duiven??? wazig

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 22:07

Wij hadden twee weken terug 2 duiven gekregen van die duiven die ook weer terug komen.
Nou mijn zusje zij gisteren 'volgens mij kan ik ze nu wel los laten vliegen en dat ze drekt weer terug komen in het hok' Ze heeft ze los laten vliegen. Er was toen alleen wel 1 probleempje Verward ze wouden niet meer terug in hun hok ze waren weg gevlogen (daar had ik haar natuurlijk al lang voor gewaarschuwd Haha! Schijnheilig ) Maar toen waren onze duiven dus weg. Ons pap Balen, hij met een bakje eten naar buiten roept ie 'kom dan, kom dan' nou jah dat deden ze dus niet.
Ik me kapot gelachen om ons pap en mijn zusjes snuggere gedrag Haha!
De volgende dag kom ik terug van school en wat zie ik in het hok zitten ......... 2 duiven??????? Verward
nou jah dacht ik hoe kan dat nou ons pap had ze dus wel kunnen lokken met z'n bakje voer en z'n 'kom dan, kom dan'. Het zijn dus wel ECHTE postduiven.
Ik snap er echt helemaal niks meer van. Waarom vliegen ze ver weg (we konden ze niet meer vinden) en zijn ze er de volgende dag weer? Verward dat vind ik echt wazig. Maar ons pap wel helemaal happy dat hij ze met zijn 'methode' heeft weten te lokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 22:11

Zou het niet zo zijn dat duiven zich ook eerst moeten hechten aan hun nieuwe omgeving net als dat bij katten gebeurt? Ik kan me voorstellen dat een duif zijn nieuwe huis niet direct herkent en meteen doorvliegt naar zijn oude huis dat wel bekend is. Ook heb ik wel eens gehoord dat duiven zich makelijk aansluiten bij een groter koppel duiver dat ik de buurt vliegt.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 22:19

Ik heb begrepen dat postduiven zich hechten waar ze gevoerd worden, daar blijven ze terug komen en doen veels te lang over hun 'ritten'...
dan zijn ze als 'sport'postduif af geschreven....
Ik ken iemand die bij het Staatsbosbeheer werkt en dus ook regelmatig voor de lol vogeltjes spot Lachen
Hij vertelde me dat er rondom een valken/haviks nest heel veel postduif ringetjes terug gevonden worden!!

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 12:01

Soms zijn ze ook de weg kwijt zo had ik een tijdje terug een postduif in de hal (op werk) gelukkig werkt hier een duivemelker en die heeft hem meegenomen.

Het beestje bleek sterk vermagerd en uitgeput (daarom kwam hij mij opzoeken Haha! ) hij heeft hem weer op krachten gebracht en zijn baasjes hebben hem opgehaald. (via ringnummer opgezocht).

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 12:07

Helaas wordt dan vrijwel altijd het nekke omgedraaid... Verdrietig
ALs hij niet naar huis komt is het tenslotte geen goed duif.. Frusty