en zo worden de kinderen opgevoed;

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:42

Gatverdamme Boos!

Gisteren las ik ook weer zoiets in de krant, mensen hadden een nestje katjes en die hadden ze in een doosje gestopt met luchtgaatjes erin en bij het oudvuil neergedumpt! Daar hebben ze zaterdag nacht gezeten in die zware hoosbui! Afschuwelijk toch? Dat mensen zo met dieren omgaan, het zou verboden moeten worden!!! Grrrr... ik word er zo verdrietig van! Is er dan helemaal geen respect meer???

DiantaM
Berichten: 11278
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:52

Ik snap er echt helemaal niks van!! Die mensen mogen ze van mij gewoon afschieten!!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:13

Volgens mij hebben die mensen echt geen gevoelens!!!
Maar idd opsluiten die hap! Zo ga je niet met dieren om!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 11:08

kaj"]
Aan de ene kant ben ik het er mee eens dat je kinderen hoort te leren dat ze niet ruw met een hond om moet gaan maar aan de andere kant ben ik blij dat deze mevrouw aan de hond denkt en niet aan de kinderen!

Ze geeft duidelijk wel voldoende om het beestje om het een beter leven te gunnen.
Je kunt kinderen wel straffen op het moment dat ze te ruw omgaan met het beestje maar juist dat zinnetje van: de kinderen willen niet spelen, duidt voor mij aan dat de kinderen vooral onverschillig met het hondje omgaan in de zin van, ga weg ik wil niet spelen.

Dus echt gek met het hondje zijn ze niet. Nou dan is het toch een betere beslissing om iemand te zoeken die er wel blij mee is. Want genegeerd worden is voor een hond ook niets.

Groot pluspunt van deze mevrouw vind ik dat ze de schuld duidelijk bij de kinderen legt en niet het hondje afschildert als een onopvoedbare wildebras die niet met kinderen kan omgaan of iets dergelijks. Lachen
[/quote]
Als de kinderen de hond negeren, hoeft dat niet erg te zijn als de moeder ZELF maar goed voor de hond zorgt. Maar de reden dat ze de schuld legt bij de kinderen: is dat omdat ze zo gemakkelijker van de hond af kan komen, (schuld bij de hond leggen is slechte reclame voor de hond) of is ze werkelijk oprecht? Een oprecht iemand zal de hond niet snel wegdoen omdat de kinderen hem niet leuk vinden. Die had de hond in de eerste plaats dan al niet genomen.

Ik vrees dat ze gewoon ZELF niet bereid is om energie te steken in de hond.
[quote="faye"]
Tja, niet handig, maar ze had de hond ook in het asiel kunnen dumpen. Volgens mij zit haar hart best op de goede plek hoor!
[/quote]
O ja? Als je een dier in het asiel dumpt kost je dat geld hoor.
En daar toe zijn mensen ook niet bereid in veel gevallen.
Misschien heb je gelijk hoor, daar niet van. Maar ze heeft al zo jammerlijk gefaald in mijn ogen, in de opvoeding naar haar kinderen, dat ik niet meer zo geloof in zo iemand.

[quote="Natasja91"]
Tja, heel fijn ja. Maar als die kinderen er echt geen f*ck aan vinden, kun je ze toch niet dwingen om het wel leuk te vinden? Ik vind het maar beter dat ze dat hondje weg doen, want als die kinderen er echt niets aan vinden, zullen ze dat denk ik ook niet snel doen. T is gewoon dom van die moeder om een hond te kopen zonder eerst goed na te denken...
[/quote]
Waarom koopt ze dan een hond als haar kinderen er geen f*ck aan vinden? Omdat ze er eerst om gezeurd hebben? En nu blijkt dat ze er niets aan vinden dus dumpen maar weer die handel. DAt is nou leren van verantwoordelijkheid! Die kinderen hoeven die hond niet op te zoeken, die moeder had dat over kunnen nemen, zij is de oudste, zij hoort de wijste te zijn, ze hoort voorbeeld te geven.
[quote="Tulandro schreef:
Over jongetjes die een konijntje in een zak hadden gewikkeld en ermee gingen voetballen. De buurvrouw waarschuwde de moeder, maar die was niet onder de indruk.. het konijntje is helemaal gewond.. walgelijk toch?


Daar mogen we dan zeker ook niet over oordelen "omdat we de achtergrond niet kennen".
Ik zou zo'n moeder ook wel dood willen stampen! Boos!

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:17

En zo ben ik dus ook aan mijn labrador gekomen! Hij was ook als speelgoedje gekocht voor de kinderen, maar ze waren vergeten dat hij niet zindelijk was en toch niet echt speelde met de kinderen zoals ze wilden! Dus ,dan moest ie maar naar het asiel! En zo heb ik hem opgevangen (voor hij in een asiel is beland, gelukkig maar!)

assie

Berichten: 9492
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:18

Toch vind ik het heel knap van jou Desiree, dat je dat uit die paar regels van een advertentie al kunt opmaken OK dan! . Niet iedereen is slecht voor dieren, al lijk jij dat vaak wel te denken, uit je posts op te maken.
Tuurlijk, er zijn slechte mensen, maar nog véél meer goede. Wat het alleen is, is dat je over die slechte mensen wél wat hoort en over de goede niet. Want het is natuurlijk niet boeiend om te vertellen: "Die en die persoon zorgt altijd dat de hond op tijd te eten heeft en speelt er veel mee." Nee, het is véél boeiender om te vertellen: "Die hond, ooo, die wordt slecht behandeld joh, die mensen zorgen er helemaal niet voor."
Dat scheelt ook heel veel denk ik.

Op de kinderboerderij kom ik vaak zat in aanraking met deze vervelende ouders en kinderen. Die totaal geen respect hebben voor de dieren (kinderen die 'n konijn ondersteboven oppakken, al dan niet per ongeluk, ouder die erbij staat en alleen kijkt). Soms is het ook gewoon onkunde, onwetendheid van zowel ouder en kind. Maar als je er dan wat van zegt wordt het advies 9,5 van de 10 keer ook gewoon opgevolgd en zijn ze daarna stukken voorzichtiger.
Dus het zien en dan mensen afzeiken via i-net is makkelijk, maar er wat van zeggen en de boel uitleggen wil vaak ook al een heleboel schelen.

[edit]
Desiree schreef:
Waarom koopt ze dan een hond als haar kinderen er geen f*ck aan vinden? Omdat ze er eerst om gezeurd hebben? En nu blijkt dat ze er niets aan vinden dus dumpen maar weer die handel. DAt is nou leren van verantwoordelijkheid! Die kinderen hoeven die hond niet op te zoeken, die moeder had dat over kunnen nemen, zij is de oudste, zij hoort de wijste te zijn, ze hoort voorbeeld te geven.

Nogmaals, kun jij dat uit die paar regels opmaken? Vind ik echt knap!
Misschien wilde die vrouw wel zelf een hond, voor zichzelf. Weet jij veel.
Dit is echt allemaal puur gespeculeer en daarop zou jij zo'n vrouw vastpinnen.
De discussie op zich vind ik niet verkeerd hoor, maar om het op dit voorbeeld te betrekken vind ik echt belachelijk. Je weet niks, geen achtergrond, geen verhaal, alleen die paar regels.[/edit]

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 11:24

Helaas ken ik deze vrouw niet persoonlijk, ik weet niet wie ze is en waar ze woont. zou ik zo iemand in de omgeving aantreffen en ik zou op de hoogte zijn, kunnen de meesten hier op bokt mij wel zodanig inschatten dat ik mijn mond ECHT niet zou houden en haar wijzen op haar verantwoordelijkheid, onderbouwd met argumenten.

Die vrouw zit gewoon fout, punt uit. Ik heb het nu niet over de behandeling van die hond, ik heb het puur over de wijze waarop zij haar kinderen opvoedt en jammerlijk faalt in het bijbrengen van verantwoordelijkheid t.a.v. dieren.

Maar misschien zit de werkelijkheid wel heel anders in elkaar en liegt ze de hele flikkerse boel bij elkaar. DAt kan natuurlijk ook nog.

Het speelt gewoon heel erg momenteel, het feit dat dieren om niks gedumpt worden in asiels of ergens anders. Meer dan ooit. Ondanks die waarschuwingsfilmpjes "bezint eer ge begint". Ik vind dat dit dan ook best even ter discussie gesteld mag worden zodat het mensen aan het denken zet. Hoewel hier over het algemeen mensen zitten die dat in principe niet nodig hebben.
assie schreef:
Misschien wilde die vrouw wel zelf een hond, voor zichzelf. Weet jij veel.
Dit is echt allemaal puur gespeculeer en daarop zou jij zo'n vrouw vastpinnen.
]

Dan zit ze helemaal fout! Als zij zelf die hond wilde, moet ze het al HELEMAAL niet op haar kids afschuiven! Dat pleit nu juist nog minder voor haar.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 23-07-04 11:27, in het totaal 2 keer bewerkt

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:25

Ouders moeten leren dat hun kinderen zacht met dieren om moeten gaan. Als ze dit niet lukt moeten ze niet aan beesten beginnen. De schuld ligt én bij de ouders maar ook zeker bij het kind. Hij kan het ook nml. leren van vriendjes o.i.d. Walgelijke kinderen vind ik het - de ouders ook - maargoed. Hoe kunnen ze beesten mishandelen? *kotssmiley*

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 22:58

Volgens mij leest hier 99% verkeerd. Of ik lees de antwoorden verkeerd Schijnheilig
De hond gaat hier ruw met de kinderen om, niet de kinderen ruw met de hond... Haha!

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 23:04

Weet je wat ik heb gelezen vanochten in de krant? Dat twee jongens met een in een doek gewikkeld konijntje aan het voetballen waren. Dat is toch absurd of niet Boos! . Ik was gelijk pissed toen ik het had gelezen in de telegraaf. Zo ga je toch niet met dieren om. Wat leren die kinderen tegenwoordig? Boos!

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 23:29

En wat te denken van degene die het hondje aan die mevrouw verkocht heeft ? Hoe zit het met zijn/haar verantwoordelijkheid. Mijn ouders fokken al jaren honden; ze selecteren behoorlijk streng aan wie ze een pup verkopen en weigeren een hond te verkopen aan mensen met kleine kinderen.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 23:37

Hier komen soms ook kleine kinderen
Ten eerste zitten ze altijd met de cavia's te kl*te....en als je er dan van zegt krijg je gewoon een grote mond terug Bloos!
En dat zijn dan kinderen van een jaar of 6...
En dan zegt die moeder ook nog eens: laat ze toch!
Ja kom op!! het zijn toch onze beeste Boos!
Ook met de honden...
Mijn hond laat alles met zich doen, kind pakt haar aan de voorpootjes omhoog en gaat staan dansen met d'r...
Verder vinden ze het gek dat de hamsters overdag slapen dus gaan ze maar tegen de kooien aan staan ramme...

Zijn ook zat kleine kinderen die wel lief kunnen zijn voor dieren maar de meeste niet iig..

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 00:02

Er zijn idd veel kinderen ruw met dieren, maar ik vind dat de ouders er toch wat van moeten zeggen.
Ik heb altijd netjes met dieren omgegaan, ook toen ik nog heel jong was.

Tulandro schreef:
Over jongetjes die een konijntje in een zak hadden gewikkeld en ermee gingen voetballen. De buurvrouw waarschuwde de moeder, maar die was niet onder de indruk.. het konijntje is helemaal gewond.. walgelijk toch?


Oh dat is zo zielig! Boos!
Wat een achterlijke kinderen ook, zoiets doe je toch niet?
Arm konijntje Ach gut
Als ik dat had gezien was ik persoonlijk met die jongentjes gaan voetballen, kijken of ze dat ook leuk vonden

lies

Berichten: 9636
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 00:03

Waarom wordt er altijd zo spastisch gedaan over het wegdoen van een hond? Ik heb twee afdankertjes, de een is al 4 maal van gezin verhuisd en de ander, joost mag het weten, die komt uit het asiel. Ik heb niet het idee dat ze voor het leven getraumatiseerd zijn hoor.

Als die vrouw op deze manier een beter baasje kan vinden is dat toch alleen maar fijn? Ik heb ook erg getwijfeld over de Jack Russel die ik gekregen heb (lees; mij opgedrongen is). Ik vraag me af of hij hier wel op zijn plaats is. Ik heb 3 katten, nog een hond en een kind. Terwijl dit hondje toch wel een eenling blijkt te zijn, die alle aandacht voor zichzelf wil opeisen. Kon ik niet weten, voor ik hem kreeg (in het vorige gezin waren ook 2 kinderen, 3 honden en 2 katten).

Het kan altijd zo zijn dat een hond gewoon niet in een gezin past. Als er een goede nieuwe baas wordt gevonden, zie ik het probleem niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 09:06

ooooh lies huisdieren en een kind. FOEI!!!!!!!!!!! Schijnheilig

Geen pup verkopen aan mensen met kleine kinderen vind ik ook vrij spastisch gedrag hoor.




edit: lis is nu lies! Haha!

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 11:37

Citaat:
De hond gaat hier ruw met de kinderen om, niet de kinderen ruw met de hond...


Misschien de hond een beetje opvoeden? Verward

Het probleem tegenwoordig is ook dat veel mensen in de stad wonen en nooit zelf in aanraking zijn geweest met dieren of er erg weinig van mee hebben gekregen.

Wij hier op bokt zijn allen met dieren opgegroeid al dan niet op een boerderij.

Ik neem het niet op voor het desbtreffende persoon.
Voor je een hond(of welk dier dan ook) aanschaft moet je je gewoon uitgebreid gaan informeren. Ga naar een Asiel, Fokker of een honden school en neem je kinderen mee.

langua

Berichten: 437
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Paradise city.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 12:12

ja ik ken zo´n kind, hij kon net staan en moest zich nog aan de tafel vast houden maar ons hondje schoppen kon hij al wel.... en binkie was ook te lief, hij liep alleen verontwaardigd weg... maar de ouders zeggen er niets van en als wij wat zeggen kijken ze je aan van bemoei je er niet mee... VRESELIJK!!!

IcePrincess

Berichten: 7744
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 12:31

fsoudan schreef:
@ angelke: als de kinderen thuis aan de honden hun staart trekken dan word er nadrukkelijk gezegt dat de volgende keer dat ze dat doen ze een flinke petser onder hun kont krijgen.... Ze doen het dus geen 2e x.
Zowiezo doen de kinderen thuis dat soort dingen niet Dus aan de opvoeding ligt het zeker weten.
Kinderen blijven kinderen en gevoelloos in dit soort dingen maar als je dit soort dingen niet afleert leren ze het nooit!


Dus jij vind dat je een klein kind maar moet bedrijgen door te zeggen dat ze als ze het nog een keer doen ze een klap krijgen? nee dat is lekkere opvoeding >;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 12:37

daar is niks mis mee imo
beter dan 100 keer wat zegen en kind doet het toch nog.

Net ook weer liggen ergeren aan de buur kinderen.
een hoop gezeur, daveje, niet doeeehoeen
Ben je mal, kind gaat gewoon verder en heeft nog eens een erg grote mond ook (kind is 5)
aanpakken die hap, net als paarden

lies

Berichten: 9636
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 13:55

't Zijn geen paarden

Je voedt een kind niet op met een paar rake tikken, daar komt wel wat meer bij kijken.

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 16:14

Wie niet horen wil moet maar voelen

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 16:15

Toen ik klein was en de kat aan de staart trok (daarom heeft ie ook hekel aan kleine kinderen Cool )
Kreeg ik ook welleens een tikje, en ik heb 't goed afgeleerd.

Sommige ouders zijn tegenwoordig veel te zacht voor hun kinderen.
Maar het is ook zo dat je hoeft maar een tik te geven en de mensen bellen de kinderbescherming.. Moet je es kijken hoe het er vroeger aan toe ging Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:39

lies schreef:
't Zijn geen paarden

Je voedt een kind niet op met een paar rake tikken, daar komt wel wat meer bij kijken.

Tuurlijk komt er meer bij kijken
Maar dat softe gedoe met zeer zoete stem, niet doeehoeen, bleh
Niet erg als het werkt, of als later consequenties aan vast zitten, maar een scheldend, brutaal kind van 5, heeft toch wat meer nodig dan niet doeehoeen.
En als dan aan de oren pakken, of wat mijn moeder vroeger deed, flink aan de boven arm en ondertussen een velletje erbij, helpt, mag het van mij.
Zijn we niet slechter van geworden.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:00

Lang leve de vrije opvoeding OK dan! OK dan! (NOT!!)

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 00:38

Tja, dat is toch te gek voor woorden hoor! Maar zo is het nu eenmaal met de meeste mensen. Ik heb altijd Shauni geleerd om niet ruw te zijn met dieren. Ik kan me best voorstellen dat jonge kinderen ruw met dieren kunnen omgaan, maar dan koop je toch geen dieren als je er een probleem mee hebt!