Relatie verbreken om zo`n reden?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bullitt

Berichten: 122
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: at the Drag Strip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:42

@mssX

nee ik zat niet in zo'n situatie. mijn ex bleef maar roepen dat ze van me hield bla bla en dat ze gelukkig was bla bla. Nooit zeggen wat er was.

Dus op een gegeven moment komt ze een jeugd liefde tegen via schoolbank.nl en pats.. einde relatie. en is ze gelijk samen gaan wonen met die gozer. Hij heeft zijn vrouw voor haar verlaten waarmee die 12 jaar samen was en 2 jaar getrouwd..

Maar ben beter af zo...

Maar je wordt wel voorzichtig met nieuwe relaties. terwijl je nieuwe partner toch zo lief is blijft er toch wat spelen... maar de tijd zal alles helen. Pff en als ik dadelijk weer een eigen huis heb dan is er weer meer rust...

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 20:21

Dat is idd vaak nog veel moeilijker, als het een keuze is van een ander waar jij niets meer aan kunt veranderen. Hoewel er veel twijfels zijn/waren was dit toch mijn eigen keuze en werd ik niet net als jij compleet overvallen. (dit keer dan, was bij m`n vorige relatie van 2 jaar idem) `t Blijft altijd moeilijk om relaties beeindigen... je hecht je (ongemerkt) toch vaak (te) veel aan mensen. Ook als je nog niet die stap in het diepe hebt gezet om 100% serieus verder te gaan...

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:57

Ik herken veel in jou probleem... Maar zoals al eerder gezegd werd, op iedere relatie kom je op dat punt. Mijn vriend en ik hadden dat ook. We hebben toen goed gepraat en afgesproken beide een tijdje na te denken of we met elkaar verder wilden. We hadden eerst alle positieve en vooral ook negatieve (twijfelpunten) kanten van elkaar op een rijtje gezet. En uiteindlijk is de keus aan jou... Kan jij leven met die negatievere punten van je vriend?

Maar denk er ook aan, een relatie moet je aan werken. Je bent 2 verschillende mensen en houd altijd voor ogen dat je partner ook maar een mens is. Om dan samen een leven te delen, is niet altijd even makkelijk. Vooral in het begin zal het lastig zijn. Je moet gewoon veel praten met elkaar en niet teveel op een roze wolk blijven zitten. Vooral ook aan de toekomst denken.

En dan is nog dat grote verschil tussen mannen en vrouwen... Waardoor het soms ook niet zo goed kan gaan. Mannen en vrouwen hebben allebei hele anders behoeftes en denken anders. Ik heb een boek (wat wil hij, wat wil zij) wat dat heel erg goed laat zien, en ook hoe het op te lossen is.

Denk dus goed na en praat vooral heel veel met elkaar!

carola

Berichten: 8695
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 15:37

Ik ga met de meesten wel mee, maar wil er nog wat aan toevoegen.
Dingen zoals 'diepgang willen hebben', enzo, ga eens na of je dat nou echt wilt! Of wil je dat omdat het een beetje standaard is om dat op je eisenlijstje te hebben staan. Dat iedereen dat op het eisenlijstje heeft, en dus jij ook maar.
Mijn vriend en ik verschillen ook behoorlijk, ook qua niveau, maar ik vind dat geen probleem. Met mijn vriend kan ik lekker lachen, als ik echt een filosofisch en diepzinnig gesprek wil, dan heb ik dat wel met iemand anders.
En kibbelen, ach, dat heb je in elke relatie langer dan een half jaartje wel hoor.

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 16:47

Er is niemand die gelijk met de eerste relatie in het huwelijksbootje is gestapt. Misschien wil je nu nog niet met hem aan de toekomst denken, maar misschien denk je daar over een paar maanden wel anders over. Elke gezonde relatie heeft strubbelingen, kibbelen denk ik vaak dat hoort er gewoon een beetje bij. althans dat vind ik. Gewoon lekker genieten van de tijd die je met hem hebt.. en de toekomst zal wel vertellen of dit de ware is voor jou...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:44

GEwoon zien waar het schip strandt. Soms heb je bepaalde normen t.a.v. een relatie, maar soms ga je door ervaringen deze normen bijstellen, omdat je ze misschien toch niet zo belangerijk meer vind achteraf, of omdat je hebt ontdekt dat andere dingen veel belangrijker zijn.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:01

Oke, het gezellig hebben met elkaar is belangrijk. Maar ik zou gek worden als ik een vriend had waar ik geen diep gesprek mee zou kunnen hebben... misschien dat het in het begin niet zoveel uitmaakt, maar later ga je je er toch aan ergeren.

Iris82

Berichten: 39859
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:32

Linardsje23 schreef:
Oke, het gezellig hebben met elkaar is belangrijk. Maar ik zou gek worden als ik een vriend had waar ik geen diep gesprek mee zou kunnen hebben... misschien dat het in het begin niet zoveel uitmaakt, maar later ga je je er toch aan ergeren.


Dit is dus een stukje uit mijn verhaal.
Het geen wat mij zo aan het twijfelen brengt in mijn relatie.

Ik mis een heel stuk diepgang, die ik wel heb ondervonden in andere relaties. Maar ik weet ondertussen ook wel dat er geen mister Perfect bestaat en dat ik het van de andere kant nu ook wel heel fijn in deze relatie heb. Dus voor mij voorlopig nog geen knoop om door te hakken.
Al blijft het wel vreselijk aan me knagen...

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:37

maar is het dan geen tijdsverlies als je je er nu al aan ergert?als je snapt wat ik bedoel.

Iris82

Berichten: 39859
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:42

Ja ik snap wel wat je bedoelt hoor. Lachen
Maar ik zit op dit moment in een drukke periode in mijn leven waarbij ik sowieso geen tijd zou hebben om veel nieuwe mensen te ontmoeten, ben namelijk aan het afstuderen nu. En ik ben dus regelmatig erg stressy en hij is op dit moment toch mijn 'rots in de branding' die er altijd voor me is. Lachen Dus op dit moment zie ik het niet als tijdverspilling.

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 18:44

Idd komt `diepgang` op een hoop standaardlijstjes voor Knipoog

Bij mij hangt het ook vooral samen met: interesse tonen voor de ander en niet alleen met je zelf bezig zijn (wat nu ook het geval was). Daarnaast hoeft er niets mis te zijn met niveau verschil, maar ik vind het toch wel belangrijk dat je wat studie en werk betreft met problemen ook met je verhaal bij een ander terecht kan. En dat diegene daar ook het liefst ook objectief naar kan kijken (ook al doet diegene iets totaal anders) of tenminste belangstelling toont/op kan brengen. Uiteraard geldt dat voor meer (diepgaandere) dingen. Ik denk ook dat je op den duur misschien toch iets gaat missen, hoewel het ook wel weer zo is dat je verschillende dingen bij verschillende personen vindt. Het is ook niet realistisch dat je alles van 1 persoon verwacht.

Ging vooral even dieper op dit specifieke onderwerp in. Probeer voor mezelf ook de dingen een beetje te ordenen. Ben ook blij dat er een hoop verschillende meningen en reacties tussen zitten, dat laat je de dingen ook van verschillende invalshoeken zien

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:21

Moeilijke kwestie. Ik snap het denk ik wel omdat ik zelf ook in zo'n soort situatie zit......

Heb het super leuk, kan verschrikkelijk lachen, dezelfde intresses, goede gesprekken en achter een gesloten deur in het donker is het ook allemaal geweldig maar toch ben ik er de laatste tijd achter gekomen dat ik nog niet naar de toekomst wil kijken.......... dus wat doe je dan?! Ik heb besloten dat ik eerst eens wil freewheelen, niet teveel verplichtingen die een vaste relatie met zich meebrengt, overigens heb ik dat al 6 jaar gehad en eigenlijk wil ik gewoon diep in mijn hartje niet gekwetst worden en nog even "vrij" zijn, meer ontdekken voordat ik me weer vast leg bij iemand.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:32

Ik wil even inhaken op dat studie en werk-verhaal...

Ik heb VWO gedaan en ben nu met HEAO bezig. Mijn vriend heeft MAVO en MBO gedaan. Maar verdomd als het niet waar is, hij zit mij te helpen met mijn huiswerk voor bv statistiek... Scheve mond Met mijn huiswerk op 't VWO heeft ie me ook altijd goed geholpen. Hij heeft nu een eigen zaak waar ik hem op mijn beurt weer help op economisch- (ik studeer accountancy en werk ook in die sector) en marketing- (vind ik leuk) vlak.

Hij zit in de computers, ik in de accountancy. Beiden vertellen we elkaars dagen aan elkaar, incluus de problemen. Het vergt wat meer uitleg, maar het is duidelijk...

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:55

Hmm ik herken wel ongeveer alles.
Verschillend zijn kan heel goed werken als je elkaar accepteerd en aanvult het kan ook wel grote problemen geven. Het blijft een gevoel. Twijfels zijn normaal, maar behoren te verdwijnen. Vaak weet je voor je gevoel eigenlijk al wat het antwoord is, maar soms is het makkelijker dat even niet te zien. Kijk maar bij jezelf of je met hem er 100% voor kan gaan. De tijd zal leren of je twijfels verdwijnen zo niet > wegwezen!

kibbelen is wel normaal maar oplopende ruzies slopen je relatiegewoon als het te vaak gebeurt. Het is prima zo verschillend te zijn maar je moet wel beide bereidzijn elkaar te accepteren en naar elkaar toe te groeien. Dat gaat helaas niet zonder de nodige inspanning.

succes!