Hond zwanger?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 00:12

Weet ik Monnik, mijn haren gingen even overeind staan.
Ik zou dan adverteren in een blad als Hondemanieren of op een kynologenclub, in ieder geval op een plaats waar je kunt verwachten dat mensen op de hoogte zijn van de opvoeding die komt kijken bij een hond.
Mond-op-mond reclame is altijd handig, vooral in de kennissenkring, want die weten van jou hoe je met dit bepaalde ras omgaat.
Veel succes, ben benieuwd of de papieren via de chip te achterhalen zijn.

Esther

Berichten: 4146
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 11:25

Van mijn hondje waren er maar 3 in nederland, dat waren nl. zijn broertjes die er net zo uitzagen als hij. Zijn andere broertjes en zijn zusje zagen er anders uit. M.a.w. mijn hondje was een bastaardje, maar is hij daarom minder als de thai's huppelehup van Lunatic? Ik heb er een hele leuke hond aan gehad, geen problemen omdat het een zogenaamd doorgefokte kwaliteitsrashond was.
Ik ben nu weer op zoek naar een hond, en weer wil ik een bastaard, gewoon een leuke hond zonder papieren, en al dat gezeur over rashonden en dat zijn staart maar zolang mag zijn en weet ik het allemaal kan me niet interresseren.
Suzanne veel plezier met je evt. puppies en ik denk dat er genoeg mensen zijn die niet perse een rashond hoeven te hebben en dat je ze snel genoeg kwijt bent. Ook niet raszuivere hondjes zijn leuk, en ze blaffen toch, dus zijn het toch ook honden? Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 23:52

Toch jammer dat mensen wat je schrijft verkeerd interpreteren... Ik heb absoluut niet gezegd dat je perse een rashond moet nemen. Ik vind alleen dat er zo verschrikkelijk veel honden in asielen zitten (allerlei rassen/kruisingen/bastaards), dus dat je niet voor de lol een nestje neemt en daar aan mee werkt. Ga naar verschillende asielen kijken, daar zitten hele leuke verkeerd begrepen honden, voor elk wat wils groot klein dik dun.
Ik heb ook een Dalmatier, dat lees je dan blijkbaar weer niet ofzo, die heb ik uit het DALMATIER IN NOOD-FONDS, omdat ik liever een herplaatsingshond neem dan een pup. De Thai Ridgeback is een onbekend ras (gelukkig!!!), omdat er zo weinig zijn kun je daar geen herplaatsingshond van vinden. Ik viel op het oosterse karakter van dit ras en het uiterlijk uiteraard, dus heb 2x een pup genomen. In Amerika worden ze wel herplaatst, als ik een van mijn honden niet meer heb, spaar ik voor een hond uit Amerika. Dan heb ik toch het ras waar ik op val, maar wel een die een tweede kans nodig heeft en geen pup.
Hopelijk snap je een beetje wat ik bedoel: ik ben dol op honden in alle kleuren en maten, vind alleen dat mensen niet zo moeten kijken naar rassen en pups.

http://www.dierenasiels.com

Hier staan ook ''onherleidbare bastaards'' op, erg leuk idee dat je daar ook naar kunt zoeken en niet alleen maar op ras Haha! .

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-01 00:49

Niemand zegt dat bastaarden minder waard zijn dan rashonden! Dat wordt er weer van gemaakt. Persoonlijk val ik op een bepaald ras en daar heb ik er dan ook een aantal van omdat het karakter mij heel erg aanspreekt. Het karakter van een bastaard is altijd afwachten. Ik zoek een karakter wat goed bij mij past en dat heb ik gevonden in de 2 honden die ik als pup gekrgen heb. Mijn 3de hond is een herplaatsingshond die ik met 14 maanden gekregen heb en toen was ik eigenaar nr. 5 en tevens de laatste eigenaar van deze hond. Btw ook een rashond. Maakt dat haar nou minder??????

Wat ik dan wel gek vindt is dat de mensen die hier het hartst roepen dat de afstamming van een hond er niet toe doet, maar wel de afstamming van hun paard vermelden......schijnbaar doet een afstamming er dan toch wel iets toe!

En het verhaal van de afstamming in dit topic is alleen aan de orde gekomen omdat Suzanne vertelde dat ze te horen gekregen had dat de papieren van haar honden zoek waren volgens de vorige eigenaar en dat ze van plan is deze via het chipnummer te achterhalen via het stamboek. Als mij dan opvalt dat er het een en ander niet klopt kan ik mijn mond dicht houden, maar kan ik Suzanne ook waarschuwen, zodat ze niet ineens op haar neus staat te kijken wanneer ze vol goede bedoelingen de papieren van haar honden probeert te achterhalen.