op verzoek , avonturen van dododee en nimmie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 09:59

Doree is dus het nichtje van Frans.
Ik ben in augustus 1994 daar op stal gekomen en doree was daar met de vakantie. Ondanks dat wel echt elkaars tegenpolen zijn konden we heel goed met elkaar overweg. doree is vrij druk, en durft alles op het roekeloze af.
Ik zelf was erg rustig en deed eigenlijk nooit iets geks .
De boer stuurde ons best vaak weg samen. Ik had een goede uitwerking op doree.(nee doree we kunnen niet een uurlang alleen maar galoperen en af en toe eens draven)
En doree op mij. (hij valt heus niet dood neer hoor als we een keertje een uur en 10 min rijden inplaats van altijd precies een uur en alsmaar stappen is saai Haha! )

zoals eerder genoemd reed doree vaak op Liza.
Lies is een half belg en waarschijnlijk X volbloed. ze is dus vrij klein en sjiek voor een beld maar heeft wel die benen wat behang en de kleur.
Ze heeft helaas het eigenwijze van de belg maar ook de pit etc van een volbloed iets wat regelmatig botste met doree.
Zo waren we een keertje op de hei. We zouden een rusatig galopje doen.. dat rustige galopje ging steeds wat harder tot we in een rengalop waren.
Ik werd een beetje pissig want we zouden rustig doen.
Tot doree het uitsnikte .
Ik snapte eerst niet wat eraan de hand was.Totdat ze ineens ze uit gierde dat liza op hol was.
Doree was niet aan het janken maar had de slappe lach .. nouja toen begon ik ook te lachen.
Zaten we daar 2 paarden aan de kletter en niets anders kunnen dan je vasthouden omdat je er steeds bijna naast hangt van de slappe lach....
Ineens schoot liza een pad in..
Vlak daarna nog eens en nogeensen toen weer een ander pad maar dat redde ze niet helemaal midden op de hei kwam liza tot stilstand... oooh wat hebben we gelachen en ja toen hadden we een probleem: waar waren we in godsnaam...?
Volgens de penny zocht het paard zelf de weg terug.. lange teugel dan maar en ja hoor gingen we weer liza ging in een sukkel drafje doree had haar teugels niet optijd bij elkaar en daar ging het spul weer in rengalop.
weer lagen we dubbel van de lach en ik zeek bijna in mijn broek. eindelijk stopte ze dan en waar waren we beland jawel zo ongeveer in de tuin van de boswachter.. flinke preek dat we van de paden af waren blabla. maarja gelukkig konden we 'm aan zijn verstand brengen dat ze op hol waren gegaan 2 schuimende en dampende paarden...

Het gebeurde regelmatig dat liza ineens van het pad afstapte in het bos. je kon trekken en zagen aan de teugels maar ze negeerde je gewoon in stap ging ze dan dwars door de bosjes om dan gelijk met het ruiterpad mee te gaan alleen door de bosjes.
leuk was altiujd dat als ik harder ging stappen liza een sukkeldrafje in zetten haha probeer dan maar eens normaal te zitten als je in een sukkel drafje onder allemaal lage takken m,oet doree kreeg dus met regelkmaat een tak tegen d'r gezicht. geen dikke takken hoor maar allemaal van die gemene zwieptakjes gnagna oooh wat heb ik een lol gehad Schijnheilig

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 10:16

Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen van het lachen hahahahahah!!!!
Serieus ik heb echt de tranen in mijn ogen staan!!!

Of die keer dat we op de hei aan het crossen waren en ik opeens krijste dat mijn beugel uitgevallen was!!! Wij, nadat we de paarden uiteindelijk weer uit rengalop hadden, helemaal dat pad terug (natuurlijk ook niet rustig, nee Liza dacht daar wel ff anders over!!!) en toen mijn beugel (zo´n doorzichtig ding wat om je tanden moet, madat je slotjes hebt gehad) in het zand zagen liggen!! Wat een geluk, maarja we konden niet stoppen, dus halverwege konden we weeeer terug en toen waren ze eindelijk rustig dus kon ik afstappen en dat ding pakken!

Of toen ook op de hei dat ik Liza echt niet meer kon houden en het pad plotseling 90° draaide, en zij dat dus niet haalde en ik rechtdoor de hei inschoot!! En dan ook niet stoppen, he, welnee!! En wij maar keihard lachen!!!

Oja en ook dat we op dat pad galoppeerden en we in de verte mensen zagen die midden op het pad aan het picknicken waren ( Frusty Frusty hoe stom, op een ruiterpad!!!) maar ja, wij konden niet meer stoppen, dus wij heel hard schreeuwen AAN DE KANT!!!! En die mensen heel snel opstaan en al hun eten enzo aan de kant deden, maar ze konden het kleed niet meer op tijd weghalen, dus tja, daar zijn we toen maar overheen gesprongen!!!! *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* Wij hebben echt zooo hard gelachen!!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 10:26

grijnz ooh met die beugel ik lig nu alweer helemaal dubbel zoals altijd reed ik achteraan komt er ineens zo ranzige kwijlbeugel van doree je om de oren schieten *LOL*

Als je naar de hei gaat kom je halverwege een ijscowagen tegen. daar gingen we een ijsje halen van 2 gulden want ja veel zakgeld hadden we niet.
Die jongen werkte samen met mijn toemalige vriendje.dus hij zo komen jullie op de terug weg nog even langs Wij zo ja als we nog een ijsje krijgen.. haha kregen we een ijs'je' met 6 bollen.. en wat doet liza die neemt een grote hap en die vreet zo een paar van die hoortjes uit het rek Bloos .
vervolgens moest liza mesten en Floor plassen stinken daar haha toen we weg gingen.. arme gozer daar de hele middag staan en het zonnetje op paardenplas en mest Schijnheilig

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 10:29

Citaat:
Op 2001-11-09 10:16, schreef Dorée:
Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen van het lachen hahahahahah!!!!
Serieus ik heb echt de tranen in mijn ogen staan!!!

hahaha in mijn mooie oogje!!! Zie usericon!!! Haha!
daar zie je als je heeeel goed kijkt ook traantjes pinken omdat ik zoooo hard moet lachen!! *LOL* *LOL* *LOL*

Ik verbaas me er steeds over hoe prachtig blauw mijn oog toch is!! Haha! Lovers

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 14:05

He dit komt mij erg bekend voor! Haha!

Claudia en ik reden vorige week op de hei en in het bos en de paarden gingen steeds keihard als we rustig aan wilden doen en dan kregen we zo de slappe lach dat je niet eens meer de kracht had om de paarden weer terug te nemen! *LOL*

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 14:11

Hahahahaaha echt lagge joh!! echt super ik zi ehet al helemaal voor me!

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 15:00

Citaat:
Op 2001-11-09 14:05, schreef Jura:
He dit komt mij erg bekend voor! Haha!

Claudia en ik reden vorige week op de hei en in het bos en de paarden gingen steeds keihard als we rustig aan wilden doen en dan kregen we zo de slappe lach dat je niet eens meer de kracht had om de paarden weer terug te nemen! *LOL*

ja dat is dus precies wat wij ook al-tijd standaard hadden..... gelukkig wisten we dat ze aan het eind van het pad stopten, ook al kwamen we soms niet eens bij het eind omdat een van de paarden dan bedacht had dat het leuker was in rengalop een pad naar rechts in te schieten ofzo..... Haha!

Maar idd, zoooo hard moeten lachen dat je gewoon geen kracht meer in je armen had en alleen maar pijn in je kaken..... Gelukkig was er dan altijd op de terugweg wel weer het ijscomannetje, die onze pijn verzachtte met heel veel ijs!! Haha! Vork Vingers aflikken

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dorée op 2001-11-09 15:01 ]</font>

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 16:13

oja dat heb ik ook wel eens gehad op dezelfde hei (misschien ligt het daaraan?) ik reed op de stokoude Sjeffie van manege Levade en mn vriendin op de shetlander William. En racen maar!!!

Maar toen kreeg ik zo de slappe lach van die kleine shetlander die aan het rengaloperen was met die korte beentjes en die lange manen!! dat si echt heel erg, je hebt idd helemaal geen kracht meer en valt bijna van je paard *LOL*

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 16:16

hahahahahahahahahahaha, heb je nóg meer? *LOL* *LOL*

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 17:10

ja Steef, we hebben echt nog een heel boek vol met dat soort verhalen. Ik weet ze alleen nu niet meer. Herinner ze me als ik eraan denk of iets lees, ofzo... net als met die beugel, dat was ik helemaal vergeten tot ik dat verhaal over die boswachter las (wat ik ook niet meer wist..., althans even was vergeten tot ik het weer las en alles weer naar boven kwam, inclusief slappe lach en pijn in mijn kaken Haha! )

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 19:20

haha dodo, net als toen met zijn drieen met floor, emma en lady. met dat stomme schaap. ok afloop was niet zo leuk voor jou maar vooor de rest was de rit erg leuk toen *LOL*

enne ja liza en ijsjes *grin* en dat aflsaan of de bosjes inschieten flikte ze bij mij ook vaak Haha! Haha!