Mijn aquarium smells like hell *kots*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:20

Ryanne schreef:
Volgens mij he, als ik ze nu in een klein bakje,zakje met hun eigen water zou doen...gaan ze echt snel dood, groot wateroppervlak met die geur is oke, maar klein oppervlak, arme visjes...

Mijn broer heeft alleen de watervoorbereider weggegooid omdat het over datum was, nah ja, dan maar zonder dat...

Maar weet je wat het ook is dutske? Mijn pompje he, daar zit 1 gat in waar het water uit komt, maar ik heb er ook nog een slangetje bij en een opzetstukje met 2 extra uitgangen. En er zit dus ook geen gebruiksaanwijzing bij Clown

dat slangetje zorgt voor de zuurstof, die moet je bovenop de pomp aansluiten(meestal zit dat bovenop) en dan het uiteinde buiten het aquarium laten

zo pomt ie vers zuurstof in je aqua

hoe heb je hem nu zitten dan?


normaal is 1 gat zuigt water in de pomp, 1 gat zit slangetje op waardoor er zuurstof in t water komt en 1 gat daar komt het gefilterde water+zuurstof weer uit

Duhelo

Berichten: 28566
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:25

met klein bakje bedoelde ik gewoon om ze aan de temperatuur van het nieuwe water te laten gewennen,
dus je moe wel zorgen dat er zuurstof in gaat
of anders gewoon temp van het oude water meten
ze vergieten met water en al in een andere bak, uitkuisen, nieuw water indoen, en proberen op dezelfde temp te brengen
en den de vissen erin kieperen en duimen Haha!
het is al zoveel keer goed gegaan dusja
succes Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:33

Renske20 schreef:
dat slangetje zorgt voor de zuurstof, die moet je bovenop de pomp aansluiten(meestal zit dat bovenop) en dan het uiteinde buiten het aquarium laten

zo pomt ie vers zuurstof in je aqua

hoe heb je hem nu zitten dan?


normaal is 1 gat zuigt water in de pomp, 1 gat zit slangetje op waardoor er zuurstof in t water komt en 1 gat daar komt het gefilterde water+zuurstof weer uit


Ik heb hem dus zo gehad dat het slangetje er aan zat en dan een deel van het slangetje buiten de kom, maar omdat dat slangetje er aan zat, pompte hij geen water meer door de filter...Scheve mond

Duhelo

Berichten: 28566
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:34

ik snap er niks van Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:47

dutske schreef:
ik snap er niks van Haha!


Als je even wacht Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:53

Hm, nu weet ik zelf ook niet meer hoe ik ooit dat slangetje bevestigd had hahaha, nou ja, ik ben iig. even een paar foto's aan het maken Knipoog

Duhelo

Berichten: 28566
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:08

oh, bedankt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:20

Afbeelding

Oke, hier zie je dus dat het slangetje eraan zit en er dus nog 1 gaatje over, zou daar dan ook water uitkomen? Hij zit er bovenop,als je goed kijkt.

Afbeelding

Hier is het een ander dopje, een dopje met 1 uitgang, die heb ik dus normaal gesproken erop.

Snap je nu hoe mijn filterpompje eruit ziet?

Duhelo

Berichten: 28566
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:43

ja, ik snap het
volgens mij is het de bedoeling dat je dan aan de ene kant van het AQ. de filer hebt, die het water wegzuiget, en dan aan de andere kant waar het water ingeblazern wordt
zodat het AQ. netjes schoon blijft
iets anders kan ik ook niet bedenken...
wel vaag dat hij het niet doet met het darmpje erop Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:32

dutske schreef:
ja, ik snap het
volgens mij is het de bedoeling dat je dan aan de ene kant van het AQ. de filer hebt, die het water wegzuiget, en dan aan de andere kant waar het water ingeblazern wordt
zodat het AQ. netjes schoon blijft
iets anders kan ik ook niet bedenken...
wel vaag dat hij het niet doet met het darmpje erop Verward


Hij doet het wel, maar ik heb het idee dat hij dan niet filterst, dat hij dan alleen de functie heeft om zuurstof er in te blazen.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 09:48

zet de uitlaat van het pompje dan iets boven het wateroppervlakte, doordat het water op het oppervlakte valt komt er zuurstof in. En dat Crystal Easy Life Clear brengt er totaal geen bacterien in, pompje zou ik niet gelijk schoonmaken met de bak zelf, de bacterien die er nu inzitten werken gelijk in op de schone bak. Wel het pompje zolang in water leggen anders leggen de bacterien alsnog het loodje. Daarnaast moet je de vissen zoveel geven dat ze in 5 minuten op kunnen en dit 2x per dag, en dat is niet veel. En veel planten erin, deze halen de nitraten eruit en zetten dit weer om in zuurstof. Koop anders eens een boek over vissen, daar staat veel uitgelegt over het hoe en waarom over vissen en waarom je nooit de vissen in een keer mag verschonen (heeft met de slijmlaag op de huid te maken, vers water tast deze aan en kunnen ze sneller ziek worden, met gedeeltelijke waterverversing passen ze zich sneller aan). En als je nog meer vragen erover hebt, stel ze anders gerust aan mij, wij hebben hier 3 bakken in huis staan, waarvan 1 2m lang is.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:06

Dat EasyLife spul heb ik ook. Werkt als een tierelier! Vroeger had ik goudvissen in een kom, die verschoonde ik elke week helemaal. Nooit problemen gehad. Een vis bij mijn moeder thuis is op deze manier 8 jaar oud geworden.... Lachen

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:01

Wow dan ben ik wel heel verkeerd bezig, ik haal altijd al het water uit m'n vissenbak Bloos! Het enigste oude water wat er in terug gaat is het beetje waar ik de vissen in doe al ik m'n bak verschoon, alleen af en toe doe ik de helft er uit halen en er wat nieuw bij, toch heb ik m'n vissen al een paar jaar, volgende keer toch maar wat meer water bewaren Bloos