Welke kippen nemen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 17:51

Sammm schreef:
Een Krieltje heb ik al (mijn hamstertje heet Krieltje Knipoog ) Haha!


Och ja, dan wil je nu natuurlijk een ander soort Haha! Knipoog

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 18:10

Ik had vroeger een Rijnlander. Dat is een zwarte redelijk grote kip. We hadden een hoop eieren uitgebroed in de broedmachine. Ik had Veertje ( Cool ) geboren zien worden en moest en zou haar voor mezelf hebben. Ze zat altijd op mijn schouder tot ze te zwaar werd, toen ze nog kleiner was ook weleens op mijn hoofd (wat niet zo'n succes is als ze iets laten vallen). Ze kwam altijd meteen als ze me zag.

Ze is vechtend tenonder gegaan. Ze werd aangevallen door de hond... ik heb haar ring nu nog! Vriendjes zijn? (Jeugdtrauma Clown )

Zijdenhoenders zijn ook leuke kippen. Die hebben een blauwe huidskleur. En geen veren maar een pluizig vachtje. Ze zien er heel grappig uit en zijn lief van aard.
Afbeelding
Zijdehoender
en nog één

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 08:24

wij hebben 3 australorp krieltjes.

Kan ik m'n foto's naar iemand opsturen die heel goed is in uploaden? Schijnheilig

Het zijn leuke zwarte kipjes met een mooie groene gloed over hun vacht. Je kunt ze zo oppakken en ze rennen naar je toe als je in de tuin loopt Lovers Ik heb ze in de buurt van Apeldoorn gehaald. Die jongen zei nog dat ze pas een half jaar oud waren, en dat ze wel al af en toe een eitje hadden gelegd, maar vanwege de verandering van omgeving zou het wel een week of 3 kunnen duren voor het eerste eitje kwam. Komen we thuis, doen we de achterklep open, ligt er een eitje in de doos! Pling

Hoezo op je gemak! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 08:28

maudy schreef:
wij hebben 3 australorp krieltjes.

Kan ik m'n foto's naar iemand opsturen die heel goed is in uploaden? Schijnheilig

Het zijn leuke zwarte kipjes met een mooie groene gloed over hun vacht. Je kunt ze zo oppakken en ze rennen naar je toe als je in de tuin loopt Lovers Ik heb ze in de buurt van Apeldoorn gehaald. Die jongen zei nog dat ze pas een half jaar oud waren, en dat ze wel al af en toe een eitje hadden gelegd, maar vanwege de verandering van omgeving zou het wel een week of 3 kunnen duren voor het eerste eitje kwam. Komen we thuis, doen we de achterklep open, ligt er een eitje in de doos! Pling

Hoezo op je gemak! *LOL*

Relaxt ja. Cool Haha!

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 08:52

Wij hebben Hollandse kriel. Is één van de kleinste rassen. Zijn al 9 jaar nu (!!!) dus ze kunnen oud worden als je ze goed verzorgd. Ze zijn heel lief, en mooi. Fotoooo:

Afbeelding
Ja we hebben kippen en konijnen samen in één hok, gaat ontzettend goed OK dan! Ze zitten heel vaak samen met z'n allen op elkaar en naast elkaar.

Afbeelding

Lief hè! Mocht je wat willen weten nog, vraag 't maar![/img]

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 09:03

Die kipjes met als dat pluis en die pluizige pootjes die zijn zooo schattig. Lovers Die zijn ook best rustig volgens mij.

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 09:29

veer schreef:
Wij hebben Hollandse kriel. Is één van de kleinste rassen. Zijn al 9 jaar nu (!!!) dus ze kunnen oud worden als je ze goed verzorgd. Ze zijn heel lief, en mooi. Fotoooo:

[image]
Ja we hebben kippen en konijnen samen in één hok, gaat ontzettend goed OK dan! Ze zitten heel vaak samen met z'n allen op elkaar en naast elkaar.

[image]

Lief hè! Mocht je wat willen weten nog, vraag 't maar![/img]


Deze krieltjes hebben wij ook

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 09:32

Sybrechtjes! Krielkippen, hebben wij ook gehad! Zijn ontzettend mooie kippen. Ze leggen alleen kleine eitjes Haha!
Ik weet alleen de Nederlandse naam niet voor deze kippen Verward Ze hebben bruine veren met aan het uiteinde een zwarte streepje!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 00:14

Eén van onze zijdehoenders is 11!!! Kunnen dus ook heel oud worden Knipoog .

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 09:18

we hebben barnevelders, vind ik zelf een beetje lompe kippen Bloos
Maar zijn wle heels schattig Haha!
Heb even geen foto...

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:51

Er is een site waar je aan de hand van een aantal vragen een ras uit kan kiezen.
http://home.wanadoo.nl/kippengrabbelton/keuze/start.htm

En er is een site met kippenrassen en foto's van alle rassen:
http://home.wanadoo.nl/kippengrabbelton/keuze/start.htm

En een site met info over aanschaf en verzorging:
http://home.wanadoo.nl/gwosinga/

Ik heb zelf:
Hollandse kriel, Barnevelder, Marans, Auracuna en zijdehoender.

Hollandse kriel is een actief ras wat goed kan vliegen met een vrij goede leg
Barnevelder is een rustig ras met een goede leg
Marans is een rustig ras met een goede leg en een bijzondere eikleur
Auracuna is een beweegelijk ras met een goede leg en een bijzondere eikleur
Zijdehoenders zijn erg rustig en tam, maar leggen niet veel en worden snel broeds

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:57

faverolle
of brahma?

auracuna kunnen bij ons wel eens zotter doen, maar groen-blauwe eitjes zijn dan ook wel ies leuk Haha!

faverolle en brahma zijn rustiger .
als je van teddybeer kippen houdt, raad ik je die zeker aan!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 22:00

Weeeh, ik had 3 kuikentjes en nu ben ik er eentje kwijt.... heb ik daar zoveel moeite voor gedaan, gaan ze nog pleitos... Verdrietig

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 15:41

Ik heb vroeger een zilverpatrijskrielkip gehad, Jipje heette ze.
Ze was echt super tam. Liep vrolijk los door onze tuin te scharrelen en legde bijna iedere dag een ei. Ze deed het stiekum wel eens in de schoenenkast van de buren. Haha!
Ze ging mee als we met de boot op vakantie gingen. Mijn pa had een hok voor haar voor aan boord getimmerd. Het was net een hondje, zo goed als ze luisterde, als je haar riep Lovers
We kregen haar als klein kuikentje. Helaas is ze van de een op andere dag verdwenen Scheve mond We vermoeden door een roofvogel gepakt, die toen veel in de buurt zat Verward

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 16:08

Ik heb Zijdehoenkrieltjes. Nu ook kuikentjes zie onderschrift. Ze zijn harstikke tam en heel rustig.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 16:33

Ik houd van groot Haha!

Mocht ik ooit de ruimte hebben dan komen er Brahma's of grote Cochin kippen, ik vind ze zo geweldig.

Maar mocht je een goede daad willen doen ga dan eens naar een legbatterij, daar kun je ook kippen krijgen die voor de batterij niet geschikt meer zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 16:36

Cowgirl schreef:
Ik houd van groot Haha!

Mocht ik ooit de ruimte hebben dan komen er Brahma's of grote Cochin kippen, ik vind ze zo geweldig.

Maar mocht je een goede daad willen doen ga dan eens naar een legbatterij, daar kun je ook kippen krijgen die voor de batterij niet geschikt meer zijn.

Da's een goed tip! Als het hok klaar is ga ik dat zeker doen!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 16:39

Ik heb een, voor de keuring afgekeurde, hollandse kuifhoen. Eigelijk een sierkip, maar legt braaf elke dag een ei. Ze is kei lief, kan je zo aaien, kan je op je schouder zetten en tokt echt nooit. En boven alles: die heeft echt zo'n humor Haha!

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:14

wij hebben besloten ook wat kippies te laten tokken bij ons thuis, het worden of de brahma's of zijdehoenders!

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:25

Tomaatje heeft ook 8 kuikentjes
kweet alleen niet of ze die kwijtwil Knipoog
moet je haar maar ff pb'en