Vakantie Hongarije, wie is er weleens geweest ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:14

Nee, Kaposvar ligt niet aan het Velencemeer. Dat weet ik heel zeker, aangezien we van daaruit twijfelden of we naar het Balatonmeer zouden gaan of naar het Velencemeer. Voor het eerste gekozen en dat was dus op dat moment geen goede keuze.

Ik heb nog ergens een foldertje van Kaposvar bedenk ik net, kwam het weer tegen met verhuizen! Ik ga even zoeken. Haha!


[Edit] Gevonden! Kaposvar ligt aan het Desedameer, en de betreffende camping staat zelfs op internet: http://www.camping.hu/tagok/deseda-kaposvar.htm

Haha!

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:25

wij gaan eind juli naar siofok

we gaan met 11 personen, dus da word vast wel gezellig Lachen

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:59

Ik ben vorig jaar met vriendinnen naar SiĆ³fok geweest, en het was echt geweldig! Over het algemeen viel het met het Friet van Piet-gehalte erg mee, je kon er echt lekker eten.

Alleen hadden we een (hongaarse)taxichauffeur die helemaal lijp was van Frans Bauer, en dat dus draaide in de auto........was wel heel apart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 16:03

Wij zijn er ook al 2x geweest. Ook bij het ballatonmeer. Eerste keer een heel leuk huisje dicht bij het ballatonmeer. Tweede keer was niet zo'n succes; we kregen een huisje wat stonk, vies was, overal lagen medicijnen, als je het gas aan wilde doen moest je eerst naar buiten en dan wel alles in de goede volgorde anders ontplofte de boel, het toilet was buiten helemaal niks dus. Na 2 dagen zijn we gaan klagen en we kregen een ander huis. Een villa met 8!!! kamers Haha! . dat was wel beter. Maar wel veel armoede daar

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 16:06

Ik ben 3 jaar geleden met vriendinnen naar Sjofok geweest, was erg leuk en gezellig. Goed weer, niet zo heet als bijvoorbeeld Spanje. Lekker en goedkoop eten. (alleen kreeg vrijwel iedereneen last van spoeipoep!) We zaten op een nette camping waar genoeg te doen was.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 16:12

Ik ben er zelf al twee jaar geweest, en dit jaar ga ik er 13 augustus voor 17 dagen heen *LOL* We gaan met zijn achten in een villa Haha! Eten is lekker weer is warm en alles is goedkoop.. Gewoon helemaal geweldig

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 16:12

Trouwens ga na siofok

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:11

het eten is idd erg lekker! vooral "putenbrust Hawai" (stuk kip met ham/kaas/ananas) echt heel lekker!

Chara
Berichten: 72
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:28

Ik kom al 18 jaar in hongarije, ik ga 9 juli weer voor 3 weken. Mijn opa komt er vandaan. Er woont nog veel familie en dit jaar gaan we ook met veel familie daarheen. We hebben daar een familiehuisje, heb het er altijd heel erg naar mn zin.
elke dag uiteten idd, al jarenlang hetzelfde restaurant, elke dag weer Haha!
Ja ik heb er echt al zin in *LOL*

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132061
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 20:02

Dat klinkt wel heel erg leuk, Chara
Ik kan me goed voorstellen dat je je erop verheugd om er weer naar toe te gaan !

In dit geval erg fijn dat je het topic weer even naar boven gehaald hebt, want ik wil eigenlijk nog wat vragen Knipoog
Van sommige mensen heb ik gehoord dat Hongarije echt spotgoedkoop is, terwijl anderen beweren dat dat helemaal niet zo is (vooral niet in de toeristische gebieden).
Hebben jullie een idee ?
Bijv. wat het kost om uit eten te gaan bij een gemiddeld restaurantje, drank op terras en dat soort dingen ?

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:11

Toen ik laatst in Budapest was, bleken de prijzen daar iets onder de Nederlandse prijzen te liggen. Het is er niet echt spotgoedkoop meer, maar ik denk dat uit eten gaan daar zo'n 10% goedkoper is dan hier. Ik kan me voorstellen dat het buiten Budapest iets goedkoper is...

Chara
Berichten: 72
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:07

Het ligt er idd aan waar je zit, wij zitten altijd in een vrij rustig dorpje, er zijn wel toeristen maar waar wij heen gaan is niet zo bekend als andere dorpjes. Het is echt een vakantiedorpje, in de winter zijn daar geen mensen, er zitten ook veel hongaren die daar op vakantie gaan, hun 2e huisje dus. Waar wij zitten is het allemaal echt niet duur! aan het einde van de vakantie pas ik m'n broeken niet meer omdat het echt de hele dag eten, eten en veel drank is!!
bij ons wil je gewoon niet weten hoeveel eten en vooral drank er in een vakantie doorheen gaat, en hoeveel er dan ook nog eens mee naar huis gaat!!
Wij gaan ook altijd 3 dagen naar Budapest en Tata omdat we daar familie hebben, als je daar uiteten gaat merk je idd duidelijk verschil, het is idd duurder.
Ik zal vanavond even wat gemiddelde prijzen opvragen bij mn ouders Haha! ik laat het je nog weten

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 17:51

Haha! ik ben vorig jaar naar hongarije geweest.ook naar siofok.echt wel leuk daar!!!heel gezellig en aardige mensen.echt een aanrader hoor.alleen ik mistte mijn niels en laykie zo.maar na een paar dagen ging het weer.maar als je naar siofok ga....HEEL VEEL PLEZIERRRRRRRR!!!!!maar ik denk dat dat wel lukt.oja ik vond wel dat je ver in het meer moest lopen om een beetje diep in het water te gaan.en we hebben nog nooit zo'n lol aan waterfietsen gehad als daarzo.we kwamen vast te zitten in een zandbank.hihi mijn man duwen joh!!!!en ikke trappen nou ja dikke pret dus.ik hoor wel hoe je het vond. *LOL*

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132061
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 18:40

Zo te lezen was het dikke pret Haha!
Vorig jaar stond het meer half droog, toch ?
Hopelijk zitten er dit jaar nog wel een paar druppels in Knipoog
Hoewel, we hebben een leuk huis met een zwembad erbij, en ik ben toch als de dood voor vissen (durf ook niet in zee of in een meer Bloos!), dus wat dat betreft maakt het niet uit.
Heb je toevallig nog een aanrader qua restaurants ? Vingers aflikken

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:46

Ik ben ook een paar keer naar hongarije geweest heb het er erg naar mn zin gehad.We hebben daar ook familie wonen dus we waren erg veel in een dorpje daar zelf wat echt mega gezellig was (en de overbuurmaan had 3 renpaarden staan Haha! waar ik op mocht rijde lees:mini meisje op een paard van min 1.80 Haha!)
En we zaten 1x in een hotel en een keer in een huis in een dorp daar Lachen.
Weet niet alles meer maar wel dat ik het super naar mn zin had

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 09:34

Oscar schreef:
Zo te lezen was het dikke pret Haha!
Vorig jaar stond het meer half droog, toch ?
Hopelijk zitten er dit jaar nog wel een paar druppels in Knipoog
Hoewel, we hebben een leuk huis met een zwembad erbij, en ik ben toch als de dood voor vissen (durf ook niet in zee of in een meer Bloos!), dus wat dat betreft maakt het niet uit.
Heb je toevallig nog een aanrader qua restaurants ? Vingers aflikken


Nee, maar wel een tip: klinkt raar, maar neem diaree-remmers mee. Ik zweer het iedereen had er last van. Knipoog

Chara
Berichten: 72
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 17:54

Marliesje: haha ja het ligt eraan wat je eet ja, wij nederlanders zijn dat eten niet gewend Haha!

Oscar: Je gaat dit jaar wel naar Hongarije dus? Ik weet wel een paar lekkere/leuke restaurantjes maar het ligt eraan waar je heen gaat in hongarije natuurlijk!

En het balatonmeer ligt de laatste 3 jaar ofzo heel erg droog ja, paar jaar terug was het altijd heel diep, dat is nu niet meer zo en er lagen ook meer stenen, daar hebben ze vorig jaar wel wat aan gedaan...ben benieuwd hoe het dit jaar is.

In welke periode gaan er dit jaar mensen naar Hongarije?