakantiewerk heb gedaan op de afdeling beleid bij een SoZaWe weet ik dit voor meer dan 100% zeker

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:45

Britty schreef:
Vanaf je 18e ben je bijstandsgerechtigd, ongeacht het feit of je thuis woont of op jezelf. Je krijgt dan wel een aangepaste uitkering tot je 23e. De gemeente zal kijken of je meer geld nodig hebt dan de basisnorm en dat deel kan verhaalt worden bij de ouders. De ouders van een tienermoeder kunnen echter niet verantwoordelijk gehouden worden voor het onderhouden van een kleinkind, aldus de WWB.

Aangezien ik deze zomer nog wat vakantiewerk heb gedaan op de afdeling beleid bij een SoZaWe weet ik dit voor meer dan 100% zeker

dat klopt.. maar je ouders kunnen je niet negeren als je BV niks meer heb. en als je thuis zou wonen. Of op straat zou wonen.
Dan wordt je toch onder gezag van je ouders gestopt?

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:52

Ik twijfel of in dit geval de leeftijdsgrens niet op 18 ligt, maar dit heeft dan ook niets meer met bijstand te maken.

Als je ouders bijvoorbeeld een uitkering ontvangen, zitten de kosten voor kinderen tot 18 jaar daarbij inbegrepen. Daarna is een kind van 18 zelf bijstandsgerechtigde, zij het tot een bepaalde grens. Maar ik zal mn wetboeken er eens bij trekken, ben nu zelf ook wel nieuwsgierig naar het juiste antwoord!

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:56

bij ons in het dorp woont een meisje en die is 16 en heeft al een kindje van 2..

die is op haar 14e bevalle..

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:04

ok...hebbes denk ik:

Burgelijk Wetboek boek 1 art 247 beschrijft dat het ouderlijk ogezag omvat de plicht en het recht van de ouder zijn minderjarige kind te verzorgen en op te voeden, en ook verantwoordelijk is voor het geestelijk en lichamelijk welzijn van het kind en het bevorderen van de ontwikkeling van zijn persoonlijkheid. In het Burgelijk Wetboek, boek 1, art 233 word een minderjarige beschreven als een persoon onder de 18 die niet gehuwd is of is geweest. (als je toestemming van jeouders hebt gekregen en getrouwd bent, wordt je als meerderjarige aangemerkt dus).

De ouders van dit meisje zijn volgens mij dus wel verantwoordelijk voor hun kind, maar of die ook verantwoordelijk te houden zijn voor het kind van hun dochter weet ik niet. Volgens de bijstandswet (WWB) in ieder geval niet, die houden de moeder verantwoordelijk, en daar is in dit geval dus niets te verhalen.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 09:31

mischien als de vader van het kind onbekend is.. want dochters heeft een kind en valt onder de zorg van dochter-->ouders.. naja het is iig een moeilijk geval.. Haha!:D:D

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 12:51

nerootjuh schreef:
bij ons in het dorp woont een meisje en die is 16 en heeft al een kindje van 2..

die is op haar 14e bevalle..


*kuch* Bloos!

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 13:01

Als het meisje volwassen genoeg is om het kind op te voeden,ze de steun van haar familie heeft, en er gelukkig mee is zie ik geen probleem Lachen

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:08

een foutje kan gebeuren,
maar ik vind wel dat als zo'n meisje besluit het kindjes te houden dat ze er veel te makkelijk mee omgaan..

mijn nicht bijvoorbeeld,
wil zwanger worden van haar ex,zodat ie bij haat erug komt.
zelf zit ze nog op school,
wil opleiding af maken,
en dan gaan werken..
en ze zegt zelf.
ik heb een moeder die dan voor me kind zorgt..
en dat hoor ik dus vaak..

dat opa en oma lief het kind op voedt,
wie zwanger raakt,moet er zelf ook voor zorgen vind ik !!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:12

Saskia9 schreef:
wie zwanger raakt,moet er zelf ook voor zorgen vind ik !!

Ben ik het wel mee eens, maar vooral wie opzettelijk zwanger raakt.

Een vriendin van mij is het per ongeluk gebeurd. Ja, ik weet dat het stom klinkt, zeker gezien het wijde scala van voorbehoedsmiddelen tegenwoordig. Maar zij draagt de consequenties en gaat bevallen. Haar ouders staan helemaal achter haar, en zullen helpen het opvoeden van het kind zodat zij haar school en opleiding af kan maken. Daar heb ik bewondering voor.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:39

Rainie schreef:
Ben ik het wel mee eens, maar vooral wie opzettelijk zwanger raakt.

Een vriendin van mij is het per ongeluk gebeurd. Ja, ik weet dat het stom klinkt, zeker gezien het wijde scala van voorbehoedsmiddelen tegenwoordig. Maar zij draagt de consequenties en gaat bevallen. Haar ouders staan helemaal achter haar, en zullen helpen het opvoeden van het kind zodat zij haar school en opleiding af kan maken. Daar heb ik bewondering voor.


Zij draagt de consequenties? Volgens mij haar ouders ook!
Heb idd wel bewondering voor die ouders, die van mij zouden hun leven mooi niet omgooien om mijn fouten te herstellen.

Er bestaan ook nog zoiets als abortus

Verder vind ik de opmerking; "Geen sex totdat je de gevolgens kan dragen" nergens op slaan. Mijn tante is 43 jaar, wil ook geen kinderen; mag die dan ook geen sex hebben?

Maar goed, das mijn mening, als die mensen er blij mee zijn, prima.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:41

Helemaal eens met Wennie!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 17:02

Abortus is niet altijd leuk wennie!
En dat doe je niet zomaar!Moet je ook echt over nadenken,en iemand die ik ken die abortus heeft laten doen,heeft nu een soort van ja hoe noem je dat? Trauma?!
Iig niet erg leuk en denk ook wel dat er een hele tijd aan gaat zitten als je abortus laat plegen dan is het ook wel beter om het te houden

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:26

Eigenlijk zouden we eens met de mensen die hier er heel makkelijk over praten, moeten praten als ze zelf zwanger zijn, ik denk dat ze dan wel anders praten hoor over abortus enzo

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:30

ik vind het heel knap als je het redt met een kind en een opleiding, maar zonde van je jeugd vind ik het ook.
een jongen die ik ken is ook vorige week vader geworden (hij is net zo oud als ik) en is nu gaan werken om te verdienen. hij heeft hier zijn opleiding voor opgegeven. dat is zonde.
ik vind trouwens ook niet dat je te gemakkelijk over abortus kunt denken. dat hangt helemaal van de situatie af.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:54

tobilover schreef:
Abortus is niet altijd leuk wennie!
En dat doe je niet zomaar!Moet je ook echt over nadenken,en iemand die ik ken die abortus heeft laten doen,heeft nu een soort van ja hoe noem je dat? Trauma?!
Iig niet erg leuk en denk ook wel dat er een hele tijd aan gaat zitten als je abortus laat plegen dan is het ook wel beter om het te houden


Waar zeg ik dat het leuk is? Nergens.
Maar, voor mij, is dat wel een oplossing die door vele over het hoofd wordt gezien.
Moet je dus maar het kindje houden, terwijl je al weet dat je, om wat voor reden dan ook, er niet zelf goed voor kunt zorgen?

Sommige mensen denken blijkbaar dat een kindje krijgen alleen maar rozengeur en manenschijn is, vergeet het maar!! Je moet er verschrikkelijk veel voor opgeven, en als je dat niet voor 100 % wilt doen, waarom zou je dan het kindje houden?