Wat doen jullie als je je verveelt??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:08

meis_lief schreef:
@ tessebes, omdat ik 17 ben, geen afgeronde opleiding heb(alleen HAVO), niet echt werkervaring, en ik wil een vaste baan voor minstens een jaar...


Ik werk vanaf mijn 15e en er is genoeg te vinden voor mij. Je kunt natuurlijk geen eisen stellen als een 'vaste' baan voor een jaar. Als je een baantje hebt is dat toch goed? Een vriendin van mij is 18 en zij werkt al ergens sinds haar 15e, 3 jaar dus. Als ze maar 1 jaar had willen werken dan had ze gewoon kunnen stoppen na een jaar. Zoiets kan je toch ook doen? Lijkt mij niet zo'n probleem. Werkgevers gaan er vaak niet van uit dat de meisjes van 17 die ze aannemen jaren blijven hoor.
Laatst bijgewerkt door DominiqueDG op 02-07-04 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:08

meis_lief schreef:
@ tessebes, omdat ik 17 ben, geen afgeronde opleiding heb(alleen HAVO), niet echt werkervaring, en ik wil een vaste baan voor minstens een jaar...


Succes in deze tijd. Knipoog Misschien moet je genoegen nemen met wat minder en toch proberen wat ervaring op te doen, zodat een vaste baan er op de langere termijn wel in zit.

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:09

Tessebes schreef:
Succes in deze tijd. Knipoog Misschien moet je genoegen nemen met wat minder en toch proberen wat ervaring op te doen, zodat een vaste baan er op de langere termijn wel in zit.


Dit bedoel ik dus, alleen kun jij het korter verwoorden Haha!

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:10

het maakt me op zich niet zoveel uit watvoor baan het is, maar ik heb volgend jaar geen studie en zal toch de huur moeten betalen en af en toe wat eten zou ook wel handig zijn. Met alleen een bijbaantje red ik dat niet...

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:13

Dat probleem heb ik ook, van bokken heb ik nu op een gegeven moment wel een zeer hoofd, alle boeken uit mijn boekenkast heb ik nu al wel eens gelezen, kamer heb ik gisteren en eergisteren al opgeruimd.

Mijn moeder heeft geen klusjes meer voor mij, op msn is zowat niemand online en ik heb geen eigen- of verzorgpaard. Video's ken ik zowat ook allemaal, op t.v. zijn alleen maar herhalingen.

Wat moet ik nu doen? Verward Verward Verward

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:54

meis_lief schreef:
het maakt me op zich niet zoveel uit watvoor baan het is, maar ik heb volgend jaar geen studie en zal toch de huur moeten betalen en af en toe wat eten zou ook wel handig zijn. Met alleen een bijbaantje red ik dat niet...


Ja ja, je wilt wel werken, maar dan wil je wel gelijk een contract voor minimaal een jaar, terwijl je geen ervaring en alleen havo hebt. Ik denk dat je het meeste kans hebt bij de supermarkt, maar verder...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:09

meis_lief schreef:
het maakt me op zich niet zoveel uit watvoor baan het is, maar ik heb volgend jaar geen studie en zal toch de huur moeten betalen en af en toe wat eten zou ook wel handig zijn. Met alleen een bijbaantje red ik dat niet...


Je kunt wel in ieder geval je goede wil tonen en aanpakken wat je krijgen kunt. Problemen met het betalen van de huur kun je voorkomen door huursubsidie aan te vragen. Mocht je echt niet aan werk kunnen komen kun je alsnog beslissen om met een opleiding te beginnen. Maar dit klinkt echt alsof je te beroerd bent om je nest uit te komen voor een "minder" baantje.

Ik heb een kennis die een universitaire opleiding had afgerond en ook niet aan werk kon komen. Hij werkte bij een tankstation en is via die baan aan ander werk gekomen.

Als je thuis zit wachten tot er iemand om je komt vragen kun je het wel vergeten. Stort je in het arbeidsleven, en wie weet waar je binnen de kortste keren beland....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:30

voor minder geschoold personeel word echt nog geschreeuwd
Alleen is het vaak vroeg opstaan en hard aanpakken
en daar voelen sommige mensen zich te goed voor Lachen

maar ik doe al vanaf mijn 16e ongeschoold werk in de tuinbouw
mijn vriendje ook Lachen
en kijk maar eens in mijn onderschrift wat je daar toch mee kunt doen Haha!

Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:14

Ik verveel me eigen als ik me verveel;) Als ik iets ga doen verveel ik me niet meer Haha!
Nee meestal ga ik paardrijden of met onze dieren spelen/verzorgen. Of naar vrienden. Ehmm.. Veel op de pc. Tjah ehh.. ik verveel me eigenlijk ook te vaak Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:23

Tessebes schreef:
Bijbaantje zoeken?

Er is hier nergens werk te vinden in het Noorden. >;)

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:31

Sammm ik ben het met je eens! En het is echt niet zo dat ik te beroerd ben om iets te gaan doen ofzo, maar zelfs de supermarkten zitten vol hierzo!
@ cassidy, huursubsidie kan ik niet aanvragen, ik huur een kamer, heb gene eigen voordeur en de verhuurder woont bij mij in huis.