Ik woon onder een dak in een vrij groot huis, met een hele aardige man, Wil, die zeer slechtziend ( kokervisie) en slechthorend is.
Ik heb een commercieel bedrijf, Wil heeft een zeer eenvoudige hobbystal, waar ie 7 dagen in de week is om van zijn hobby, de paarden ,te maken een dagtaak, die ie deelt met mensen die bij hem rijden.
Totaal non profit.
Wil en ik hebben GEEN relatie met elkaar, ook geen gemeenschappelijke rekeningen of dergelijke.
Vanwaar mijn open boek hierover?
Hier komt t:
Zoals vaker, als fervent Bokker, schreef ik op Verslag van de Dag een stukje over wat ik die dag heb meegemaakt.
Het ging nu over mijn woede en medeleven , over de stal van mijn huisgenoot, die voor de 2 e keer was leeggeroofd.De moeilijkheid aan dit alles is dat nieuwe spullen wellicht weer weg worden gehaald. Ik gaf ook al aan wel zadels te willen lenen/doneren, maar dat de pest is dat deze wellicht weer niet lang op de afgelegen stal zouden blijven.
Hierop kwamen allerlei toffe reacties, tot en met Bokkers die zich gingen inspannen voor Wil, door spullen in te zamelen.
Gisteren plaatste ik op Commercieel een onderwerp over shabrakjes, die ik te koop had vanaf 5 euro.
Nadat een Bokker mij eerst uitvoerig alles had laten nameten en fotograveren, deelde zij mee af te zien van de koop, mede omdat ze al een ander shabrak had gekocht.
Hierop had ik telefonisch contact met deze Bokker, waarin zij mij dingen liet weten die mij heel erg in de weg zitten.
Zij vroeg zich af waarom ik de shabrakken niet aan Wil gaf.
Ik vertelde haar echt genoeg gesponserd te hebben aan Wil, waaronder een nieuwe voltige singel.Meer ook wel, maar dat doet er allemaal niet toe.
Ik vroeg haar naar de reden van deze vraag van haar.
Ze antwoordde dat ze het idee kreeg dat IK (!) in topics vraag naar spullen voor Wil, om die daarna met winst zelf door te verkopen!

Ze dacht dat de shabrakken misschien ook wel aan Wil waren gegeven, zoals goede doelen wel vaker worden misbruikt.
Ik vertelde haar dat de Bokkers zeer actief bezig waren, maar dat Wil tot nu toe alleen een pakket van Oscar heeft gehad, dat deze shabrakken echt van mijzelf komen.
Ik vind het wel erg dat ik mij zo moet verdedigen, alleen omdat ik onder t zelfde dak woon met Wil ( overigens 16 jaar ouder als ik, en vrijgezel).
Nog een keer, voor alle duidelijkheid:
A.Ik heb nergens gevraagd om spullen voor Wil, al waardeer ik het natuurlijk enorm dat mensen willen helpen.Ik heb ook geen geldboom groeien op mijn rug, en kan de hele stal niet bekostigen.
B.Ik heb GEEN relatie met Wil, sterker nog, hij zou liever zien dat ik elders ging wonen
C.BM Stables heeft niks te maken met de stal van Wil
[Edit Apple: naam bokker en achternaam Wil verwijderd]