Hondenstront op de oprit...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 00:01

Sorane schreef:
Als je een hond hebt moet je daarvoor betalen zo simpel is het, doe je dat niet ben je gewoon zeer onbeschoft bezig. Dat soort mensen mogen van mij nog wel wat harder worden aangepakt dan alleen een simpele boete!!! Boos!


En waarom hoeven mensen niet voor katten (etc.) te betalen dan? Ik meer last van andermans katten dan van andermans honden. Een kat heb ik trouwens ook, maar dan wel netjes in eigen tuin.
En noem eens een goede reden waarom ik hondenbelasting zou moeten betalen? Waarom is het onbeschoft om niet voor iets onzinnigs te betalen?

Anne_GTI

Berichten: 18205
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 00:11

Hmmmm, ik zat te denken aan een flinke tuinsproeier gekoppeld aan een bewegingssensor. Die hond bedenkt zich dan wel een tweede keer (net als zijn baas) Lijkt me ook handig tegen jehova's .... Ik ga er eens op studeren, het moet kunnen.

Machie

Berichten: 16012
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 00:13

tsja, lekker is dat hoor! En die belastingen... Wij hebben hamsters, katten, hond, paard en vissen, en alleen voor de hond moeten we belasting betalen Verward Beetje vage regeling in nederland!

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 00:35

Toch werkt het wel, met stoepkrijt "lieve honden, a.u.b. niet hier poepen graag!". (Enige probleem is, dat het in het donker iets minder goed te lezen is... Knipoog.)
Ik kijk bijna automatisch altijd even naar teksten met krijt op de stoep geschreven, soort jeugdsentiment. (Heb soms ook tijdens het hondenuitlaten de neiging die pijltjes van "spoorzoekertje" te volgen Haha!, blijf uuuuuren weg... )

Buren hebben het ook eens gedaan. Door hun kinderen zo'n verzoek op de stoep te laten schrijven, stond niet agressief. Ik denk dat mensen eerder reageren op een "lief verzoek" dan op een "bevel".
Even voor de goede orde...mijn honden zijn ook opgevoed hoor! Ik voelde me dus niet persoonlijk aangesproken Bloos

Anne_GTI

Berichten: 18205
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 00:43

Citaat:
(Heb soms ook tijdens het hondenuitlaten de neiging die pijltjes van "spoorzoekertje" te volgen , blijf uuuuuren weg... )


Whahaha, ik zie het zo voor me. Misschien is de eigenaar van die hond ook zo en kan je een route voor hem maken Haha! naar het dichtsbijzijnde hondentoillet....

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 00:54

Supertje schreef:
En waarom hoeven mensen niet voor katten (etc.) te betalen dan? Ik meer last van andermans katten dan van andermans honden. Een kat heb ik trouwens ook, maar dan wel netjes in eigen tuin.
En noem eens een goede reden waarom ik hondenbelasting zou moeten betalen? Waarom is het onbeschoft om niet voor iets onzinnigs te betalen?


Trouwens, nog iets. Ik vraag me echt af waarvoor ik hondenbelasting zou moeten betalen, hier in de wijde omtrek is echt geen enkele voorziening te vinden voor honden (of zouden die bordjes 'verboden honden uit te laten' zo duur zijn?). En wat voor gigantische kosten maakt de overheid aan honden dat ze zoveel hondenbelasting moeten hebben? Kan wel andere dingen verzinnen waarop ze eens belasting moesten gaan heffen die de overheid veel meer kosten.... Kinderbelasting vind ik wel wat, maar dat mag ik natuurlijk weer niet zeggen Lips are sealed

Machie

Berichten: 16012
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 00:58

neej, want voor kinderen krijg je bijslag Clown

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 01:00

Kinderen zijn goed voor de economie...

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 01:04

DIe houden de economie draaiende... Daarom zitten we ook in een verzorgingsstaat. Als de armen armer worden en de rijken steeds rijker dan valt de economie in elkaar... Tong uitsteken Het is echt niet omdat Nederland zo'n aardig land is dat werklozen een uitkering krijgen...

Maar dit topic ging over honden...

Het krijtidee vind ik nog wel iets, en als dat niet werkt het watersproeiidee, en als dat niet werkt gewoon koekje van eigen deeg geven...

pmarena

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 07:50

Hoeveel *ping* denk je dat er uitgegeven wordt aan die kwijleballen ,
en huisdieren in het algemeen ?

Als het daar om gaat Haha!

Maarja het is natuurlijk de bedoeling dat kinderen op een gegeven moment gaan werken enzo...
en dan vergeten we even dat ze het daarvoor eerst nodig vinden om 50 x hetzelfde bushokje te slopen...enz. Schijnheilig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:48

Pervinco schreef:
Kinderen zijn goed voor de economie...

Maar kinderen zijn opgroeiende mensen. en mensen zijn weer zeer slecht voor het milieu. En voor elkaar ook trouwens.... Ze nemen steeds meer ruimte in beslag.

En dat gaat ten koste van honden en alle andere dieren. die kunnen dan nergens meer poepen. Laat staan andere dingen.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 19-07-04 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:49

Bekende discussie economie of milieu, en het is ondertussen duidelijk dat economie vaak voor milieu gaat. Honden kunnen ook zeer slecht voor elkaar zijn en nemen ook ruimte in beslag.

Hoezo, we gaan offtopic Scheve mond

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:52

Wat dat betreft zijn honden misschien niet veel wijzer dan mensen nee, grinnik. Maar mensen zouden toch eigenlijk beter moeten weten he. WAarom handelen ze daar dan niet naar?
Whatever. Ik vind dat hondenbelasting afgeschaft moet worden en dat mensen honden niet bij anderen op terrein of ervoor moeten laten poepen. een hond moet kunnen poepen in het groen waar niemand loopt.

pmarena

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 23:15

Prettig voor die mensen van de Groenvoorzieningen Schijnheilig

Ik vind hondenbelasting op zich wel okee : dat gescheit overal , bah !!
Maar dan moet dat geld wel echt gebruikt worden om die stront op te ruimen en een plekje te bieden waar de honden WEL een paar stevige jongens kunnen draaien.... en dat dat veldje dan ook netjes schoongehouden wordt zodat je je hond er wel op kunt laten gaan zonder dat hij hoeft te hinkelen Haha!

Als er dan eventueel nog geld over is , kun je ook een speelveld voor honden aanwijzen , wat OOK regelmatig schoongemaakt wordt.

Als je deze voorzieningen hebt mag je bovendien keihard optreden tegen mensen die hun hond ergens anders laten scheiten en het zelf niet opruimen

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 07:41

Als gewoon iedereen netjes met een zakje de poep van hun hond op zouden ruimen zou er geen enkel probleem zijn geweest.

Dan kon de hond poepen waar die wil, hoe moeilijk is het nou om het ff op te ruimen. Jah dan zeggen de mensen dat dat vies is. Maar je kunt van die zakjes kopen, die verstevigd zijn, die zijn niet eens duur, en daar kun je het zo mee oprapen, zonder dat je met die hand aan die poep komt. Ook kun je bij de gemeente gratis een poepschep halen. papiertje erover, poepschep erover, dicht laten klappen, en even legen in de honden poep bak.... makkelijk toch?

Vraag me toch af hoe het in de rest van nederland zit, want hier in de stad is het hondenpoep/uitlaatbeleid stevig aangescherpt. Ook lopen er regelmatig controleurs van de gemeente dienst.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:34

Hier in de gemeente staan automaten waar je gratis poepzakjes kunt pakken en ook speciale bakken waar je je hondenafval in kunt gooien.
En dan nog zijn er natuurlijk mensen die het vertikken om het afval van hun hond op te ruimen Boos!
Verder zijn hier overal hondenuitlaatplaatsen en netjes omheinde hondenlosrenterreinen. En natuurlijk zijn er dan nog mensen die hun honden op kinderspeelplaatsen uitlaten Boos!
Of loslaten op plaatsen waar dat niet is toegestaan.
Ik erger me daar al jaren aan en ben niet verbaasd dat er nu alweer plannen zijn om de hondenbelasting volgend jaar te verdubbelen.

Zelf heb ik altijd plastic zakjes bij me en ruim ongelukjes altijd op, maar een grote groep heeft er letterlijk sch**t aan en zorgt ervoor dat het houden van honden hier steeds moeilijker wordt gemaakt.
Ik denk met heimwee terug aan de tijd dat alleen echte hondenliefhebbers nog honden hadden en je nog overal mocht komen met je hond. Die tijd zal helaas nooit meer terug komen.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:50

Misschien is zo'n waterspuit met een "oog" erin wel een idee.

Zijn eigenlijk bedoeld om reigers bij de vijver weg te jagen maar misschien hier ook wel geschikt voor.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 11:53

Er lag gisteren toch weer een hoop. Ipv hem op te ruimen heb ik hem naar het midden van de stoep verschoven. Nu maar hopen dat de eigenaar van de hond er middenin gaat staan.

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:05

ik vind het gewoon heel raar dat mensen hun hond op straat laten poepen, wij schijten toch ook niet op straat? Een hond moet lekker gaan poepen op een bakje thuis net als de meeste katten, of in de tuin van de eigenaar... maar nee dat is vies!!!

ik zal als ik het zou zien van die mensen, vragen of ze het op willen ruimen, neem desnoods meteen een schep en zakje mee zodat ze wel moet!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 12:08

Het punt is dat we het nooit zien. 's Ochtends als we naar ons werk gaan ligt er niks, komen we 's avonds terug dan ligt er zo'n heerlijke hoop stront op de oprit. Het voordeel is wel dat we er nu inmiddels op berekend zijn, zodat we ook als het donker is eerst goed kijken voordat we de oprit opstappen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:20

Heeft 1 van jullie binnenkort vakantie? Schijnheilig

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:31

ja inderdaad, misschien helpt wat stopkrijt met de tekst: geen hondenpoep hier ook wel effectief!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 12:32

Neen, helaas... verder zitten wij met de vakantie nooit thuis. Misschien moet ik Poekie eens wat beter instrueren. Denk je dat je een kat zo ver krijgt om foto's te maken van de dader? Tong uitsteken

Laatst nog zoiets vreemds. We zitten nog half in een verbouwing, dus ligt er liggen wat brokken puin en wat hout aan de rand van de oprit tegen de bosjes, staat er opeens een accu bij. Verward Ja, ok, het is een beetje een zootje, maar om er vervolgens wat bij te gaan zetten?! Echt asociaal. Ik denk dat we die maar een keer 's avonds naast de afvalcontainers voor de bovenhuizen zet, want ik ga hem echt niet naar het grof vuil brengen, dan moet ik nog betalen ook.