Pff.. keuzes maken..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Pff.. keuzes maken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 19:04

Ik word helemaal gek..
Het zit zo.. In juli heb ik mijn HBO diploma gehaald voor de opleiding SPH. Al die tijd was ik ervan overtuigd dat ik verder zou gaan studeren, gezondheidswetenschappen of criminologie. De keuze is uiteindelijk gevallen op gezondheidswetenschappen (vanaf hier noem ik het even GW voor het gemak).
Alleen sinds een jaar of 2 is alles veranderd in het onderwijs, wat betreft dat bachelor-master gedoe. Nu weet ik totaal niet meer wat ik wil.. Het is nog wel mogelijk om gewoon in de bachelor te beginnen van GW, maar ik kan ook eventueel doorstromen naar de Master volgend jaar (na het doen van toelatingsexamen). In eerste instantie had de bachelor mijn voorkeur, omdat de master zonder universitaire basis erg moeilijk is (je mist toch 3 jaar uni-stof). Aan de andere kant wil ik wel graag ook het huis uit, werken, autootje enzo.. Maar goed..vind maar eens een baan. Ik heb wel een baan.. Parttime..14 uur werk ik binnen de sector waar ik voor geleerd heb.

Nu is het hier thuis een en al gestress omdat ik gewoon echt niet weet wat of hoe.. mijn ouders worden er tureluurs van, en ikzelf nog erger..

*Bachelor GW voltijd..dat houdt in nog 4 jaar naar de uni (laatste jaar is overigens master)
*Bachelor GW Deeltijd..6 jaar studie nog
*Volgend jaar master GW deeltijd: 2 jaartjes, maar geen stufi, geen OV, en móet een baan hebben dan. Bovendien moet ik dan toelatingsexamen doen, statistiek-cursussen, en heel hard aanpoten
*Werken

Ik ben 21, en zou dan dus 25 zijn als ik de uni voltijd GW heb afgerond.
Pff.. ik ben totaal radeloos, en sorry als het een warrig bericht is....

Vroeg me af of er mensen zijn in een soortgelijke situatie (of die erin hebben gezeten), of misschien zijn er zelfs nog mensjes met nuttige tips?

Tnx..

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 22:58

Hmmm ik kan je gepieker levendig voorstellen. Ik ben straks ook klaar met mijn HBO, en wat daarna?
Maar uit jouw opties zouden er voor mij al twee afvallen. nog 4 of 6 jaar naar school lijkt mij echt vreselijk! Kan je die niet versneld doen? Zijn ze er niet in tweejarige variant?

Ik snap de constructie ook niet helemaal dat Bachelor langer duurt dan master (?)

Je zou ook een baan kunnen zoeken voor vier dagen en kijken of je daarvanuit een opleiding mag volgen?

Volledig werken zou ik ook niet doen, als je nu niet doorstudeert doe je het niet meer en daar krijg je vast spijt van.
Maar probeer echt nog even te informeren of je niet met afgeronde HBO opleiding een verkorte bachelor GW kan doen??
En trouwens, houdt je stufi sowiezo niet op na 4 jaar studeren?

Ook beetje warrig dit maar wie weet heb je er iets aan *LOL*

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 23:23

Ik heb nog een groepsleider nodig voor de crisisopvang LVG jongeren in Leiden.
Baantje nodig Haha! .