gatver vega

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-01 20:15

he bokkers

zijn er onder jullie ook vegatarieërs ( oliebol ik moet us wat aan me spelling doen )

maar okay euh ik vind die vega burgers en prakkies als tofoe en korn echt niet te VRETEN Misselijk

we zijn vego's geworden na het programma de kalver slachteriju echt ranzig mar okay de eerste week was het wel leuk weetje maar zomers geen barbeque wie weet raad.

eelke Vork Vork

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 20:34

Je hebt ook een hele boel vegetarische dingen die op de barbeque kunnen en ik moet zeggen dat die dingen best te (vr)eten zijn.
Ik zelf eet heel vaak groenteburgers, kaassoufé's, kaasburgers en sojaballetjes, die komen je op een gegeven moment de neus uit Haha! Maar dan moet je gewoon wisselen. Dus niet steeds hetzelfde merk, maar veel verschillende dingen uitproberen, dan wordt het niet saai, dat is bij mij het grootste probleem, dat je vaak hetzelfde op je bord krijgt Frusty

Ik ben dus ook vegetariër, ongeveer een jaar en 6 maanden en ik ben het om verschillende redenen (mijn ouders en zusje niet, ik wel)

1. ik vind het gewoon ontzettend fout hoe al die dieren gehouden worden
2. een belofte aan iemand/iets (om precies te zijn, francien, een koe (waar ik veel van hield), ja dit klinkt heel raar ik weet het, maar deze reden geeft mij gewoon extra doorzettingsvermogen, om het vol te houden)
3. ik wil gewoon iets doen tegen het slechte onderkomen van veel dieren in Nederland.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 23:11

ik eet geen vlees omdat ik het gewoon niet lust.. Ik lust wel kip en een klein beetje gehakt. Voor de rest niet meer
Vegetarische zooi vind ik echt lekker!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 23:25

Ik lust vlees wel, vind het zelfs heel erg lekker *mjam, spekjes en braadworst* maar eet het gewoon niet, tnx to mijn ideeen daarover

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-01 23:26

Pfffffft, broertje, niet zo ongenuanceerd....ten eerste was het niet alleen door dat stomme kalverprogramma. Ten tweede zijn veel dingen ook best wel te eten, alleen sommige dingen niet (we hadden dit weekend babi pangang met quorn, dat was echt niet te doen, ik was kotsmisselijk daarna).
Tipje: lekker kroketten eten op school Haha!

Whisper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-01 10:38

Ik ben meer dan 3 jaar vegetarier.
Mijn belangrijkste reden is ook om het dierenwelzijn.
Ik eet verder ook geen kaas.

Ik voel me er gewoon goed bij. Ik eet vleesvervangers oa.: Tahoe/tofu en tempeh, maar ook van die mais en groenteburgers.
Ik ben gek op die vleesvervangers. en die eet ik vaak met zo'n tomatensausje.
Welke vleesvervangers die ik dus absoluut niet lekker vind zijn vleesvervangers die niet alleen op vlees lijken maar ook naar vlees smaken

Maar dat is persoonlijk denk ik

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Whisper op 2001-11-11 12:28 ]</font>