Wat is waar over rode diesel tanken?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:39

Als je gepakt wordt wel ja... Ik ken ook een tweetal personen dat via mijn oom diesel kwam halen bij ons, die zijn op een gegeven moment toch gepakt... Dat was eens maar nooit meer. En als je eenmaal gepakt wordt en je valt in herhaling, kom je er echt niet meer zo "gemakkelijk" vanaf...

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 20:51

Rode diesel is ALTIJD te traceren al tank je 1 keer in het jaar rood het blijft namelijk in je motor "rondzwerven" doordat er meer lood in zit.

Maar de douane gaat echt je motor niet demonteren Haha!

Ik ben al heel vaak aangehouden voor dieselcontrole, dikke jeep met een aanhanger valt altijd wel op voor de douane.

Maar als je eenmaal aangehouden word moet je echt op een hele dikke boete rekenen,

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 21:23

Degene waar ik het over had (wij worden ook altijd gepakt met onze jeep en trailer) rijd in zo'n golfje. Hij heeft uitgerekend dat als hij drie keer gepakt wordt per jaar, hij nog boven de kosten zit van het normale tanken.....

Maar dat goedje? Zou dat werken?

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:53

Jeetje zeg. Dat jullie zo vaak staande gehouden worden! Ik ben met mijn verrotte HY bus nooit aan de kant gezet gelukkig.

Alja

Berichten: 25662
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 21:53

autos rijden goed op rode diesel Haha! Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 22:12

alja schreef:
autos rijden goed op rode diesel Haha! Haha!



Uhu hoe weet jij dat? Knipoog

Jokonootje

Berichten: 4863
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:47

LuvdaTossa schreef:
Degene waar ik het over had (wij worden ook altijd gepakt met onze jeep en trailer) rijd in zo'n golfje. Hij heeft uitgerekend dat als hij drie keer gepakt wordt per jaar, hij nog boven de kosten zit van het normale tanken.....
Maar dat goedje? Zou dat werken?



als je een keer gepakt bent dan krijg je een behoorlijke bekeuring meestal kan die er nog wel af ... maar de tweede keer kom je er niet zo makkelijk vanaf en wordt je 4x zo hard op je vingers getikt ...
bij de derde keer was het geloof ik niet meer te overzien de hoogte van de boete ...
Dus ik geloof niet dat hij goedkoper uit kan zijn als hij drie keer gepakt wordt ...

ikke

Berichten: 37667
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:50

Ze gaan gewoon kijken hoelang je de auto hebt en je krijgt een belasting naheffing over die tijd van niet-betaalde accijns en een flinke boete.
Je moet tegenwoordig ook opgeven wie je bent en waarom je rode Diesel tankt.
Ik zit nu dus te wachten op de douanier die rode Diesel komt zoeken in mijn Disco V8 (benzine *LOL* )

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:53

hmmmm dan toch maar niet denk ik.......... nou maar hopen dat de vorige eigenaar er geen rode diesel ingegooit heeft.............

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:55

ikke schreef:
Ik zit nu dus te wachten op de douanier die rode Diesel komt zoeken in mijn Disco V8 (benzine *LOL* )


Ik kan het je nog sterker vertellen: ze hebben mij een keer gecontroleerd terwijl ik toch echt op benzine en LPG reed Haha!
"Voor de zekerheid willen we toch even een meting doen"....... nou, vooruit dan maar *LOL*
Hier in de omgeving wordt er ook vrij veel rode diesel getankt voor personenauto's.
Vandaar ook de scherpe controle (ben in totaal ca. 7 keer aangehouden in 13 jaar tijd).

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:57

ikke"]
Ze gaan gewoon kijken hoelang je de auto hebt en je krijgt een belasting naheffing over die tijd van niet-betaalde accijns en een flinke boete.
[/quote]

[quote="BeNGeL schreef:
Wanneer u wordt gecontroleerd door de douane of de politie en deze constateert dat uw auto heeft gereden op rode diesel, dan zal in principe een schikkingsaanbod volgen dat ligt op f 10,- boete per liter tankinhoud met minimum van f 500,-. Hoe lang het kenteken op naam staat, is hiervoor niet van belang. Voor de bepaling van de strafmaat wordt overigens geen rekening gehouden of u nu op geel of op grijs kenteken rijdt. (AJ)


Niet waar dus, het maakt niet uit of je die auto een jaar of een week hebt...
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 01-06-04 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 22:57

Op mn stage hadden ze een vrachtwagen en 2 auto's die ook op diesel rijden, maar daar is nooit geen druppel rode diesel in geweest! ze wisten heel goed dat dat een duur geintje is als ze je pakken, vandaar 2 tanks- 1 met gewone en 1 met rode diesel.

Tallie1979
Berichten: 22786
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:00

Zo sjit hee.. Bloos! Mag hopen dat die boeren trien die mijn dieselkarretje voor mij heeft gehad dat ding nooit heeft volgemikt met rode diesel Bloos!

Dan ben je toch mooi de banketstaaf voor iets wat zij heeft gedaan Bloos!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:50

Volgens mijn vriend (=loonwerker) kun je rode diesel niet meer terug vinden als je je tank een paar keer bijna helemaal leegrijd en weer gewoon witte gebruikt. Wij hebben het nooit gedaan, bij zo'n bedrijf komen ze wel eens extra controleren. (anders nog niet hoor!)

Boete:
1e keer: 10 euro per liter tankinhoud
2e keer en verder: dan rekenen ze uit hoeveel kilometer je per jaar rijdt en reken dan dus uit wat je aan liters verbruikt heb en dat bedrag wordt dan je boete... Onwijs hoog dus.

Die stelling van die jongen van 3x per jaar opgepakt mogen worden, lijkt me dus niet echt op gaan...

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 00:38

Ja maar dat zou betekenen dat als je een auto van iemand koopt waar toevallig ooit eens rode diesel in heeft gezeten, je er eindeloos mee "gepakt" kan worden, ookal heb je zelf nooit een druppel rood getankt? Verward Het gaat er immers nooit meer uit dus elke keer dat je gecontroleerd wordt ben je weer de banketstaaf. Zijn daar geen regelingen voor? Of moet je dan gewoon een nieuwe tank monteren om van het gezeik af te zijn?

(Rijd zelf ook ragbarrel-diesel. Weet ik veel wat de vorige eigenaar erin heeft gegooid Schijnheilig )

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 07:10

In theorie wel ja, praktijk valt zoiets doorgaans wel mee. Er zijn overigens relatief errug weinig mensen die rode diesel tanken...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-04 09:11

Pervinco schreef:
In theorie wel ja, praktijk valt zoiets doorgaans wel mee. Er zijn overigens relatief errug weinig mensen die rode diesel tanken...


Nou kom dan maar eens hier op het platteland! Je zult er verschikt van kijken hoeveel mensen hier op rode diesel rijden (en zelfs ook nog veel mensen zonder rijbewijs!)

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:43

Lieve schat, ik woon op het platteland, en we hebben 20 jaar lang een tankstation gehad, incluus een pomp voor rode diesel voor traktoren. Ik zeg niet voor niets: relatief.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:46

Ik ken mensen die 2x in een half jaar gepakt zijn met rode diesel... dan ben je niet blij hoor als je hoort wat dat kost. Ik dacht dat het de eerste keer rond de 500 gulden kostte, die 2de keer heb ik niet gehoord, maar ik neem aan dat dat wel wat meer is geweest. Ze schijnen aan je filter te kunnen zien of je ooit rode diesel hebt getankt of niet.

Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:06

rodo diesel mag je alleen maar gebruiken bij landbouwmachienes die niet op de openbare weg komen.
maar omdat er een speciale chemische samenstelling in zit en ook die samenstelling te veranderen is kan je stiekem toch op rode diesel rijden zonder dat ze het merken OK dan!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:43

@Pervinco: Hier rijden genoeg mensen met rode diesel..

@Leliev: Landbouwmachines mogen wel op rode diesel rijden op de weg...alleen in duitsland is het verboden volgens mij?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:31

Landbouwmachines mogen idd op de openbare weg met rode diesel, anders verkopen ze het niet bij tankstations... Lachen

Dennis

Berichten: 31491
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:23

M'n vader is ook een keer gecontroleerd(met een Sangg Young Musso die op LPG reed Tong uitsteken). Met z'n Mercedes ML(wel op diesel) is hij ook al een keer gecontroleerd. Beide auto's werden puur als personen auto gebruikt en de ML was altijd met gewone diesel getankt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:33

In Duitsland moet je voor straf, als je een keertje gepakt bent met rode Diesel, je stookolietank vullen met witte brandstof (en dan helemaal vol)

Dus tel uit je winst als je een stookolietank hebt van 5000 Liter. Je laat het wel uit je hoofd!

Mijn moeder is trouwens al twee keer aangehouden (rijdt Diesel en woont in Belgie vlak over de grens met NL)

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 14:50

Rode diesel is te koop bij tankstations voor de vrachtwagens voor de koelmotoren op de trailers.

Maar vaak bij evenementen zoals de Landbouw Rai en veemarkten en concoursen staan ze te controleren. En rij je in een grijs kenteken geval dan willen ze je vaak eerder aanhouden.