Vraagje over tien jarige en de pil!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Een tienjarig aan de pil of niet???

Poll eindigt op

Voor de veiligheid...ik zou het doen
9 (7%)
Veiligheid of niet...ze is veel te jong voor de pil
105 (92%)

Totaal aantal stemmen: 114


djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:24

greetje schreef:
Ga eerst eens met je dochter praten DC. Misschien is ze nog wel helemaal niet met dit soort zaken bezig in haar hoofdje. Je moet ook een beetje vertrouwen in je dochter hebben.


Dat zegt ze toch ook dat haar dochter er nog helemaal niet mee bezig is.....ik denk dat ze meer het gevaar van buitenaf bedoeld.

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:25

DiamondCheckers schreef:
Oh echt pepijn...wat als er iets gebeurt en ze is zwanger op een tienjarige leeftijd??? Dus helemaal geen bizare argument!! Ik weet niet of jij een ouder bent, maar daar ga je toch wel eventjes over nadenken. Want er kan vanalles gebeuren!!


Ik ben wel een ouder en ben het helemaal met SP eens. Ik denk er niet over om mijn 10 jarige dochter vol te stoppen met hormonen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:25

Ik sluit me bij SP aan, vind het ietsje vergezocht.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:26

Dit lijkt me geen goed idee. Ik snap je wel, alleen hormonen zijn gewoon niet goed voor zo'n jong kind. Bovendien, zorg maar eens dat ze hem elke dag netjes neemt. En wat zeg je als ze gaat logeren?

Er gebeuren zoveel verschrikkelijke dingen op de wereld, je kan je dochter niet tegen alles beschermen. Ik snap wel dat je dat wilt, alleen ik denk dat je jezelf gek maakt. Ik denk dat je er eens goed over na moet denken, maar mijn mening is dat dit toch iets te ver gaat. De kans dat ze onder een auto komt is groter dan dat ze verkracht wordt. Zorg gewoon dat je weet waar je dochter is, met wie ze is en hoe laat ze terug is. Als je dat precies weet (altijd) is ze al een stuk veiliger dan de meiden die maar een beetje op straat rondhangen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:28

Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 27-07-04 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:29

ik denk ook dat je een beetje te veel dingen ziet gebeuren.... je kunt je dochter, ookal wil je dat nog zo graag, niet tegen alles beschermen... ik weet niet of er waar jullie wonen nou ECHT veel meer meisjes verkracht worden als hier maar ik zou toch ook eerder aan goede voorlichting en een morning-afterpil denken dan aan de pil... lijkt me wel heel drastisch voor een 10-jarige

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:29

Kayla schreef:
Ik sluit me bij SP aan, vind het ietsje vergezocht.



Kijk...ik zou het ook niet doen met mijn dochter maar vergezocht is het zeker niet. Hoe vaak lees en hoor je niet dat er kinderen misbruikt zijn (ook jonge kinderen). Buiten het feit dat dit al heel traumatisch is is er bij dit meisje nog een gevaar en dat is dat zij op haar leeftijd al vruchtbaar is.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:30

djuno schreef:
Dat zegt ze toch ook dat haar dochter er nog helemaal niet mee bezig is.....ik denk dat ze meer het gevaar van buitenaf bedoeld.


In dat geval is een bunker misschien nog een optie.

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:33

Kayla schreef:
In dat geval is een bunker misschien nog een optie.



Zou dit maar niet zo zeggen tegen ouders wiens kind wel aangerand of verkracht is.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:34

10 jaar is wel heel jong,ik zou het niet doen ik heb een dochter van 18 en 1 van 9 jaar maar die een van 9 krijgt echt niet de pil,als ze ongesteld wordt,ik denk dat je zelf geen vertrouwen in je dochter hebtals je dit al nu aan het bedenken bent,zijn er omstandigheden in je buurt nu,waarom je zelf zo onzeker bent?

ik ben zelf de oudste uit een gezin van 6 kinderen,en heb 4 zusjes,voor onze tijd zeer vrij opgevoed,maar de pil????pas toen ze 16 / 17 jaar waren,en er zijn geen gekke dingen gebeurd,en dat komt m.i. aan het vertellen en uitleggen hoe sex werkt en wat sex is,door mijn ouders op jonge leeftijd,ik was twaalf en mijn zusjes 11 jaar toen alles over de bijtjes en de bloemetjes haarfijn uitgelegd werd.
doe dit ook en heb veel vertrouwen niet alleen in je dochter maar ook in je zelf.

rinus

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:35

djuno schreef:
Zou dit maar niet zo zeggen tegen ouders wiens kind wel aangerand of verkracht is.


Doet dat hier ter zake? Was bij wijze van spreken, omdat ik het nogal een overdreven idee vind om 'voor het geval dat' een 10-jarige vol te stoppen met hormonen.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:36

Ergens kan ik me wel voorstellen dat DC zich hierover zorgen maakt. Ze woont natuurlijk in Amerika en daar gaat het wel een beetje anders toe dan hier. En we moeten natuurlijk niet vergeten dat DC een alleenstaande moeder is. Ik kan me haar bezorgdheid dus wel een beetje voorstellen.

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:41

Kayla schreef:
Doet dat hier ter zake?

dat weet je niet van tevoren he....

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:42

rommie schreef:
dat weet je niet van tevoren he....


Het gaat nu over dit moment.

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:43

rommie schreef:
dat weet je niet van tevoren he....


Precies!!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:45

rommie schreef:
dat weet je niet van tevoren he....
dat ze mogelijk kanker krijgen van vroeg pil gebruik ook niet.

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:47

rommie schreef:
dat weet je niet van tevoren he....


Nee, daarom was dat 'bunker' idee zo slecht nog niet Rolleyes

Kom op zeg, je weet nooit iets van te voren, toch? Ik vind het ook doodeng om mijn dochter nu alleen naar buiten te laten gaan, ze kan ook wel misbruikt worden.
Zal ik dan maar een mini-kuisheidsgordeltje voor haar bestellen? Sommige dingen kan je niet voor zijn, zonder je kinderen zelf te beschadigen.

En ik denk dat overmatig beschermen schadelijk is. Om het nog maar niet te hebben over de schade die de hormonen aanrichten op die leeftijd.

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 23:04

Kayla schreef:
Het gaat nu over dit moment.

ja en weet jij zeker dat er op dit moment geen ouders van-, of misschien zelfs wel meisjes die verkracht zijn zitten?? kun je beter van tevoren vragen...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 23:05

Het gaat nu toch over de dochter van DC Verward ?

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 23:08

ja dus?

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 23:09

daar wordt t voor mensen die zoiets meegemaakt hebben en dit lezen echt niet minder pijnlijk van hoor....

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 23:10

Kayla schreef:
Het gaat nu toch over de dochter van DC Verward ?


ja maar dat maakt deze opmerking niet minder bot voor evt. ouders van slachtoffertjes of slachtoffers zelf die dit lezen. Ik denk dat die wel graag gebruik hadden willen maken van "deze bunker" maar helaas is zoiets niet realiseerbaar. Dus is het een pijnlijke onzinnige en sarcastische opmerking.
Laatst bijgewerkt door djuno op 27-07-04 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 23:10

rommie schreef:
daar wordt t voor mensen die zoiets meegemaakt hebben en dit lezen echt niet minder pijnlijk van hoor....
wat stel je voor dan? dit onderwerp niet bespreekbaar maken?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 23:12

DiamondCheckers schreef:
Tja, het is zo moeilijk...zeer zeker omdat ze zo jong is. Ik denk niet dat ze er zo over zou nadenken hoor dat eenmaal aan de pil het makkelijker is om sex te hebben. Ze is jong en ze is helemaal niet geintereseert in sex. Maar het blijft inderdaad moeilijk!


Hier krijgen kinderen op 10 jarige leeftijd sexuele voorlichting op school, misschien is dat stap 1 wat betreft veiligheid. Hormonen haar lijf injagen zou ik niet zo snel doen. Als er wat gebeuren mocht, dan is een morning after pill een minder schadelijke oplossing...
Laatst bijgewerkt door orri op 27-07-04 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 23:13

djuno schreef:
ja maar dat maakt deze opmerking niet minder bot voor evt. ouders van slachtoffertjes of slachtoffers zelf die dit lezen. Ik denk dat die wel graag gebruik hadden willen maken van "deze bunker" maar helaas is zoiets niet realiseerbaar. Dus is het een pijnlijke onzinnige opmerking.


Mijn bedoeling was ermee te zeggen dat je je kind nooit helemaal kan beschermen en dat ik het onzinnig vind om een kind van 10 vol te stoppen met hormonen. Maar ik val in herhaling geloof ik.