Miep heeft niet in het ziekenhuis gelegen.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12085
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 00:51

Het was volgens mij inderdaad een herhaling, ik heb ooit zo'n moeder in het echt mogen meemaken toen mijn jongste in het ziekenhuis lag, dat bespaar je jezelf liever.

Maar mijn opmerking was eigenlijk best serieus. Dit geval zal echt niet op zichzelf staan, er zullen er wel meer zijn die via het medium wat internet heet aandacht d.m.v. het faken van ziektes voor zichzelf opeisen.

Münchhausen was een baron uit een boek (ik heb het maar kan het niet vinden en weet de auteur helaas niet). Naar hem is Münchhausen en Münchhausen by proxy dan ook vernoemd.
Sinds het internet is er een nieuwe mogelijkheid. Geen aandacht vragen meer bij ziekenhuizen en artsen maar via het internet. Lijkt me een intessant onderzoeksobject voor een afstudeerscriptie. Alleen: zie ze maar eens te vinden want toegeven zullen ze evenmin als de mensen die zichzelf verwonden om aandacht te krijgen of de mensen die hun kinderen verwonden om zo aandacht te krijgen.

Deze Miep heeft met haar fake-verhaal nogal wat mensen emotioneel geraakt en ik kan niet geloven dat Miep zo speciaal is dat ze als enige hierop gekomen is. Voorkomen kan je dit niet. Zie het maar eens te controleren maar misschien is het toch iets om alert op te zijn, juist omdat het mensen emotionele schade berokkent. Meestal niet vergaand want ik ben ervan overtuigd dat Miep op den duur in de vergetelheid raakt maar vervelend is het wel.

De enige die Miep kan helpen is Miep zelf maar daar heb ik een hard hoofd in om eerlijk te zijn. Begrip en medeleven heb ik voor veel mensen maar voor dit kan ik dat niet opbrengen helaas.

Miep: ik wens je inzicht in jezelf toe en ik hoop dat je ooit op een dag aan jezelf kunt toegeven dat wat je doet niet gezond is. Niet voor jou en niet voor de mensen die je erbij betrekt. Zoek alsjeblieft hulp voor je meer mensen kwetst en pijn doet. De aandacht die je op deze manier vraagt is vergankelijk en daarna gaan mensen van je walgen. Aandacht krijgen kan ook op een andere manier die veel leuker is namelijk door gewoon jezelf te zijn, dat is interessant genoeg. Medelijden krijgen is geen aandacht voor jou maar puur medelijden en daar heb je niets aan. Zorg ervoor dat mensen je waarderen om wie jij bent en geloof in jezelf.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 08:23

Heike schreef:
Helaas met een kleine leugen. Ze is niet in het ziekenhuis geweest. Dat heeft het ziekenhuis bevestigd.



Goh dat verbaasd me nu helemaal niks dat ze zo'n mail nog met leugens erin verstuurd.. Scheve mond Schijnheilig

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:18

Mexx2"]
[quote="Lindy schreef:
En daar is vanavond of morgenavond een programma over op tv


dat was gisterenavond op de brt!
[/quote]

Gisteren was het er ook op, maar goed dat maakt ook niet zo veel uit

Stinkmodder

Berichten: 7976
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:31

Misja schreef:
Dit topic gaat nergens meer over...

Inderdaad...

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:37

Ja dr mag van mij nu wel een slotje op..
Maar de week is bijna voorbij Lachen

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 13:46

dat zei ik al tien blz geleden Verward

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:03

Huh had je dan precies t zelfde gezegd Pearl_tje?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:05

Als iedereen blijft herhalen dat er een slotje op kan dan gaat het topic idd nergens meer over... Rolleyes

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:10

Pervinco schreef:
Als iedereen blijft herhalen dat er een slotje op kan dan gaat het topic idd nergens meer over... Rolleyes


Daarvoor ook al niet meer.. Er wordt weer heerlijk gespeculeerd hier moet ik zeggen..

Trouwens.. iemand die een ban heeft, kan die wel nog gewoon alles lezen? En PB's enzo? Alleen niet meer reageren, toch?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:12

PB's kan hij of zij niet lezen, daarvoor moet je inloggen en dat kan dus niet meer. Meelezen kan wel nog...

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 15:34

Jeetje, zit gewoon bijna de hele week op bokt en zie nu pas dit topic Verward

Heb net als iedereen meegeleeft, en kan echt niet voorstellen hoe je zo iets kunt verzinnen...

Toch knap dat ze dat zo lang heeft vol kunnen houden, met die berichtjes van haar 'moeder' tussendoor klonk het toch echt wel geloofwaardig...
(niet knap in het opzicht dat ik er bewondering voor heb, moge dat duidelijk zijn! voor het strak verkeerd word opgevat ofzo)

Begon eerlijk gezegd pas te twijfelen toen ze begon over die paardrij stage die ze ging doen. Kon niet geloven dat haar ouders haar toestemming zouden geven...

Word erg triest van dit soort mensen, door haar worden er mensen straks weer niet geloofd terwijl ze echt wat hebben.

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:06

Ik begreep al niet waarom er geen kaartjes naar een ziekenhuis konden verstuurd worden waar Miep in zou liggen... Scheve mond
Verder heb ik hier geen nuttige bijdrage meer aan.....

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 17:11

tiz en het blijft allemaal errug appart!!

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:14

Ja heeeel appart....

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:40

Niet apart maar raar Knipoog

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:45

Ja jongens, nu weten we het wel.

Nu graag nog wat zinnigs melden graag en niet alleen maar reageren om het reageren...

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:52

beter al komt hier dus gewoon een slotje op....

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:42

Ojee wat naar voor miep dat ze deze leugens verteld... Wat zal die balen van zichzelf zeg. En iedereen voelt zich natuurlijk bedonderd, maar het is en blijft internet...
Ik had vroeger een vriendin die ook vanalles verzon, ook best heftige dingen, zoals dat haar vriendje (die dan elders woonde) omgekomen was door een auto-ongeluk en dat zij dat gezien had etcetera... Ik kwam erachter dat alles gelogen was, omdat mijn vader er met haar ouders over gepraat had dat het zo erg voor haar was geweest. En die wisten natuurlijk van nix!! Die avond stond ze jankend voor de deur, ze had alles verzonnen, dat was het begin van het eind van de vriendschap.
Maar toch sta ik ook stil bij wat iemand beweegt om iets te verzinnen, wat zou er achter zitten, wat drijft diegene... Jaja niet voor nix hulpverlener he Knipoog Ik hoop dat Miep zo verstandig is om eens naar de psycholoog te stappen.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 00:22

SuperPepeijn schreef:
dat was dus mijn hele punt ook al. het is maar de vraag wie je hiermee een dienst doet, miep of de roddelsmullende-bokkers.

ik vraag me af of iedereen nu zo boos is op miep (want goed beschouwd is het verzinnen van iets nou echt zo bijzonder niet), of op zichzelf, omdat ze erin getrapt zijn.


Ja, ik ben boos op Miep dat ze dit heeft gedaan.
Zeker met in mijn achterhoofd Dorine en nog zoveel andere mensen die gevochten hebben voor hun leven. Die wel echt steun nodig hebben gehad.

Ik ben niet boos op mezelf dat ik t geloofde. Nee, ik zal ook altijd dit soort verhalen blijven geloven. Zoiets wil je niet verzinnen.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 00:55

jeetje ik lees het nu ook pas, toevallig via een ander topic.

Wat erg dat je zo mensen kan bedriegen, niet normaal meer. Ik leefde ook erg mee en dacht ook vaak eraan hoe het sommige mensen toch kan tegen zitten.
Denk ook niet dat dit de laatste keer is, zeker niet als je al leest dat dit al zo'n 3 jaar aan de gang is.

AnneliesB

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:47

Ik heb wel eens wat van haar gelezen en ik vond het soms ietwat ongeloofwaardig. Eerst kreeg ze nog een longbloeding ofzo en daarna mocht ze al fijn met haar broertje naar huis.

maja01
Berichten: 177
Geregistreerd: 21-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 11:49

Tja wat kun je ervan zeggen... iedereen heeft zo zijn eigen manier om in de belangstelling te willen komen.. Ben nooit zo snel boos op mensen die dit doen ook al heb je ze gesteund en met ze meegeleefd etc. meestal schuilt daar toch echt een bezonder ongelukkig persoontje achter.. anders doe je dit niet natuurlijk.. maar zeg er wel bij dat het nooit vrienden/ of vriendinnen van mij zullen worden want je moet elkaar toch wel kunnen vertrouwen... vindt wel dat ze nogal aan de 'schandpaal' wordt genageld en vraag me af of dat nodig is...

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:16

zo ik lees dit topic nu pas Verward moet toch wat vaker die stickie`s bekijken!
ik schrik hier echt van joh heb vet met haar mee geleefd, gereageerd in haar topics, het er met mijn moeder over gehad hoe erg het wel niet was en dan blijkt het allemaal een leugen te zijn! best erg zeg dat je zulke dingen kunt verzinnen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:39

Ik heb ook zo'n vriendin gehad. ik zie haar nu nog wel eens..
Toen met die vuurwerpramp en Enschede, was er een tante van haar omgekomen en ze had heel erg veel verdriet enz.
Dus ik vertelde dat aan mn moeder (haar ouders en die van mij kennen elkaar goed) en die belde haar moeder op om te condoleren Bloos!
Ik bedoel, het zou toch haar zus zijn of die van haar man...
Maarja, het bleek dus helemaal niet waar te zijn. Achteraf heeft ze dat toegegeven en ze zei dat ze heel veel spijt had.
maar voor haar was het een soort verslaving geworden, het leek zo makkelijk!

Later heeft ze nog veel vaker gelogen over vriendjes e.d.
en pas hoorde ik dat ze iemand heeft verteld dat ze zwanger was, was ookal (gelukkig voor haar) niet waar.. Tjonge..
Ze is mijn hartsvriendin geweest, maar na dat van Enschede kon ik haar echt niet meer vertrouwen!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:50

Dat iemand dat doet zegt waarschijnlijk al genoeg, dus extra afstraffen lijkt me geen zin hebben.

Have mercy, Boksters!