Niet de roltrap op durfen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:26

Ik was vroeger wel bang voor roltrappen, maar nu ga ik er gewoon op.
Alleen soms twijfel ik weleens over wanneer ik er op moet stappen Nagelbijten / Gniffelen

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:02

Mijn moeder durft het ook niet. Ze is nl een keer gevallen toen ze niet optijd van de trap afstapte. Ze durft overigens ook niet in liften en parkeergarages. (een keer vastgezeten in een lift en ze heeft last van claustrofobie)
Heel erg lastig, maar ja je kan er weinig aan doen.

loulou

Berichten: 14810
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:28

mijn broertje durfde vroeger ook niet op roltrappen
nou weer wel gelukkig Lachen

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:36

Liever de roltrap dan de lift.

Ik heb echt een liftenfobie, die dingen zijn zo krap en maken me misselijk!

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:45

Roltrappen zijn leuk Vork

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:54

Mereltje schreef:
Ik was vroeger wel bang voor roltrappen, maar nu ga ik er gewoon op.
Alleen soms twijfel ik weleens over wanneer ik er op moet stappen Nagelbijten / Gniffelen


Ik precies hetzelfde, een paar jaar geleden was ik er bang voor, maar na een tijdje is dat weer weggegaan.
Nu denk ik weleens van : 'Zal ik deze tree nemen? Neej ik neem toch maar de volgende? Neej toch maar de volgende?' En inmiddels is degene voor me alweer 5 treeën verder en staan er wat ongeduldige mensen achter me. Haha!

Een lift vind ik op zich niet eng, als ze maar groot zijn of van glas zijn.
Ze moeten niet al te krap zijn i.v.m mn claustrofobie (of hoe je dat ook schrijft Knipoog )

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:20

Ik moet wel zeggen dat ik altijd overdreven grote stappen maak als ik op zo'n ding moet stappen Bloos

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:28

Ik neem altijd de trap, goed voor de lijn!!

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:37

En wat als ze die nou niet hebben? Vork

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:38

Euhh, tsja! Even op de noodknop van de roltrap drukken? Heb ik vroeger als klein, héél klein kind weleens gedaan!
Goh, waarom zou iedereen toen zo boos naar mij gekeken hebben? Haha!

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:22

Vroeger had je alleen nog die rol"trappen" die gewoon plat bleven , gewoon een omhoog / omlaag lopende band Lachen

Ik wist dus niet beter , en op een gegeven moment stapte ik als klein meisje ergens op een roltrap en werden het ineens treden !!!!

Dat was echt bizar en uiteraard stond ik precies op die streep waar die tree komt Boos! Dat is dus tot op de dag van vandaag wel stiekum een beetje spannend , net als dat mikken op het op- en afstappen *LOL*

Ik vind roltrappen niet eng maar nog steeds gaat dat rode lampje aan :
Pas op , het wordt misschien een tree !!!!

De enige echt nare roltrap die ik ken , dat is die van de fietsers-tunnel in Rotterdam , wat een drama is dat zeg Bloos!

Die staat heel raar in de ruimte , heel scheef en gesloten , net een computerspelletje oid buiten de werkelijkheid. Na een paar meter heb je al geen idee meer wat precies horizontaal is , ook die posters aan die muur ernaast..je hebt totaal geen zicht-houvast voor je evenwicht ...net zoiets als dat je op het strand in het water gaat staan , en dan naar beneden naar die over je voeten stromende golfjes kijkt , daar raak je ook helemaal de kluts van kwijt Scheve mond

Het erge aan die roltrap van de fietserstunnel is vooral die naar beneden Nagelbijten / Gniffelen

Het is toch al een flink eind , je evenwicht is helemaal van slag door het rare beeld van die ruimte , het duurt echt lang dat je jezelf probeerd staande te houden , en bovendien heb je dan nog een fiets bij je op die roltrap... dus je voelt de zwaartekracht erg aan je trekken terwijl je staat te balanceren , je hebt HEEL erg de neiging voorover te vallen... en dan is er ook nog eens die fiets waar de zwaartekracht aan trekt ...

Er MOETEN daar gewoon dagelijk minstens 5 mensen met fiets en al naar beneden lazeren , kan gewoon niet anders , ik zit er elke keer zo dicht tegenaan daar , en het zweet staat op m'n rug van inspanning en concentratie Tong uitsteken

Zelfde gevoel als wat Lau omschrijft , alleen dan met je fiets erbij , waarvan je alleen het achterwiel neer kunt zetten natuurlijk Nagelbijten / Gniffelen


Laui! schreef:
In Praag heb ik een keer op een roltrap gestaan (of was het in Parijs? Ik weet het spontaan niet meer) in een metrostation en die ging schuin. De 'buis' zeg maar waar hij door ging was ook schuin. Dat ding was heel erg lang en samen met een goede vriendin was ik aan het geinen geslagen. Komen we van die roltrap af, wist ik van gekkigheid niet meer wat onder of boven was. Echt, m'n hele coördinatie was in de war. Geen idee waar het door kwam eigenlijk...

Fitzroy

Berichten: 25108
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:27

Ik durf niet een roltrap op als ik mijn handen vol heb. Ik moet 1 hand vrij hebben om me aan de leuning vast te pakken.
Vraag me niet waarom dat is, het zal dan waarschijnlijk met het evenwicht te maken hebben.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:34

In Stockholm heeft het me 3 maanden gekost om moeiteloos op de roltrap te springen in de metrostations... Echt ABSURD hoe hoog en hoe MEGASNEL die dingen gaan... Stonden we daar zo:


1.......2..... NEEEE

Nog een keer

1........ NEEE

1........2..........3.... NEE

Bloos!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:43

Wahahaha. De roltrappen in de Bijenkorf van A;dam zijn ook leuk. Niet langs de roltrap naar beneden kijken. Brrrrrrrrr. Een lift krijg je mij ook niet in. Toen ik werkte op een school en iets met de lift moest doen, zette ik mijn rotzooi erin, zoef naar boven rennen en daar de lift 'opvragen'. Of een collega strikken.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 00:39

roltrappen van de Londense metro zijn wel eng, gaan hard Haha! maar voorderest maakt het me echt helemaal niks uit.
Maarja als je wist voor wat mensen allemaal fobieen kunnen hebben, vind ik de roltrap nog geeneens de raarste.

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 01:34

Ik vind Roltrappen eigenlijk altijd wel lekker, en Handig!! Vingers aflikken Op schiphol hoef je bijvoorbeeld alleen maar op die dingen te staan, en als je hoort Muziek! Mind Your Step! Muziek! Hoef je er alleen af te stappen.

Maar NU zoals ik jullie reactie bekijk, begin ik ook steeds te beseffen dat dit misschien niet zo'n raar fobie is! Lachen Heb namelijk wel eens gehoord dat mensen Piepschuim *eng* vinden. Verward En een vriendin van mij wordt helemaal paranoya als zij hout van een pollepel op der lichaam voelt. Bloos! *Hoe Freaky* Schijnheilig .. laten we het voor de rest niet over mijn fobieën hebben!! Bloos Tong uitsteken Hwahwa..!!

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:14

Kan het best begrijpen hoor. Andere mensen zien geen angst in zo'n klein spinnetje, terwijl andere juist tegen het plafond gaan van angst.

En evenwicht verliezen op zo'n ding vind ik ook niet zo heel erg.
Mijn moeder heeft dat ook heel snel, last van haar evenwichts orgaan. Op zo'n wiebelbrug wordt ze al helemaal krichel en kan amper normaal lopen omdat het evenwicht gewoon helemaal weg is.

Ider heeft zo zijn/haar eigen angsten/fobieen die in ogen van andere onzinnig zijn.