Morgen naar het ziekenhuis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 19:31

Kimberley77 schreef:
je krijgt nl zo'n prachtig okshirtje aan die open is aan de achterkant


Je krijgt toch ook zo'n ziekenhuisbroekje aan? Dat kreeg ik tenminste wel altijd. Zo'n soort stoffen onderbroekje, iig. Op de OK heb ik nooit mijn ondergoed mogen aanhouden.

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 19:36

Yorghos schreef:
Je krijgt toch ook zo'n ziekenhuisbroekje aan? Dat kreeg ik tenminste wel altijd. Zo'n soort stoffen onderbroekje, iig. Op de OK heb ik nooit mijn ondergoed mogen aanhouden.


Ikke niet, ik mocht mijn eigen onderbroek aanhouden.
BH moest overigens wel uit.

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 19:45

Mijn moeder is een half jaar geleden geopereerd. Haar galblaas is eruit gehaald en toen mocht ze wel haar eigen ondergoed aanhouden. Haar BH moest natuurlijk wel uit. Maar ja bij mij hoeven ze daar beneden helemaal niet te komen, dus ik weet niet of ik mijn eigen ondergoed aan mag houden.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:18

Ja hoor, mag je gewoon aanhouden. Als ze er niet enigszins bij in de buurt hoeven te zijn mag je gewoon je onderbroek/string/boxer of wat dan ook aanhouden.

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 20:51

Ik hoop toch niet dat ze daar in de buurt komen want dan doen ze toch wel iets verkeerd haha

fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 20:58

ik wens je succes en hoop voor je dat je niet een neustampon krijgt want dat lijkt mij niet zo heel erg lekker zitten en ik wens je alvast veel beterschap Ach gut

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 21:50

Dank je. Ik weet nog niet wat ze allemaal met me gaan doen. Ik laat het maar over me heen komen

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 22:12

Maar heb je dan geen gesprek gehad waar ze vertellen wat de bedoeling is? Zo'n pre-operatief gesprek is geloof ik standaard. Net als een gesprek met de anesthesist en de verpleegafdeling. Vaag...

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 22:17

Ja dat heb ik wel gehad, maar toen ben ik de helft vergeten te vragen. Ik was toen zo zenuwachtig haha

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 22:18

Maar dan weet je toch wel globaal wat je kan verwachten en wat ze gaan doen? Of heb je dat ook niet meegekregen?

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 22:23

Ik weet wel hoe de operatie zal gaan en hoe ze het aanpakken, maar wat ik in mijn neus krijg? heb ik eigenlijk niet naar gevraagd. Ik vond het zo interessant hoe hij aan het vertellen was hoe hij dat ding weer recht krijgt.
Ik weet ook welke kamer ik krijg en hoe ze het met de narcose doen. Maar dingen waar ik nu over na ga denken, zoals wat ik in mijn neus ktijg, ben ik vergeten te vragen.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 22:27

Ohhhh, ik dacht dat je helemaal was vergeten wat ze in grote lijnen gingen doen! Ik vond het al apart! Tong uitsteken

Nou, ik zal voor je duimen morgen hoor! Laat je na afloop nog even weten hoe het is gegaan?

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 22:31

Haha ja wat ze tijdens de operatie doen weet ik helemaal tot in detail. Ik vind dat namelij heel interessant, maar echt aan sommige dingen denk je gewoon niet om te vragen.

Bedankt. Ik zal zeker wat laten horen. Ze hebben daar een soort huiskamer waar een computer staat, dus zo snel het kan zal ik iets laten weten.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 22:33

Okay dan! Zet hem op hé! zen wat zenuwen zijn niet erg hoor, zijn ze wel gewend! Haha!

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-04 22:36

Haha ja dat geloof ik best. Het is denk ik meer gezonde spanning.

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 12:24

Nou hier zit ik dan in de ‘huiskamer’ van het ziekenhuis voor een hele oude computer, maar je moet tevreden zijn met wat je krijgt. Ik zal bij het begin beginnen.

Ik ging gister dus mijn tas inpakken. Ik dus zoeken naar een boxer of een slip, maar kon niks vinden. Dus toch maar een string aan en voor de zekerheid een ochtendjas mee.

Ik moest me om 9 uur melden bij de dagopname. Aangezien ik altijd te vroeg ben en mijn moeder altijd te laat, waren we er precies op tijd (wat een theorie).
Ze brachten me naar de kamer. Ik had al aangegeven dat ik liever een tweepersoons-kamer had dan op zo’n soort zaal waar je met zen zessen ligt. Hadden ze hier rekening meegehouden, dus ik lig bij een jonge(man) van 21 op de kamer. Aangezien ik tegen bijna iedereen begin te vertellen over vanalles en nog wat, hebben we gezellig zitten kletsen.

Om half 10 kwamen ze zo’n OK-nimandalletje brengen. Dit moest ik aandoen en op bed gaan liggen. En inderdaad hij was achter open. Ik heb het netjes aan gedaan, met het gordijntje even dicht, en ben op bed gaan liggen. Rond kwart voor 10 kwamen ze me, met bed, ophalen. Ik kwam in een kamertje waar ik even moest wachten. Toen kwam de anesthesist me halen en bracht me naar de OK. Daar kwam de chirug ook nog even naar me toe terwijl ik de narcose al kreeg toegediend. Ik weet nog dat hij zei:’Zo dan zullen we er nu eens een mooie neus van gaan maken.’ Ik wilde nog antwoorden met iets de trant van: Heb ik dat nu niet dan? Maar dat ging al niet meer.

Rond 11 uur werd ik wakker op de uitslaapkamer. Ik had het gevoel alsof er een boom uit mijn gezicht groeide, maar dat was volgens de verpleging normaal. Mijn neus zit vol met watten en er zit een soort spalk omheen. Ze hebben hem opnieuw gebroken dus echt een fijn gevoel is het niet.

Rond kwart over 11 mocht ik terug naar de kamer terug. Daar kwam de chirug naar me toe om te vertellen dat ik een eigenwijze neus heb en dat het wat langer geduurd had dan normaal. Maar alles was goed gekomen zei hij.

Ik lag daar nog in dat OK-ding dus kwam er een verpleger naar me toe en die moest me (helpen met) aankleden. Hij keek op dat ding dat aan je bed hangt en zei:’Verschuren?….ben jij familie van die en die?’ Op dat moment wilde ik het liefst door de grond zakken. Opeens wist ik weer waarom hij me bekent voor kwam. Het was een vriend van mijn broer!!
Daar lig je dan in je string en kleed een vriend van je broer je aan. Ik heb maar de hele tijd de gedachte dat hij heel vaak mensen aankleed door mijn hoofd laten gaan.

Zo snel als ik moest plassen mocht ik uit bed en niet eerder. Ik heb dus de hele tijd water gedronken zodat ik moest plassen en dus naar de ‘huiskamer’ mocht daarna.

Nu zit ik hier lekker in een joggingbroek en een t-shirtje en vermaak ik me wel voor dit machinetje. Het enige wat ik wel vervelend vind is dat ik in de rolstoel moet blijven en dat ik op dat belletje moet drukken als ik iets wil. Dan voel je je zo afhankelijk. Dat vind ik maar niets.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik wist niet hoe ik het korter moest vertellen.

pmarena

Berichten: 48204
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:48

Rolstoel Clown

Tsja regeltjes he Ach gut

Gelukkig ben je uit de narcose gekomen , hopen maar dat het hele spul snel weer uit die neus kan en het netjes aan elkaar groeit allemaal Lachen

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 12:58

Ach ja met de rolstoel kan ik wel leven. Dan mag ik tenminste van mijn kamer af.

Morgen mogen waarschijnlijk de watten er al uit, maar het spalkje moet blijven zitten tot het vastgegroeid is.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:01

Gelukkig is het al weer achter de rug en vrij goed verlopen allemaal Lachen
Kan me voorstellen dat je het niet echt prettig vond, om door een vriend van je broer aangekleed te worden. Maar ach, zoals je zelf al zegt het is zijn werk.

Sterkte met het herstel Ach gut

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 13:04

Dank je.

Ik zit hier wel fijn eigenlijk. Kan bokken zoveel ik wil. Alleen wel jammer dat ik niet naar buiten mag. Dat zou wel fijn geweest zijn met dit weer, maar je kan niet alles hebben.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:32

Jeetje, had niet zo snel al bericht verwacht zeg! Tong uitsteken
Fijn dat het allemaal zo snel en goed is gegaan zeg! En lekker dat je de beschikking hebt over die computer! Dat is wel heel mooi! Je mag morgen pas naar huis? Of is er ook nog een kans dat ze straks zeggen: het gaat zo goed, je mag wel weg! Haha!

En geloof mij, buiten is ook geen pretje hoor, het is bloedheet (hier in elk geval).

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 13:41

Haha ik werd al redelijk vroeg geholpen en ik wilde van de kamer af dus wat doe je dan: je gaat bokken haha.

Ik mag morgen pas naar huis. Jammer maar het is niet anders. Ik heb ook nog een zoutinfuus maar dat mag rond een uur of 5 eraf. Dan mag ik ook echt wat eten. Nu heb ik wel wat boullion gehad maar meer kreeg ik nog niet.

Als ik uit het raam kijk zie ik inderdaad en fel zonnetje, maar of het warm? Vast wel. Hier staat de airco aan dus ik heb het af en toe zelfs een beetje frisjes.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:42

Nou, beter! Hier is het 29 graden in de schaduw. Ik ga zo het maar met mijn voeten in een kinderbadje zitten geloof ik!

Maar ze zijn dus wel tevreden over je? Dat is wel fijn!

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 13:46

Ja ze zijn wel tevreden. Ze vinden alleen dat ik teveel wil.
Ik wil lopen: mag nog niet.
Ik wil wat eten: mag nog niet.

En ik vraag de hele tijd wanneer ik weer mag rijden.

Maar over het herstel zijn ze heel tevreden. Ik voel me ook heel goed.
Alleen een een drukkend gevoel op mijn neus, wangen en voorhoofd, maar dat is heel normaal zeggen ze. Dat lijkt me eigenlijk ook wel, want ze hebben het gebroken.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 13:54

Hmmm, dat is niet zo'n fijn gevoel! Je hebt geen last van de narcose gehad? Ik was echt een paar dagen gevloerd, was steeds ontzettend moe en sliep alles aan elkaar! Haha!