Blijven vluchten of...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:26

jeetje dit is niet niks zeg, ik zou ook gewoon bij alles wat hij doet weer aangifte gaan doen. Hoe meer hij straks tegen zich hoort eisen hoe beter dat voor jou is.

Kun je je dieren ook niet even ergens anders onderbrengen?? Aande andere kant kun je ook niet alles voor hem verstoppen, hij vind altijd wel iets waarmee hij jou kan pakken.

Veel sterkte......

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 18:12

Nee, mijn katten zijn hier zo thuis, we zetten wel extra sloten op de poort, als ze buiten zijn zijn ze toch in de tuin. En Flair durft hij toch niks te doen, die is hem te groot en gevaarlijk (zure merrie)

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 18:42

Zo meissie dat is niet niks!!!
Ik moet wel zeggen een verstandige beslissing! En dat zeg ik naar aanleiding van mijn pbtje.
Ik hoop dat hij je snel met rust laat.
Sterkte Kim!!

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 19:10

Jeetje Kim dat is echt niet fijn. Heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat ze hem toch opnemen voordat jou of iemand anders iets overkomt...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 19:24

hoe heb je het in hemelsnaam bij zo'n ..... 5 jaar lang kunnen uithouden? heel veel sterkte voor wat komen gaat. iig goed dat je er niet meer mee samen bent!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 19:28

ik wil je heeeel veel sterkte wensen meid!!

2,5 jaar geleden ben ik ook bij zo'n persoon weggegaan, die heeft hier met een brandende fakkel staan dreigen de stal in brand te steken(het enige waarmee hij me kon raken, had me al van de weg afgereden, wekenlang laten volgen en bedreigen door een neef van hem, mn hond verkocht etc etc )

ik kwam hem een maand of 3/4 geleden ineens weer tegen, een auto stopte en wenkte dat ik voor mocht met mn scooter, dus ik geef gas, geeft die auto ook gas!ik vol op de rem en stond net optijd stil

aan de overkant van de kruising bleef die auto wachten tot ik op gelijke hoogte was, en bij het stoplicht zag ik pas dat hij het was!!
ruim 2,5 jaar later heeft ie mij blijkbaar nogsteeds niet uit zn hoofd kunnen zetten!! en nog last van wraak-neigingen, ook hij is zwaar aan de drank&drugs, dreigt met zelfmoord(deed ie dat maar, dat heb ik heel vaak gedacht en gehoopt!!)

nu woon ik met mn nieuwe vriend samen, in zijn woonplaats, maar in die plaats heeft mn vriend ook altijd gewoond, en werkt daar, heeft er heel zn familie+vrienden zitten etc, maar we wonen aan de andere kant dan mn ex, en in een rustig buurtje

kom ik er na de koop van t huis achter dat zn neef daar samenwoont met zn vriendin in dezelfde straat Bloos! ik wilde toen eigenlijk hier niet gaan wonen, maar tot nu toe gaat alles nog goed, kwam laatst een vriend van hem tegen, die reageerde heel positief op het nieuws dat ik in bergeijk een huis heb gekocht etc etc

maar hem zelf, nee die kom ik liever niet tegen, ik begrijp heel goed waar jij nu doorheen gaat, die angst heb ik ook gevoeld(en nog soms) en dat vluchten heb ik ook gedaan, maar dat helpt allemaal niet

heb soms nog de meest vreselijke nachtmerries door hem, maar al met al ben ik er sterket door geworden

en als ik dat kan, dan kan jij dat ook!!

hoop dat de politie wat voor je kan doen, straatverbod heb ik toen heel snel kunnen regelen voor mn ex, en als hij nu iets doet, sta ik gelijk weer bij de politie op de stoep!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 19:34

Hoe ik het zo lang vol heb gehouden snap ik ook niet, gewoon een bord voor mijn kop hebben en in zijn mooie praatjes trappen. Hij kan echt heel erg overtuigend liegen.

Horse_Lay_D

Berichten: 353
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: The Place 2 Be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 19:35

woow, dit moet een achtmerrie voor je zijn.
Ik kan niks anders doen dan je sterkte wensen meid Ach gut

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 19:36

achteraf denk je dat idd, maar op het moment zelf zie je het gewoon niet

achteraf had ik er na een half jaar al weg moeten gaan, heb ik ook niet gedaan, kan me nu wel voor mn kop slaan, maargoed daar kan je toch niets aan veranderen!

ik hoop dat je snel van hem en zn overlast afbent, en je eigen leventje weer kan oppakken!

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:54

Het is volgen mij ook angst dat je niets durft te doen Ach gut
Anders moet je vragen of er iemand tijdelijk bij je wilt inwonen?
Ik zou zeggen als je hem tegen komt probeer je groot op te stellen, eerst gaat het moeilijk maar dan steeds beter, geloof me, ik had het ook met mijn broertje gelukkig duur de het niet lang omdat ik goed met mijn buurvrouw kon praten, die ziet het echt gelijk als er wat met me is.
Dus gewoon schouders recht op en kijk hem minachtend aan, doe als of het je niets doet (ook al loop je van binnen te shaken) de eerste keer denk je dat het je niet lukt maar het zal steeds beter gaan.
Komp meis he zal je lukken, wij staan achter je OK dan!

Enuh ik denk dat we allemaal maar eens flink moeten klagen want dit rechtsysteem hier is echt slap Boos!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:35

Verschrikkelijk zo'n gozer ik snap de politie ook niet hoor moet er dan echt eerst iets gebeuren (iemand flink verwonden) voordat ze wat doen. Het lijkt me dat er genoeg is om hem op te pakken.

Goed dat je hem nu aan de kant hebt gezet ik hoop dat hij jouw en je familie gauw met rust laat!

sterkte

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:41

Als je echt bang bent dat hij je wat aandoet kan je altijd op een geheim adres aankloppen. Er zijn speciale blijf-van-m'n-lijf huizen voor vrouwen met geheime adressen. Ik weet niet precies hoe het zit, mijn moeder heeft mij en mijn zusje er ook mee naar toe genomen toen ze bij mijn vader wegging. In ieder geval zijn daar mensen die ervaring hebben in het begeleiden van vrouwen in jouw situatie. Ik denk dat zij je ook kunnen helpen met eventueel stappen ondernemen om hem onder handen te nemen (wat er dan al niet nodig is, straatverbod, PZ).
Zij kunnen ook jou persoonlijk begeleiden. Want het zal best ook een emotionele klap zijn, deze sterke beslissing, en de gevolgen ervan.

Als je wilt kan ik eens informeren bij mijn moeder hoe ze dat toen heeft aangepakt en waar je telefoonnummers van deze huizen te pakken kan krijgen.

Je dieren kun je misschien tijdelijk bij anderen onder brengen? ergens waar hij ze niet zou zoeken, desnoods familie aan de andere kant van het land ofzo?

In ieder geval is het niet slap om een tijdje te "vluchten". Zeker niet als het voor je eigen veiligheid is. Misschien kun je op een veilig adres afwachten wat er met hem gebeurt. Voel je niet te verantwoordelijk voor hem, hij is oud genoeg. Eerst lekker aan jezelf denken!

Heel veel sterkte ermee!
Enne, heel goed van je dat je de kracht hebt gevonden voor jezelf te kiezen! Hou je taai...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:46

Kennut, been there.... Ik had het geluk dat ik iemand achter me had staan (sanne haar vader) waar mensen U tegen zeiden, en een lange staat van dienst achter zich had.... Frans heeft Richard een keer gewaarschuwd, Richard dacht dat Frans blufte.......... Richard is naar belgie verhuisd Haha! Haha! Haha!

Maar dit zijn lastige situaties.........en heel even tussen haakjes........ Ik heb hier nog een prima zolderkamer waar je heel welkom bent

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 14:54

Dat vluchten doe ik al maar het bevalt me gewoon niet om constant maar bij andere mensen te moeten zitten. Ik voel me gewoon bezwaard nu ik elke dag daar zit, ookal blijven ze herhalen dat ik welkom ben en dat ik zo lang kan blijven als ik wil, de mensen bij wie ik zit hebben ook geen priveleven zo. Dit schiet gewoon niet op, ik wil mijn eigen leventje kunnen leiden.

Gelukkig kan ik overdag wel gewoon thuis zijn omdat hij dan toch werkt buiten de stad.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 16:03

jeetje meid. Dit is echt niet normaal meer dat somiige ziek in hun kop zijn.
Als ik zo'n vriend/ ex had en hij had gedreigd met zelfmoord zou ik hem er nog toe aandringen ook Bloos!

Ik heb ook eens zo'n sitiatie meegemaakt met iemand, maar met veel hulp van vrienden en familie laat hij haar nu eindelijk met rust!

Veel sterkte en ik hoop dat je snel van hem afbent!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:12

Tyrza schreef:
Fijn he? Dat rechtssysteem hier in Nederland! Boos!

Het is toch van den gekke dat de politie hiet niets tegen mag/kan doen!!!

Heel veel sterkte ermee Kim!


Hier in Nederland zeggen ze niets te kunnen doen met een bedreiging. Pas als er daadwerkelijk iets gebeurd... Waarom kunnen ze dan wel die man arresteren die J.P. Balkenende bedreigd heeft Verward
Dan kan het ineens wel!!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:17

idd, dat zeiden ze toen tegen mij ook, pas als er letsel is, kunnen we iets doen, blijft het bij dreigen doen we niets
en er waren dingen die belangrijker waren om zich mee bezig te houden

toen ik na wekenlang al door een donkere Gol;f te zijn gevolgd, ineens door diezelfde donkere Golf van de weg werd gereden, en daarna mn ex met een brandende fakkel voor de deur had staan, en zei dat ze het de volgende keer wel af zouden maken, maar nu eerst de stal in brand zou steken, toen ineens kwam er een straatverbod

maar daarvoor, nee hoor, ik moest maar gewoon doen of hij er niet was, nou dat gaat ook zo goed he als die iedere keer je vastpakt en dingen tegen je schreeuwt enzo...

maargoed, er moest dus eerst wat gebeuren, voordat ze een simpel straatverbod konden geven Boos! en dan had ik nog geluk dat ik toen 'al' een straatverbod geregeld kon krijgen!

en als ze dan balkenende bedreigen, of willen bedreigen, wordt er al wel wat aan gedaan

of die tekst tegen hirschi ali of hoe ze ook heet, een liedje met een ebdreiging erin, dat mag niet, maar iemand recht in zn gezicht wekenlang bedreigen en volgen, dat mag wel hier in NL Verward

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 19:49

Hmm er is nu toch letsel... ik had eigenlijk niet weg moeten rennen en me finaal op mn bek moeten laten slaan, misschien hadden ze dan meteen wat gedaan.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:49

Raar rechtssysteem hiero hoor!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 20:10

Dit is nu de schade, een beetje onduidelijk omdat de zwelling niet zo zichtbaar is en een deel doorloopt in mijn haar.

Afbeelding

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:18

Wat? Is er nu al wat gebeurd?

Ben je wel naar de politie geweest?

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:19

Maar je kan wel goed zien hoe blauw het is.

Idd ik snap niet dat JP zo erg beschermd moet worden hoor, hij is niks beter als ons.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 20:19

Dit is dus van die klap van zondag, daar heb ik idd aangifte van gedaan. Dat staat in mijn eerste bericht.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:25

Ok, ik dacht dat er weer iets was gebeurd!

Het is verdorie al erg genoeg!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 20:27

Daar geef ik hem de kans niet meer voor, ik ga straks weer naar mijn onderduikadresje en daar vind hij me toch niet.