Vraag over de pil

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:15

In de bijsluiter staat alles precies duidelijk uitgelegd over de betrouwbaarheid van de pil en dat je dus ook beschermd ben in de stopweek!

Als ik jou was, zou ik die bijsluiter maar eens goed gaan lezen. Al had je dat al GOED moeten doen, voordat je aan de pil begon Lips are sealed

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:40

Idd. Maar het principe is best simpel hoor, gewoon 3 weken lang elke dag 1 pil en dat is de strip op dus heb je dan een stopweek en begint het daarna weer van voren af aan. Je kan hem ook een keer doorslikken (geen stopweek nemen en gelijk aan je nieuwe strip beginnen), maar dit schijnt niet heel gezond te zijn, moet je dus niet te lang doen (al zijn de meningen daar over verdeeld). Als je hem elke dag slikt, ook op ongeveer het zelfde tijdstip (steekt niet heel nauw) is het aardig betrouwbaar.

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:48

Waarom lees je niet gewoon even de bijsluiter? Slapen

Morticia

Berichten: 181
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:59

Frusty

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 00:05

Verward

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 00:11

Kayla schreef:
Idd. Maar het principe is best simpel hoor, gewoon 3 weken lang elke dag 1 pil en dat is de strip op dus heb je dan een stopweek en begint het daarna weer van voren af aan. Je kan hem ook een keer doorslikken (geen stopweek nemen en gelijk aan je nieuwe strip beginnen), maar dit schijnt niet heel gezond te zijn, moet je dus niet te lang doen (al zijn de meningen daar over verdeeld). Als je hem elke dag slikt, ook op ongeveer het zelfde tijdstip (steekt niet heel nauw) is het aardig betrouwbaar.


zo had ik het ook willen beschrijven Haha!

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 09:42

Kayla schreef:
Je kan hem ook een keer doorslikken (geen stopweek nemen en gelijk aan je nieuwe strip beginnen), maar dit schijnt niet heel gezond te zijn, moet je dus niet te lang doen (al zijn de meningen daar over verdeeld).


Mijn huisarts bijvoorbeeld zegt dat het geen probleem is om hem zo lang door te slikken als je wilt. De pil wordt met de tijd dat je hem doorslikt zelfs veiliger. Je kan alleen last krijgen van doorbraakbloedingen als je heel lang niet ongesteld bent geweest. Maar dat hoeft dus niet.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:34

staat gewoon in de bijsluiter. En als je op zaterdag je laatste neemt en dan je stopweek hebt en je hebt 's middags liggen rollebollen is de pil gewoon veilig als je hem goed hebt ingenomen, dus elke dag rond hetzelfde tijdstip. En hoef je op zondag echt geen pil te pakken. En anders ga je naar de apotheek toe voor dit soort vragen die weten er ook genoeg van.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:37

Is het nou zo ingewikkeld ? Nee toch ? Weet je wel hoe de pil werkt ?

Je hoeft geen extra pil te nemen nadat je sex hebt gehad , je moet gewoon je stopweek krijgen nu !

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:54

Zoals hier al gezegd, pil keurig slikken, elke dag en dat 3 weken lang, dan is je strip op en houd je een stopweek. Je zegt op zaterdag de laatste te nemen, dan begin je een week later op de zondag weer, 8 dagen later. Je hoeft geen extra pil te nemen na de sex, want als je hem keurig slikt ben je zo goed als helemaal tegen zwangerschap beschermd. Je vruchtbaarste periode is tussen de 10e en 15e dag, na de eerste dag vanje menstrautie. Stel je word op dindag ongesteld, dan tel je daar 10 dagen bij op en dan op die dag en 4 dagen erna is er een kans op zwangerschap..maar je bent aan de pil, dus hoef je je in principe nergens zorgen over te maken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:46

miepmiep schreef:
Mijn huisarts bijvoorbeeld zegt dat het geen probleem is om hem zo lang door te slikken als je wilt. De pil wordt met de tijd dat je hem doorslikt zelfs veiliger. Je kan alleen last krijgen van doorbraakbloedingen als je heel lang niet ongesteld bent geweest. Maar dat hoeft dus niet.


Idd, ik slik de pil ook altijd een stripje of 3 door, ik heb nooit last van doorbraakbloedingen. De pil zorgt er in principe voor dat er geen eisprong meer plaats vindt. De stopweek is dus puur een onttrekkingsbloeding en heeft niets meer met de cyclus te maken.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:22

ik zit dit met stomheid te lezen, je gebruikt de pil, je doet aan sex, maar een bijsluiter even goed lezen kan niet!!! En als het voor een vriendin is, ik neem aan dat ze ook kan lezen, lees je bijsluiter. Dit is echt het vreemste wat ik lees over de pil, hier op bokt. Meerder pillen nemen als je sex heb gehad!!!En wat Tessebes en kimberly schrijft klopt als een bus.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:41

ik ben benieuwd hoe oud jij bent,want hier word ik gewoon eng van!!
hoe naief kun je nog zijn,tegenwoordig!!!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:54

bedoel je mij Mexx2???

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:02

droppie_18 schreef:
bedoel je mij Mexx2???


Nee joh, de TS. Knipoog

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:05

ArwenLune schreef:
Vertel me alsjeblieft niet dat je alleen de pil inneemt op de dagen dat je sex hebt...


Aan haar naam te zien zit dat er dik in Arwenlune! Clown

(moet de rest nog lezen)

Enne, troublegirl, wat zou je ervan zeggen om de bijsluiter eens te lezen?

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:46

droppie_18 schreef:
bedoel je mij Mexx2???


nee tuurlijk niet!
de TS !!

zulke type's komen volgende maand thuis:"ja maar,hij zei dat je de dag na je menstruatie echt niet zwanger kon raken,dus toen heb ik het maar zonder condoom gedaan!!!!! Bloos "

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:15

zulke type's komen volgende maand thuis:"ja maar,hij zei dat je de dag na je menstruatie echt niet zwanger kon raken,dus toen heb ik het maar zonder condoom gedaan!!!!! Bloos "[/quote]

offfffff op school zeiden de meiden, als je nou afspoel met heel koud water, dan ben je safe!!!!! ja die heb ik ook weleens gehoort Verward

Ze denken aan sex toe te zijn, maar leer eerst maar eens een bijsluiter lezen, kan je dat, dan kan je verder kijken Lachen

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:17

Een extra pilletje na een middag seks? Jeetje...dat wordt dan een dure hobby hier.. Knipoog Schijnheilig

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:20

ha die van mij word gelukkig vergoed door het ziekenfonds, maar idd, dure grap.
Of je pakt boterhamzakjes hihihih, hoe meer ik er over na denk, hoe meer gekke dingen me te binnen schieten, die ik weleens gehoort heb, hahaha