16 en dan al zwanger :oo

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:36

Vroeger.... toch al weer bijna 10 jaar geleden (oei ik word oud).
Was er bij ons op school een meisje wat het zelfs verborgen heeft kunnen houden. Opeens kregen we te horen dat ze een kind had gekregen.

Persoonlijk vind ik dat je op die leeftijd nog zelf kind bent. Je moet genieten van het leven dat je nog voor je hebt. Kinderen krijgen kan altijd nog.

Ook vind ik, maar ja wie ben ik....dat als je zo jong bent en gemeenschap hebt, dit altijd ook met condoom zou moeten.

Onder het mom van we kennen elkaar al zolang, dus we doen het lekker zonder, want zij slikt toch de pil..... nee dat gaat er bij mij niet in.

Je hebt meer zekerheid dat het veilig is, niet alleen om zwanger te worden. Maar ook voor de bekende SOA's

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:44

Ik vind 16 toch wel echt te vroeg.....Maarja als je vaste vriend hebt en goede ouders hebt en het graag wilt houden waarom niet......Kom je er later zelf wel achter wat je allemaal gemist hebt,Voor het kind vind ik het eigelijk toch wel zielig als kind krijg je vaak een ander leven als je zulke jonge ouders hebt.....nee ik zou er niet aan moeten denken om op me 16 zwanger te worden...Mocht ik zwanger worden dan laat ik het toch wel weghalen ,maar ik denk dat als je eenmaal voor die keuze staat dat het toch nog wel moeilijk is

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:46

Clitia schreef:

En een ander meisje werd zwanger by doctors error: de dokter had haar niet verteld dat de antibiotica die ze slikte de werking van haar pil beinvloedde. Dan kun je er als meisje van 16 toch weinig aan doen Scheve mond


Bij mij krijg ik elke keer netjes van de apotheek een briefje dat het de pil beinvloed en als het goed is staat het ook in de bijsluiter Verward Bij haar niet?

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:55

De vriendin van mijn broertje was ook op haar 16e zwanger. Ja is jong ja. Maar ik kan me echt ontzettend kwaad maken om mensen die fluisterend voorbijlopen, haar hoofdschuddend aankijken of omkijken als ze voorbij loopt...
Je ziet ze denken:'Weer zo'n tienermoeder'. Maar wat niemand weet is dat ze hoogzwanger naar school is geweest, haar examens in een keer gehaald heeft, met 8en en 9ens. Kijk eens verder dan je neus lang is....

Ik heb ontzettend veel respect voor jonge mensen die zo'n verantwoordelijkheid gewoon nemen. Ze kunnen ook voor de makkelijkste weg kiezen. Ze doen het hardstikke goed en ik ben heel trots op ze.

Miss_happy

Berichten: 419
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:58

Ik ken ook een meisje die 16 was toen ze zwager werd, nu is ze 17 en heeft een kind. gelukkig werkt haar moeder niet , maar ze heeft nog niet eens haar mavo .. wat daar terecht van moet komen ... Verward

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:02

Laura"]
Knap stom zal je bedoelen.... Nee sorry ik ben absoluut geen voorstander van die jonge tienermoeders. Hebben zelf totaal nog geen kaas gegeten van het leven,laat staan dat ze een kind kunnne opvoeden.En met de anticonceptie van tegenwoordig hoef je echt niet meer per ongeluk zwangr te raken.
Knap dat ze d'r school afmaakt, a la, maar dat zal je tegenwoordig gewoon wel moeten want anders kom je niet meer aan de bak. En dan? Een 17 jarige werkloze steuntrekker-moeder. Ja, zo krijgt e kind een goede toekomst :n
[/quote]

Sorry, maar deze opmerking schiet mij helemaal in het verkeerde keelgat.... Zo makkelijk oordelen over mensen die je niet kent, en o zo makkelijk praten als je het niet zelf (of van heel dichtbij) hebt meegemaakt.

Zo'n standaardopmerking, dat zo'n kind geen goede toekomst kan krijgen. Waar baseer je dat op, vraag ik me dan af. Je moest eens weten hoe vaak ik dat heb gehoord toen mijn 'schoonzus' zwanger was...

Inmiddels is hun zoontje 1,5 jaar, doet het hardstikke goed, ze hebben ene eigen huis en alles loopt op rolletjes. Wat nou, dat kind heeft geen goede toekomst? Nou weet ik wel dat je het in het algemeen bedoelt, maar dan nog gaat die gedachte lang niet altijd op.

Beetje meer repect voor tienermoeders zou wel op zijn plaats zijn. Ik durf te wedden dat er genoeg mensen zijn die in dezelfde omstandigheden voor de andere oplossing kiezen. Niks mis mee, daar kan je ook je redenen voor hebben. Maar als zo iemand kiest om het kindje te houden vind ik dat een hele moedige beslissing.

[quote="x4you schreef:
En hun jeugd gaat eraan, ze kunnen bijna niet meer uitgaan, en zomaar even naar een vriendin toe nee dan zit je met de baby.


Kijk, daar kiezen ze dus voor . Dat weten ze van te voren...
Laatst bijgewerkt door Rinoa op 27-08-04 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

kojack

Berichten: 6398
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:04

Miss_happy schreef:
Ik ken ook een meisje die 16 was toen ze zwager werd, nu is ze 17 en heeft een kind. gelukkig werkt haar moeder niet , maar ze heeft nog niet eens haar mavo .. wat daar terecht van moet komen ... Verward



Mensen zonder diploma hoeven niet achterlijk te zijn hoor ! Kan me echt kwaad maken om jouw reactie !
Moet je eens om je heen kijken hoeveel meiden van die leeftijd met een kind wel wat van hun leven maken en hardstikke goed terecht komen ! Veel meiden zonder kind en met diploma krijgen dat niet voor elkaar.

Miss_happy

Berichten: 419
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:07

Het geldt ook niet voor iedereen ... en het is niet de bedoeling om je kwaad te maken , maar ik vind het gewoon stom als je op die leeftijd, in deze tijd, ongewenst zwanger raakt , als je het zelf wilt, is er niks aan de hand vind ik.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:18

ik moet er niet aan denken om nu al zwanger te zijn zeg
Dan kan ik niet meer doen wat ik op dat moment wil doen omdat ik met een kind zit.

Je ziet ook vaak dat pubers die een kind hebben de baby bij de ouders dumpen en lekker op stap gaan enz enz en die ouders zitten daar dan met haar kind.

Rainbowgirl

Berichten: 519
Geregistreerd: 02-07-04
Woonplaats: Hijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:18

kojack schreef:
Mensen zonder diploma hoeven niet achterlijk te zijn hoor ! Kan me echt kwaad maken om jouw reactie !
Moet je eens om je heen kijken hoeveel meiden van die leeftijd met een kind wel wat van hun leven maken en hardstikke goed terecht komen ! Veel meiden zonder kind en met diploma krijgen dat niet voor elkaar.


Er werd toch ook niet meteen gezegd dat ze achterlijk zijn?
Ik ben het wel een beetje eens met Miss_happy eigenlijk
Zonder een diploma kom je gewoon zowat nergens aan de bak,
en je hebt wel een kind dat je moet onderhouden...Hoe moet je dan
je geld verdienen??
Ik zeg niet dat je dan achterlijk bent, maar ik denk ook nie dat je zonder
diploma makkelijk aan een baan komt en dat lijkt me in zo'n situatie
toch wel erg makkelijk....

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:19

kojack schreef:
Mensen zonder diploma hoeven niet achterlijk te zijn hoor ! Kan me echt kwaad maken om jouw reactie !


Dat zegt ze ook niet. Maar het is wél een feit dat je zonder diploma zowat niet aan de bak komt. Dat is ook wat ik bedoel, Marianne. Als een kind je beperkt in je mogelijkehden, en je daardoor geen opleiding kan volgen of afmaken, en daarom in de ww terecht komt, nee dan denk ik dat zowel de moeder als het kind en lastige toekomst tegemoet gaan.

Marianne, natuurlijk gaat dat niet altijd op. Maar ik hoor wel verhalen en zie zelf meiden die zwanger worden, dat als excuus zien om te stoppen met hun opleiding, vader is niet te bekennen, en dan maar teren op een uitkering. Dat bedoelde ik met het vetgedrukte.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:33

Een hele goede vriendin van mij is 16 en gaat in oktober bevallen...

kojack

Berichten: 6398
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:45

Ik weet wel dat ze niet zegt dat ze achterlijk is maar dat wordt meestal wel gedacht.

En ik weet hoe moeilijk het is om aan een baan te komen zonder diploma, ik heb mijn diploma ook pas laat gehaald (ik kon leren maar wilde niet Bloos ). Maar het is tegenwoordig ook moeilijk om aan een baan te komen met diploma hoor Haha!

Het is in deze tijd niet echt slim om ongewenst zwanger te worden maar om meteen te zeggen dat er niks van haar terecht zal komen vind ik ook zo iets.

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:03

Ik ben nu 20 en kan me niet voorstellen dat ik ik zwanger zou raken, terwijl ik al 4,5 jaar een vriend heb. Maar dat antibiotica de pil beinvloedt weet iedere pilgebruikster toch wel Verward Beetje dom als je de gebruiksaanwijzing niet leest want die zit er niet voor niks bij!

Vlakbij mij in de buurt is een meisje van 16 die een veel oudere vriend heeft, samenwonen en net een baby hebben. Haar ouders zeggen tegen iedreen dat ze er bewust voor gekozen hebben. Ik geloof niet dat een meisje van 16 daar bewust voor kiest Verward

lovemangga
Berichten: 319
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:22

mijn moeder was 16. en ze heeft het prima gered!! mijn ouders zijn inmiddels 25 jaar gelukkig getrouwd, hebben 3 kids en 2 kleinkinderen.

maar dat terzijde, ik woon in een stad, met streng gelovige mensen! er staan zo'n 26 kerken, en dat voor 26.000 inwoners (om ff een idee te geven) het meren deel van de bevolking, zijn mensen, die geen tv. mogen, altijd een rok aan en noem maar op! (ik niet hoor),geen sex voor het huwelijk, maar deze mensen mogen, ook om hun geloof, geen condoom en geen pil gebruiken!!
dus ik kom regelmatig kinderen tegen die 16 jaar zijn en al zwanger!

maar ik vind het ook niet 'kunnen'. ik zou er niet aan moeten denken om nu al een kind te hebben.
maar ik wou dus ff zeggen, dat het ook om andere redenen kan. maar nog is het DOM!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:55

Laura......om maar even belerend naar jou te zijn... Knipoog

Gij gebruikt toch zeker wel een rubbertje naast de pil of niet? Slim

Ik heb tenminste ergens gelezen dat je "een naam" hebt.... Bloos

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:59

een zus van een meisje uit de klas. werd dikker en dikker. ze werd gewoon ongesteld. op een gegeven moment zei har moeder goh wat wordt je dik meid. dus hun naar de dokter. bleek ze 7 MAANDEN zwanger te zijn1!! meisje was 15!! ze had het 1 keer gedaan ( HET) en was neit aan de pil. ze was ook ongesteld. het kindje zit bij mijn zoon in de klas en is nu 4 jaar oud. zij is nu net 20 geworden.. iedereen zeg a wat zielig a dit a dat.
Maar het kind woont bij haar ouders. zijheeft nu een goede baan en zn vader en moeder zijn nog bij elkaar!
gelukkig heeft het ventje een goede toekomst ( in hoe verre het goed is tegenwoordig)

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 21:01

Laura schreef:
Dat zegt ze ook niet. Maar het is wél een feit dat je zonder diploma zowat niet aan de bak komt. Dat is ook wat ik bedoel, Marianne. Als een kind je beperkt in je mogelijkehden, en je daardoor geen opleiding kan volgen of afmaken, en daarom in de ww terecht komt, nee dan denk ik dat zowel de moeder als het kind en lastige toekomst tegemoet gaan.

Marianne, natuurlijk gaat dat niet altijd op. Maar ik hoor wel verhalen en zie zelf meiden die zwanger worden, dat als excuus zien om te stoppen met hun opleiding, vader is niet te bekennen, en dan maar teren op een uitkering. Dat bedoelde ik met het vetgedrukte.


Ken toch wel iemand die geen diploma heeft,en nu een vrijstaand huis heeft,en nee niet door de man maar ze werkt nu met paarden,en nog wel aan haar huis Knipoog
Maar om even bij het onderwerp te blijven er zijn dus wel veel tienermoeders Scheve mond

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 21:03

Cayusejuhh schreef:
een zus van een meisje uit de klas. werd dikker en dikker. ze werd gewoon ongesteld. op een gegeven moment zei har moeder goh wat wordt je dik meid. dus hun naar de dokter. bleek ze 7 MAANDEN zwanger te zijn1!! meisje was 15!! ze had het 1 keer gedaan ( HET) en was neit aan de pil. ze was ook ongesteld. het kindje zit bij mijn zoon in de klas en is nu 4 jaar oud. zij is nu net 20 geworden.. iedereen zeg a wat zielig a dit a dat.
Maar het kind woont bij haar ouders. zijheeft nu een goede baan en zn vader en moeder zijn nog bij elkaar!
gelukkig heeft het ventje een goede toekomst ( in hoe verre het goed is tegenwoordig)


OK dan! Het loopt vaak goed af hoor!
Meisje bij mij op school die heeft alles al geregeld dus wens haar ook veel sterkte,en ja ze kon er zelf wat aan doen,maar nu kan je het toch niet terug draaien!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:03

Laura schreef:
Knap stom zal je bedoelen.... Nee sorry ik ben absoluut geen voorstander van die jonge tienermoeders. Hebben zelf totaal nog geen kaas gegeten van het leven, laat staan dat ze een kind kunnne opvoeden.
wat een onzin. dus iemand die ouder is, is per definitie een betere moeder? ik geloof helemaal niet dat levenservaring beslist of je een goede ouder zult zijn of niet.

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:07

Citaat:
wat een onzin. dus iemand die ouder is, is per definitie een betere moeder? ik geloof helemaal niet dat levenservaring beslist of je een goede ouder zult zijn of niet.


Daar ben ik het helemaal mee eens!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 21:07

De buurvrouw van een vriendin van mij mishandeld haar kind en is ook al 'ouder' en géén tienermoeder Clown
Dus tja,zolang het kind een goede opvoeding krijgt is het toch niet erg!het gaat erom dat het kind onderdak,liefde,eten,en veel aandacht krijgt!
En als dat zo is,dan is het een goed leven voor het kind!
En het maakt niet uit als je een kind vroeg krijgt,het is wel zonde maar als het niet anders kan!Oke,je kan het voorkomen nou dat kan soms ook niét en dan ben je al zwanger,en abortus wilt ze ábsoluut niet!
Daar ben ik dan geen voorstander van maar iedereen zijn eigen mening!
Als ik zwanger zou zijn zou ik het wel houden,maar je moet er géwoon voor zorgen dat het niet gebeurt!Maar toch draai je heus niet als het 'ware' de bak in,omdat je geen diploma heb ofzo!
En er zijn genoeg tienermoeders die het wel hebben!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 21:47

lovergirl schreef:
Ik vind 16 toch wel echt te vroeg.....Maarja als je vaste vriend hebt en goede ouders hebt en het graag wilt houden waarom niet......Kom je er later zelf wel achter wat je allemaal gemist hebt,Voor het kind vind ik het eigelijk toch wel zielig als kind krijg je vaak een ander leven als je zulke jonge ouders hebt.....nee ik zou er niet aan moeten denken om op me 16 zwanger te worden...Mocht ik zwanger worden dan laat ik het toch wel weghalen ,maar ik denk dat als je eenmaal voor die keuze staat dat het toch nog wel moeilijk is


idd,het is moeilijk als je er voor staat.Denk niet dat je het zo maar weg kan laten halen en daarna kan je nog wel veel verdriet hebben Scheve mond

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:55

SuperPepeijn schreef:
wat een onzin. dus iemand die ouder is, is per definitie een betere moeder? ik geloof helemaal niet dat levenservaring beslist of je een goede ouder zult zijn of niet.

Wat beslist dan wel of je een goede ouder bent?
Er zijn natuurlijk uitzonderingen die de regel bevestigen, maar over het algemeen is iemand boven de 20 wel verstandiger en dus beter in opvoeden dan iemand die nog tiener is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:59

Citaat:
Maar het is wél een feit dat je zonder diploma zowat niet aan de bak komt

Kijk ff in mijn onderschrift
Deze L.E.A.O -er (vergelijkbaar met Mavo)
Vriend met geen Middelbaar diploma Bloos! wel kort M.B.O diploma (nu bedrijfsleider, met leuk salaris), heeft het geloof ik toch wel voor elkaar.

En ik ben nog wel met 16 gaan werken, schande gewoon, geen hoge studie, tjonge jonge, wat een klaploper...
Vriendlief met 18.

Mijn broers
beide gaan werken met 16 (ja ook in NL heeft niet iedereen de kans te leren)
Beide mooi vrijstaandhuis, goede baan, 1 broer goedlopend eigen bedrijf.

Nog meer vooroordelen?

WEl ben ik het er mee eens, dat er door sommige jongeren te makkelijk over sex een voorbehoedsmiddelen gedacht word.
Maar groepjes domoren heb je overal tussen zitten Lachen