geweigerd om een bizarre reden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:55

Hmmz, ik denk dat ik ook van een andere generatie ben..
Ik heb op de middelbare school de eerste drie jaar frans gehad, verplicht. Het tweede en derde jaar duits, verplicht.
Maar ik heb er weinig van opgestoken want ik had totaal geen talent, het is ook maar bij die jaartjes gebleven. (ook laten vallen als een baksteen Haha! )
Maar voor jou: BAAAAAALEN zeg!
Er moet toch een oplossing zijn?
Hebben jullie al andere mensen gesproken?

Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:59

kun je die vakken laten vallen?
gelukzakken zeg!!!
wij hebben de 6 jaar middelbaar verplicht frans en engels
sommige richtingen ook duits (ik lekker niehie Tong uitsteken)

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:59

_Scarlet_ schreef:
Tsja, als je nooit Frans hebt gehad (wat ik niet snap, want op elke Nederlandse middelbare school krijg je toch in ieder geval tot de 3e Frans?), en Frans is een vereiste om de lessen te kunnen volgen, dan snap ik wel dat ze dat niet zo zien zitten. Om je meteen te weigeren, zonder bijlessen aan te bieden oid is wel merkwaardig, maar goed.
Hebben ze in België niet iets als een onderwijscommissie, leerplicht etc?


Dat is niet waar, ik krijg geen Frans, de hele school niet.

Maar ontopic, het is heel erg vervelend maar ik kan eigenlijk wel begrijpen waarom ze je niet willen, Belgie is eigenlijk 2 talig land.

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:23

MoonChloe schreef:
Dat is niet waar, ik krijg geen Frans, de hele school niet.

Maar ontopic, het is heel erg vervelend maar ik kan eigenlijk wel begrijpen waarom ze je niet willen, Belgie is eigenlijk 2 talig land.

Wat raar. Waarom krijg jij geen Frans?
Bij ons krijg je sowieso in de eerste 2 jaar Frans en Duits, op het VMBO, en op het VWO krijg je tot de 6e Frans en Duits...

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:26

_Scarlet_ schreef:
Wat raar. Waarom krijg jij geen Frans?
Bij ons krijg je sowieso in de eerste 2 jaar Frans en Duits, op het VMBO, en op het VWO krijg je tot de 6e Frans en Duits...


School geeft dit excuus: we zijn een dovenschool en frans is te moeilijk.

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:31

Hmm, ja dat lijkt me dan ook wel lastig. Maar goed, schriftelijk zou dan ook moeten kunnen, dan kan je in ieder geval een kant op als je in Frankrijk zit.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:32

_Scarlet_ schreef:
Hmm, ja dat lijkt me dan ook wel lastig. Maar goed, schriftelijk zou dan ook moeten kunnen, dan kan je in ieder geval een kant op als je in Frankrijk zit.


Vind ik dus ook, het is eigenlijk al een vooruitgang dat ze HAVO niveau hebben.. en nu wel ONTOPIC Haha!

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:37

Och wat een onzin, wat bezielt die school? In scholen worden zelfs mensen die geen/amper nederlands kunnen aangenomen, ge kunt die toch niet weigeren

Toen ik op mijn 13, werd in die zomer 14, van Spanje naar België kwam kon ik amper fatsoenlijk nederlands, ja een beetje huis-tuin-en keuken dialect, had ik nog nooit een woord frans gehoord, mijn engels was echt slecht, nederlands lezen of schrijven kon ik niet, ja ik kon het wel lezen maar wel zoals er stond, wist ik veel dat je bepaalde lettercombinaties op bepaalde manier moest uitspreken. Ik ben naar een school gegaan, daar hebben we gesproken hoe het zat, ze zeiden dit wordt moeilijk en bereid je voor dat je een kaartje over zal moeten doen (dit vooral omdat de nederlandse taal het grootste probleem was) en dat ze me wel zouden helpen. Ik ben toen moderne talen-wiskunde gaan doen (ASO) en ze hebben me inderdaad goed geholpen. De leerkracht frans bijvoorbeeld gaf me iedere week een dag bijles. Ik ben dat jaar inderdaad blijven zitten, maar verder is alles in orde gekomen. Als je de taal al kent zie ik geen probleem, dat frans haal je met goede bijles en goede wil en inzet echt wel in. Ik snap die school echt niet

Ik hoop dat er snel een oplossing is, niet naar school gaan is in mijn ogen gewoonweg geen optie! DAt kan je stiefvader toch niet menen he?

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 09:42

Rare reden dat ze jou daarom niet toelaten......

Verder heb ik ook nooit geen frans gehad en ik heb VBO B/C (3 vakken B en 3 vakken C). Ik heb Nederlands, Engels en Duits gehad in de 1e 3 jaar, waarvan ik Duits heb laten vallen als een baksteen, maar Frans nee.

poetser

Berichten: 4309
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 11:48

die instantie die we hebben ingeschakeld gaat vandaag naar die school toe om te praten over het hoe en het waarom. ik heb wel 1 mazzel, en dat is zodra ik bijles heb ik de taal wel goed op kan pakken hoop ik. ik bennamelijk in het bezit van een talenknobbel Haha!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:05

Kiara schreef:
Hmmz, ik denk dat ik ook van een andere generatie ben..
Ik heb op de middelbare school de eerste drie jaar frans gehad, verplicht. Het tweede en derde jaar duits, verplicht.
Maar ik heb er weinig van opgestoken want ik had totaal geen talent, het is ook maar bij die jaartjes gebleven. (ook laten vallen als een baksteen Haha! )
Maar voor jou: BAAAAAALEN zeg!
Er moet toch een oplossing zijn?
Hebben jullie al andere mensen gesproken?


Dan ben ik van dezelfde generatie Tong uitsteken
Drie jaar frans en twee jaar duits. Voor het vierde jaar mocht je dan eindelijk zelf je vakkenpakket kiezen en de enige taal die dan verplicht was was engels (tja en nederlands natuurlijk)

Dus frans en duits waren meteen verleden tijd bij mij! *LOL*

Succes ermee in ieder geval misschien kun je inderdaad met bijles toch nog wat oppikken maar ja als je nog nooit frans hebt gehad en de anderen zijn er al een jaar of vijf mee bezig dan is het verschil natuurlijk wel groot.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:26

kaj schreef:
Dan ben ik van dezelfde generatie Tong uitsteken
Drie jaar frans en twee jaar duits. Voor het vierde jaar mocht je dan eindelijk zelf je vakkenpakket kiezen en de enige taal die dan verplicht was was engels (tja en nederlands natuurlijk)

Dus frans en duits waren meteen verleden tijd bij mij! *LOL*

Succes ermee in ieder geval misschien kun je inderdaad met bijles toch nog wat oppikken maar ja als je nog nooit frans hebt gehad en de anderen zijn er al een jaar of vijf mee bezig dan is het verschil natuurlijk wel groot.


Hier nog zo'n ouwe taart Schijnheilig uit de pre-profielen periode. Ik heb overigens ook Frans en Duits laten vallen zodra dit mogelijk was. Veel ervan is weggezakt, maar ik kan wel in het Frans vertellen hoe ik heet en hoe oud ik ben Clown

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 16:00

Misschien heeft het met de basisvorming te maken of zo.