Harry Potter draait volgende week

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:15

Tancreda4"]
[quote="Eliane"][quote="Fairie schreef:
Ik heb deel 5 klaar liggen, ga ik mee beginnen na afronding van mijn examens Lachen

En jij hebt sinds vorige zomer Juni kunnen wachten?? Bloos! Dan heb ik écht bewondering voor je geduld. Ik heb mezelf toen gelijk opgesloten met het boek en een overlevingspakket en pas weer tevoorschijngekomen toen ie helemaal uit was Haha!
[/quote]
Idd, RESPECT!
Ik heb hem onderhand al weer 3x gelezen Schijnheilig
[/quote]
Ja goed he Lachen

Nou kijk... ik moest wel.
Ik had het boek gekregen met Sinterklaas en wilde er wel graag in gaan lezen, maar aan de andere kant: Er zat net daarna een SO week aan te komen... dus ik wilde liever even wachten. Als ik eenmaal begin kom ik niet meer aan leren toe.

Toen had ik maar besloten het veilig weg te leggen en te wachten tot na het examen...
Het ligt nog steeds in mijn kastje en wanneer ik de uitslag van de examens heb moet ik een nieuwe beslissing nemen Knipoog

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 07:14

Eliane"]
[quote="MargaV schreef:
Ik snap absoluut niet waar jullie het idee vandaan halen dat Sirius knap zou moeten zijn. Verward

Als hij uit de gevangenis komt issie natuurlijk niet op zijn best Knipoog . Maar hij word letterlijk in het boek als 'handsome' omschreven, dus misschien dat het daar vandaan komt? Knipoog
[/quote]

Haha, nou ja, dat zal ik dan wel verdrongen hebben. Schijnheilig

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 07:40

Ik ga zaterdag Hyper! Lachen Ik kan echt niet wachten

Tancreda4

Berichten: 24111
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:40

Fairie"]
[quote="Tancreda4"][quote="Eliane"]
[quote="Fairie schreef:
[..]

[..]
[/quote]
Ja goed he Lachen

Nou kijk... ik moest wel.
Ik had het boek gekregen met Sinterklaas en wilde er wel graag in gaan lezen, maar aan de andere kant: Er zat net daarna een SO week aan te komen... dus ik wilde liever even wachten. Als ik eenmaal begin kom ik niet meer aan leren toe.

Toen had ik maar besloten het veilig weg te leggen en te wachten tot na het examen...
Het ligt nog steeds in mijn kastje en wanneer ik de uitslag van de examens heb moet ik een nieuwe beslissing nemen Knipoog
[/quote]

Ik ben de drie keer met het lezen begonnen midden n een toetsweek... Bloos

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:53

Ik ga vanavond Hyper! , ik heb er echt heeeeeeeeeeel veel zin in !!!! Ik laat jullie wel weten hoe `t was Knipoog !!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:57

Ik weet niet wanneer ik ga.. ik ga pas als ik de GELD ervoor heb en de tijd.. dat vooral Haha!.. hoop zeker volgend week..

Tancreda4

Berichten: 24111
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:00

Boehoehoe, ik ga pas NA 26 juni... Dan maar hopen dat hij nog draait (zal vast wel... toch?)

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:03

Vandaag om half 6 zit ik met een grote bak popcorn in de bios!!! Tong uitsteken

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:06

Tancreda4 schreef:
Boehoehoe, ik ga pas NA 26 juni... Dan maar hopen dat hij nog draait (zal vast wel... toch?)

Tuurlijk draait hij dan nog! Hij is pas net uit Knipoog

Daihyo

Berichten: 88103
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:23

Als alles goed gaat, dan ga ik het weekend van 19 juni.
Dus nog meer dan 2 weekjes wachten.....Tong uitsteken

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:48

Vanavond vanavond vanavond *whieeeeeee*. Nog 8, 5 uur Pling

Tallie1979"]
Ik vond dat Gladianus Smalhart in de vorige film wel errug cool neergezet was.. Precies wat ik me ervan had voorgesteld Cool
[/quote]
Dat vond ik dus nou net weer helemaal niet Haha! Moeilijk uit te leggen waarom, maar het personage kwam bij mij totáál niet over als in het boek. Overigens was hij toch ook zo knap volgens het boek? Heb ik er dan toch niet in teruggevonden Knipoog

[quote="Iceprincess schreef:
De stukjes van de trailer wat je van Sirius ziet erger ik me ook aan. In het boek staat duidelijk dat hij erg mager is, lang zwart sluik haar heeft en een wasachtige huid, niets daarvan zie je terug in de 'filmSirius' maar daar zal ik dan maar weer mee moeten leven (netzoals Hermoine's normale tanden, Rons bolle kop en normale neus, Hagrids lengte, Harry's rotkop enz. )

Met jou kan ik praten! Haha! Vooral Ron ergerde ik me de eerste keer dat ik de film zag gruwelijk aan. Maar goed, ik ben er ondertussen aan gewend, en de films blijven leuk. Je moet ze alleen niet al te letterlijk vergelijken met het boek.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:50

Maya schreef:
Slijmbal-len en Puist-en zijn soort proeve's van bekwaamheid, Proeve Uitzondelijke Intelligentie bla bla? Heb de boeken niet bij de hand, dus kan het niet nakijken... Soort cijfer eigenlijk...


Puist is idd een proeve van uitzonderlijke intelligentie en superieure toverkunst!

Hier heb je een verklarende woordenlijst http://home.hccnet.nl/h.kip/woordenboek/page17.html

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:51

Hier ook iemand die echt niet kan wachten! Hyper! Party!!

Tancreda4

Berichten: 24111
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:30

Vind de personages ook wat raar. Geen komt overeen met wat in mijn koppie zit.
Lupos ook, heeeeel anders dan ik me voorstelde!

Sneep komt redelijk in de buurt :d En Malfius ook

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:59

Spirit"]
[quote="Eliane schreef:
Ik heb de Nederlandse film nog nooit gezien, maar ik heb boek 1 ook ooit in het Nederlands gelezen, en ik erger me dood aan de vertalingen. Ik hoop dat niemand zich nu beledigd voelt, maar ik vind de Nederlandse boeken ook maar een slap aftreksel: een groot gedeelte van de sfeer mist en het komt allemaal véél kinderlijker over. En die vertaalde namen . Karlo kannewasser? (zoiets is t toch?) En Zwamdrift.... Ik vind dat dus echt verschrikkelijk...

Ik heb eerst de boeken in het Nederlands gelezen, en pas geleden voor Engels heb ik deel 4 in het Engels gelezen en het is idd heel anders!
Ik weet nog niet wat ik leuker vind, maar ben wel van plan om ze allemaal nog een keer in het Engels te gaan lezen!

Idd vind ik wel dat de meeste namen in het Engels veel leuker zijn.
Hoe heten SLIJMBALlen en PUISTen trouwens in het Engels? Want dat vind ik eigenlijk niet leuk, dat die zo worden afgekort Tong uitsteken
[/quote]


OP deze link staan de vertalingen!
http://www.eulenfeder.de/int/gbint.html

Mag je zelf gaan opzoeken Tong uitsteken Haha!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:01

Zie er erg naar uit! Hij schijnt veel duisterder te zijn sinds Chris Columbus het stokje doorgaf! En de acteurs schijnen van het scherm te puberen, leuk! Knipoog Bovendien speelt Gary Oldman Sirius Zwarts! Extra reden om te gaan kijken!

En, Elianne, de namen zijn nog niet eens het ergst; wat te denken van een zin als 'Harry streek over zijn brandnieuwe nimbus...' Brandnieuw? En zo zijn er nog ettelijke voorbeelden. En dat noem jij vertalen, Wiebe Buddingh?
Laatst bijgewerkt door Uums op 02-06-04 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:02

Kayla"]
[quote="Jurga schreef:
Ik NIET, ajb NIET *LOL*.


Same here, vind er niks aan .
[/quote]

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ik hoef er ook niet heen.
Voor mij 10 anderen, dat blijkt wel weer Haha!

samhorse

Berichten: 1180
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:05

JAA wil er zeker weten ook heen, maar moet even wachtten na me examens. Zal em zeker ook wel weer kopen op dvd Knipoog Je fantasie slaat bij die boeken en films op hol, echt geweldig Lachen

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:46

Eliane"]
[quote="Iceprincess schreef:
De stukjes van de trailer wat je van Sirius ziet erger ik me ook aan. In het boek staat duidelijk dat hij erg mager is, lang zwart sluik haar heeft en een wasachtige huid, niets daarvan zie je terug in de 'filmSirius' maar daar zal ik dan maar weer mee moeten leven (netzoals Hermoine's normale tanden, Rons bolle kop en normale neus, Hagrids lengte, Harry's rotkop enz. )

Met jou kan ik praten! Haha! Vooral Ron ergerde ik me de eerste keer dat ik de film zag gruwelijk aan. Maar goed, ik ben er ondertussen aan gewend, en de films blijven leuk. Je moet ze alleen niet al te letterlijk vergelijken met het boek.
[/quote]
Toen ik Ron voor het eerst zag vond ik hem ook helemaal niet bij de rol passen, maar ik vond later toch wel dat hij het erg leuk deed Haha!

Ik heb Lupos nog niet gezien, die zal ook (net als Sirius) vast wel heel anders zijn als dat ik verwacht Scheve mond

Daihyo

Berichten: 88103
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 15:49

Films moet je nooit letterlijk vergelijken met een boek. Er zijn toch veel verschillen hoor.
Ik ga volgende week vrijdag. De 18e.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:08

Ik ga morgenavond om 8 uur Lachen Heb net deel vijf voor de tweede keer uitgelezen...heb er zin in Haha!

Caira
Berichten: 26082
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:12

Vanavond om half 10!! The making of!

Tancreda4

Berichten: 24111
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:15

Ah, die wil ik zie! Welk net!

Ik ga waarschijnlijk dit weekend al. En dan later nog een keertje Haha!

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:23

De plannen zijn gewijzigd, wij gaan ook vanavond om kwart voor 7 Haha!

Tallie1979
Berichten: 22780
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:32

Amanda schreef:
Films moet je nooit letterlijk vergelijken met een boek. Er zijn toch veel verschillen hoor.
Ik ga volgende week vrijdag. De 18e.


Rock-on, dudes! Jeah!! Haha!