I just Lóóóve draadloos Internet!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 14:47

Wij hebben zo'n klein handheld pc'tje, die doet het prima buiten, alleen is de afstand naar de grote pc dan te ver. Dus kunnen we nog niet i-netten buiten! Grrrr....
Overigens vind ik op iemand anders zijn wireless niet echt kunnen. Als je denkt te weten van wie die is zou je er eens een balletje over op kunnen gooien. Ik neem tenminste aan dat diegene bij je in de buurt moet zitten.
Ze proberen ons nog regelmatig te hacken, maar dankzij een goede firewall redden ze dat niet....

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 15:19

xtwisterx schreef:
Net wat Laura zegt: Jullie downloaden zeker ook allemaal geen muziek e.d. van het internet?
dat is, zoals laura je vast ook wel kan vertellen, een drogredenatie. dat andere mensen iets doen wat eigenlijk niet mag, maakt dit nog niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 15:39

Laura"]
Ben ik toch nieuwsgierig. Als jullie een popup zouden krijgen dat er een verbinding is gevonden, zou je dan helemaaaal niet acepteren?
[/quote]
Nee absoluut niet. Waarom zou ik?! Ik vind het onbeschoft om dat te doen.

[quote="Laura schreef:
En uh, hebben jullie KazaA? Haha!

Nope. maar wat heeft dat met het meeliften op een anders verbiding te maken?!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 15:41

Nee...ik zou dat nooit doen, dat is inbreken op iemands netwerk...ook al is het niet beveiligd...je hoort er gewoon niet met je laptop aan te zitten! Lachen

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 16:11

SD: je hoort ook niet te hard te rijden, en ik neem aan dat je nu je je rijbewijs hebt dat ook ongetwijfeld wel eens zal doen. Knipoog
SP; die kopie die je me toestuurde van De Da Vinci Code; dat mag ook niet.

Wat betreft het draadloze internet; mijn laptop staat inmiddels zo ingesteld dat ie automatischverbinding maakt met ieder beschikbaar netwerk. En dit netwerk is beschikbaar voor mij. Ik zie nergens alarmbellen van windows dat ik met illegale praktijken bezig ben en ik download niet ofzo. Dat het niet legaal is heb ik (afgezien van dit topic) ook nergens eerder gehoord. Dus ik zie het probleem simpelweg niet. Die ene dag dat ik een middagje in de tuin zit te netten. Kom op zeg Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:14

Laura"]
SD: je hoort ook niet te hard te rijden, en ik neem aan dat je nu je je rijbewijs hebt dat ook ongetwijfeld wel eens zal doen. SP; die kopie die je me toestuurde van De Da Vinci Code; dat mag ook niet.
[/quote]
1-die mag je 24 uur op je pc hebben staan;
2-(en waar het eigenlijk om ging) we praten er niet stoer over op een publiek forum;
3-dit zijn drogredenaties.

[quote="Laura schreef:
Wat betreft dit draadloze internet; mijn laptop staat inmiddels zo ingesteld dat ie automatischverbinding maakt met ieder beschikbaar netwerk. En dit netwerk is beschikbaar voor mij. Ik zie nergens alarmbellen van windows dat ik met illegale praktijken bezig ben en ik download niet ofzo. Dus ik zie het probleem simpelweg niet. Die ene dag dat ik een middagje in de tuin zit te netten. Kom op zeg Haha!
doet er niet toe. dit systeem is er niet voor bedoeld zodat jij in een tuintje op je luie gat in een bikini via de verbinding van de buurman kan internetten zonder toestemming.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:16

Laura, je maakt gratis en zonder te vragen gebruik van iets waar een ander voor betaalt en dat meld je vervolgens op een internetforum. Dan moet je IMO niet verontwaardigd gaan doen als je dan dit soort reacties krijgt. Maar dat is mijn mening. Knipoog

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:21

Laura schreef:
Wat betreft het draadloze internet; mijn laptop staat inmiddels zo ingesteld dat ie automatischverbinding maakt met ieder beschikbaar netwerk. En dit netwerk is beschikbaar voor mij. Ik zie nergens alarmbellen van windows dat ik met illegale praktijken bezig ben en
ik download niet ofzo.
Dat het niet legaal is heb ik (afgezien van dit topic) ook nergens eerder gehoord. Dus ik zie het probleem simpelweg niet. Die ene dag dat ik een middagje in de tuin zit te netten. Kom op zeg Haha!



Hmmm....als je bokt worden de plaatjes en foto's ook gedownload...dus je download wel gewoon....reken maar op 10 mb iig...

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:38

Ik heb geen draadloos internet, ook geen laptop trouwens, omdat ik gewoon de voorkeur blijf houden voor een "normale" desktop PC.
Bovendien heb ik ook gehoord/gelezen dat draadloos internet vrij makkelijk te hacken is. Ik heb idd dat item op RTL Nieuws gezien.

En hoe weet je of de eigenaar van die verbinding geen abonnement met data-limiet heeft, Laura?

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:42

Of...de buurman heeft een zeer oudewetste internetverbinding.....die nog moet inbellen zodra de Wireles aan word geknupt Haha!


En wat Marsje zegt kan ook best...een datalimit..Lachen

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:46

Laura, weet je wat ik me afvraag?
Waarom vertel je dit soort dingen met bravourgedrag op Bokt, terwijl je weet dat je hier dergelijke opmerkingen over kunt krijgen.

En mij maak je niet wijs dat als je bij iemand op bezoek bent waarvan je weet dat die GEEN draadloos netwerk hebben dat jij dan niet snapt dat je op iemand anders zijn netwerk inlogt.

Ik vind dus dat je hier toch eigenlijk wel heel flauw reageert. Je had dit vooraf in kunnen schatten. Dus dan moet je nu niet zitten piepen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 16:46

Dat weet ik niet. Maar was ik aan het 'hacken' dan? Ik ben nog steeds van mening dat zolang jij je netwerk beschikbaar stelt voor de hele wijk je niet moet piepen als anderen er gebruik van maken. Wellicht heeft het te maken met onwetendheid van de mensen die hem hebben geinstalleerd, maargoed, ik wist ook niet dat erop inloggen illegaal is.

Mickey, ik was gewoon blij dat ik mijn favoriete tijdbesteding in de tuin kon doen en daar plaatste ik een enthousiast topic over Lachen

Maargoed, ik geloof dat de boodschap over is gekomen. Het is nu inmiddels toch te warm om in de tuin te zitten Haha!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:48

Als iemands huis overdag open staat....dan ga je toch ook niet van het huis gebruik maken? Scheve mond

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 16:51

We vallen in herhaling nu geloof ik.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 16:52

In de zomer is het altijd herhaling Tong uitsteken

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 16:52

Komkommertijd ook *LOL*

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:12

Laura schreef:
Dat weet ik niet. Maar was ik aan het 'hacken' dan? Ik ben nog steeds van mening dat zolang jij je netwerk beschikbaar stelt voor de hele wijk je niet moet piepen als anderen er gebruik van maken. Wellicht heeft het te maken met onwetendheid van de mensen die hem hebben geinstalleerd, maargoed, ik wist ook niet dat erop inloggen illegaal is.

Mickey, ik was gewoon blij dat ik mijn favoriete tijdbesteding in de tuin kon doen en daar plaatste ik een enthousiast topic over Lachen

Maargoed, ik geloof dat de boodschap over is gekomen. Het is nu inmiddels toch te warm om in de tuin te zitten Haha!


Wat een hoop kul zeg... dat slaat echt werkelijk als een tang op een varken, zo kan je alles wel op die manier gaan bekijken... dan zouden imo vergelijkingen zoals "als iemand zijn deur open heeft staan mag je dus gewoon naar binnen" e.d. dus ook op gaan... Nee, zo werkt het niet Als iemand zijn portemonnee ergens voor het grijpen laten liggen is het toch ook niet omdat het 'beschikbaar gesteld' is?

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 17:48

Wat worden er rare vergelijkingen gemaakt hier zeg! En SP ik vraag me af als iemand anders dit topic had geopend je dan ook zo had gereageerd, in elk topic wat ik van Laura lees reageer jij negatief.. wat beleef je daar voor lol aan?

Ik wou dat ik draadloos internet had en lekker in de tuin kon zitten Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 18:04

aramat jij veronderstelt nu dat laura belangrijk is om voor mij te reageren, dat is niet zo. als laura niet had gemeld dat ze misbruik maakt van iemand zijn verbinding, had ik immers geen reden mijn mening te uiten. de oorzaak ligt dus bij laura, niet bij mij.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 18:09

Idd, ik ga met SP en de andere tegenhangers mee. Als ik mijn achterdeur openzet, wil dat niet zeggen dat iedereen mijn huis in en uit mag wandelen en aan mijn spullen mag zitten, wat dus in principe hetzelfde is als wat Laura nu aan het doen is.

Ik snap ook niet, waarom dit (en de andere topics van TS) door zoveel mensen met een hoop lol wordt onthaald, volgens mij heeft Laura ook niet door dat ze zo een enorme naam krijgt, zo niet al heeft....

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 18:21

Wat dit topic betreft denk ik dat we er vrij duidelijk over uit zijn.

imker schreef:
Ik snap ook niet, waarom dit (en de andere topics van TS) door zoveel mensen met een hoop lol wordt onthaald, volgens mij heeft Laura ook niet door dat ze zo een enorme naam krijgt, zo niet al heeft....


Imker, dat jij mijn topics niet zo leuk vind is je goed recht. Je hóeft ze niet te lezen. Rolleyes Wat wil je nou met dit berichtje bereiken? Dat ik me rot ga voelen omdat ik 'een naam krijg'? Als dat het geval is is de enige die daar last van heeft, ikzelf toch? What's it to you??
Dat anderen er lol aan beleven; jeetje wat vervelend. Laten we vooral allemaal heel serieus gaan doen en absoluut niet lachen.

Wat betreft SP; ik ben er inmiddels uit dat hij het zijn recht voelt om voor de brave burger op te komen. Prima, als hij het zo ziet. De manier waarop daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar daar hebben we het al in PB over gehad.
Laatst bijgewerkt door Laura op 09-08-04 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 18:24

laura, je verdraait eea dat we via PB besproken hebben en je vindt het nodig om dat openbaar te maken. ook dat is niet netjes en gaat helemaal niet over het onderwerp van dit topic.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 18:26

Prima, dat je een naam hebt gekregen, is dus wel bij je bekend. Het zou me ook erg stug lijken, als je daar zelf al niet achter gekomen was.

Ik probeer je alleen maar met je neus op de feiten te drukken, want als je op Bokt al een naam hebt, hoe zal het dan IRL zijn? Ben ik eigenlijk best benieuwd naar.

Tuurlijk, het is jouw leven, jouw lol... daar zeg ik niets van, maar ik mag wel mijn mening geven en dat zal ik blijven doen ook.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 18:28

ík ben er inmiddels uit: Dat zeg ik toch? Dat is mijn conclusie.
Ik reageerde op Aramat.
Imkers reactie is niet ook op dit onderwerp niet van toepassing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 18:28

SP, niet zo op Lauraatje inhakken hoor Boos!.

Laura, ik heb wel even verschrikkelijk gelachen om je verhaal Haha!. De anderen hebben wel gelijk dat je mee zit te liften op een verbinding van iemand anders. Je wist dit kennelijk niet, niks aan te doen; nu weet je het wel Knipoog.