Morgenmiddag extreem weer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:09

Aaargh!!!
Zeer gevaarlijk voor watersporters!! Bloos! Bloos!

En mijn vriend zit dus nu met zijn surfplankje op zee, de gek!Ben wel ongerust hoor! Huilen

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:10

Ik zit in een dilemma en jullie moeten me helpen Haha!
Timon zijn schuilstalletje staat zo'n 1,5 meter verwijderd van een boom.
Zal ik hem in de schuilstal doen emt het deurtje dicht? of open?

Hier waait het al wel een beetje en eht ziet er al een beetje grijs uit Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:13

buiten laten! een paard waait niet zomaar weg hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:14

hmm hier schijnt nu lekker de zon Haha!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:17

Rond 08.45begon het in de verte te donderen. Snel alle dure apparatuur losgekoppelt en netwerkkabels uit de routers getrokken. Toen ik naar buiten liep begon het te spatten waarna het rond 9.00 uur heel hard plenste, daarna kwam stralende zon. Toen kwam er wat wind er nu trekt het steeds verder dicht. Terwijl in de westelijke en noordelijke richting nog zonnig eruit ziet.

Hier begint het nu trouwens weer te plensen. Ben benieuwd of ik vanmiddag nog thuis kan komenm, ivm wonen midden in het bos. Dan tref je namelijk wel eens iets op je pad.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:19

Nou na heel wat regen en wind, is het nu windstil en schijnt de zon.

Moet eerlijk bekennen dat het weer me nu helemaal niet meer bevalt, dit is echt stilte voor de storm namelijk.

Morrie

Berichten: 22328
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:21

Citaat:
is het nu windstil


stilte voor de storm Schijnheilig

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:36

Hier schijnt de zon en is het bijna windtstil het heeft daarnet wel hard gewaaid. Wij zullen hier in twente wel weer niets meekrijgen. We krijgen bijna nooit iets mee van een storm of harde regen.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:38

Marieke_456 schreef:
Ik zit in een dilemma en jullie moeten me helpen Haha!
Timon zijn schuilstalletje staat zo'n 1,5 meter verwijderd van een boom.
Zal ik hem in de schuilstal doen emt het deurtje dicht? of open?

Hier waait het al wel een beetje en eht ziet er al een beetje grijs uit Tong uitsteken

Deurtje open....
Mocht de stal of boom wegwaaien kan je paard in ieder geval opzoij gaan....
rotweer....
en ik moet straks rijden en nog eentje gaan beleren....

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:40

snepje1 schreef:
Hier schijnt de zon en is het bijna windtstil het heeft daarnet wel hard gewaaid. Wij zullen hier in twente wel weer niets meekrijgen. We krijgen bijna nooit iets mee van een storm of harde regen.


Nog niet zo lang geleden reed ik langs een boerderij waar het hele dak vanaf gewaaid was. Dat soort windvlagen zijn vaak heel plaatselijk.

Maar als jij in Losser nu nergens last van hebt, dan staan mijn paarden in de Lutte ook mooi veilig Haha!

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:40

bakkie schreef:
Deurtje open....
Mocht de stal of boom wegwaaien kan je paard in ieder geval opzoij gaan....
rotweer....
en ik moet straks rijden en nog eentje gaan beleren....


Dat moet toch niet? Als ik jou was zou ik iig het beleren maar 1 dagje uitstellen

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:51

Nou, bij ons is het ergste voorbij denk ik (hoop ik) te zien aan de KNMI radarbeelden. Het heeft flink hard gestormd en de regen kwam met bakken uit de lucht, het was gewoon een grijs gordijn, je kon niet ver kijken. OOk met onweer en nog hardere windstoten (ongeveer windkracht 9) nu hopen dat wij het hebben gehad!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:10

miepmiep schreef:
En dat is dus precies wat er gaat gebeuren...
We blijven binnen, anders waaien we om! Haha!


soms is het best handig als je wat zwaarder bent

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:10

Hier is het aan beide kanten van de Berg al aan het spoken. De lucht is nog niet helemaal dichtgetrokken, er is nog wel blauw te zien. Maar het waait idioot hard en het regent.

Vanmorgen om een uurtje of half 11 ging het nog wel, ik dacht de paarden nog even droog buiten te kunnen zetten maar ik had ze net buiten en toen barstte het los. Als het goed is zijn ze nu net weer binnengehaald door een stalgenootje, hebben ze iig even hun benen kunnen strekken.

Weet niet of ik vandaag nog wel naar Almelo ga. Vanavond moeten een paar bekenden rijden, maar erg gezellig lijkt het me daar op het moment niet.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:14

Skipper schreef:
Nou, bij ons is het ergste voorbij denk ik (hoop ik) te zien aan de KNMI radarbeelden. Het heeft flink hard gestormd en de regen kwam met bakken uit de lucht, het was gewoon een grijs gordijn, je kon niet ver kijken. OOk met onweer en nog hardere windstoten (ongeveer windkracht 9) nu hopen dat wij het hebben gehad!


Ik vrees van niet, als je ziet wat er vanuit engeland nog aan gaat komen.. Nagelbijten / Gniffelen

petraaken

Berichten: 44221
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:17

Hier in Brugge waait het hard maar nog niet echt stormen en we hebben al een plensbui gehad vanmorgen voor de rest is het redelijk droog.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:20

Nu is het weer eventjes stil, windstil en het regent niet meer Verward
Raar hoor, nog geen minuut geleden was het hier hard aan het stormen, zo donker alsof het nacht was en nu breekt de zon weer een beetje door.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:21

Bij ons is t ook van dat aparte weer, eerst grijs en daarna keiharde regen, een half uur later stralend mooi weer, en vrij warm, wel een harde wind.. En na een uurtje begon t weer donker te worden en nu regent t best hard.. Scheve mond Hoop niet dat t veel erger gaat worden hier, maarja de kust he Scheve mond

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:25

Bij ons scheen vanochtend de zon. Het waaide wel al wat.
Nu begint het af en toe te regenen en hoor ik windvlagen tegen mijn raam aan slaan.
Maar volgens mij mag ik op zo'n moment blij zijn dat ik in Limburg woon en niet bij de zee.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:25

En het is hier nu ook begonnen *LOL*

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 13:25

De zwaarste storm (windkracht 10 met uitschieters naar 11) schijnt pas vanmiddag na 17.00 uur ons land te bereiken. Dit is dus echt stilte voor de storm. Vanaf Belgie komen er nu ook zware onweersbuien onze kant op.
Als het hier gaat onweren zal ik niet meer online zijn. Heb nu al twee keer blikseminslag meegemaakt en wil mijn pc's graag heel houden Knipoog

Radar:

Afbeelding

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:26

hier in brabant,vlakbij tilburg komt nu de storm..
het is buiten aardig grijs,en het donderd al een beetje,
soms waait het heel hard,en dan ligt alles stil..ben benieuwd..ben zo bang dat me paardjes iets overkomt !

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:27

Het is hier zwart en het plenst!!!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:29

NienkeBL schreef:
Dat moet toch niet? Als ik jou was zou ik iig het beleren maar 1 dagje uitstellen


Nee dat moet niet maar het is gelukkig in de binnebak daar......was ik even vergeten, bij ons op stal hebben we het niet zo luxe Haha!
Ja het beleren......eindelijk zouden we iets gaan doen en dan dit weer Boos! Boos! grrrr, ja is idd beter om uit te stellen...maar dat moet de eigenaar maar beslissen...

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:29

en het onweert... Boos!