samenwonen vervolg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:09

Ik moet zeggen dat je eerst moet kijken hoe de dingen gaan lopen... en dan pas wat gaan beslissen. Want een eigen huis is mooi maar er komen zoveel dingen bij die zomaar door de brievenbus heen komen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:12

Cassidy schreef:
Renske, je kunt pas zeggen dat je het kunt als je er zit en er al een tijdje mee te maken hebt gehad. Op papier ziet alles er heel er goed uit, maar er hoeft maar iets te gebeuren (bekeuring, inbraak, werkeloosheid, AOW o.i.d) en je beland in de neerwaartse spiraal waar je heel moeilijk weer uitkomt.



ik snap wat je bedoeld, maar ik betaal nu ook mee aan het appartement(koop, geen huur) en ik blijf evenveel betalen aan kosten.

ik ga van ons nieuwe huis 25% hyptoheek en 50% boodschappen betalen
hij blijft net als nu 75% betalen en 50% boodschappen
zn vader heeft een eigen zaak en betaald belachelijk veel belasting, daarom geeft hij alle2 zijn zonen iedere maand een heel erg aardig bedrag als gift(hij zegt altijd tsja voorschot op de erfenis Knipoog ik geef t liever aan jullie dan aan de belasting) en daarvan betalen we gas, water, licht en tv, rioolrecht, en andere gemeentebelastingen, de verzekering en al dat soort dingen, dat is nu zo, en dat blijft ook zo(staat ook zwart op wit overigens)

alle2 sparen we voor het 'reserve-potje' voor bv kapotte wasmachine
mn paarden, hoefsmid, wedstrijden, priveles etc betaal ik ook al jaren zelf(sinds ik ben gaan werken, is ook logisch) en we sparen ook alle2 op onze eigen rekening.

verder heeft hij een auto van de zaak, die alles betaald incl boetes

we werken voor dezelfde baas, alleen alle2 in een andere winkel, hebben alle2 een vast contract en t ziet er niet naar uit dat we binnenkort werkeloos zijn, al weet je natuurlijk nooit wat er gebeurd.

als ik rechtsreeks uit huis kwam, en dus niet nu al mee betaalde aan alles, dan snap ik jullie reactie, maar er komen geen andere kosten bij, we gaan alleen dichterbij wonen

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:19

Waarom gaan jullie niet samen een huis huren?
Bij een huis kopen komt een hoop kijken hoor (alhoewel ik pas 16 ben, maar een broer heb die met zijn vriendin aan het kijken is weet ik er wel iets vanaf)
Gaan jullie nu pas echt samenwonen of hebben jullie al ff samengewoond?
Als jullie nu pas echt gaan samenwonen dan lijtk het me ook beter om een huis te huren, met een hypotheek heb je het probleem als jullie uit elkaar gaan en 1 wil het huis houden je misschien ook alleen opdraaid voor de kosten?
Met huren mag je dan ook veel kosten hebben maar der zijn veel mense die eerst een huis huren en dan pas een huis kopen...

Iig veel succes!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:19

Bij een huurhuis heb je niet te maken met opstalverzekering, en de OZB kan dan ook wat hoger uitvallen dan je had verwacht. En alle reparaties die aan het huis gedaan moeten worden zijn dan wel voor eigen rekening...

Ik heb de afgelopen weken mijn eigen huurflat een verfbeurt gegeven, en was alleen al aan verf zeker 200 Euro kwijt !

Ik bedoel maar....

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:52

Ja en verf is meestal nog het goedkoopst Haha!
Ik werk in een bouwmarkt, en heb al heel wat relaties een aardige deuk op zien lopen door de torenhoge verbouwingskosten waar ze niet op gerekend hadden (en op één of andere manier vechten ze dat altijd bij mij aan de balie uit!).
Een eigen huis kost echt verschrikkelijk veel, zeker het onderhoud. Want met een likje verf eens per paar jaar ben je er niet. Een nieuw dak, ketel, keuken, daar reken je misschien nu niet op maar het kan zomaar nodig zijn. Wij zaten net een half jaar in ons nieuwe huis toen de hele badkamer vervangen moest worden vanwege lekkages. Nou van dat geld wat we daar aan hebben besteed had ik een paard kunnen kopen en hem een jaar kunnen onderhouden. Vooral als je al aardig aan je max zit kwa hypotheek zijn dat soort dingen echt een risico. Het is net als met een paard, achteraf kan je nog voor veel meer kosten komen te staan dan je oorspronkelijk verwacht had.
En ze rekenen het inderdaad altijd heel positief uit. Vooral bij een verbouwing kan je het zeker keer 1,5 doen voor je de echte kosten hebt (die gaan vaak nog zitten in de achtelijkste dingen ook, zoals schroeven enzo.)

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:55

Ja inderdaad erleyne, vooral lekkages enzo moeten zo snel mogelijk worden opgelost, dan kan je niet zeggen dat doen we over een paar maanden wel.
Wij staan trouwens ook altijd bij de bouwmarkt en ikea te bekvechten. Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:55

Mijn ouders hebben me willen pushen voor de koop van een eigen huis. Ik ben single, heb geen kinderen en zou dan 30 jaar lopen krenten en zuinig aan lopen doen dat mijn neefjes in hun handen wrijven als ik de pijp uit ga en zeggen: dankjewel lieve tante, dat gaan we nu even lekker opmaken?

Stel dat ik de helft van mijn leven loop te krenten en zuinig aan loop te doen, en raak in de ww, dan komt de overheid en zegt: eet eerst je eigen huis maar op?

Een eigen huis is NIET zaligmakend in mijn ogen, het eigen paard wel.

Life is al about priorities....Haha!