wat vinden julie van dit hondenras?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:17

ik vind die pointer niet zo maar die andere vind ik wel heel mooi !! OK dan!

maar persoonlijk ga ik toch voor de bordeauxdog !! Tong uitsteken

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:17

kijk maar in mn profiel Haha!
ik heb 2 ridgebacks Haha!

moet nu snel weg, ivm fysio, maar het zijn 2 totaal verschillende honden, maar wel de meest slimme bijzondere honden die ik ken! het worden echt je vrienden ipv een gewoon huisdier! 1 blik, en je weet wat de hond bedoeld, en andersom Lachen
we hebben een reu en een teef, en het zijn echt 2 schatten!

helaas doen veel foto's het ff niet, maar ik zal strax een paar mooie opzoeken

wel 1 ding, tot 1,5/2 jaar gedragen ze zich als pup, kunnen dan heel moeilijk gehoorzamen, zeker als ze loslopen en je roept ze, dan komen ze wel naar je toe, maar zien of ruiken ze iets, dan vergeten ze dat ze op weg waren naar jou, en gaan achter dat andere aan....
soms wordt je stapelgek van die honden, maar vanaf 1,5/2 jaar gaat het prima en zijn het echt je maatjes Lovers

ik reageer strax uitgebreider, en voor vragen mag je altijd pb'en

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:18

zolang je de honden op de juiste manier opvoedt heb je denk ik absoluut een betrouwbare hond. ik vind de eerste wel mooier.

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:19

Ik vind het een mooie hond, ik ken het ras verder niet, maar zie ze wel vrij veel.

Waar ik persoonlijk helemaal verliefd op ben zijn de border collies. Vooral met een wat groter erf zijn dat hele geschikte erf hondjes. Maar die moeten wel die ruimte hebben en je moet ook dingen voor ze vinden die ze kunnen doen. Mee gaan rijden of zo, of een of andere aparte taak op het erf. Border Collies willen voor hun baas werken, kunnen ze dit niet, dan worden ze erg ongelukkig...

veel suc5 met zoekenv oor een hond

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:23

toch nog ff snel een reactie
ik lees net dat sommigen ridgebacks agressief vinden, maare die van ons lopen tussen de katten kippen e hertjes hier thuis en doen niets!
ja het teefje heeft 1x een gehandicapte kip(kon niet lopen maar waggelde en viel steeds om) gepakt, maar liet los toen ik dat zei, en ze weet nu dat ze dat geen 2e keer mag doen

verder zien ze er lief uit, tot ze gaan blaffen en hun tanden laten zien, t is al meer dan eens voorgekomen dat er mensen gillend onze tuin uit zijn gerend als die 2 aan komen gestormd!
zelfs een keer viel er een vrouw van dr fiets, omdat de honden blaffend naar onze poort renden, en zij op straat fietste haha

maar ik vind het superhonden, alleen de eerste 2 jaar super consequent zijn, en nooit onterecht straffen, want daarmee verpest je zo'n hond voor de rest van zn leven
geldt voor iedere hond, maar de ridgeback is daar nog gevoeliger voor.

maar die 2 van ons, als die samen spelen/vechten, lopen de mensen op 2 meter afstand van ons hek snel voorbij, durven niet even over het hek heen de honden te aaien Clown

en sinds een week heb ik mn eigen huis, e ben ik hier alleen nog voor de paarden, dan loopt het teefje me overal achterna, ligt nu ook naast me op mn oude bed te slapen, die mist me nogal Ach gut

maargoed ben nu echt naar de fysio!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:26

Ridgebacks zijn ontzettend mooi, weet niet hoe ze qua karakter zijn, maar volgens mij moet je veel tijd en ruimte hebben om ze uit te laten en dergelijke.
Pointers zijn ontzettend leuke honden, maar wel jachthonden. Dat zit erin, dat krijg je er niet uit! Ze gaan achter het wild aan, pakken het niet, maar laten wel zien waar het "wildstuk" zit! De pointers die ik ken zijn vrolijk, aanhankelijk, lief en speels, maar ook onvermoeibaar! De hond van mn (ex) werk ging gemiddeld 5 x per dag naar het bos, en dan ongeveer een half uur lang alleen maar rennen! Hartstikke leuk, maar het kost je gigantisch veel tijd! Ze hebben echt veel ruimte nodig! Verder echt superhonden, als ik later rijk ben en uitgewerkt (en een grote boerderij heb oid) wil ik er ook een!!! Haha!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:35

Ik heb niet alle posts gelezen hier maar als ik jou was dan zou ik één of twee honden uit het asiel halen. De asiels barsten weer uit hun voegen en er worden altijd een hoop honden aangeboden die geschikt zijn voor het doel wat jij voor ogen hebt.

Het scheelt je een hoop geld (die raspups kosten vaak een vermogen) èn je geeft een paar stumpers kans op een lekker vrij leventje bij jullie!

Twee vliegen in één klap dus

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:55

er zat laatst in eindhoven een ridgeback in het asiel!
mijn eigen hond, die woensdag bij mij en mn vriend komt wonen in ons nieuwe huis komt ook uit het asiel, zie onderschrift!

maar hier wat foto's van onze ridgebacks, voor info kan je altijd pb'en of je vraag stellen in dit topic

Afbeelding

Afbeelding

Samra is hier nog jong maar WEET gewoon dat ze niet op de meubels mag liggen, maar doet dan net alsof ze heel onschuldig is


spelen met de hier 4 jarige reu vind ze leuk, vooral hem plagen Clown
Afbeelding

dat bijten in zn nek/oren doet ze nogsteeds! alleen is ze nu evengroot as hem! en gaat het iets lomper haha
Afbeelding

Afbeelding

zoals de reu op de laatste foto blaft, met al zn tanden zichbaar, zo staan ze nu dus als 2 volwassen honden bij het hek te blaffen naar vreemden, best angstaanjagend Haha!



dit is van eind vorigjaar
de reu is hier 5 en het teefje bijna 1,5 jaar, reu staat teefje zie je alleen maar de kop van
Afbeelding

teefje
Afbeelding

spelen, lief he Tong uitsteken
Afbeelding


Afbeelding

samra kan traplopen en zelf deuren openmaken, die ligt dus altijd op mn bed Haha! ook toen machie van bokt hier bleef logeren, toen lag ze op het logeerbed

heel onschuldig kijken, dan mag ik misschien wel blijven liggen Schijnheilig
Afbeelding

Afbeelding

ze lopen meestal los(in de tuin+wei en in het bos) maar aan de riem lopen kunnen ze ook! ff om aan te geven hoe groot ze zijn, ik ben 1.80 en onze reu is klein gebeleven en weegt 43 kilo, teefje 38 kilo
Afbeelding


maargoed, beetje veel foto's, maar ik ben helemaal gek van het ras Lachen

maar mn eigen hond is ook super:
Afbeelding
kruising labrador van 1 jaar en 8 maanden, zat al 9 mnd in het asiel, woensdag halen we hem op Lachen

kijk ook eens op www.dierenasiels.com en dan links op asiels klikken, kies Nederland en dan kan je de woonplaatsen opzoeken, niet alle honden staan met foto online, maar zo krijg je een beetje een idee!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:02

Even off-topic maar ik keek net even op de site bij het dierenasiel in Eindhoven en zag dat daar, behalve de honden op de lijst, nog 40 (!) andere honden zitten.

Als ik de ruimte had, zou ik het wel weten.

En nu ik toch zo lekker off-topic bezig ben, veel plezier met Blake Renske. OK dan! Super dat je hem een thuis geeft.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:04

ja t stikt van de honden in eindhoven! maar woensdag kotm er dus 1tje bij ons Lachen e op zondag wandelen moniek(griebels) mario, mn vriend en ik regelmatig met wat honden
er zit nu zelfs een Sharpei, nog een jonge hond is dat die zijn hardstikke duur! en een kaukasische herder(zo'n grote beer) en laats dus een ridgeback
mechelse en duitse herders zitten er altijd, net zoals veel kleine hondjes(terriers, etc)
laatst trouwens ook een bordercollie pup, nu weer een beagle x nogwat kruising, ook nog jong
en een 10 maanden oude goldenretriever zat er ook

echt, ik snap niet hoe mensen hun hond zomaar weg kunnen doen! als je ziet wat er aan honden(en katten!) binnenkomt in de asiels Bloos!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:05

Rhodesian Ridgeback.. ik vind ze geweldig!!! Er is toch ook nog een soortgelijk ras? Ook met zo'n aparte rug... een andere Ridgeback dus...

lies

Berichten: 9644
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:25

Een vriend van mij heeft een Boerboel. Ik weet niet of je die bedoelt? Ze worden vaak in adem genoemd met Ridgebacks.
Dat is ook een gave hond! Ik heb haar nog maar één keer gezien trouwens, maar was erg onder de indruk.

Sall

Berichten: 6761
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:29

Pointers en ridgebacks kan je niet met elkaar vergelijken.
Ridgebacks, werden van oorsprong gebruikt in Afrika voor de Leeuwenjacht, zijn dus zeer moedig en onverschrokken. betekend ook , dat ze niet snel onder de indruk zijn en dat ze echt respect voor je moeten hebben, voor ze je accepteren als ranghoger.

Ik heb zelf ervaring met een aantal Ridgebacks en (helaas) ook ervaring met een ridge die een zeer groot jachtinstinct had (en dus ook een schaap heeft gepakt en wat ander 'klein wild' (in zijn ogen) (kippen en een kat).
Het zijn in mijn ogen niet echt 'beginners' honden, maar ik heb ook geleerd dat de 'uitzondering' de regelbevestigd. Volgens mij heeft Astridh op bokt ook een Ridgeback.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:30

thai ridge ofzoiets is er idd ook nog, die hebben puntoortjes geloof ik

veel mensen zeggen trouwens altijd dit:

goh jij hebt wel 2 agressieve honden zeg, hun haren staan helemaal overeind op hun rug

tsja, leg zo iemand maar eens uit dat die haren zo groeien, en dat het 2 lieve honden zijn Clown

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:39

Renske20 schreef:
thai ridge ofzoiets is er idd ook nog, die hebben puntoortjes geloof ik

Die bedoel ik ja! Iemand bij ons op stal heeft er zo 1 en die is echt lief! Ze hebben geloof ik ook een website sindskort over deze honden...

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:26

Het zijn Afrikaanse honden gefokt om de kudde te beschermen tegen leeuwen en andere wilde dieren.
Ik vind ze mooi maar zou er zelf geen een willen.

Percy

Berichten: 12085
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:53

Ik heb (nog) geen Rhodesian Ridgeback. "Sallykuyper" heeft er jarenlang één gehad, de buren van de pensionstal hebben er twee.
Toen ik nog op de boerderij woonde wilde ik graag een Tatra maar dat is geen hond voor een gewoon huis. Na alle info gelezen te hebben over de Rhodesian Ridgeback weet ik in elk geval zeker dat mijn volgende hond er één van dit ras gaat worden. Sallykuyper wil er ook graag weer één en zo kan hij straks nog een beetje meegenieten Knipoog

Ik hoop alleen dat het heel lang gaat duren voor ik er één kan kopen want ik hoop dat mijn Groenendaeler het nog een tijdje gaat volhouden.

Rhodesian Ridgebacks zijn op zich fantastische honden, trouw, eenkennig, meestal lief voor kinderen en erg gehoorzaam en waaks. Een consequente opvoeding hebben ze inderdaad wel nodig maar dat geldt toch eigenlijk wel voor elke hond.

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 12:03

Saskia008 schreef:
je kan beter in een rasbeschrijving kijken,
je kan bokkers wel vragen hoe het karakter is van die dieren, en wat hun ervaringen ermee zijn,
maar het ligt helemaal aan de hond, en aan de opvoeding van het dier.
als jullie niet ervaren zijn in het opvoeden van honden, zal ik geen 1 van beiden nemen.
het kunnen moeilijke honden zijn, als ze niet goed worden opgevoed


Knipoog maar ervaring hebben we wel hoor Knipoog heel veel zelfs Knipoog we hebben nu ook al een hond, en ook geholpen anderen dr hond op te voeden Knipoog

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 12:11

Renske jouw honden zijn gaaf!!!

ik denk ook wel dat we voor de Ridgebacks gaan kiezen hoor! maar mijn moeder vind nog steeds de pointer helemaal geweldig Scheve mond maar ik vind die kleuren van een pointer nooit zo mooi, behalve als ze helemaal een effen kleur zijn, koffiekleur ofzo.. maar jouw honden zijn errug gaaf hoor Renske!! als je nog meer info voor me hebt, kom maar op!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 22:40

RoWyGo gaan jullie verhuizen?

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 12:56

wie ben jij? je woont ook in w'veen? wie ben je dan?

Amadeo

Berichten: 894
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:03

de rodision is een geweldig ras! fantastische honden!

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 13:21

oke, weet ik dat ook weer Knipoog haha ik vind ze ook heel erg gaaf

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:55

Ik vindt het echt geweldige honden! (rodhesian ridgebacks)
Mijn buren hebben er 2 gehad, onwijs lieve en gave beesten. En in de tijd dat ik in het dierenasiel werkte kwam er ook eentje heel vaak in pension. Ook dat was zo'n gaaf beest, heel lief en aanhankelijk.
Vindt ze ook erg mooi, als ik later een huisje met veel ruimte heb komt er zeker zo'n hond!

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:23

een vriend van mij heeft 2 Rhodesian Ridgeback en het zijn echt gave honden hoor, en zijn goed waaks