Vakantie Griekenland. Iemand tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:07

Sorane schreef:
Wij willen een appartementje huren en dus zelf voor eten zorgen.
Maar als ik hoor dat je voor 30 euro lekker kunt eten, valt het dus erg mee.
Ja we willen wat excursies maken inderdaad. Dingen als fotorolletjes hoeft gelukkig niet want ik neem mijn digi mee (dat tikt aan die rolletjes)


Excursies zijn idd behoorlijk aan de prijs. Daar doen wij dus standaard niet aan mee. Het is net zo leuk om zelf een scooter/jeep te huren en het eiland te gaan verkennen. Dat kun je beter niet via de hostess doen, wat dacht je van provisie?
Voor boottochtjes geldt hetzelfde, ook daar heb je niet een organisatie voor nodig die weer een deel geld opslurpt.

Als de nood aan de man komt kun je altijd een blik ravioli kopen en opwarmen, lekker goedkoop Tong uitsteken
Tussen de middag hebben een hoop restaurantjes ook aanbiedingen. Zo hadden wij voor 1.50 per persoon een overheerlijke giros pita met drinken erbij. Voor 3 euro heb je dan geluncht met zijn 2-en *LOL*. Daar kun je nog geen ijsjes voor kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:52

Dat is inderdaad zo, die bedrijfjes vangen een hoop geld.
Ik denk dat het inderdaad het beste idee is om gewoon een scootertje te huren en lekker de hort op te gaan en zien waar je eindigd. Dan heb je volgens mij net zo'n leuke dag.
Ik denk dat ik het met 500 euro wel moet redden. We zijn relatief gezien altijd erg zuinig dus mischien dat er zelfs nog wel wat meer bij kan Lachen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:53

Als je op het vasteland van Griekenland zou zitten, en dan vooral Athene: de metro = top. Echt ideaal! Hoe het op de eilandjes geregeld is durf ik niet te zeggen Bloos Maar ik kan je iig afraden om op de scooter Athene in te gaan... Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:56

Pervinco schreef:
Als je op het vasteland van Griekenland zou zitten, en dan vooral Athene: de metro = top. Echt ideaal! Hoe het op de eilandjes geregeld is durf ik niet te zeggen Bloos Maar ik kan je iig afraden om op de scooter Athene in te gaan... :=


Net zo erg als in Italie? Of erger? *LOL* Dan erbij je wil mij ook niet meemaken op 2 wielen hoor Bloos

We gaan denk ik voor Kreta of Rhodos. Die twee hebben toch wel mijn voorkeur, mijn vriend maakt het niet zoveel uit, die is niet zo moeilijk Lovers
Ik denk dat ik daar wel het beste een scooter kan huren?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:08

Scooter op Rhodos gaat prima, de wegen zijn ook redelijk goed daar. Wij waren 60 euro kwijt voor 6 dagen inclusief alle verzekeringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:16

Tessebes schreef:
Scooter op Rhodos gaat prima, de wegen zijn ook redelijk goed daar. Wij waren 60 euro kwijt voor 6 dagen inclusief alle verzekeringen.


Oh dat valt reuze mee! En dat was voor 1 scooter? Ik neem aan dat je dat makkelijk kan doen met z'n tweeen...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:30

Sorane schreef:
Net zo erg als in Italie? Of erger? *LOL* Dan erbij je wil mij ook niet meemaken op 2 wielen hoor Bloos


Geen idee, never been in Italy. Maar ik ben ook geen lieverdje op de weg, maar Athene sloeg werkelijk alles... Onze hotelbus presteerde het om een auto én brommer tegelijk aan te rijden; in stilstand... Rood kennen ze daar niet, iedereen scheurde door... Zie dan maar eens over te steken bij een zebrapad met groend voetgangersstoplicht, niemand stopt... Scheve mond En scheuren! Ik rij langzaam vergeleken bij hen... Nagelbijten / Gniffelen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:48

Sorane schreef:
Oh dat valt reuze mee! En dat was voor 1 scooter? Ik neem aan dat je dat makkelijk kan doen met z'n tweeen...


Ja, we gaan altijd met z'n tweeen op 1 scooter, dat gaat makkelijk. We hebben wel even moeite moeten doen voor een scooter voor 60 euro. Via het hotel kostte het 90 euro, dus het is wel de moeite waard geweest om even naar het dorp te lopen. Je vraagt gewoon eerst de prijs voor 1 dag, die was in dit geval 12.50 of zoiets dergelijks. Vervolgens vraag je hoe duur het is als je het voor een week (of welke termijn dan ook) is, meestal doen ze er dan wel wat af. Wij waren overigens wel in het voorseizoen, het kan zijn dat het in het hoogseizoen wat duurder is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:08

Pervinco schreef:
Geen idee, never been in Italy. Maar ik ben ook geen lieverdje op de weg, maar Athene sloeg werkelijk alles... Onze hotelbus presteerde het om een auto én brommer tegelijk aan te rijden; in stilstand... Rood kennen ze daar niet, iedereen scheurde door... Zie dan maar eens over te steken bij een zebrapad met groend voetgangersstoplicht, niemand stopt... Scheve mond En scheuren! Ik rij langzaam vergeleken bij hen... Nagelbijten / Gniffelen


Lijkt een beetje op Spanje dus. Ik Salou heeft de Spaanse bevolking ooit eens mijn scheenbenen als bumper gebruikt.
Ze werken in Griekenland dus ook volgens de boem-is-ho methode Haha!

Tessebes,
Ik denk dat wij na het hoogseizoen gaan (heb ik langer op te sparen hihi). Ik zal zeker dan naar een dropje gaan om een scooter te huren.
Dat kan nog leuk worden, ik ben echt een regelrechte ramp op een scooter (of welk soort brommer dan ook), en mijn vriend ook Haha!

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:13

Sorane schreef:
Oh dat valt reuze mee! En dat was voor 1 scooter? Ik neem aan dat je dat makkelijk kan doen met z'n tweeen...


Hmm... ik kreeg toch altijd een houten kont van het achterop zitten, dus mijn voorkeur gaat toch uit naar ieder een eigen scooter.
Misschien kun je het eerst een dag 1 scooter huren en als het niet bevalt er later nog 1 bijhuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 23:14

Fitzroy schreef:
Hmm... ik kreeg toch altijd een houten kont van het achterop zitten, dus mijn voorkeur gaat toch uit naar ieder een eigen scooter.
Misschien kun je het eerst een dag 1 scooter huren en als het niet bevalt er later nog 1 bijhuren.


Dat is wel zo ja... Ik kan er later altijd nog 1 bijhuren. Of een kussentje onder m'n kont

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 09:45

Ik stuit net op dit Griekenland-topic.
Over anderhalve week ga ik voor het eerst naar Griekenland (na 5 jaar Italie) , en wel naar het eiland Samos.

Iemand hier nog iets over te melden of eventueel wat vakantie tips?

Simmetje
Berichten: 9
Geregistreerd: 24-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:19

Sorane schreef:
Mijn vriend en ik hebben het plan om volgende zomer (dus niet dit jaar) naar Griekenland te gaan. We zijn daar beide nog nooit geweest en weten dus niet waar we naartoe moeten gaan en waar juist niet.
Zijn er hier Bokkers die daar wel geweest zijn en wellicht wat leuke tips hebben?



Ik heb een mooie site doorgekregen:
Kijk hier eens op:
http://www.odysseia.nl/