en zo worden de kinderen opgevoed;

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 02:02

Wat een gemekker over een advertentie.
Iemand bied een hond aan omdat de hond niet in het gezin past en half Bokt "weet" meteen dat het om mishandeling gaat. Iedereen "weet" ook meteen dat de kinderen niet goed opgevoed zijn. Jaah, dat is ook echt af te lezen uit een advertentie(NOT).
Laat die hond alsjeblieft een beter thuis krijgen. (Zijn bazin ziet gelukkig in dat het beestje op een andere plek een beter huis krijgt.)
De kinderen kunnen nu ook te klein zijn om een dier met respect te behandelen terwijl dat later best kan komen.
Hoe vaak wordt er hier niet gezegd dat een veulen of jaarling te jong is om langer dan 10 minuten zijn kop erbij te houden? Ach ja, ze zijn jong en wij mensen moeten daar rekening mee houden.
Kinderen kunnen ook te jong zijn voor een huisdier en deze moeder geeft dat toe. Wees blij dat ze dat inzicht heeft en de hond wegdoet.
Beter voor de hond en beter voor de kinderen.
Maar om iemand nu volledig af te branden op één advertentie, beetje zielig eigenlijk.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 08:00

de combi jonge kinderen met huisdieren - en dan met name honden vind ik geen prettige. Aangezien wij de hond al hadden en er ongepland een kindje bij kwam hebben wij beiden en dat vind ik soms best moeilijk. Onze hond was er al en is bovendien een ontzettend aanhankelijk dier. Die heeft dus het afgelopen jaar een stukje van zijn aandacht moeten afstaan aan zo'n klein kereltje. Natuurlijk proberen we de hond er op de goede manier bij te betrekken maar er zijn momenten dat ik met Lucas speel en dat Chip op zijn mat moet liggen.

Wat me stoort in dit topic is de manier waarop er gesproken wordt over opvoeden. Kinderen en honden zijn geen machines, die als je maar op de juiste knoppen drukt een bepaald gedrag gaan vertonen. Ouders/hondenbezitters zijn ook individuen met een eigen karakter, hun eigen fouten. Binnen die combinatie kunnen er veel dingen fout gaan. En als het fout gaat in die combinatie dan kan het ook heel erg fout gaan met onherstelbare gevolgen (kind zwaar gewond, hond die te boek staat als staatsgevaarlijk en afgemaakt moet worden) Ik vind het zeer verstandig van de mevrouw in de advertentie dat ze tijdig inziet dat een ander tehuis voor deze hond beter is en ik vind het nogal kwalijk zoals ze hier aangevallen wordt alsof ze de grootste dierenmishandelaar en slechtste opvoeder in Nederland is.

Hoe reageer je overigens op een advertentie waarin een pony wordt aangeboden omdat de kinderen het verzorgen toch niet zo leuk vinden, zijn die mensen ook slechte eigenaren en opvoeders Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 09:45

Een verzorgpony was misschien wel een idee geweest

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 00:37

astridh schreef:
de combi jonge kinderen met huisdieren - en dan met name honden vind ik geen prettige. Aangezien wij de hond al hadden en er ongepland een kindje bij kwam hebben wij beiden en dat vind ik soms best moeilijk. Onze hond was er al en is bovendien een ontzettend aanhankelijk dier. Die heeft dus het afgelopen jaar een stukje van zijn aandacht moeten afstaan aan zo'n klein kereltje. Natuurlijk proberen we de hond er op de goede manier bij te betrekken maar er zijn momenten dat ik met Lucas speel en dat Chip op zijn mat moet liggen.

Wat me stoort in dit topic is de manier waarop er gesproken wordt over opvoeden. Kinderen en honden zijn geen machines, die als je maar op de juiste knoppen drukt een bepaald gedrag gaan vertonen. Ouders/hondenbezitters zijn ook individuen met een eigen karakter, hun eigen fouten. Binnen die combinatie kunnen er veel dingen fout gaan. En als het fout gaat in die combinatie dan kan het ook heel erg fout gaan met onherstelbare gevolgen (kind zwaar gewond, hond die te boek staat als staatsgevaarlijk en afgemaakt moet worden) Ik vind het zeer verstandig van de mevrouw in de advertentie dat ze tijdig inziet dat een ander tehuis voor deze hond beter is en ik vind het nogal kwalijk zoals ze hier aangevallen wordt alsof ze de grootste dierenmishandelaar en slechtste opvoeder in Nederland is.

Hoe reageer je overigens op een advertentie waarin een pony wordt aangeboden omdat de kinderen het verzorgen toch niet zo leuk vinden, zijn die mensen ook slechte eigenaren en opvoeders Verward


Ik kan het niet anders verwoorden ! OK dan!

Caira
Berichten: 26076
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 08:15

Tjemig Desiree heb je niets beters te doen dan advertenties afstruimen en daar kritiek op geven? Wat een stennisschopperij! Alsof iemand hierbij gebaat is? En daarbij: je kent de hele situatie niet eens, wie ben jij dan om daar over te oordelen?

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 09:42

Ik begrijp best wel wat Desiree bedoelt. Alleen al de signalen die sommige ouders aan hun kinderen doorgeven betreffende het omgaan met dieren. Net als bijv die moeder met die kinderen die met dat konijn aan het voetballen waren. Sommige kinderen krijgen dus totaal niet mee hoe ze met dieren (en uberhaupt elk levend wezen) behoren om te gaan. Hoe zal dat later gaan...?
Kijk eens naar die mensen in Polen die hun pup terugstuurden naar hun fokker omdat de hond toch niet helemaal beviel. Een reis van 500 kilometer in een doos. De pup had de reis wel overleefd, maar overleed uiteindelijk toch aan uitdroging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:09

Leuk dat je uit een advertentie tegenwoordig al op kan maken dat iemand zijn kinderen niet opvoed. OK dan! Knap hoor!! Ik vind het toch een gave.

Maar Desiree ik neem aan dat je het diertje direct hebt opgehaald? Het gaat tenslotte toch om het belang van het hondje toch?! Schijnheilig

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:14

walgelijk toch..
kvind het echt niet kunnen gewoon

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:27

beetje overdreven, vind ik, natruurlijk is het niet de bedoeling om dieren maar af te danken als het uitkomt. Maar soms gaat het gewoon niet in combinatie met kinderen, war is er mis met een andere oplossing zoeken.
Lijkt me niet meteen een reden om de algemene opvoeding van kinderen en de maatschappij erbij te halen. daarbij denk ik dat mensen die zelf geen kinderen hebben er ook niet zo gek veel zinnigs over kunnen melden, over hoe simpel opvoeden wel is (niet dat ik kinderen heb, maar veroordeel ook niet alles meteen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:37

Ik snap de ophef ook niet, Volgens mij is het best een goed mens, ze ziet het probleem en zoekt naar een oplossing. Er worden zoveel paarden verkocht omdat het niet klikt of vanwege de handel, daar hoor je hier toch ook niemand over?