Pendelen, vragen en iets raars...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:48

orri schreef:
Overigens werk ik nog steeds liever met Tarot Knipoog Tarot kaarten zijn geen echte toekomst voorspellers, een jaar is het langst vooruit, maar meestal ligt het tussen de 3 wk en 3 maanden in dat hij inzicht geeft. Het zijn inzichtkaarten.


tarot kaarten vind ik ook kei intressant maar ik snap er niks van Verward

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:19

Zo, morgen is de grote dag. Drie mensen in dit topic hebben met pendelen voorspelt dat het huwelijk morgen op de een of andere manier niet doorgaat. Ik ben benieuwd.

Als ze nou gewoon trouwen, zullen we dan afspreken dat pendelen onzin is? Haha! Schijnheilig

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:41

volgens mijne gaat hij ook niet trouwen Lachen

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 10:09

okee, we zullen het zien.
eerlijk gezegd geloof ik er normaal gesproken in dat pendelen de waarheid is....

dat zijn dan 4 mensen... Tong uitsteken

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 10:11

gaat hij vandaag (niet) trouwen dan?
om hoelaat?

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 12:56

Hmm ik weet dat ik toch wordt afgeschoten om mijn mening... Maar jullie zijn echt gevaarlijk bezig... Het lijkt zo onschuldig en sommige van jullie doen alsof je er alle verstand van hebt. Maar ik praat over een paar jaar nog wel eens met jullie, eens kijken hoe je dan in je vel zit...

Ik twijfel niet aan of het onzin is dat pendelen of niet, want het is geen onzin, ook al kloppen die antwoorden niet altijd. Maar je laat krachten toe in jezelf die je beter niet kan toelaten, want hoe vaker je pendelt, hoe meer 'macht' je die krachten geeft. En nu controleer je hen nog... Maar je weet echt niet hoe snel die rollen gaan omdraaien. Ik praat uit ervaring, ik heb een hoop meegemaakt op dit gebiedt. En tarotkaraten en glaasje draaien is natuurlijk nog gevaarlijker, maar pendelen heeft op den duur hetzelfde effect.

En ja ik wordt nu wel voor gek uit gemaakt door een aantal voor jullie, nou goed, dat mag, maar als je er straks echt van wakker gaat worden, denk dan hier maar eens aan terug.

En trouwens, in jullie achterhoofd weet je dat het gevaarlijk is. Het wordt zelf gezegd 'als je een naar gevoel krijgt, ga snel wat anders doen, tv kijken ofzo, en zorg dat je niet alleen bent'. Dat zeg toch al genoeg? Als dat het risico is van wat je doet, dan moet er toch een lampje gaan branden? Het is hetzelfde als je hand boven het vuur houden en steeds weghalen als het te heet wordt... Op een gegeven moment raak je gewend aan de hitte, dan voel je het niet meer en voordat je het weet verbrand je.

Dus doe wat je niet laten kan, maar ik denk dat het verstandiger is om al die 'duistere' zaakjes achterwege te laten. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 13:29

Ik verklaar je niet voor gek
want er zit wel wat in

maar ik heb ff een vraagje
Ik doe aan mediteren, ik zie dan ook overleden mensen, bv mijn gidsen
Is dat dan ook gevaarlijk?
persoonlijk vind ik van niet, geeft me juist een erg fijn gevoel en ook kan ik hun vragen stellen.
Hoe denken jullie (jij) daarover dan?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 13:39

Dat vind ik hartstikke mooi Kawa als je dat kunt. Ik ga met meditatie meestal naar mijn krachtplek en krachtdieren. Gidsen heb ik op andere wijze contact mee Lachen Reiki heeft erg geholpen om bepaalde dingen op hun plaats te kunnen zetten. Contact met je gidsen is ook fijn.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 13:45

Mijn Tarotkaarten hebben voor mij niets te maken met hogere machten die mijn leven gaan beheersen hoor. Elke kaart die ik trek, trek ik zelf, vanuit mijn onderbewuste. Niets duisters aan, puur mijn eigen verborgen ikje die me weleens wat zinnigs te zeggen heeft Knipoog

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 13:52

Tarotkaarten zijn inzichtkaarten, het is meestal wat jezelf al weet, alleen helpen de kaarten het verduidelijken. Ik doe ook leggingen voor anderen Lachen het is echter wel zo dat de uitkomst niet vast ligt en je dus ook niet moet gaan leven naar wat de kaarten zeggen, het is inzicht het is een optie...

Duhelo

Berichten: 28595
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 16:15

orri
kun je dat leggen ook doen zonder dat je de persoon kent of zelfs maar gezien hebt?

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 16:53

Binnenland

za 10 jul 2004, 10:57
Heesch en Geffen vieren huwelijk Van Nistelrooij
HEESCH - Onder luid gejoel zijn Ruud van Nistelrooij en Leontien Slaats in een witte Rolls-Royce versierd met roze en witte rozen zaterdagochtend aangekomen bij het raadshuis van Heesch. De stervoetballer trouwt daar voor de wet.

(bron: Telegraaf)

Helaas jongens, alle pendels kunnen in de kliko. Op www.telegraaf.nl staat een foto als bewijs Tong uitsteken

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:50

Inmiddels is hij ook in Geffen voor de kerk getrouwd.

Misschien was dat het probleem wel, dat de geesten het opvatten als de vraag: "Trouwt Ruud van Nistelrooij 1 keer?" "Nee, twee maal." Clown

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:15

dutske schreef:
orri
kun je dat leggen ook doen zonder dat je de persoon kent of zelfs maar gezien hebt?


Wel zonder de persoon te kennen, maar dan vraag ik een goede foto om te zien, zodat ik me daar op af kan stemmen.

@MargaV, misschien hadden ze moeten pendelen of hij vandaag voor de wet ging trouwen Tong uitsteken

Machie

Berichten: 16025
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:31

vamp schreef:
Ik weet nu niet of we het over hetzelfde hebben, ik bedoel dat je een dingetje dat voor jou veel waarde heeft aan een stukje touw of een kettinkje moet hangen, en dan een ja of een nee vraag moet stellen.
en dan gaat het bij ja, van links naar rechts ( bv) en met nee van voor naar achter...



Alleen mn paard heeft voor mij veel waarde, maar daarmee kan het zeker niet? Tong uitsteken

Verder ken ik dit hele principe niet, maar kan ik wel vertellen dat ruudje vandaag getrouwd is Knipoog

Ayasha
Blogger

Berichten: 58042
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:40

ik zou het wel eens 1 keer willen proberen...gaat het met een sleutel?

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:45

Ik heb vroeger wel samen met een vriendin gependelt. Dat deden we dan als ik bij haar logeerde (we woonden destijds 10 minuten fietsen bij elkaar weg, maar 't was zo gezellig he...). We hadden dan 2 bedden met de hoofdeinden tegenelkaar maar wel met een nachtkastje er tussen. Dan zaten we dus in kleermakerszit tegenover elkaar. We hadden allebei een zilveren kettinkje om. Zij een met een paardje eraan en ik een met geloof-hoop-en liefde. We schreven dan een vraag op het papier met 2 antwoorden er onder. Als de pendel in beweging kwam en rondjes bleef draaien wist ie het antwoord niet en als ie over het linker antwoord ging 9in een rechte lijn) dan was het dat antwoord en over het rechter antwoord die. We begonnen ook altijd met een eenvoudige vraag (onze naam). Verder bleef het eigenlijk altijd met eenvoudige dingen: haal ik mijn proefwerk (want ik had er natuurlijk te weinig voor geleerd) en krijg ik verkering met die en die (helaas gaf ie het verkeerde antwoord).
Verder heb ik er eigenlijk niets mee gedaan. Vond het erg spannend, maar ook erg vreemd om het bedeltje te zien bewegen, terwijl je je hand toch echt stil hield. Als je daarna het bedeltje gericht in beweging bracht zag je je hand echt bewegen, tijdens het pendelen bleef ie stil. Ik vond het uiteindelijk toch wel erg eng, en ben er dus mee opgehouden. Ik heb eigenlijk geen flauw idee of mijn vriendin het daarna nog vaker heeft gedaaan. (Volgens mij niet, we deden het altijd als er iemand bij was (een van ons dus), dat vonden we toch safer).

Duhelo

Berichten: 28595
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:47

[quote="machie"]Alleen mn paard heeft voor mij veel waarde, maar daarmee kan het zeker niet? Tong uitsteken
quote]

ik zie je al zitten, met een kettinkje mt je paard eraan Haha! Haha!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:48

pharagirlke: Als het een klein, niet al te zwaar sleuteltje is moet het kunnen. Persoonlijk vind ik het het safest als er iemand in huis is (dus evt de deur van je slaapkamer open laten). Mijn vriendin heeft destijds boeken uit de bieb gehaald, en volgens mij zei zij toen dat het van zilver moest wezen, maar of dat echt zo is?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58042
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:57

mijn broer is thuis samen met zijn lief...dus
ik heb een sleutelhangertje genomen dat ik van mijn broer gekregen heb toen hij weg ging. (voor een tijdje) ik heb het net even geprobeert. en ik moet zeggen dat hij toch verschillende antwoorden gaf die ik niet verwacht had. bij mij was van links naar rechts ja. rondjes nee en geen antwoord van voor naar achter.

mijn broer gaat niet trouwen met zijn huidig lief
ik ben wel degelijk 13 en noem kathleen heb 5 honden
toen ik vroeg of ik pharaon weg moest doen wanneer ik te groot werd zei ie nee Lachen
en dat was wat mijn keuze eigenlijk was...ik twijfelde alleen nog Lachen
ik vroeg of ik hem kon vertrouwen en toen antwoorde ie ja Lachen
het was raar hoe dat ie afwisselend van rondjes draaien naar van links naar rechts zwengelen ging! maar ik kreeg geen slecht gevoel! integendeel zelfs...

Machie

Berichten: 16025
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 04:59

dutske"]
[quote="machie schreef:
Alleen mn paard heeft voor mij veel waarde, maar daarmee kan het zeker niet? Tong uitsteken


ik zie je al zitten, met een kettinkje mt je paard eraan Haha! Haha!
[/quote]

ja, en dat paard maar van links naar rechts dartelen *LOL* Want het gras 3 m verder op is altijd lekkerder Knipoog

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 09:26

Het hoeft geen zilver te zijn Lachen Ik heb een koperen en tegenwoordig werk ik veel met een stenen pendel een Unakiet, die werkt voor mij fijner.

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 13:13

Ik heb ook gependeld.
Ik vond het een rare ervaring, ik was wat zenuwachtig maar ik vond het bovenal leuk om te doen en te zien hoe de pendel antwoord gaf. Ik vroeg wat 'ja' was, dat was van links naar rechts, 'nee' was rondjes draaien en 'geen antwoord' was stil blijven hangen. Ik heb eerst voor de zekerheid gevraagd of ik Felice heet ('ja'), of ik 14 jaar ben ('nee') en of mijn broer Wouter heet ('ja') en daarna de vragen waar ik geen antwoord op weet. Ben ik gelukkig? Nee. Kan ik gelukkig worden? Ja. Is het goed voor mij om te pendelen? Geen antwoord. Is het beter dat ik nu ophoud? Geen antwoord, maar ik ben er daarna toch maar mee gestopt Knipoog

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:11

Citaat:
ja, en dat paard maar van links naar rechts dartelen Want het gras 3 m verder op is altijd lekkerder

'Als ie links gaat is het ja, gaat ie rechts grazen is het nee'

Haha!

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:42

Ik heb een tijdje gehad dat ik het overal gebruikte dat pendelen, en ik geloof niet eens in geesten en die reutemeteut Scheve mond:)
En toch lukte het altijd in de klas als een docent mij een vraag stelde
'Wacht even mn ketting pakken' en dan had ik t nog altijd goed ook Haha!
Maar op het laatst ben ik ermee gestopt, waarom weet ik zo niet. Dus onzin dat het slecht is ofzo, pendelen is heel onschuldig, lijkt mij!!
Glaasje draaien vind ik weer wat anders, dat vind ik ook gevaarlijk, zou ik es doen met mn vreindinnen maar gelukkig heeft mn moeder ons tegen gehouden!