Zal ik ontslag nemen?Dingen op mijn werk vreselijk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:26

lageveld"]
[quote="Nobby schreef:
Je kunt ook een spelletje met ze gaan spelen.
Ga als volgt te werk:
Als ze weer eens roepen "nee dat moet je zo doen want je bent niet efficient bezig" dan ga je vragen stellen.

Waarom ben ik niet efficient bezig,
Wat zal de winst zijn op jou manier t.o.v. die zoals wij altijd gewerkt hebben,
Heb je aantoonbare resultaten van jou manier van werken,
Wat wil je bereiken,
en zo zou je uren door kunnen gaan. Doorvragen, doorvragen en nog eens doorvragen.

Ik durf te wedden dat ze er gek van worden en op het moment dat zij hun stem gaan verheffen (let maar op, dat gaat gebeuren), dan is het moment aangekomen dat je kunt gaan zeggen:

Alles leuk en aardig met jullie theorie en jullie plannen om nieuwe protocollen op te stellen, maar zonder wederzijdse communicatie zal het géén kans van slagen hebben.
Dus we gaan nu jullie theorie en onze praktijk bespreken en vergelijken.
Ik schat de kans op 75% - 100% dat jullie praktijkmensen het kunnen winnen.
Praktijkervaring is hetgeen waarop je kunt verder werken.
Theorie is theorie, en werkt lang niet altijd want ieder bedrijf (ook ziekenhuis) is altijd anders.

Kun je dan nog steeds geen normaal gesprek voeren (communicatie) dan is het tijd geworden om naar je leidinggevende te stappen.


Dit is echt "the way to go" , sterker nog, ik zou me verheugen om met dit in mijn hoofd naar het werk te gaan in plaats van me te ergeren. Dat wordt gegarandeerd lachen, gieren, brullen toch ?
[/quote]

Dit zou inderdaad lachen gieren brullen kunnen zijn. 1 ding mag nooit vergeten worden en dat is COMMUNICATIE!
Dat is het allebelangrijkste.
Worden er dan bepaalde veranderingen doorgevoerd (en dat hoeft niet zo slecht te zijn), dan zullen ze een kans van slagen hebben wanneer dit gebeurt is op basis van wederzijdse communicatie, waarom?? omdat er dan acceptatie is van beide partijen.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 10:52

Ik zou de methode van Nobby en Billy aanpakken. Vraag ze gek en lach ze in hun gezicht uit!
Als ze neerbuigend doen...Pff wie zijn hun dan wel niet! Stomme studentjes Knipoog
Maak er met je collega's de leukste tijd van en lach ze vierkant uit.

Ik vind wel dat teamleiders jullie behoren te steunen.. zij werken met jullie ipv die studjes steunen. Vind ik niet helemaal correct want mensen die met plezier werken presteren wel beter als mensen die onplezierig werken!