Homo’s taboe vrij? Of schijn bedriegt…

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Herken jij je in deze (wellicht onbewuste) houding tegenover homo-seksuelen?

Ja, ik zou zoals die moeder kunnen reageren
12 (9%)
Nee, ik zou op beide situaties hetzelfde reageren
99 (74%)
Ik ben zelf homoseksueel, maar herken de situatie
3 (2%)
Anders, graag een toelichting (eventueel per PB)
19 (14%)

Totaal aantal stemmen: 133


meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 17:20

Wat ik net las bij Guinevere, dat de oma's er problemen mee hebben. Dat kan ik nog wel begrijpen. Ze zijn heel anders opgevoed. Mijn oma had dat ook heel erg, maar van haar kon ik het zeker begrijpen. Ze was verloofd voor de oorlog en heeft de hele oorlog op haar verloofde gewacht, maar toen hij terug kwam ging hij er vandoor met een andere vent! Tsja....

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:09

Heey Snowdon,

Ik vind ook dat mensen een beetje banketstaaf doen tegenover homo's.
Ik vind eigenlijk dat je "mannelijke" en "vrouwelijke" homo's hebt. Bij mannelijke homo's merk je het helemaal niet, en ze zien er vaak nog goed uit ook Knipoog
Maar vrouwelijke homo's.. daar stoor ik me soms een beetje aan. Ze lopen zo overdreven "vrouwelijk" met van die handjes enzo.. Dan kan ik nog wel eens denken "asjeblieft zeg.."

Verder vind ik gewoon dat iedereen zelf moet weten welke aard hij heeft!

OK dan!

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:11

Heey geinig hahahaha!! "Banketstaaflig" hihihi ...

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:32

Wat dus eigenlijk niet zo leuk is, Cadish. Toch heb ik het ook wel hoor, bij zulke mannen. Maar wat doen ze nu fout? Waarom moeten ze hetzelfde doen als iedereen omdat dan hun 'homo-zijn' niet zo opvalt (en zijzelf niet zo opvallen). Lastig wel...

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:46

Ik heb anders ingevuld.
Omdat ik gewoon niet weet hoe ik zou reageren, het liefst reageer ik op de 2e manier, maar mss als ik het echt zou zien wel heel anders reageer.
Ik ben ook nog maar 14 jaar en heb nog geen kinderen, dus ik zou het niet weten!

Ja en weetje wat eigenlijk ook heel banketstaaf is, maar wat ik meestal wel doe (en anderen)
Dan hebben we het over een jongen en geven we onze mening erover, en dan is het soms wel: ja ik vind hem wat een homo.
En zoiets vat je dan snel negatief op.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:27

Ik zou het gemeen vinden anders te reageren....
iedereen is zoals ie is....
En tuurlijk het zou in het begin wennen zijn, tuurlijk is het even raar om aan het idee te wennen...
Maar dat is zeker geen reden om zo te reageren....vooral niet als het je zoon of familie is.....Als ze er niet tegen kan had ze blij moeten zijn dat de zoon het netjes in zijn kamer doet
Ik vind het zoeizo onredelijk....ik vind het gewoon normaal....mijn oom is homo..boeiend, een vriendin van me is lesbi en heft nu een vriedin en als ik zie hoe gelukkig ze is *LOL* Ik ben ontzettend blij voor haar dat hun elkaar zo gelukkig maken.... OK dan!
Hun zijn ontzettend aardig en verder niet anders dan anderen, alleen heeft ieder zijn eigen voorkeur en ik vindt dat iedereen zich daarbuiten moet houden en niet mee moet bemoeien...

Sorry hoor, maar ik zou ontzettend blij zijn voor mijn zoon als hij toch zo gelukkig is!!

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:42

Ja het is ook gemeen zo te reageren.
Maar het is zo onbekend, zo vreemd. Ik vind het erg flauw van mezelf om me er zo van af te zetten. Maar in mijn omgeving ken ik niemand die homo is. En ik heb niks tegen homo's

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 04:30

ben net terug van een Gay-feest in de Gigant (zaal in Apeldoorn).

was echt geweldig! Ik was een van de weinige mensen die niet helemaal homo of lesbi was (ik was met een vriendin die bi is), maar ondanks dat heb ik me er prima vermaakt!
De sfeer was heel gezellig, veel gemoedelijker dan in normale club en op normale feesten, 't leek wel een grote blije famillie Lachen
Iedereen was gewoon gelijk, blij vrolijk enz. gewoon lekker ongeneerd dansen met z'n allen, geen ruzie's of boze mensen als iemand een biertje per ongeluk over de ander liet vallen, geweldig gewoon.
zouden de 'gewone' mensen nog wat van kunnen leren...

heb trouwens ook helemaal geen last gehad van vrouwen die mij zomaar in mijn kruis grepen hoor Knipoog

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 06:12

Ik heb niks tegen homo's, maar als 1 van mijn kinderen homo bleek te zijn, zou ik eerlijk gezegd toch wel even moeten slikken. Waarom precies kan ik niet zo goed uitleggen, maar het is eelijk gezegd wel zo.


Daarna zou ik er zeker geen probleem van maken, maar ik zou in het begin toch wel iets hebben van 'jeetje' Scheve mond

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 11:28

Ik vind het helemaal geen probleem dat iemand homo is, maar ik hoef het niet te zien. Dat is bij heterostellen overigens net zo! Ik zou in beide situaties reageren zo van hallo, moet dat nou! Toch vind ik dat van dat homostel nog netter, die den het achter gesloten deuren. Mijn punt is niet dat homo's geen homo mogen zijn, maar dat heel veel mensen meer laten zien dan dat ik wil zien!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 12:41

ik ken niemand die homo is... maar heb er absoluut geen moeite mee. Lesbich vind ik weer wat anders geen iedee waarom mischien omdat ik zelf vrouw ben... Verward zie liever 2 mannen zoenen en gezellig doen als 2 vrouwen... weet niet vind t gewoon geen plezierig gezicht, maar gun hun ook alle geluk van de weereld hoor... is gewoon een gevoel wat ik erbij krijg...

als mensen maar gelukkig zijn vind ik t prima... Als [***] later met een vriendin thuis komt ipv een vriend tja zou het er erg moeilijk mee hebben denk ik , maar als ze daar gelukkig mee is zal ik haar gewoon haar gang laten gaan... En haar vriendin beschouwen als mijn "schoonzoon" Knipoog

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 16:20

Debo schreef:
als mensen maar gelukkig zijn vind ik t prima... Als Noa later met een vriendin thuis komt ipv een vriend tja zou het er erg moeilijk mee hebben denk ik , maar als ze daar gelukkig mee is zal ik haar gewoon haar gang laten gaan... En haar vriendin beschouwen als mijn "schoonzoon" Knipoog


ik heb het wel eens gevraagd aan mijn moeder wat ze er van zou vinden, zei ze, nu hoop ik dat je met een leuke vent thuis komt en dan zou ik hopen dat het gewoon een leuke meid is Lachen

maar kan me wel voorstellen dat het even schrikken is, je hebt toch een "plaatje" in je hoofd over hoe je wil dat he zoon dachter gelukkig wordt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:43

Waterkippie schreef:
ik heb het wel eens gevraagd aan mijn moeder wat ze er van zou vinden, zei ze, nu hoop ik dat je met een leuke vent thuis komt en dan zou ik hopen dat het gewoon een leuke meid is Lachen

maar kan me wel voorstellen dat het even schrikken is, je hebt toch een "plaatje" in je hoofd over hoe je wil dat he zoon dachter gelukkig wordt..



hihi dan heb je je moeder vast erg laten schrikken met die vraag Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:51

Ik vind het meisje in het gegeven verhaal eigenlijk erger dan de jongen: hij trekt zich met zijn vriend terug en zij gaat openlijk op de bank zitten frutten. Ik hou niet van openlijk vertoon, noch van homo's, noch van hetero's. Ik veroordeel het gedrag van dat meisje en haar vriend dus eerder. Verder ken ik leuke mensen onder homo's. Maar ik weet verdomde goed dat er schijntolerantie heerst. Niet iedereen is even tolerant t.a.v. ze.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:51

Debo schreef:
hihi dan heb je je moeder vast erg laten schrikken met die vraag Haha!


hahah dat zal nog best wel eens kunnen *LOL*

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:07

Optie 2.

Ik vind het heerlijke mensen. Altijd lachen met ze!

Kan me wel voorstellen dat de moeder wel moeite heeft met het gegeven dat haar zoon homo is, want het "hoort" niet.

Ik denk dat de nieuwe generatie echter een stuk toleranter hierin gaat worden Lachen

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:21

Ik ben bang dat ik zo hypocriet ben om enigszins als de moeder te reageren..

In havo 4 had ik een hele goede vriend waarvan ik bij de ontmoeting al vermoedde dat hij homo was. Een paar maanden later heeft hij het me ook eerlijk verteld. Ik heb hier nooit moeite mee gehad, echter, de eerste keer dat ik hem met een jongen zag moest ik duidelijk slikken. Niet dat ik niet heel blij voor hem was, hij heeft het immers behoorlijk moeilijk gehad om 'uit de kast' te komen enzo. Alleen ik vind het moeilijk om ermee geconfronteerd te worden.
Echter, ik heb het er ook niet zo op om met een heterostel geconfronteerd te worden.

Dus aan de andere kant, ik zou in die zin als de moeder reageren dat ik een heterostel ook zou vragen dat ergens anders te doen. Maar een eigen kamer met gesloten deur geldt voor mij ook als ergens anders.

Ergens een beetje dubbele gedachtengang aan deze kant dus

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:28

Ik weet niet hoe ik zou reageren, ik moet heel eerlijk zeggen dat als ik 2 jongens (of meisjes) zie zoenen dat ik dan niet zoiets heb van goh fijn om naar te kijken, maar dat heb ik in iets mindere mate ook bij overige zoenende mensen. Maar wat jij omschrijft is dat jongen+meisje beneden zitten en jongen+jongen boven, dus als moeder zijnde hoef je er niet heen te gaan, of er naar te kijken of wat dus dat vind ik behoorlijk hypocriet, als je het liever niet ziet ok, maar ze zitten toch niet beneden, en die jongen+meisje wel...

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:54

ik vind dat we er in nederland nog lang niet zijn met het accepteren van homo's. Ik denk wel dat veel(niet alle) mensen er hun best voor doen.
maar toch is het, hoe hard we ook roepen dat het wel zo is, niet helemaal normaal (in de zin van, het is niet wat de meeste mensen doen, niet in het ideale plaatje passend, niks afkeurends mee bedoeld)
ik zie de moeder in het verhaal van topicstarter, gewoon als iemand die er aan moet wennen, maar wel van goede wil is. Ik denk dat het in zo'n situatie wel op zijn pootjes terecht komt

andere groep is de mensen die gewoon homofoob zijn, daar zou ik me niks van aantrekken.

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:02

Een liefde komt van 2 kanten. Een liefde, wanneer beantwoord, moet in mijn ogen geleefd worden. Ongeacht of de liefde, die in harten word gedragen, tussen 2 mensen van het zelfde geslacht leeft of tussen 2 mensen met beiden een ander geslacht.

Je hart maakt je wie je bent en dat hebben wij mensen aan de mens te accepteren.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:36

Ik heb op anders gestemd en per PB gereageerd

Denman

Berichten: 303
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:43

Jah hoor, een hele bekende situatie Bloos!
Het blijft zeker voor ouders moeilijk, omdat die toch vaak het "huisje, boompje, beestje" van hun kinderen verwachten Verward
Als dan één van de kinderen homo, lesbisch of biseksueel blijkt te zijn, zien hun plotseling de hele toekomst veranderen, voor zowel zichzelf als voor het kind. Ze gaan zich dan (net zoals hun kind) vaak zorgen maken over de reacties van andere mensen
Ouders moeten net zoals hun kind een "coming out" hebben, ze moeten leren om erover te DURVEN praten
Mijn ouders durven er nu over te praten en daar ben ik ook helemaal trots op OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:23

Ik houd gewoon niet van openbaar geklef, een kus(je) als begroeting, best geen probleem. Zodra het wat verder of langduriger wordt, nee dat hoef ik gewoon niet te zien, niet van een homokoppel of van een heterokoppel. Dat stel ik gewoon niet op prijs. Ik ga dan ook met Laui! mee dat ik dat ik dat ook niet in films etc. hoef te zien, dat soort dingen behoor je imo privé en voor jezelf te houden. Als je echt van iemand houdt, hoef je dat niet zo nodig aan de buitenwereld te bewijzen door openlijk uitgebreid te gaan vozen, zo denk ik erover, beperkt gezoen tel ik daar nog niet bij.

Verder denk ik wel dat het toch nog wel een beetje een taboe is, als ik een homo of lesbisch stelletje zie, kijk ik toch nog wel eens of ik dat goed zag. En vind het ergens ook een beetje raar, maar dat ligt aan hoe ik ben opgevoed, en hoe ik het ervaar. Ik gun ze het best, heb er geen problemen mee op zich, maar ergens, stiekem in mezelf vind ik het wel een beetje vreemd. En dat is gewoon hoe ik het voel.