wat vinden julie van dit hondenras?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:24

Ik heb vroeger voor iemand een paard gereden en hij had 2 RR. Dit waren echt schatten. Ze luisterden ook heel goed naar mij, terwijl ik hun baas niet eens was. Gingen altijd mee op wedstrijd. Ik vind het een heel leuk ras.
Afbeelding
Dikkie en Sjors

Afbeelding
Hier nog een keer met aan de linkerkant een zus van Dikkie

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 20:33

ooooh jah, nou heel erg bedankt allemaal, en tog is er nog meer welkom!!!

ilsjuh

Berichten: 1009
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:43

Ik vind het net mega teckels Schijnheilig

Nee, even serieus, vind het mooie honden, maar vind ze er niet echt angstaanjagend uitzien ofzo!

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:45

zo he dat zijn wel mooie honden leuke koppies!

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 20:47

ilsjuh schreef:
Ik vind het net mega teckels Schijnheilig

Nee, even serieus, vind het mooie honden, maar vind ze er niet echt angstaanjagend uitzien ofzo!


nee oke maar ze moeten er ZOdanig uitzien dat een inbreker denkt...oei, ik neem het volgende huis wel oke?

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:50

Wij hebben een Ridgeback als oppashond.
Ze komt al vanaf puppy bij ons en voeld zich echt thuis hier. Echt een schat van een hond die perfect luisterd.
Let er wel op dat RR 3 jaar "puber" blijven en dat opvoeding in die 3 jaar heel belangrijk is.
Beweging is ook heel belangrijk voor deze honden maar dat komt op een boerderij wel goed Knipoog

Onze oppashond gaat ook altijd mee naar de paarden en dat is geen probleem, ze doet er niks aan maar durft er af en toe wel eens onderdoor te lopen wat niet alle paarden op prijs stellen Bloos
Ze is trouwens heel erg waaks, als ze maar iets hoort dan is haar ZWARE blaf echt van ver te horen..

ilsjuh

Berichten: 1009
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:51

Oke...ik snap het Tong uitsteken

Hum...ja ze zien er knuffelig uit, ik bedoel ik zou denk wel doorlopen...maar als ik bijvoorbeeld een rotwijler of dobberman zou zien, zou ik eerder zoiets hebben van, next house...

Maarja ik ben geen inbreker, so...

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 20:53

ja, maar een Rottweiler of Dobermann willen we niet, niet beledigend bedoel voor degene die ze leuk vinden, ik vind ze nl. wel leuk, maar ze voldoen niet aan alle eisen!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:55

Gaan jullie verhuizen?

Pronkruggen vind ik erg mooie honden, maar schijnen idd niet altijd even makkelijk te zijn. Tegen vreemden zijn ze vaak erg terughoudend. Pointers vind ik eerlijk gezegd niet leuk.

lies

Berichten: 9650
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:57

Volgens mij heeft Renske20 er twee.

edit; RR's bedoel ik Haha!

InekeP

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:01

Het is heel moeilijk om uit te leggen hoe een hond is. Dat is toch vaak afwachten hoe hij zich gaat gedragen en hoe je er zelf mee omgaat.
Ikzelf heb een Ridgeback en het is het beste wat me in mijn leven is overkomen. Hij heeft mijn hart gestolen en ik ben er dan ook absoluut blij mee. Ik heb zelf veel paarden en onze Rik rent lekker mee als hij daar zin in heeft en kan ook lekker sullig doen als je staat te poetsen, dan gaat hij er recht onder staan of achter tussen de achterbenen. Hij is oerlief heeft doet nog geen vlieg kwaad en schrikt ondertussen veel mensen af. Hij kan lekker eigenwijs zijn en als je daar goed mee omgaat kun je daar ook je voordeel uit halen. Laatst kwamen drie jongens mijn dochter ophalen om mee uit te gaan. Ik zei voor de grap dat ik hij niks doet zolang ik in de buurt was. Nou ging ik even met een van de jongens naar het veulen kijken en de andere twee hebben ongeveer 10 minuten de schrik van hun leven gehad. Zodra Rik bewoog knepen ze elkaar in de armen. Naderhand hebben we er hartelijk om gelachen. Hij is inderdaad indrukwekkend en stoer.

Ik kan niet beslissen wat je moet nemen, een goede fokker helpt je ongetwijfelt. Zeker met een Ridgeback. Veel succes.

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:13

wij hebben ook een ridgeback. Hij luistert super! Hij is terughoudend naar vreemde mensen, en staat absoluut zijn mannetje.
Die van ons is groot uitgevallen hij weegt 50 kilo en schrikt dus wel af. Hij gaat voor mij door het vuur.

fenja

Berichten: 3442
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:24

op mijn volgend stage adres heebben ze een rigebak en ze hebben een pension stal en een melkveehouderij bedrijf dus er komen heel veel mensen over de vloer het is een echte schat heel erg leif enz enz ik raad de rhodisian aan

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:26

Zelf ken ik ook iemand die een Rhodesian Ridgeback heeft, vind het geweldige honden.
Ze is wel terug houden, maar niet gemeen of vals.
Ligt ook aan de opvoeding, consequent zijn en hoe sociaaler hoe beter voor de hond.
Ken je de Tai Ridgeback wel??? Mijn zusje is van plan om zo,n hond aan te schaffen.
Alleen de Tai Ridgeback lijkt meer op een dingo of herders hond maar wel met een pronk rug.
Hier een link van deze ras.
http://home.tiscali.nl/thairidgeback/

Veel succes Knipoog

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 21:26

oke heel erg bedankt allemaal, ga door ga door haha *LOL* zo te horen zijn Ridgebacks hele leuke honden

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:29

Ridgebacks vind ik gaaf! Pointers vind ik persoonlijk niets Knipoog.

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:38

Sypheron schreef:
Ridgebacks vind ik gaaf! Pointers vind ik persoonlijk niets Knipoog.

Ik deel je mening Knipoog Haha!

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:44

Mareska schreef:
Ik deel je mening Knipoog Haha!

ik ook Knipoog

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:46

je kan beter in een rasbeschrijving kijken,
je kan bokkers wel vragen hoe het karakter is van die dieren, en wat hun ervaringen ermee zijn,
maar het ligt helemaal aan de hond, en aan de opvoeding van het dier.
als jullie niet ervaren zijn in het opvoeden van honden, zal ik geen 1 van beiden nemen.
het kunnen moeilijke honden zijn, als ze niet goed worden opgevoed

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:23

Persoonlijk houd ik meer van de pointer. Zo zie je maar dat dat voor iedereen persoonlijk is. Het is een jachthond, maar kan ook heel goed dienstdoen als erfhond. Het is de bedoeling dat ze weten wanneer ze mogen jagen en wanneer niet. Dus wat dat betreft kun je niet zeggen dat een jachthond geen goede waakhond is omdat hij weg is als ie wild ruikt.

Als ik jou was zou ik eens contact opnemen met beide rasverenigingen. Zij geven je alle informatie over het ras. Zowel de positieve als de negatieve kanten en bieden vaak de mogelijkheid om bij iemand op bezoek te gaan die het betreffende ras hebben.

Rasvereniging RR: http://doggy.onzehond.nl/clubs/rhodesian_ridgeback.htm

Rasvereniging Pointer:
Kan ik zo snel niet vinden. Zoek nog even verder.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:05

Saskia008 schreef:
je kan beter in een rasbeschrijving kijken,


Het nadeel van rasbeschrijvingen is dat vaak alleen de positieve punten naar voren komen. Dit is juist een goede manier om te weten te komen hoe die honden irl zijn.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:17

zo mooie honden Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:09

Vind de pointer echt fantastisch temeer omdat het over het algemeen hele fijne honden in de omgang zijn, de Ridgeback ken ik (vanuit prive-situaties en vanuit mijn werk bij de dierenkliniek) als een iets minder vriendelijk ras ik zeg niet dat ze niet vriendelijk zijn, maar ben gewoon niet helemaal weg van het karakter wat ze doorgaans hebben.

Overigens vind ik het alletwee geen echte erfbewakers, zowel de Pointer als de Ridgeback kunnen behoorlijk op jacht gaan en hun neus achterna lopen............

Als ik toch zou moeten kiezen, dan absoluut voor de Pointer!
Laatst bijgewerkt door napoleon op 26-07-04 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:11

ik heb een Rhodesian Ridgeback gekend, maar dat was toch wel een moeilijk opvoedbaar beest, en niet bijzonder slim. mara dat was er maar een uiteraard.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:15

ilsjuh schreef:
Ik vind het net mega teckels Schijnheilig
Nee, even serieus, vind het mooie honden, maar vind ze er niet echt angstaanjagend uitzien ofzo!

Mijn Teck is iig een goede waakhond Knipoog maar dat terzijde Haha!

Beide rassen zien er niet echt afschrikwekkend uit. Mooie honden, dat wel.
RR zijn best pittig van karakter en moet je zeer zeker consequent aanpakken anders kan het best mis gaan. (Ben van mening dat je iedere hond consequent hoort op te voeden)

Veel succces!