iMac

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-01 20:50

Zijn er hier eigenlijk mensen die op een Mac werken?
Op de universiteit (VU) hebben we bijna alleen maar Macs, echt zwaar irritant vind ik die! 2 zalen vol met van die oogverblindende iMacs. Zogenaamd omdat die 'crashbestendiger' zijn ofzo, nou ben vandaag in 3 kwartier tijd 5x gecrasht! Schiet toch niet op dan! Probeer die dingen zoveel mogelijk te vermijden, doe het meeste computerwerk lekker thuis, maar soms ontkom je er niet aan. Ik mis bijvoorbeeld een rechtermuisknop!
Ben gewend aan IE, op de VU hebben ze Netscape (en nog een over datum versie ook)
Word voor Windows kan ik goed mee werken, maar Word voor de Mac (weer zo'n overjarige versie trouwens) werkt een stuk minder prettig, same for Excel en Powerpoint (even presentatietje in elkaar draaien: vergeet het maar!).
Mailen kan ook niet met Outlook ofzo, nee daar hebben we Eudora voor. Die programma's ligt natuurlijk niet perse aan die Mac, maar irritant is het wel! Oh ja, het toetsenbord is ook vervelend. En rare toetsencombinaties, Appeltje dingetje ofzo, niet te volgen!
En zo'n klein prutsschermpje (totaal niet op Arbo hoogte!) is ook niks als je 19" gewend bent!

_________________
<FONT COLOR="BLUE">De natuurlijke trots en adel van het paard zijn af te meten aan zijn verzet tegen geweld en bedrog</FONT>
<FONT COLOR="PURPLE">Alessandro Alvisi 1887-1951</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Margreet op 2001-10-23 20:51 ]</font>

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 20:52

Maar wel een stuk beter voor de RSI Lachen Shortcuts rule..

En zo te horen heb je gewoon redelijk crappy beheer op de VU als ze overal nog oude versies van draaien..

IMO is Apple extreem 8)

[edit]Typo[/edit]
_________________
"It never hurts to help" -- Eek the Cat

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BartVB op 2001-10-23 20:52 ]</font>

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-01 20:59

Het zal best, maar klinkt zo bezopen 'ja dan moet je op appeltje + ..... drukken' Dat neem je toch niet serieus?! Bovendien vind ik zo'n rond 'schijfje' als muis ook niet lekker, doe mij maar zo'n ergonomisch voorgegeven ding, van die Mac-muizen krijg ik acuut kramp.
Het valt op zich wel mee hoor met het beheer op de VU (er is 1 zaal met oude zooi, 1 met alles hartstikke nieuw, die ander wordt langzaamaan vernieuwd), maar het is gewoon allemaal heel anders dan ik gewend ben en dat vind ik zwaar irritant! (vooral dat Eudora, daar baal ik echt van!). Nu zijn ze ook nog eens hard aan het netwerk bezig, briefje op de deur: 'het kan voorkomen dat computers plotseling uitvallen, sla uw werk dus nog vaker op dan normaal' Ben je mooi klaar mee! Ben je een verslag aan het typen, knalt je hele computer eruit! Printen is wel een ellende, daar kun je rustig een kwartier op wachten en dan is het er nog niet uit. Printwerk mail ik standaard naar huis (of naar het werk van m'n moeder).

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 21:17

ik moeste laast op school 20 imac's instaleren, poeh geef mij maar een PC met Windoos:))
Wil it Works 98

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 21:18

Haha, klinkt allemaal meer als VU probleem dan iMac problemen.. Behalve dan die idiote iMac muis maar die heb je zo vervangen Lachen

Maar ja, dit geeft wel weer aan waarom MS een monopoly heeft, iedereen is het gewend en wil dus niets anders... Such is life ofzoiets..

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 21:24

ja toen ik een icmac istaleren moest wist ik niet waar de muis inmoest ik het boekje lezen moet die in de toetsenbord hoezo blond?
en zo stomme muis